Buitenbaarmoederlijke zwangerschap in de buikholte

Discussie in 'Miskraam' gestart door Laana, 7 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laana

Laana Lid

19 dec 2014
    87
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb gisteren gehoord dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap in de buikholte heb. In de baarmoeder, eierstokken en eileiders is niets te zien, maar wel een HCG wat aangeeft dat ik 8 weken zwanger ben. Het zweeft dus ergens in mijn lichaam, maar niemand weet waar. De gyn zei dat hij wil afwachten of mijn lichaam het zelf afstoot (maar iets wat buiten de baarmoeder, eierstokken en eileiders zit kan toch niet vaginaal naar buiten?) Anders wordt het aangepakt met een chemo.

Maandag moet ik weer HCG prikken en dan kijkt een andere gyn ernaar. Misschien dat die met iets anders komt.
    Ik zit vol vragen en voel me erg onzeker nu!

2. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Hoi Laana,

Wat een rot nieuws voor je! Ik heb geen ervaring hiermee dus kan je in die zin dus ook niet helpen. Wel weet ik dat iets in de buikholte wel zelf kan oplossen. Toch zou ik als ik jou was onder zeer strenge controle blijven staan, en dan met name je HCG. Als die stijgt moet je vrees ik wel geopereerd worden. Chemo heb ik als behandeling bij bbz nog nooit van gehoord maar dat is denk ik alleen als ze niet in staat zijn om het vruchtje te lokaliseren.

Wat is de vervolgstap van je arts? Wanneer moet je terug komen?

3. Suuzanna

Suuzanna Actief lid

16 feb 2014
    256
    0
    16
    Heeeel veel knuffels! <3

4. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Jeetje bizar. Met een chemo??
    Heel raar dat het nergens te vinden is. Dit heb ik nog nooit gehoord.
    Heel veel sterkte!

5. Lexi

Lexi Actief lid

24 dec 2014
    253
    7
    18
    Spijt me heel erg voor je, heel veel sterkte. De chemo is methotrextaat, ze gebruiken het ook tegen reuma en bevat inderdaad een lage concentratie chemo. Als je HCG blijft stijgen en ze kunnen het vruchtje niet vinden, is dat een goede mogelijkheid. Het gaat de snelle celdeling tegen en ontdoet je lichaam van foliumzuur. Je lichaam neemt het weefsel vaak zelf weer op of stoot het af. Ik neem aan dat dat ook bij jou vaginaal zou kunnen, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Ikzelf heb het ook gehad, voor een bbz in mijn eierstok. Mijn HCG was nog laag en op deze manier kon ik een operatie vermijden. Grootste bijwerking is dat ik lange tijd erg vermoeid was. Daarbij raden ze aan om iig drie maanden niet zwanger te worden. Ik zit nu in de tweede maand en ter verwerking en heling van je lichaam heb je dat ook wel nodig.

Nogmaals heel veel sterkte, het is een angstige tijd en ik wens je veel steun toe.

6. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    meis wat een ontzettend heftig verhaal!!! ik wens je sterkte met het verdriet maar ook zeker met de onzekerheid en spanning. wat moet dit een heftige tijd voor jullie zijn.
    ik lees al wat jaren mee hier maar heb nog niemand met dit verhaal gezien dus denk dat je weinig info zult krijgen.
    heel veel sterkte

7. newdawn

newdawn Bekend lid

20 apr 2014
    782
    0
    16
    hoi Laana, ik heb vorig jaar iets soortgelijks meegemaakt met 7 weken zwangerschap, het hcg bleef bij mij ook stijgen en ze konden bij mij ook niks vinden. Heb toen ook nog een spoedkijkoperatie gehad omdat ze wilde kijken voor de eileiders. Niks te vinden, ze stonden voor een raadsel. Moest toen om de 2 dagen blijven langskomen voor hcg prikken en echo, uiteindelijk waren ze erover uit dat als ik een week later nog met dezelfde waarde zat dan mtx spuiten zou krijgen. Gelukkig begon ik toen te vloeien en zakte gelukkig ook de hcg. Ik vond het echt een rollercoaster waar je ineens in terecht komt. Heel erg veel sterkte en hopelijk komt het bij jou ook via de natuurlijke manier eruit.

8. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    He wat een naar bericht en wat een onzekerheid voor je nu!
    Bij mij zagen ze op de echo's in mei 2014 ook niks maar had wel HCG waarde van 3500 ofzo. Hebben toen de dag erna een kijkoperatie gepland en bleek het tóch in een eileider te zitten. Die is toen verwijderd.
    Ik hoop voor jou dat het lichaam het zelf oplost of dat ze evt. toch ergens iets kunnen vinden en het snel kunnen 'verhelpen'. Heb wel idd toen iets gehoord over chemopillen. Bij mij dus niet nodig geweest.
    Maar voor nu is het gewoon allemaal heel rot. Sterkte!

9. Tries123

Tries123 Actief lid

20 okt 2013
    486
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb wel van chemo gehoord
    Was bij mij destijds ook sprake van. Bij mij zat er ook nergens een embryo maar waarschijnlijk waren de zwangerschapscellen van eerdere miskraam niet volledig uitgedreven en hebben zich "ergens" genesteld. Daarnaast was ik opnieuw zwanger geraakt waardoor ik dus een soort "dubbel zwanger was" (ik heb het niet bedacht... Het waren de woorden van m'n gyn) Dan is een operatie dus niet zinvol want er valt niets weg te halen, maar de cellen moeten afgebroken worden en dat gebeurd (indien nodig) dan met een soort chemo (mtx)

Bij mij heeft m'n lichaam het uiteindelijk zelf opgeruimd.

Controle van hcg elke 2/3 dgn is echt noodzakelijk... Zo kunnen ze meten of je lichaam het herkend als iets "fouts"

Beetje klinisch verhaal zo maar ik wil je sowieso heel veel sterkte wensen.... Dit soort dingen zijn zooooo klote....

Digi-knuffel

10. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Je hoort chemo vaak in combinatie met de behandeling van een uit de hand gelopen Mola zwangerschap. Als die niet goed uit je lichaam komt en er blijven cellen achter die zich dan verder gaan ontwikkelen, dan wordt er chemo ingezet om dit te verhelpen.

Ik hoop dat ze er gauw achterkomen waar het zit.

11. Laana

Laana Lid

19 dec 2014
    87
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik lig inmiddels bij te komen van een operatie. Ik ben vandaag met enige spoed geopereerd. Het vruchtje bleek toch in de linker eileider te zitten. Ik begon erge pijn te krijgen en te bloeden maar mijn HCG wilde maar niet zakken. Ze hebben mijn eileider verwijderd. Nu klaar wakker in het ziekenhuis bed. Ik dut af en toe wat in, maar echt slapen lukt niet. Net nog morfine tegen de pijn gekregen, dus Hopelijk val ik nog even weer in slaap

12. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Wat rot voor je Laana! Dit is zo niet hoe je hoopt dat het allemaal gaat als je een positieve test in handen hebt. Wel goed van je dat je geluisterd hebt naar je lichaam en terug bent gegaan met de buikpijn.

Veel sterkte en beterschap!

13. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Pfff sterkte

14. Sorraya41

Sorraya41 Bekend lid

4 sep 2014
    832