Hoi meiden, Ik heb net even gezocht op internet voor een baby-uitzet lijst. Kom er wel een aantal tegen, maar ik ben eigenlijk op zoek naar een lijst met een prijsindicatie erbij. Ik heb bijv geen idee wat een standaard kinderwagen kost of matrasje ofzo en dacht miss zijn er lijsten met een begroting? Of meiden die zelf zo'n lijst hebben gemaakt? Groetjes !
Je kunt zo'n lijst zelf samenstellen. Kijken wat je uit wil geven. Nieuw/tweedehands duur/goedkoop etc
tja je kan het heel duur maken maar ook heel goedkoop dus ja het is echt aan wat je er zelf aan wil uit geven. een kinderwagen van marktplaats zal niet zo duur zijn als een nieuwe een kamertje idem. hier een uitzet van ruim 4000 euro ik zou zeggen kijk eens wat je mooi vind op de site van baby dump ofzo
je moet zelf beslissen in welke prijsklasse je bepaalde dingen wilt kopen.. er zitten echt gigantische verschillen in sommige producten tussen de goedkope en de dure variant. Of je een slaapzakje van de kruidvat haalt of een design-slaapzak, scheelt zo 60 euro. Of een luxe kinderwagen of een simpele scheelt zo 400 euro. En een kinderkamer bij de IKEA kan een fractie kosten van eentje van de kidsfactory bijvoorbeeld Wij hebben in totaal zo'n 3000 euro uitgegeven, wel alles nieuw maar veel in de uitverkoop of in goedkopere winkels.
wij hebben ongever 1250 euro uitgegeven, we hebben geen slaapkamertje gekocht (overgenomen van familie). DE grootste uitgaven: kinderwagen, campingbed, maxi cosi, diaperchamp. Kleine spulletjes ook allemaal nieuw maar wel veel aanbiedingen..
Je kunt het echt zo duur maken als je zelf wilt. als je op marktplaats rond speurt heb je leuke spulletjes voor weinig geld. Zelf was ik wel kieskeurig en wilde alles nieuw. kamertje was 800 Wagen 900 maxicosi 225 matrasje voor ledikantje 80 wiegje 140 box 150 badje 120 overige dingetjes: c.a 1500 euro. Zelf vind ik het wel een redelijk bedrag.
Ik heb aan de hand van lijstjes op internet zelf een lijst opgemaakt. Ik koop echt niet alles dat ze op zo'n lijst zetten dus daar vallen al wat ponden vanaf. Verder had ik ook mijn moeder die al dingen ging kopen zoals rompertjes. Heb dan even afgewacht tot ze die spullen heeft opgestuurd en dan ook maar gelijk rompertjes, slabben, mutsjes en sokken van mijn lijstje geschrapt. Kleertjes ben ik niet zo druk mee, mijn moeder had ook kleertjes meegestuurd en een jasje. Ik weet ook dat we van familie (schoonbroers en -zussen ) en vrienden er redelijk wat gaan krijgen. Nu hebben we ook dat eenmaal de warmte in huis kruipt ze ook moeilijk buiten te krijgen is dus ik denk wel dat het meer dan doenbaar is als de kleine straks gewoon in een rompertje/slaappakje ligt met een dekentje. Kleertjes dan enkel als we echt gaan wandelen. Ik ben een moeilijk type. Ik zou het zo zonde vinden als ik zelf iets leuk koop en dan blijkt de kleine het amper aan te kunnen. Ik weet het, erg, maar ik kan dus echt niet genieten nu wanneer ik naar babykleding kijk. Ga wel lekker shoppen als de kleine eenmaal geboren is en ik meer weet qua maat. Ik heb wel al naar winkels gezocht waar ik me kan vinden in de kleding (smaak) en prijs. Wiegje voor in de woonkamer hebben we cadeau gekregen en mijn schoonmoeder zou het bedje kopen. We hebben haar al doorgegeven welke we willen. Kinderwagen heb ik online gezocht tot ik een model vond dat aan alle behoeften voldeed en dan even bezig geweest met prijsvergelijkingen. Uiteindelijk had ik geluk, vond nog een aanbieding die 100 pond goedkoper uitkwam dan de laagste prijs in 3 andere winkels. Laatste "dure" aankoop gaat een verschonings unit op wieltjes worden. Prijsvergelijking is ook al gedaan daarvoor maar de aankoop zelf zou pas voor volgende maand zijn omdat we nu eerst onze kamer gaan herinrichten (de baby komt straks bij ons op de kamer). En wie weet vind ik tegen dan ook nog wel een leuke aanbieding. De rest van de kleine spullen komen er nu ook stilaan bij. Ik koop al eens een pak babydoekjes of verzorgingsproducten tijdens het boodschappen doen. Hangt er maar vanaf of ze een leuke aanbieding hebben of niet. Het lijkt heel veel werk om dat allemaal te gaan vergelijken maar ik vind het wel leuk om te doen. Het houdt me ook bezig als ik weer eens een halve nacht op zit met die aangezichtspijn. Zelf vind ik het ook wel fijn om alles wat te spreiden, we hebben voorlopig een beperkt budget omdat mijn man zijn aanvraag voor uitkering opnieuw heeft moeten indienen. Straks als die weer betaald gaat worden dan krijgt hij wel het geld van de weken die hij nu mist erbij maar voorlopig moeten we het dus met wat minder doen.
Onze babykamer was 100 euro via marktplaats, zonder een grote kast want die hadden we niet nodig. De maxi cosi was 160 euro, ook in de aanbieding. De kinderwagen was 380 euro, in de aanbieding, dat was de duurste aankoop. Ik vind dat stiekem best veel geld toch in de kleinere spulletjes gaat zitten maar het voordeel is dat je die gewoon allemaal verspreid kunt halen. Je hoeft niet in 1x 20 hydrofielluiers en 20 spuugdoekjes te kopen. Dat kan je gewoon lekker verdelen.
Wij hebben eerst op een lijstje aangegeven wat we wel en niet wilden hebben. Zo hebben we bijvoorbeeld geen wieg, alleen een ledikantje. Ik wil niet zeggen dat we alleen het hoognodige hebben maar we hebben niet veel extra's gekocht. De dingen die we gekocht hebben waren wel redelijk duur. We hebben nu eenmaal een dure smaak. Wel had ik er een soort sport van gemaakt om overal alles te vergelijken en voor alles zo min mogelijk te betalen. We hebben dan ook alles verspreid gehaald en de meeste dingen in de aanbieding gekocht. Ik denk dat we in totaal ongeveer 4000 euro hebben uitgegeven. De grootste uitgaven waren de kinderkamer, kinderwagen en de bloom kinderstoel. Maar je kan het natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt.
Toevallig was ik laatst benieuwd wat we uitgegeven hebben aan de babyuitzet (globaal) dus heb ik alles een beetje ruw opgeteld. Zal hem even plaatsen: Kinderwagen, maxicosi en acc. : 1300,- (stokke kinderwagen met alle accesoires, maxicosi cabriofix met voetenzak en easybase voor in de auto) Kinderkamer en acc. : 650,- (commode, ledikant, muurblokken, schilderen, muurschildering en gordijnen) Slapen : 235,- (matras, aerosleep voor wieg en ledikant, 4 aerosleep hoeslakens, vellux 4 seizoenendeken, 2 dekbedovertekjes, 2 wiegedekens, 2 wiegelakens) Kleding : 350,- (ik heb wel erg veel kleding, enkel in mt 50/56 en 62) Verzorgingsproducten baby & overige : 460,- (alle cremes en zwitsal, navulbare luieremmer, hydrofielen luiers, flanelle luiers, washandjes, spuugdoeken, slabbers, kruiken, box, boxkleden, babyfoon enz enz enz) Bad producten baby : 95,- (bebe jou thermobadje met pompjes, bebe jou tummytube, bebe jou badstandaard) Producten moeder : 180,- (zwangerschapskleding, kraamverband, zoorgcompressen enz) Totaal : 3270,- Ik zeg eerlijk dat wij niet echt opgelet hebben en dat ik niet echt een goedkope smaak heb . Mijn schoonzusje is bv helemaal klaar voor zo'n 1500-2000 euro. 2e hands heb je heel veel mooie spullen voor een nette prijs dus je kunt het zo gek maken als je zelf wilt toch!
Wat iedereen al aangaf, je kan het zo duur maken als je zelf wilt. wil je alles nieuw kopen, of tweedehands? Krijg je het en een ander van iemand in je omgeving, waarvan de kindjes wat groter zijn?Allemaal dingen die heel veel verschil kunnen maken. Zelf heb ik heel wat van mijn schoonzus gekregen, daarnaast hebben wij ook veel mooie (en goede) dingen van marktplaats af kunnen halen. Ik heb tot heden ongeveer 500 euro uitgegeven. Dan heb ik nu zo goed als alles in huis, behalve een kinderstoel (zal ik krijgen van schoonzus) en een wipstoeltje.
De kinderkamer heeft 300 euro gekost via marktplaats (en zag er als nieuw uit!!!) De kinderwagen heeft me in totaal 1100 euro gekost maar in tweelingwagens heb je niet heel veel keus en deze reed echt het beste! De maxi-cosi's waren 100 euro per stuk omdat ik een kleur kocht die uit de collectie ging (lekker belangrijk ahaha) de wipstoelen heb ik via marktplaats voor 20 euro voor 2 gekocht. Ik heb 2 Slex kinderstoelen ook via marktplaats gekocht voor 125 euro. De tweelingbox komt ook van marktplaats voor 100 euro. Slim shoppen kan je heel veel geld schelen! Heb erg actief naar aanbiedingen gezocht en dat heeft echt de moeite geloond!!! Ik denk dat ik in totaal 2500 euro uitgegeven heb en dat voor een tweeling vind ik best meevallen!!!
Voor het badderen Bad met standaard - eenvoudig bad van de Prenatal 15,- euro, standaard had ik al maar koop je voor 22,95 euro Badthermometer - niet aangeschaft, niet gemist kost hooguit 5 euro Luieremmer - gekozen voor de hygiene plus van Sangenic voor 29,95 met 3 navullingen badslang om water weg te laten lopen 5 euro opmerking: het badje werd hier in de kraamweek wel gebruikt maar zelf gebruiken we liever de emmer die ik eens van een tante heb gekregen. Zo'n tummytub van 16,95, gewoon op de grond in de badkamer en ik zit ernaast. Voor de verzorging Aankleedkussen 9,95 2 hoezen voor het aankleedkussen 15 euro Nagelschaartje met ronde punt - niet aangeschaft, ziekenhuis adviseert een nagelvijl, die hebben we al. Haarborstel met kam 4 euro 3 navelbandjes paar euro 12 hydrofiele luiers 24 euro (zou er wel meer kopen) 6 flannellen luiers 14 euro 6 hydrofiel washandjes 6 euro 1 pak Newborn-wegwerpluiers 7,50 Verzorgingsproducten: balneum olie 10 euro, natusan shampoo 5 euro (ongeveer) Digitale thermometer (10 sec. met flexibele top, kruidvat) 5,95 spuugdoekjes - kan vanaf 3 voor 5 euro, zelf gekozen voor hele mooie, euh ik bevoel hele handige fijne van 8 euro per stuk. Voor het aankleden 3 rompers maat 50 - 56 vanaf 3,75 per stuk (hema) 3 rompers maat 62 - 68 idem Meerdere paren sokjes kruidvat 3 voor 4 euro oid 4 setjes kleding* (broekje, shirtje, sokjes en slofjes) kan je zo gek maken als je wilt. Mexx setjes 80 euro, Hema setjes 40 euro 2 mutsjes 10 euro ik kocht wel 8 mutsjes en onze knul had er zo'n hekel aan :/ commode: willekeurige bruikbare kast uit ons huis voor gebruikt (een Hemnes van de Ikea) Voor de borstvoeding 2 voedingsbeha's 60 euro (hunkemoller) Zoogcompressen wegwerp 5 euro Voor de flesvoeding 4 zuigflessen nuby natural touch 40 euro Flessenborstel nuby 4,50 droogrekje 13,95 fopspenen per stuk 4 euro + opbergdoosje 4 euro Voor het slapen Ledikant Ikea 79,95 Matras 119 euro Ikea Aanschuifwieg 180 euro moltons, lakens, dekens 100 euro 2 slaapzakjes 100 euro (puckababy's) 2 pyjama's 10 euro per stuk 1 babyfoon - niet nodig in ons huis 2 kruiken, heb oplaadbare gekozen van circa 60 euro p.stuk incl. zakken Overig Box 119 euro Wipstoel in de aanbieding van de kruidvat 10 euro Autostoel 289 euro isofix voor autostoel 169 euro (echt zoooo veel handiger/sneller) Wandelwagen 749,- Stokke met 20% korting Wandelwagen matrashoezen 30 euro voor 2 Dat was zo ongeveer de uitzetlijst van de Prenatal Zelf maar bij elkaar optellen, ik wil het niet weten haha
Ik denk dat wij ongeveer 1700 euro kwijt zijn. Ik haal een wandel/kinderwagen met zo'n maxicosi ding ( dus 3in1) in de aanbieding voor 380 euro. (baby-dump en van asten hebben deze regelmatig) Alle dingetjes van de uitzetlijst was ongeveer 250 euro. Behang: 160 euro. Dan nog een box, kinderstoel, ledikantje(van ikea)(+ matras lakens etc), luiers , creme's/ zalfjes etc, babyfoon, wipstoel, luieremmer, en boxkleed. En natuurlijk wat positiekleding. Commode en kledingkast hebben wij gehad van een tante, haar kinderen zijn er uit gegroeit. Stevig en goed eikenhout, moet alleen ff geschuurd en geverft worden. Ik heb veel bij hema en babydump gehaald. Dat scheeld een hoop.
Geen idee, we hebben al zoveel gehad van iedereen of we gaan het nog krijgen. -Kleertjes (nieuw en tweedehands) -Kinderwagen -Box -Draagzak -Flessen schoonmaak ding -Wieg -Speciaal opmaat gemaakte matras in wieg -Lakentjes -Kruiken + kruikenzak -Draagzak -Kinderstoel Mijn man moet alleen de commode en de kast nog maken al krijgen we daar zelfs van mijn ouders een vergoeding voor. Zoals het er nu voor staat moeten we alleen de maxi-cosi, de flessen, de luiers en wat kleine dingen zelf gaan betalen (we willen stoffen luiers). Wij boffen op dat punt heel erg met onze familie en vrienden.