Kaatje Katoen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lize86, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lize86

Lize86 Lid

30 aug 2011
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heej dames,
    Ik was vd week bij een babyzaak en daar zag ik een foldertje liggen met informatie over kaatjekatoen, oftewel de wasbare luier.
    Wie heeft hier ervaring mee? Ik lees in de folder erg veel voordelen;
    - kostenbesparend
    - milieuvriendelijk
    - kinderen zijn sneller zindelijk (doordat de luiers van tegenwoordig TE goed absorberen vinden kids het wel prima zo met luier om)

Wat vinden jullie/wie heeft er ervaring??

Groetjes Lize

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.868
    113
    Ik heb wasbare luiers gebruikt bij de tweede:
    - Ja, ze zijn inderdaad kostenbesparend. Vooral ook omdat je als ze zindelijk zijn je alles voor minimaal de helft van de aankoopprijs weer door kunt verkopen.
    - Ze zijn ook milieuvriendelijker: Luiers | Milieu Centraal
    - Mijn zoontje was kort na zijn tweede verjaardag zindelijk, wat voor jongens wel sneller is dan gemiddeld. Al moet ik zeggen dat je met die moderne wasbare luiers goed moet voelen of ze geplast hebben, want de meesten hebben een stofje wat gewoon droog blijft aanvoelen. Mijn dochtertje gebruikte uitsluitend wegwerp en die was met 2,5 jaar helemaal zindelijk.

Mocht je het willen overwegen, dan zou ik wel eerst van verschillende soorten een luier kopen, dan kun je kijken wel systeem je het meeste aanspreekt en of die luier bij de vorm van je kindje past. Anders zit je straks met een heel pakket van iets waar ze in doorlekken ofzo, dat schiet niet op.

3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.204
    10.814
    113
    ik twijfel nog erg over wasbare luiers of niet. Nou kwam ik ook deze site tegen, en het lijkt me wel wat, luiers huren om uit te proberen:

Verhuur van luiers

volgens mij krijg je wel een standaard soort katoenen luiers, dus kan je nog niet alle merken etc uitproberen, maar ik wil eerst weten hoe de logistiek van wasbare luiers me uberhaupt bevalt. Iemand ervaring met deze site en het huren van een luierpakket?

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja, hier ook goede ervaring met wasbare luiers! Er zijn een aantal webshops die ze aanbieden ( Waarvan Kaatje een van de duurdere is, maar scheelt maar een paar cent hoor ) Als je tijd hebt de zoekfunctie te gebruiken op wasbare luier kom je veel advies van mij tegen. Heb nu geen tijd uitgebreid te typen ivm wakker meisje, doe dat anders vanavond of morgen middag nog!

5. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Suusjeuh,
    Wij zijn ons ook aan het oriënteren maar ik ben wel benieuwd welke jullie dan gebruiken? Je hebt best veel soorten, ook best veel verschillende stoffen. Dus welke bevalt jullie het beste?

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Ik gebruik zelf luiers van Team lollipop, die mij het beste bevallen. Het zijn bamboe luiers waar nog een overbroekje overheen moet. Ik heb ook Rumparooz pockets en Happy Heiny's pockets die dus kant en klaar als een soort pamper zijn. Maar doordat die minder veel absorberen als bamboe, kan ik die alleen 's ochtends gebruiken. Ik reken liever niet teveel welke luiers hoelaat op de dag dus gebruik nu alleen de bamboe luiers, 's nachts met een extra inlegger erin komt ze gemakkelijk 12 uur door ( Ruikt wel naar amoniak 's ochtends, maar ik vind wegwerpluierlucht viezer )

Team lollipops zijn nu in de aanbieding in Engeland, vandaar dat ik dat merk heb. Bamboozles zijn bijvoorbeeld ook erg geschikt voor grote plassen, maar nu een 10tje per luier duurder als mijn TL's.

7. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Suusjeuh, weet je of er veel verschil is tussen tp en bamboozle?

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Qua pasvorm kan ik alleen team lollipop en bambinex vergelijken. TL valt tussen de beentjes breder ( = hier een betere pasvorm ) en heeft een ingenaaide inlegger in maat 2 ( = vanaf 8 kilo geloof ik ) Bambinex is smaller en doordat de inlegger er niet aangenaaid is, dunner. Tenzij je dus de extra absorbtie van de inlegger nodig hebt zoals bij ons. In gebruik zijn ze nagenoeg hetzelfde.

9. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooit wel eens van little lamp gehoord? Zit nu ook op hun site en dat ziet er ook goed uit....

(waarom is er zoveel.... ik was er eigenlijk al uit...)

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Ja ben ze weleens tegengekomen, geen ervaring mee! Zelf heb ik een aantal keer luiers 2e hands gekocht en als ze bevielen, eventueel nieuw bijgekocht. Zo ben ik bv ook aan TL gekomen; 10 luiers voor 30 euro gekocht, ideaal, dus er nog 20 nieuw bijgekocht. Als je moet gaan kiezen zie je soms door de bomen het bos niet meer. Je kan natuurlijk ook prima verschillende soorten door/naast elkaar gebruiken ( Tenzij je zo neurotisch bent als mij en 't liefste alles van 1 merk in de lade hebt liggen.... ) Bij 2delige luiers vind ik zelf het overbroekje het belangrijkste, die zorgt ervoor dat alles droog en schoon blijft.

11. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welk overbroekje gebruik je dan;)

En ik heb gehoord dat je vanuit de uk invoerrechten moet betalen... maar op de sites staat nooit iets vermeld... wel vervoerskosten, maar dat is logisch...

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Ik heb overbroekjes van Tots bots, team lollipop zelf, mother ease ricky en blueberry one size. Invoerrechten had ik niet, ze waren ook binnen een week binnen. Het verschil in prijs tussen UK en NL is de belasting die hier hoger is op luiers als in UK.

13. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kijk, dat is leuk nieuws...
    En die van totsbots zijn geweldig leuk....

14. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Hier twee meiden in de katoenen luiers gehad. maatje 1 de rainbowtots van totsbots en voor maat 2 de bamboozles gebruikt. De laatste vind ik het fijnste. Overbroekjes van totsbots vond ik minder, lekten nog wel eens door bij de randjes. Ik vond mother ease en popolini veel fijner. (maar weet niet of die laatste er nog zijn) Luiers/overbroekjes met klittenband of drukkers maakt mij niet veel uit. werkt allebei goed.
    Inlegvellen had ik van kaatje katoen, de grote rollen. En als ze groter werden extra bamboo inleggers voor snachts erin.
    Ik heb de bamboozles en overbroekjes overigens in engeland besteld. Snel in huis, lage verzendkosten en geen invoerrechten. Scheelt een stuk met in NL!

Beide dames waren met 25 mnd zindelijk!:)

15. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Ik had inderdaad gelezen dat je beter de overbroekjes van Mother-ease Rikki kunt nemen.

Dus als ik het goed begrijp paste bij beide dochters direct maat 1 na de geboorte?

16. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    de eerste twee weken hebben we newborns gebruikt. (ook ivm de zwarte babypoep die je dan bijna niet uit je luiers krijgt) Maar daarna gewoon maatje 1 aan hoor, tja het is een flink kontje maar daar hebben ze geen last van hoor :D

17. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    O okee, dat van die poep wist ik niet haha
    Dan is het misschien toch handig om een weekje wegwerp te doen en dan over te stappen.

Moet er niet aan denken om elke dag met een zak stinkende luiers in de lift te staan om ze weg te gooien :( (woon in een flat) en wasbare heeft me altijd al geïnteresseerd.

Bedankt voor de adviezen! Denk dat ik dan wel een goede keus maak wbt merk/type luier.

18. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Qua overbroekjes is dat echt waar je het verschil gaat merken tussen kindjes! Mother ease airflow striemde hier bijvoorbeeld gigantisch in haar beentjes terwijl heel veel anderen erbij zweren! Mother ease ricky passen hier wel goed.

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.868
    113
    Ja, het verschilt gewoon echt per kind, maar dat is net met wegwerp, sommige kinderen lekken altijd door en Pampers en niet in Kruidvat etc.
    Daarnaast verandert hun figuur nog en ga je van veel kleine plasjes naar een paar grote plassen etc. Soms moet je dan ook van luiers switchen, dat ze opeens niet meer goed passen, terwijl het maanden lang perfect ging.
    Ik heb me ook wel eens in die Little Lambs verdiept, vond het er ook wel goed uitzien en niet zo duur, maar ik had al genoeg en hij was toen al 1,5 jaar, dus ik had geen zin meer om nog nieuwe luiers te kopen.

Deel Deze Pagina