Ik ben nu 36 weken zwanger en weten sinds een aantal dagen dat de baby in stuit ligt. Waarschijnlijk zal dit een KS worden indien baby niet zelf draait. Ik vind het allemaal heel erg spannend en vooral ook echt eng. Stress me enorm over hoe alles zal gaan en vooral ook het herstel en de verzorging van mijn andere kindjes.. Zullen we in dit topic tips/adviezen verzamelen? Waar ik rekening mee moet houden, wat ik allemaal mee moet nemen in mn vluchtkoffer. Wat goede tips zijn die ik aan kan geven aan de gyn tijdens en net na de KS.. Hoop dat het mijn stress wat verlicht
Er zijn al verschillende topics over keizersnedes waar je veel info in kan vinden.. Verder is het belangrijk goede informatie te vragen bij de gyn, hoe gaat het in zn werk, kan de baby bij je op de ok blijven, hoelang moet je blijven etc etc In je vluchtkoffer een aantal lekker zittende onderbroeken die wat hoger vallen zodat ze niet op de snee drukken.. Of netbroekjes die vond ik wel prettig! En een aantal setjes kleding voor de baby en hemden voor jezelf etc.
Vergeet niet om een labello en wat dagcreme in je tas te stoppen, want de lucht in het ziekenhuis is zo ontzettend droog! Als je de eerste keer uit bed gaat: probeer rechtop te lopen ipv in elkaar gedoken. Als je moet niezen, hoesten of lachen kun je het beste met een kussentje tegen je buik drukken tegen de pijn. Check bij je verzekering hoe lang je niet mag autorijden! Bij de meeste verzekeringen ben je zes weken onverzekerd en mag je dus niet zelf achter het stuur!
Goede tips! @kleintje, die andere topics zijn zo groot en is niet alleen bedoelt voor tips, meer ervaringen en succes-wensen etc.. Hoop dat we van dit topic allemaal kunnen leren!
Misschien heb je hier nog wat aan?? http://www.zwangerschapspagina.nl/de-bevalling/334186-tips-geplande-keizersnede.html
Bedenk wat je wilt met je kindje, wil je dat je man jullie kindje op de borst neemt totdat jij er bent. En losse broeken die niet op je buik drukken.
Daarnaast is er nog deze topic met meiden die net een keizersnede ondergaan hebben of (zoals ik) nog een keizersnede krijgen. http://www.zwangerschapspagina.nl/de-bevalling/369599-aftellen-naar-geplande-keizersnede.html
Hoi, krijg je geen draaipoging? De mijne is morgen, als da tniet lukt wordt het hier ook een geplande ks.... Als het niet je eerste bevalling is, is een stuitbevalling wellicht ook nog een optie?? (voor mij niet, wegens eerdere ks) Zou alles even goed bespreken met je gyn!
Veel sterkte met de KS, hier is ook een topic met wat tips en co, laat je niet afschrikken door de titel http://www.zwangerschapspagina.nl/de-bevalling/374522-zin-keizersnee.html
Wat een draaipoging betreft, nee dat kan niet vanwege de houding van de baby (voetjes in de nek) en zelf wil ik het ook echt niet. Om dezelfde reden kan een stuitbevalling ook niet en de baby word groot geschat, maar de houding waarin de baby ligt is niet echt bevorderlijk voor een stuitbevalling. Dus indien baby niet meer draait (ben nu ruim 36 weken) word het jammer genoeg een ks..