In dec/jan zijn wij gestart met onze 2e icsi poging en test sinds zondag positief. Vanwege bloedverlies de afgelopen dagen heb ik dinsdag een bloedonderzoek gehad in overleg met de huisarts. De uitslag van het HCG is 120 (op 3 weken en 5 dagen) De testen lijken op te lopen nu. Het bloedverlies is overigens niet constant, soms 8 uur geen bloed. Mijn huisarts wil vrijdag nog een bloedonderzoek doen om te kijken of het goed gestegen is. Dus dat moet ik gewoon afwachten. Maar ik vraag me dus af of HCG waarde van 120 nog voor de 4 weken een goed is? Ik ben niet bekend met HCG waardes, hopelijk kunnen jullie me wat meer vertellen.
Volgens mij is dat heel goed zelfs! Bloedingen komen vaker voor en bij sommigen duurt dat een aantal weken. Die waarde wijst niet op een zwangerschap die zal worden afgebroken en juist eerder aan de hoge kant. Maar, de range in deze waarden verschillen nogal. Ik zou even googlen op HCG waardes, maar ik las eerder dat men in het ziekenhuis uitgaan van een minimale waarde 50 om te spreken van een zwangerschap. Elke 1,5-2 dagen verdubbelt de waarde, dus dat zou minimaal 960 zijn vrijdag. Gefeliciteerd!
Erg bedankt voor je reactie! Ik maak me door het bloedverlies natuurlijk een beetje zorgen. Het treedt telkens in de middag op, gepaard met hoofdpijn en vermoeidheid. Ben na mijn werk echt op. Ik had inderdaad ook gegoogled maar die waardes liggen nogal uit elkaar en heb totaal geen idee. Bedankt voor je felicitatie ook, durf nog niet te geloven dat het echt raak is. Hopelijk geeft vrijdag duidelijkheid!
Bij mijn eerste had ik een HCG van 140......en het is nu een gezonde meid van 6jr..... Ik was toen ruim 4wkn zwanger. Volgens mij komt het wel goed Sterkte!
Ik had met 4 weken ook een waarde van 140+. Dat vonden ze toen een goed begin. Hij is nu bijna 2 Qua waarden zit je mooi hoor.
Bedankt voor jullie reacties! Fijn te horen dat de hcg waarde is zoals het moet zijn. Nu het bloedverlies nog... Zo spannend! Hopen dat het hcg stijgt en het goed blijft gaan 😁
Dat is goed hoorr!!! Ieder zijn hcg is anders mijne zat met 4 weken op 600. En nu eergisteren met 5 weken op 10265
Kijk maar eens in deze tabel, dan zie je hoe uiteenlopende de HCG-waarde kan zijn. Hcg-waarden tabel Je bent nog niet eens 4 weken, dus qua HCG lijkt me dit wel goed te zitten. Hoop dat het bloeden snel stopt. Sterkte!!!! (EN: gefeliciteerd met je zwangerschap!)
Vandaag uitslag van het bloedonderzoek gehad en het is gestegen naar 430! Nog steeds voor nu onverklaarbaar bloedverlies maar zwanger it is! Nogmaals bedankt voor jullie berichtjes. Heeft me afgelopen dagen toch gerustgesteld!