Een geldvraag...

Discussie in 'De lounge' gestart door Kristel86, 4 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Er zijn vast meer vragen geweest hierover, maar sinds een tijdje maak ik me (misschien onnodig) zorgen over hoe we het gaan doen als we een kind hebben...

Mijn vriend en ik verdienen momenteel allebei geld waar we heel goed van kunnen leven, ook als er kinderen zijn.
    Het probleem is alleen, mijn inkomen staat niet vast en mijn inkomen zou in theorie zomaar weg kunnen vallen morgen. Ik verwacht het niet hoor, maar STEL dat zou een keer gebeuren, dan 'moeten' we van 1 inkomen leven, dat van mn vriend.

Als al onze vaste lasten van zijn inkomen af zijn (hypotheek, gwl, auto, verzekeringen, etc) dan zouden wij nog 700 over houden voor boodschappen, onze dieren en extra dingen per maand.

Ik ben nu alleen bang dat dat niet haalbaar is met kinderen :(

Mijn vraag is nu ook bij deze:

Van hoeveel geld leven jullie per maand met kinderen als alle vaste lasten er al af zijn? (Wat bij ons dan 700 zou zijn)
    En kunnen jullie nog leuke dingen doen? Op vakantie bijvoorbeeld?
    Of is het precies passen en meten allemaal?

2. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    400 euro, na aftrek vaste lasten.. 700 euro is echt veel hoor!

3. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    400 euro... en daarvan moeten nog boodschappen enzo gedaan worden?

Want zo lijkt het mij wel heel weinig als de boodschappen er ook nog van betaald moeten worden :oops:

4. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Jeetje wij houden met 2 salarissen na aftrek van alle kosten maar 500 euro over en dacht dat dat al veen was :oops:
    Zou accuut stoppen met werken en voor mijn meisje gaan zorgen als ik 700 euro overhield van alleen manlief zijn salaris!

5. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    €700 dat is echt veel hoor.....

En dat is dan op 1 salaris?

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hier ook zo'n 400 euro wat we overhouden als alle vaste lasten zijn betaald.

7. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    wow... dan houden wij dus blijkbaar nog veel over :( :oops:

Maar moeten jullie van dat geld dan nog alles doen?
    Als in boodschappen en evt dieren en benzine voor de auto?

Of hebben jullie dat bij de vaste lasten gerekend?

8. Niet meer actief

Serieus? Zou je dan echt stoppen? Zoveel is dat toch helemaal niet?
    Mijn vriend houdt van zijn salaris meer over dan €700 (ná aftrek van vaste lasten) maar wij sparen ook een gedeelte en de rest gaat echt wel op aan boodschappen,benzine etc hoor.
    Wij hebben momenteel netto +/- 3000 per maand dat is dus het salaris van mijn vriend + mijn studiefinanciering (ik studeer nog). Na aftrek van onze vaste lasten houden wij ongeveer 1500/1600 euro over.
    En we leven ruim maar niet té ruim hoor!

9. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Kleinwonder: Zo is het bij ons momenteel ook... nog wel wat meer zelfs...
    Momenteel hebben wij dus absoluut geen problemen, alleen mijn inkomen kan zomaar weg zijn, van de ene op de ander dag....

Dus ik maak me nu (blijkbaar een beetje onterecht) zorgen over hoe en wat als we dus van zijn inkomen alleen moeten leven...

10. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Als ik mijn baan kwijt zou raken zouden we financieel gezien een probleem hebben.

Maar goed, ik heb zoiets van dat zien we dan wel weer. Ik ben verzekerd voor arbeidsongeschiktheid, en mocht ik ontslagen worden dan krijg ik een x bedrag mee (omdat ik een x aantal jaar in vaste dienst ben).
    Dus ach, 't zal wel loslopen en dat zien we dan wel weer.

Enne... als je 700 euro netto overhoudt moet je rond kunnen komen hoor, je gaat dan vanzelf zuiniger leven.

11. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

wij houden nu over 700 euro aan booschappen en andere dingen,
    Daar zit dan wel 300 euro aan van een lening bij.(studielening)
    en wij hebben geen hypotheek

op vakantie gaan. wij gaan dit jaar hard sparen voor de vakantie

12. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Halleluja, 3000 euro netto!
    Ja idd Kristel, je maakt je onnodig zorgen :p
    Wij moeten rondkomen van nog geen 2000 euro per maand.
    Lukt prima hoor, maar dan heb je even een vergelijking ;)

Maar wel goed dat je het even navraagd hoor!
    Nu heb je wat geruststelling :D

13. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    :confused: :confused: wij houden nog net 300 euro over als alle lasten ervan af zijn van me mannetjes salaris oke ik krijg dan nog 170 euro dus dan hebben we 470 euro+ nog zorgtoeslag
    maar zal je zeggen wij zijn nu met zijn 2en en wij kunnen boodschappen halen voor 1 maand inclusief dieren redden wij het met bijna 275 euro al soms minder.
    ja je gaat vanzelf de extra dingen wel laten.
    dus met 700 euro moet dat makkelijk haalbaar zijn

14. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Het lijkt mij nog niet zo'n heel slecht bedrag hihi :oops: Maar is het geen idee om nu goed wat te sparen dan? Dat je een buffer hebt voor als dat moment echt komt? Dan kun je het tijdje overbruggen tot je weer een baan hebt.
    En inderdaad, je moet je wel aanpassen naar je budget. Als je niet meer geld hebt, dan moet je toch manieren vinden / dingen achterwege laten om alles draaiende te houden.

15. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

wij houden ongeveer 1000-1200 over, maar we hebben wel een goedkoop huurhuis, en per 1 sep heb ik ontslag genomen van mijn bijbaan om me volledig op mijn afstudeerscriptie te kunnen richten. over ongeveer 6 maanden zal dat weer helemaal anders zijn, dan hebben we (hopelijk) een nieuw en waarschijnlijk duurder huis, en is mijn stufi op dus ga ik weer werken, en dan hopelijk ben ik ook klaar met mijn studie

16. Niet meer actief

Maar jij hebt dus een vaste baan momenteel? Mijn studiefinanciering is volgens mij 320 euro per maand dus als dit wegvalt is er niet zo'n groot probleem. Gelukkig is er de zekerheid dat dit niet weg valt want ik blijf gewoon lekker studeren.

Ik snap wel dat je je zorgen maakt want het is altijd even moeilijk als er een inkomen wegvalt en je dus van minder moet gaan leven, maar het moet lukken met 700 euro hoor. Waarschijnlijk zul je wel op wat dingen moeten bezuinigen (Zo zijn wij enorme uiteten gaan types ;) en wij zouden dan waarschijnlijk daarop moeten bezuinigen) maar dat mag geen probleem zijn.
    Dus: no worries!

17. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hmmz... nu ik zo al die reacties zie, schaam ik me dood :oops:

Dat ik me zorgen maak erover....
    Denk ook dat het komt omdat we nu heel ruim kunnen leven...
    Om het dan maar meteen te zeggen, met onze 2 inkomens hebben we 3500 netto per maand :( :oops:

Vriend verdient 1900 en ik 1600 netto...

Blijkbaar kunnen we dus prima leven van 1900 alleen.

Conclusie: WIJ ZIJN VERWENDE NESTEN!

Zo... moest er even uit :p

@Kleinwonder: Ik werk voor mezelf, thuis, maar ik heb geen garantie dat mijn inkomen elke maand blijft. Ik werk via internet, maar dat zou zomaar ineens van de ene op de andere dag over kunnen zijn om verschillende redenen. Dus ik heb geen contract of iets dergelijks.

18. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    700 Euro moet echt prima te doen zijn in mijn ogen.
    Wij hebben nu zon 800 euro over p.m. maar dat gaat vanaf volgende maand naar beneden. Dan houden we 400/500 over per maand. Dat is voor ons echt omschakelen! Maar goed ik wil graag trug naar school en dat kost nou eenmaal een hoop.

Groetjes Channie

19. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Kristel, wij verdienen ook goed, maar daar zijn onze vaste lasten dan ook naar. En bovendien (dat wordt vaak vergeten) krijg je bij een hoger inkomen ook minder terug waardoor je ook hogere lasten hebt. Het maakt nogal een verschil of je 200 euro kwijt bent aan de zorgverzekeraar of daar nog 100 euro van terug krijgt. ;)

20. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Bedankt voor alle reacties :)

Ik heb me dus zorgen gemaakt om niks!
    Ik was al bijna van plan om nog een baan erbij te zoeken, part time, voor het geval mijn internetjob eens van de ene op de andere dag weg zou vallen :p

Maargoed, blijkbaar is dat dus niet nodig :D
    Misschien dan wel als er kinderen zijn en mijn baan dus weg valt, maar vriend kan ook altijd nog zn *bek* opentrekken tegen zn baas met dat ie salarisverhoging wilt :)

Deel Deze Pagina