Wie doet er mee: Sonja Bakker? (veel gewicht verliezen)

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Vlinderbloem, 26 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
  2. socoldasice

socoldasice Actief lid

13 jul 2011
    197
    0
    0
    Verzorgende IG
    Zoetermeer
    hihi ja is goed !! ik loop wel bij een dietiste, maar sonja bakkeren is ook wel leuk (heb het al vaker gedaan ) ;)

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik kwam net een oud topic van mezelf tegen (op een heel ander forum) waarin ik ook schreef over het SB 'en. En toen was ik in de eerste drie weken al vijf kilo kwijt. Hmm, als ik dat als leidraad neem.. dat werkt wel flink motiverend! Yay!

4. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

dankje
    ikga denk ik voor het 2e boek.
    thanks.

5. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    Oh ja, vergeten te zeggen, ik gebruik de 2e boek

6. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik las net op de site dat je gewoon rode saus door de spaghetti mag van Sonja. pfoei, ik voelde me al schuldig omdat ik dacht dat ik het "tegen de regels in" deed. :)

Ik zat trouwens even het menu van volgende week te lezen maar daar staat bij dinsdag: gekookte nasi. Gekookte nasi?? Bedoelt ze dan gewoon rijst? lijkt me niet toch? :(

7. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    Ja, wij hebben ook saus doorheen gedaan, ik heb meer groente erdoorheen gedaan voor mezelf.
    Ik denk dat met gekookte nasi word rijst met nasi kruiden bedoeld

Ik had vandaag een vitalinea chocolademousse als tussendoor staan, maar die is niet in de supermarkt te kopen ??? Dus heb ik een soya dark chocolade toetje gegeten. Echt prima te eten en minder suikers dan vitalinea eigenlijk
    (op internet gezocht)
    Ik heb vanmiddag 12 km gefietst. heerlijk gevoel geeft dat

8. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Ha dames, hoe gaat het bij jullie?
    Hier best goed eigenlijk. Vanmorgen op de weegschaal (doe ik veeeel te vaak) was ik 87,3. Weer wat eraf dus. Dit weekend is wel m'n dochter jarig en daar heb ik zelf een mooie taart voor gemaakt dus die wil ik eigenlijk wel even proeven. We vieren het morgen alleen 's middags dus misschien dan 's morgens maar even een lekker stukje in het bos wandelen.
    Heerlijk Pixie, die 12 km fietsen. Dat vind ik echt jammer dat dat nog niet kan met een zoontje van 3,5 maand, maar ook dat komt vanzelf wel weer. Allemaal een goed weekend!

9. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ha Anita, goed bezig! Ik lees dat je taart hebt gemaakt, laat dat nou een van mijn grootste hobbies zijn! Ik ga dinsdag weer een taartje voor mijn ouders maken omdat ze terugkomen van vakantie en dat wordt wel een beproeving hoor, maar ik weet dat ik het aankan.
    Het gaat sowieso erg goed hier. Mijn man en ik merken allebei dat het gaat wennen, we voelen ons niet meer zo slap en chagrijnig. (de eerste paar dagen waren hier niet erg gezellig, haha) en het sporten gaat ook goed. Ik zit nog steeds elke avond op de hometrainer en dat vind ik echt heerlijk met mijn mp3 speler erbij. gaat ook ineens een stuk harder dan. Heb jij ook muziek bij je als je gaat fietsen Pixie?
    Fijn weekend dames en zet 'm op!

10. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    O wat leuk! Ik doe het (nog) niet zo heel veel, maar voornamelijk als er thuis iets te vieren valt. Wel met een vriendin samen ook wat spulletje gekocht ervoor. Superleuk. Voor morgen is het een Bumba taart geworden. Lekker dat het bij jou ook goed gaat Vlinderbloem. Ja, die eerste dagen is echt even doorbijten.
    Verder lijkt zo'n hometrainer me ook wel wat, maar eens even MP in de gaten houden.

11. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Anita, heb je de "taartdozen" gezien bij algemene clubs? Kun je veel inspiratie vandaan halen, en heb je het forum van "de leukste taarten" al gezien? Daar kan ik gewoon uuuren rondsnuffelen, heerlijk!

Het gaat hier nog steeds goed, al verwissel ik vanavond wel het avondeten met een ander recept. Met koolsalade heb ik echt heel weinig, sorry Sonja! Dus dat wordt pastasalade met tonijn. Denk dat dat qua calorieeen niet heel veel uitmaakt.
    Gisteravond heb ik de hometrainer even laten staan maar vanavond zit ik er weer op. Reken maar!

12. liebrando

liebrando Niet meer actief

he meiden

Ik doe het eerste boek. Ik heb hier ook zomerslank liggen en het boek voor het hele gezin. Het 2e boek moet ik hier ook ergens liggen maar die heb ik nog niet weer gevonden. Ik wil toch eerst het 1e boek doen die werkt het beste bij mij. Ik ga eerst morgen even een paar daagjes weg en dan daarna echt op dieet. Ik weet niet wat ik weeg en wil het eigenlijk ook niet weten haha. Ik zag gister wel op een foto van vrijdag dat ik echt dik ben hoor bleghhh.....het moet er echt af! wel zo 30 kilo maar goed eerst maar de 15 kilo maar halen dan ben ik allang blij.....

Samen komen de kilo's er wel af!!!

13. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    Ik zit op dag 3 en het gaat goed zover.
    Ik betrek iedereen erbij die ik kan ;)
    Eva heeft vanavond beetje meegegeten met witlof,ham en ei gerecht. Vond ze lekker.
    Op mijn werk ook al bewoners zo ver gekregen dat ze dat ga koken wat in de weekmenu voor mij staat de dagen dat ik mee eet.

Vlinderbloem ik heb inderdaad muziek aan. Heerlijk.
    Morgen ga ik wel aan de yoga

14. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Haha Pixie, dat heb je slim bekeken op je werk!

Owwww ik heb net een taartje gemaakt en gedecoreerd. Ik moet zeggen dat het me meeviel hoeveel moeite het kost om eraf te blijven tijdens het bakken. Niet van het taartje zelf, want dat is een cadeautje voor iemand, maar meestal proef ik toch wel even van de botercreme of 'ie lekker is, of als ik een stukje marsepein over heb eet ik dat ook op. En nu dus niet, al heb ik per ongeluk mijn duim in mijn mond gedaan toen er er een heeeel klein beetje botercreme aan zat. Maar ik denk dat Sonja me dat wel vergeetft, zou het niet?
    Vanavond andijvie, en in het boek staat quorn. Maar dat wordt dus gewoon andijviestamppot met mager gehakt. Sommige dingen gaan me gewoon te ver. ;)

Hoe vergaat het de rest van de dames??

15. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Wat goed dat je overal vanaf gebleven bent Vlinderbloem en inderdaad ken ik het leukstetaarten forum. Wat een mooie dingen zijn daar te vinden zeg! Hier viel de Bumbataart ook in goede aarde, had hem met chocolademouse en kersenjam gevuld dus moest zelf ook wel even een stukje proeven. Verder ook nog een paar roseetjes op op dochters verjaardag en de weegschaal vond het allemaal niet echt leuk, maar goed. Nu lekker weer met frisse moed verder. Het was een leuke dag en dat vind ik nog altijd het belangrijkst.
    Pixie, wat leuk Yoga, volg je dan echt lessen. Is dat niet lastig met 'overgewicht'? Het lijkt me heerlijk, maar het lijkt me ook dat je jezelf dan zo in de weg zit zal ik maar zeggen :).

Succes allemaal weer! Ik ga weer heerlijk de tuin in!

16. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    Zo, ik heb een week op zitten!!!!
    En het viel mij hartstikke mee.
    Ik heb geen enkele keer vanhet menu afgeweken behalve dan dat eerste dag.

Anita,mijn overgewicht opzich niet. Maar ik ben niet zo lenig, maar yoga gaat ook om je lichaams grenzen leren kennen. Ik volg geen les maar heb het meegekregen tijdens mindfulness. Maar ik heb ook wii fit en Ben van plan ook meer daarmee aan de slag te gaan.

17. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Heel goed Pixie!! Ik ben nu negen dagen bezig en heb nog niet gezondigd. Ik heb wel af en toe de menu's aangepast omdat ik sommige dingen gewoon ECHT NIET lekker vind, zoals prei. Maar ik heb het dan altijd voor iets omgewisseld wat Sonja-proof is, soms zelfs met minder calorieen dan wat er in het weekmenu stond. En ik heb dan ook nog twee kindjes die het ook wel te eten moeten vinden natuurlijk. Al met al ben ik niet ontevreden. Ik merk dat ik het 's avonds het zwaarst heb, na het avondeten. Wanneer zijn jullie moeilijke momenten?

18. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    's avonds vind ik nooit echt zo'n probleem. Meer als 's middags de kindjes op bed liggen, dan krijg ik zin om te snoepen en in de weekenden vind ik het gewoon lastig om echt het menu aan te houden.

19. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Opmerkelijk toch, dat dat voor iedereen gewoon verschillend is! Ik heb er overdag echt nauwelijks moeite mee, maar zodra het avondeten achter de rug is krijg ik gewoon een onweerstaanbare behoefte aan zoet. Nu stil ik die trek meestal met een kwart appel (de rest eet mijn man op). En sowieso doe ik dat pas NA het fietsen. Dan vind ik het ook zonde om te veel te gaan eten.

20. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    Tot nu toe niet echt moeilijk gevonden, maar mijn kwetsbaar moment is smiddags als eva in bed ligt. Dan wil ik wel snaaien, maar zover is dat geen last geweest omdat ik nu wat voorgeschreven heb om te 'snaaien', al is het weinig. Maar dan ga Ik niet op zoek.

Morgen eet ik iets dat ik lekker vind, vis,rijst en wortels

Deel Deze Pagina