Zoals de titel het al zegt; welke winkel is goedkoper? C1000 of AH? Ik doe al jaren boodschappen bij de C1000 en heb laatst een keer bij de AH gewinkeld. Het viel mij echt op dat ik goedkoper uit was. Maar goed, dat zou misschien ook kunnen komen omdat ik wat andere artikelen had dan normaliter. Dus aan jullie de vraag: C1000 of AH?
c1000 is sowieso duurder dan andere supermarkten was zelfs in de krant een stukje erover niets voor niets willen ze sommige winkels ombouwen tot jumbo, ik ga altijd naar jumbo is goedkoop ( en nee heb geen aandelen en werk er ook niet)
Ik denk dat het niet veel verschil maakt. We hebben zelf namelijk eens een test gedaan. We zijn 3 weekenden achter elkaar dezelfde boodschappen gaan doen. Eerste weekend bij de Aldi Tweede weekend bij Supercoop Derde weekend bij AH Alle 3 de weekenden waren we hetzelfde bedrag kwijt op een paar centen na. Het ene product is namelijk goedkoper bij AH, het andere weer bij de Aldi, enz Om echt goedkoper uit te zijn zal je de boodschappen bij meerdere winkels moeten doen. Doe je alles bij dezelfde, dan maakt het geen verschil.
Dan is onze Jumbo een uitzondering denk ik, want die is met bijna alles duurder dan andere winkels. En dat gedoe met als het ergens anders goedkoper is bij hun gratis gaat 99 van de 100x niet op. Er moet namelijk exact hetzelfde op de kassabon staan. Als dat ook maar iets afwijkt krijg je het niet gratis en passen ze dus de prijs ook niet aan.
Hier altijd bij AH, maar ik neem dan ook altijd veel artikelen euroshopper of anders AH merk, en bij de c1000 heb je alleen eigen merk en niet nog een goedkopere versie volgens mij, en de AH zit dichterbij. Nu wordt onze c1000 ook jumbo, dus denk dat ik daarheen ga in het vervolg, ik wil minder kwijt zijn aan mijn boodschappen namelijk.
c1000 is stukken duurder. jumbo de goedkoopste en ah zit er een beetje tussen in. wel heeft ah veel opties. a merk, goede kwaliteit eigen merk en b merken endaarnaast euroshopper. ik ga atijd naar de ah. alles op voorraad. veel verse fruit en groente etc. plus vind ik ook een dure winkel
Ik ga altijd naar de AH en heb voornamelijk dan euroshopper producten! Niets mis mee en scheelt veel geld. C1000 heb ik 1x boodschappen gedaan, maar schrok van het totaal plaatje. Terwijl ik niet anders, dan anders boodschappen deed.
Hier ben ik bij de c1000 goedkoper uit dan bij de AH. En de jumbo vermijd ik...daar ben ik helemaal duur uit. Dus misschien hangt het van de producten af die je koopt...
Zo te lezen wordt er gekozen voor de AH. Ga morgen toch weer een keer naar de AH. Mijn lijstje van deze week is vrij standaard, geen gekke dingen, dus moet nu goed het verschil kunnen zien! Bedankt voor jullie reacties!
Het is allemaal 1 pot nat Wij gaan meestal naar de AH voor de grote boodschappen en voor de kleine boodschappen naar de C1000 of SuperCoop (zitten beiden om de hoek hier) Vaak kijken we wel even wat waar in de aanbieding is en dan stemmen we het lijstje daar op af. Groente en fruit kopen we meestal op de markt voor de hele week; scheelt een hoop geld! Maar als we eens een week niet gaan dan kijken we echt wat waar in de aanbieding is (bij de 3 bovengenoemde winkels)
AH.is goedkoper dan de c1000. En de dirk is veel goedkoper dan de jumbo, vaak staat er een juiste omschrijving op de bon en dan haal ik het gratis bij de jumbo (o.a. Is de brie goedkoper)
dat ligt dan toch aan de jumbo VB: bij de AH is de Olaz double action creme goedkoper dan bij Jumbo.. staat op bon alleen Oil of Olaz, maar niet wat het voor product is.. krijg zonder problemen een gratis pot creme mee en dat geldt voor heel veel artikelen..
Ik vind de c1000 ook duurder. Doe de grote boodschappen bij de albert heijn. Het is dat de c1000 op loopafstand is...anders kwam ik er nooit weer. Je moet er zo opletten dat producten niet over datum is. Vlees, vleeswaren en groenten zijn vaak maar even houdbaar. Wilde laatst voorverpakte vleeswaren halen, was nog maar tot de volgende dag houdbaar en met vlees is dat vaak net zo, en tuurlijk zit er dan geen korting op. Bij onze albert heijn heb ik daar nooit last van. Maar goed die is ook laatst de beste supermarkt van Nederland geworden!
Serieus? Dus als de Jumbo de Haribo koekjes "Likkoekjes 0,99 cent" noemt en de AH "Befkoekjes 0,69 cent", krijg je het niet gratis? Zo gaar
Volgens de consumentenbond vallen de AH en C1000 in hetzelfde rijtje, dus het zal niet veel schelen. Hangt dus meer af van wát je koopt. Wij komen voornamelijk bij de AH, waar we veel huismerk en bonus-artikelen kopen. Wij vinden de AH ook een prettige winkel, vooral met de zelfscan en de mini-karretjes voor onze zoon. Oh en zo'n digitaal tekenbord. Maar als je echt goedkoper uit wil zijn, maar toch de A-merken wil (dan vallen de Lidl en de Aldi namelijk af), dan kun je het beste naar de Nettorama gaan. Die komt iedere keer bij zo'n onderzoek ZO veel goedkoper uit! Maar ja, die zit niet in elke provincie... Als je puur naar de huismerken kijkt, dan is de C1000 overigens wel goedkoper dan de AH, maar de A-merken zijn dan dus weer iets goedkoper bij de AH dan bij de C1000.
Vanochtend toch naar de C1000 gegaan. Ik heb daar de normale boodschappen gedaan en de bon bewaard. Volgende week ga ik naar de AH en dan haal ik wederom bijna dezelfde artikelen. Dan zullen we eens kijken wat het scheelt. Maar gezien het bedrag dat ik vanochtend weer moest betalen zal het denk ik wel schelen bij de AH.