Hoi, Vandaag heb ik definitief te horen gekregen dat ik weer een miskraam heb gekregen. De eerste kreeg ik 4 jaar geleden, toen gelukkig een gezonde dochter. En nu we begonnen zijn voor een tweede kindje, heb ik er dus al weer 2 gehad . Al mijn miskramen waren vroege miskramen, voor de 6 weken. Wie heeft er ook meerdere miskramen meegemaakt en heb je ooit nog een gezond kindje gekregen? Hoe kwam je die goede zwangerschap door? Wat voor onderzoek is er gedaan? (Daar beginnen ze bij ons volgende week waarschijnlijk mee, dus tips oid zijn welkom!) Liefs van Jannne
Goed voor de onderzoeken opzich hoef je niet zenuwachtig te zijn. Waarschijnlijk krijg je bloedonderzoek en cjhromosomenonderzoek, daarvoor hoef je alleen maar bloed af te staan. Verder kan ik me iets van een vragenlijst herinneren. Daarna is het een x aantal weken wachten voor de uitslagen. Dat was het volgens mij. Zoals je ziet ismijn vierde zwangerschap een gezonde boy geworden en ik heb er van genoten en zeker vond ik het t/m de 20 weken echo spannend daarna ben ik pas wat gaan kopen om het te vieren. Maar het is zodat elke zwangerschap opnieuw spannend is. Daar verander je niets aan. Kan ook zijn dat je man nog zaadonderzoek krijgt. Sterkte en succes xxx Joyce
Janne, ik heb pas 1 miskraam gehad, maar ook een dochtertje verloren met 23 weken. Ik kan je dus geen advies geven over wat je te wachten staat etc, maar ik wil je wel sterkte wensen! Gelukkig zijn we allebei gezegend met een gezond dochtertje. Maar ik begrijp je angst hoor, nu wij weer hebben besloten voor een 2e (3e) kindje te willen gaan, vind ik het ook allemaal weer reuze spannend! Succes meid, we houden moed en blijven positief!
Hoi Janne, wat een vervelend nieuws! Ik heb 3 miskramen ( 6 wkn, 8 wkn, 13 wkn) gehad en ben nu 36 wkn zwanger. Na de laatste miskraam hebben ze chromosomen en bloedonderzoek gedaan. Voordat ik de resltaten kreeg was ik opnieuw zwanger. Ik vond het 1e trimester van deze zwangerschap zowel emotioneel als fysiek erg zwaar maar probeerde zoveel mogelijk bij de dag te leven en te bedenken dat je het zelf niet in de hand hebt. Veel sterkte gewenst!
Hallo, Als eerste heel veel sterkte gewenst! Wij hebben drie miskramen gehad, en beginnen met onderzoeken. Ik krijg een baarmoeder onderzoek (kijken ze naar de vorm en of er afwijkingen te vinden zijn) daarnaast allerlei bloed onderzoeken en een chromosomen onderzoek. Ik heb begin februari de miskraam gehad maar de onderzoeken beginnen pas eind april begin mei, om zeker te weten dat het hcg hormoon uit je lichaam is.. T is afwachten wat eruit komt! Spannende tijden vind ik het.... Succes en hopelijk lees ik weer een x iets van je! Groeten
Ladybird, Wat vervelend dt je dit hebt mee moeten maken! Je mag nu dus ook niet zwanger worden tot de onderzoeken? De gyn zei tegen ons dat dat niet uit zou maken, een beetje in de trant van: hopen dat het dan niet weer mis gaat... Maar ik weet eigenlijk niet of we deze maand er wel voor gaan. Aan de ene kant wil ik graag, aan de andere kant heb ik nog even geen zin in weer zo'n domper! Het gekke is ook dat ik nog steeds zwangerschapskwaaltjes heb: moe, misselijk, erg goed ruiken en last van mijn borsten. Erg vervelend, het geeft mij een beetje valse hoop...
Allereerst een dikke knuffel! Echt ontzettend kl*te dat je dit mee moet maken Hopelijk komt er gauw een gezonde zwangerschap! Ik heb 3 vroege miskramen gehad (rond 5 weken) en de 4e zwangerschap is goed verlopen; heb nu een prachtige dochter. Toentertijd leek een chronisch B12 tekort de oorzaak te zijn (had nog een hele waslijst aan andere klachten ook) en sinds de 3e mk krijg ik dan ook injecties. De maand na het starten met injecties ben ik dus zwanger geworden van mn dochter Helaas is t vorige maand weer fout gegaan, de 4e x dus al. Vorige week heb ik bloed moeten laten prikken op stolling en chromosomen. Verwacht er niet zoveel van, kans dat er iets uit komt is erg klein namelijk. Ik hou me iig vast aan t feit dat we een mooie dochter gekregen hebben, dus we kunnen iig zwanger worden en blijven. De zwangerschap was wel erg heftig; bij elk dingetje wat ik wel of juist niet voelde maakte ik me zorgen. Ook kwam er elke keer iets nieuws waar ik me druk om maakte: In t begin bang voor een miskraam, wat lateraan bang dat het kindje niet gezond zou zijn (20 weken echo), daarna bang voor een vroeggeboorte en vanaf 32 weken zwangerschap bang dat ze zou overlijden bij de geboorte oid.. Zoo bang was ik gewoon dat we ons meisje alsnog kwijt zouden raken, maar het is echt goed gekomen
Hier nog iemand, ik heb inmiddels 4 miskramen gehad, allemaal rond de tien weken. Altijd een hartslag, altijd een groei, al was het dan net op de grens wat het mag zijn kwa grootte... We deden al ICSI omdat het zaad van mijn man niet goed is, nu ben ik ook helemaal onderzocht, alles wat te onderzoeken valt... Ik blijk de ziekte van Hashimoto te hebben, ik maak antistoffen aan tegen mijn eigen schildklier. En die schijn je hard nodig te hebben voor een zwangerschap. Nu slik ik Euthyrox, en krijg ik een dezer dagen een terugplaatsing van een cryotje.. En ik ben echt doodsbang!
hoihoi, ik heb nu 2 vroege miskramen gehad 1 met 5 weken en paar dagen in januari had al vanaf het moment van de positieve test steeds licht roze bloedverlies wat niks hoefde te betekenen maar voor mijn gevoel voelde het toen al niet goed en feb gelijk na de 1ste vmk weer zwanger maar helaas weer mis gegaan op precies 5 weken. ons is een chromosomen en bloed onderzoek aangeboden maar wij hebben besloten het niet te doen omdat er vaak weinig uitkomt. ik heb 3 gezonde kids en me vriend heeft 2 kids uit vorige relatie graag zouden we nog een wondertje van ons samen willen maar als het weer mis gaat als ik nog zwanger mag worden dan stoppen we ermee...... ik heb nu nog licht positieve testen hopenlijk worden ze snel negatief dan kunnen we het nog 1x proberen het is toch steeds weer een klap die je krijgt eerst de vreugde dan het grote verdriet en het verwerken ookal was het vroeg het waren en zijn toch onze kindjes. groetjes en liefs joyce
Hier 7 miskramen tussen de 5-11 weken gehad en twee hele prille vmk tussen de 4-5 weken. Momenteel een goede zwangerschap. Ik heb heel veel bloedonderzoeken gehad de afgelopen jaren naar van alles en nog wat, een waterecho om afwijkingen in mijn baarmoeder op te sporen en een onderzoek bij de immunoloog. Daarnaast het halve alternatieve circuit afgelopen op zoek naar de 'oplossing'. Uiteindelijk is de (waarschijnlijke) oorzaak gevonden door een gynaecoloog in een fertilteits(prive)kliniek. Net zoals Uksoldaatje maak ik ook antistoffen aan tegen mijn schildklier aan en daarnaast heeft mijn lijf moeite om het progesteronlevel tijdens een zwangerschap op peil te houden. Hiervoor ben behandeld en het resultaat groeit goed in mijn buik. In totaal wel lang aan het modderen geweest, veel verschillende artsen en ziekenhuizen bezocht. Ik heb me in ieder geval nooit neergelegd bij de conclusie we kunnen niks vinden en je bent uitbehandeld. Vind zelf dat dit nogal makkelijk wordt geroepen door gynaecologen in Nederland. De onderzoeken op zich stellen niks voor, maar emotioneel vond ik het een ander verhaal! Heel veel sterkte ermee!
Ikzelf heb 2 miskramen gehad rond de 6 weken. Eigenlijk wilden ze bij een 3e miskraam gaan onderzoeken wat er aan de hand was, maar omdat ik behoorlijk heb aangedrongen, is er destijds een bloedonderzoek gedaan. Hieruit kwam dat ik Factor V Leiden heb, een stollingsfactor. Bij zwangerschap moet ik, vanaf het moment dat ik weet dat ik zwanger ben, bloedverdunners spuiten tot 6 weken na de zwangerschap. Het houdt ook in dat de controles in het ziekenhuis worden gedaan en ook dat je in het ziekenhuis moet bevallen. Maar ik heb zo wel 2 gezonde kinderen op de wereld gezet (helaas is er 1 overleden met 10,5 mnd) en is de 3e onderweg. Sandy
Jeetje, een kindje verloren met 10,5 maand... Weet niet wat ik moet zeggen... Ik ben benieuwd wat een stollingsfactor is. Wat gebeurt er dan waardoor het fout gaat?
Dan stolt je bloed te snel. In ergste geval krijg je trombose bijvoorbeeld. Dus je bloedtoevoer gaat moeizamer zeg maar. Maargoed er zijn misschien nog wel meer vormen stollingsafwijkingen. Maar deze heb ik in de lichtste fase, waarschijnlijk niet van invloed op zwangerschap, maar krijg waarschijnlijk de volgende keer bijvoorbeeld wel tijdens of na zwangerschap antistolling. xxx Joyce
Ook hier helaas meerdere miskramen gehad. Het afgelopen jaar heeft zich gekenmerkt door blijdschap om het zwanger zijn, de bijkomende onzekerheid vanwege eerdere nare ervaringen, onderzoek na onderzoek, verdriet en een enorme zoektocht. Zoektocht naar de mogelijke oorzaken van de miskramen maar ook naar mezelf want ik was mezelf gaandeweg behoorlijk kwijtgeraakt. Uiteindelijk zijn we er nu achter dat mijn schildklier niet optimaal werkt. Hiermee worden door de internist en de gynaecoloog de miskramen niet allemaal verklaard, maar er bestaat wel een relatie. Sinds 2 dagen slik ik nu schildkliermedicijnen (Thyrax) en begint er weer langzaam hoop te komen. Gelukkig heb ik ook al een gezond ventje hier rondlopen, maar dat maakt de wens voor nog een zwangerschap en een tweede kindje niet minder. Ik hoop dat 2010 een vruchtbaar jaar wordt met allemaal beebjes die blijven plakken!
allereerst sterkte allemaal! ik heb inmiddels 4 miskramen gehad waarvan 1 keer een tweeling, alle 4 de keren ben ik bij 12 weken gecurreteerd, heb ook twee keer een operatie gehad om een tussenschot uit mijn vagina te verwijderen.. alle onderzoeken gehad en daar is alleen uitgekomen dat ik een hartvormige baarmoeder heb (uterus bicornis) en waarschijnlijk heb ik ook adenomyose (baarmoederslijmvlies in de spierwand van de baarmoeder) één deze dagen krijgen we bericht van een arts uit het radboud ziekenhuis in nijmegen, daar gaan we verdere onderzoeken doen, hoe het nu kan dat het steeds weer mis gaat! dus we hopen echt dat ze ons kunnen helpen!!!
Lana1988, ik heb ook een hartvormige baarmoeder! (Alhoewel, niet helemaal hartvormig, bij mij groeit een kant helemaal niet mee). Ze zijn erachter gekomen tijdens de keizersnede van mijn 2e dochtertje (mijn 1e dochtertje is helaas overleden). Ik krijg nu ook vervolgonderzoeken, dus ben benieuwd (loop trouwens ook in het Radboud). Als je meer wilt weten, vraag gerust!
Allereerst heel veel sterkte, ook aan de anderen die dit mee hebben moeten maken. Ik heb 5 miskramen gehad, allemaal tussen de 5 en 7,5 weken. Iedere keer erg vroeg dus. Na de 3e ben ik doorgestuurd naar de gyn voor chromosomen en bloedonderzoek. Daar kwam helemaal niets uit, ik was schijnbaar kerngezond. En omdat ik wel zwanger kon worden in ieder geval, heeft hij verder niets meer gedaan aan onderzoeken. Ook na de 5e miskraam niet. Hij gooide het gewoon op pech, ook al geloofde ik daar zelf niet meer in. Nu ben ik weer zwanger, en hopen we dat het dit keer misschien wel goed mag blijven gaan.
Silmarien, Wat vreemd zeg dat ze verder geen onderzoeken hebben gedaan. Kan me voorstellen dat je het reuze spannend vindt nu... Ik hoop voor je dat alles deze keer helemaal goed mag gaan!
Dank je wel, Marjolein! Vanmiddag de eerste echo, en het zweet breekt me nu al uit. Ik vind het zelf ook erg vreemd als ik hoor dat er meer onderzoeken mogelijk zijn. Maar ik hoor het de gyn nog zeggen: Tsja, je kan wel gewoon zwanger worden, dus kan ik niets meer voor je doen.
Oeh spannend zeg vanmiddag! ik duim voor je dat alles goed zit! Laat je het ons weten??? Vind het wel een rare reactie eigenlijk...maar goed, we gaan er nu vanuit dat alles goed zit!