Ik hoorde van een vriendin die al 2 kids heeft dat zij destijds multivitamine voor zwangere vrouwen gebruikte, ook al voor de zwangerschap. Mijn foliumzuur was bijna op dus ik moest nieuwe halen en heb nu die multi vitamine gehaald. Volgens die dame van de drogist zijn deze prima (foliumzuur was daar ook op, haha gezellig al die klussers in de buurt ). Nu lees ik op het potje toch echt heel duidelijk dat het voor zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven is. Wie weet of ik deze ook gewoon kan gebruiken of dat ik toch beter foliumzuur kan kopen? (in deze vitaminetabletten zit trouwens ook gewoon 400 mg foliumzuur) X Josjo
Hoi Josjo, Ik heb ook de multiviamine gehaald,dit op aanrade van de apotheek,foliumzuur alleen is ook goed maar hier zit alles in wat we nodig hebben. leifs melissa
Hi, Ik heb inderdaad ook de mama & baby van Dagravit. Daar staat op: "Het is aan te raden om met Dagravit Mama & baby te starten vanaf het moment dat de kinderwens aanwezig is (op het moment dat met de anticonceptie wordt gestopt), zodat tijdig aan de verhoogde behoefte aan folaten wordt voldaan". Dus gewoon slikken
ik heb gewoon foliumzuur die neem ik elke dag wand ze zeggen dat foliumzuur al voldoende groetjes angelique
ik moet meer foliumzuur slikken dan andere vrouwen. ik hou het dus op meedere tabletten van foliumzuur omdat bij de Etos Zwanger worden extra vitamine bij zitten en als ik daarvan meer pillen neem krijg ik teveel vitamine binnen en dat is ook weer niet goed. foliumzuur opzich is natuurlijk al genoeg, maar voor de extra vitamine kun je ook die van Etos of andere merken slikken.
Ik heb van VSM puur mama...ben ik ook meteen mee begonnen na stop van de pil. Staat er op aangeven. Heb ook etos zwanger worden gebruikt...maar vond ze in verhouding een stuk duurder
@Deebie: als je op doktersadvies meer foliumzuur moet slikken, dan moet je dus niet 2 gewone tabletten slikken. Dan moet je van de dokter een andere foliumzuur pil krijgen (uit mn hoofd 0,5 mg en normaal is 0,4. Als jij dus 2x 0,4 gaat slikken is dat dus niet goed!) Ik slik losse foliumzuur en losse multivitamines. Ik krijg die mega multivitamines voor zwanger worden niet weg. Dus heb kauwtabletten voor de vitamientjes en hele kleine losse foliumzuur tabletjes die makkelijk oplossen in water. Gewoon doen wat goed voelt, het 1 is niet beter dan het andere.
@dreamer83, wat gek mijn dokter (gyn) zegt dat ik een tablet extra moet slikken. ik ga er dan toch eens voor bellen.
Ik hebgewoon de multivitamine voor zwangeren van de DA drogist. Lekker goedkoop en die nam ik toen ik stopte met de pil en nu nog.
Ik ben op een gegeven moment ook over gestapt van gewone foliumzuur op mama&baby. Zo heel duur vind ik ze nu ook weer niet en je doet er wel heel lang mee hoor!