Wie heeft er ook Utrogestan voorgeschreven gekregen?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door S1978, 13 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. S1978

S1978 Actief lid

7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve FBdB, Wat een verdrietig nieuws! Ik hoop toch dat er nog goed nieuws komt voor jullie!
    Liefs, S

2. Molitalia

Molitalia Niet meer actief

Ik lees even mee. Mijn LF is ook telkens te kort,soms maar net 9 of 10 dagen. Ik heb over 2 weken een afspraak bij de dokter dus ben benieuwd of ik dit ook ga krijgen. Ze luistert goed naar me dus ik hoop het zo!

ps: FBdB,,hoop dat alles goed blijft gaan bij je.

3. S1978

S1978 Actief lid

7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    welkom Adriana,
    Ik ben nu een paar dagen onderweg met de Utro en werk vandaag thuis. Ben een beetje 'wagenziek' en moe en van het thuiswerken komt echt helemaal niets! Ik merk dat ik er nu wel veel mee bezig ben en continu op het forum aan het meelezen ben. Toch maar beter om wat afleiding op werk te zoeken en even geen thuiswerkdagjes in te plannen. Normaal heb ik daar helemaal geen last van en ben ik super productief....

Ik lees dat jij al aardig wat MMM ervaring hebt jammer genoeg. Ze hebben dus bij jou ook al bloedonderzoeken gedaan enzo? Dan zal je toch wel snel een receptje meekrijgen denk ik?

Succes,
    S

4. Molitalia

Molitalia Niet meer actief

Hey S,

Ja,ik ben helaas al een tijd bezig. Door ziekte heb ik een jaar geen eisprongen meer gehad. Sinds ik wat beter aan het worden ben heb ik ze wel weer maar mijn cyclus is dus nog allemaal aan het rommelen. Vandaar die korte LF vrees ik. Ik denk dat ik ook wel makkelijk een recept mee zal krijgen. Ik heb alle bloedonderzoeken al gehad ja,ook een THL operatie (zoiets als HSG) En jij? Al lang in de MMM? Heb je al langer een kinderwens? Ik ken dat wel het hier rondhangen en tot niets komen. Ben er zelf ook veel mee bezig helaas :( Wel vervelend dat je zo moe en misselijk van dat spul word!

Adriana

5. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Dank je wel dames!
    Hier nog steeds rood bloedverlies. Vanochtend naar het ZH geweest, inwendige echo gehad. BMslijmvlies is nog mooi dik, HCG waarde is goed. Dus de gyn hoopt nog steeds op een innestelingsbloeding.
    En wij ook natuurlijk!!:D

6. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Dank je wel meid! Ik hoop ook met heel mijn hart dat jij snel een klein wondertje in je hebt groeien! Je hebt het verdiend!

7. S1978

S1978 Actief lid

7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    FBdB: Oh ik hoop zo dat 'hij blijft plakken'. Wat zijn je kansen nu? Ziet de gyn het positief in? Ik weet zeker dat de kleine even zijn draai niet kon vinden en gewoon even langer bezig was een goed plekje te vinden ;)

@ Adriana, Wij zijn eigenlijk nog maar vrij kort bezig, sinds juli 2011. Wij hebben al een heerlijk knulletje van 2,5, onze trots, maar zouden het zo fijn vinden als hij nog een broertje of zusje zou krijgen. Ik ben gelijk vanaf juli begonnen met ovulatietesten omdat het de vorige keer ook een jaar duurde (met een keurige regelmatige cyclus) om zwanger te worden. Na een aantal maanden begon ik erg te twijfelen of alles wel ok was en werd hier erg onzeker van. Ik herkende mijn cyclus niet, het was heel anders. Vanwege korte LF toch maar na 6 maanden aan de bel getrokken, toen moest ik nog twee cyclussen tempen en vanaf het eerste bezoek in April bij de fertiliteitsarts heel serieus genomen. Bloedtesten wezen inderdaad op progesteron tekort en zo dus vanaf deze cyclus aan de Utro. Ik ben heel blij dat ik vroeg bij de fertiliteitsarts terecht kon, was bang om weggestuurd te worden en dat ze zouden denken dat ik me aanstelde. Zo van 'je hebt toch al een kind... wat doe je nu al hier'. Slaat nergens op natuurlijk maar ja, je maakt jezelf soms heel wat wijs he.

Wel superfijn om hier te schrijven, dat helpt echt!

Liefs,S

8. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Tja, het kan nog steeds allebei de kanten op. Het is echt heel spannend of het bloeden af gaat nemen. Hoop dat het snel gebeurd!:)

Ik hoop dat het voor ons allemaal plakbollen zijn!:D

9. S1978

S1978 Actief lid

7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    Plakbollen it is! Daar gaan we voor!

10. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Helaas denk ik dat het weer mis is.
    Vannacht veel bloed verloren, zelfs stolseltjes erbij. Heb behoorlijke rugpijn, dus ik begin de moed op te geven...:x

11. S1978

S1978 Actief lid

7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach wat verdrietig zeg, ik had zo gehoopt dat je zwanger zou blijven! Let goed op jezelf de komende tijd!

12. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik gebruik sinds de zwangerschap van mijn jongste dochter utrogestan.

Mijn verhaal:
    4 jaar geleden begonnen met proberen te zwanger te worden en ik heb toen 3 vroege miskramen gehad. Onderzoeken wezen niks uit (gyn keek ook bijna nergens naar, zei gewoon doodleuk in mn gezicht "je bent jong, niks aan de hand met jou"), behalve dat ik een vit. B12 tekort had waarvoor ik sindsdien behandeld word met een injectie elke 2 weken.
    Vrij snel na het starten was ik weer zwanger en deze zwangerschap ging goed!! 8 maanden later is onze oudste dochter geboren :D
    Wij hadden hoop dat het aan de B12 lag en gingen vrij snel voor een 2e kindje.
    Helaas kreeg ik weer 3 vroege miskramen...
    Helaas, het lag dus niet aan de B12 en het was ook zeker weten geen dikke pech meer!
    Uiteindelijk werd er eens gevraagd (toen ik voor iets heel anders bij de HA kwam, namelijk ineens erg onregelmatige cyclus) hoe lang mijn luteale fase was: Tussen de 9 en 11 dagen.
    Tja, daar zou de oorzaak in kunnen liggen van de herhaaldelijke vroege miskramen; mijn progesteron zou te snel dalen na eisprong!
    (joh, zo'n simpele vraag eigenlijk die nooit eerder gesteld is en ik heb er ook nooit bij stil gestaan)
    Ik werd doorgestuurd naar de fertiliteitsarts om te gaan beginnen met utrogestan vanaf 3 dagen na eisprong.
    Maar ineens was daar de dag dat ik weer een positieve test had; op 7 DPO al!
    Dit was op 24 december 2010. Ik heb in paniek het ziekenhuis gebeld en heb met spoed dezelfde dag utrogestan gekregen welke ik 2x per dag moest inbrengen (2x 200mg).
    Die kerst was verschrikkelijk... 25 en 26 december (8 en 9 DPO) testte ik negatief. Ik was dus bang dat ik al te laat was met de bollen en t alweer fout gegaan was..
    Ik voelde me erg zwanger, maar wist dat utrogestan ook zw.klachten kon geven, dus mijn hoop was weg.
    Maar maandag 27 december, op 10 DPO, had ik ineens een hele duidelijke zw.test!
    En 8 maanden later is onze jongste dochter geboren :D

Nu gaan wij voor een derde kindje en ben ik nu voor de 3e ronde bezig met de welbekende plakbollen.
    Op dit moment voel ik me enorm zwanger (heb echt klachten die ik normaal niet heb van utro) maar t is nog even afwachten, ik zit namelijk pas op 10 DPO....

13. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Ik gebruik Lutinus ipv Utrogestan, ook progesteron. Zowel na de verse icsi pogingen als nu in de cryo cyclus. Ik heb ook een korte LF, meestal 9 dagen :(. Eenmaal is progesteron bepaald 7 dg na eisprong, dit was 21.
    En het zaad van mijn man is dus sowieso slecht.
    Ik voel me vooral erg moe door Lutinus, wat obstipatie/darmkrampjes en gevoelige borsten. Beetje zwangerachtig dus (denk ik, want nog nooit geweest).

14. S1978

S1978 Actief lid

7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Kristel en Elize,

Welkom bij de plakbollenclub ;). Hopelijk zijn we allemaal snel (weer) zwanger dankzij de progesteron!

Ik voel me ook erg moe van de utro, best irritant. Heb echt nergens fut voor.

Kristel, jij begint 3 dagen na de eisprong? Ik begin gelijk de dag erna. Hoe is dat bij de andere dames?

Liefs en veel sterkte allemaal,
    S

15. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Elize: Progesteron van 21 op 7 dpo dus.. wat werd hierbij gezegd? Was dit goed of niet?
    Na mijn 3e vmk (voordat ik zwanger werd van oudste dochter) is bij mij ook een keer geprikt op progesteron op 7 dpo en die waarde was 13,1. Gyn zei dat t prima was (zelfde die ook zei dat er niks was omdat ik nog jong was; 21), maar ik heb hier altijd mijn twijfels over gehad; ik kon zelf alleen maar waardes vinden van >30 die als "goed" bestempeld werden..
    Weet jij er misschien meer van?

@S1978: Ik moet zelf mijn cyclus/eisprong in de gaten houden; ik weet dus pas 100% zeker dat mn eisprong geweest is op 3 dpo, dit ivm tempen. Een ovulatietest zegt alleen maar dat je ei eraan komt maar niet precies wanneer en als je dan te snel met utro begint kan het je eisprong onderdrukken. Tenminste, dit laatste is me zo verteld door de fertiliteitsarts.
    Ik heb geen controles oid, ik geef gewoon aan dat we een nieuwe ronde zijn begonnen en dan krijg ik voor 2 weken utrogestan. Krijg ik een positieve zwangerschapstest dan kan ik nieuwe utrogestan ophalen voor tm 12 weken zwangerschap, ben ik niet zwanger dan moet ik op 14/15 DPO stoppen en kan ik weer nieuwe ophalen voor 2 weken en begint het verhaal weer opnieuw.

16. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik vraag me trouwens af of bepaalde dingen herkend worden door dames die al wat meer "ervaring" hebben met progesteron...
    Ik heb standaard bepaalde bijwerkingen ervan zoals:
    - Heel levendig dromen
    - Krampjes in baarmoeder
    - Moe
    - Beetje weeig gevoel in mn maag

Maar nu heb ik sinds een paar dagen andere "klachten" erbij, namelijk de volgende:
    - Kotsmisselijk! (Ik eet bijna niks sinds 3 dagen en zodra ik het avondeten al ruik moet ik al bijna naar de wc rennen... niet zo leuk voor mn man, die nu sinds 3 dagen kookt, dat hij te horen krijgt dat het eten stinkt)
    - Gevoelige borsten (soort spierpijn? Trekt door naar mn oksel)
    - Gevoelige tepels
    - Sinds 3 dagen ontzettend vroeg al klaarwakker (6.00 uur!) terwijl ik normaal een groot fan van "uitslapen" ben (voor zover dat gaat met kleine kinderen; maar nu zit ik dus al 3 dagen te wachten tot ze wakker worden om 8.00 uur ;))

Ik heb als vergelijking alleen de zwangerschap van mijn jongste dochter waar ik utro gebruikte, maarja, ik was toen al zwanger dus weet niet of de klachten toen veroorzaakt werden door de zwangerschap of door de utro of dat ze versterkt werden door de utro.
    Nu dan 2 rondes gebruikt en niet zwanger, maar die laatste 4 "kwaaltjes" had ik toen niet.

Nu is mijn vraag eigenlijk:
    Kunnen de bijwerkingen van utrogestan per cyclus wisselen?
    En aan de dames die zwanger geworden zijn ermee:
    Hadden jullie in die cyclus bepaalde kwaaltjes die je voorheen niet had tijdens het gebruik van utrogestan?

Tja.. zoals gewoonlijk ben ik gewoon naarstig op zoek naar een teken dat ik misschien zwanger ben, maar als het normaal is dat het per cyclus wisselt kan ik misschien wat nuchterder de komende dagen doorkomen. (want zeg nu zelf, die bijwerkingen zijn alles behalve leuk, helemaal als je helemaal niet zwanger blijkt te zijn ;))

17. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38

18. Marbit

Marbit Actief lid

27 feb 2012
    163
    1
    18
    Vrouw
    Kop van Noord Holland
    Ik dacht dat ik Utrogestan kreeg om het uiterste uit een iui te halen, dus ik wilde deze keer zonder bolletjes.
    Ik heb echt een hekel aan die dingen.
    Helaas kan dat niet, ik krijg ze omdat ik Lucrin spuit.
    Lucrin houdt mijn natuurlijke eisprong tegen, maar zorgt er ook voor dat mijn hersenen geen signaal afgeven om progesteron aan te maken. Vandaar..

@FdBD, Sterkte! Wat vreselijk voor je.

Groetjes Marbit

19. Marbit

Marbit Actief lid

27 feb 2012
    163
    1
    18
    Vrouw
    Kop van Noord Holland
    @Kristel, dat zijn de bijwerkingen inderdaad.
    Die bollen zijn vreselijk!
    In sommige gevallen (bij mij) houden ze je menstruatie tegen!
    Dat waren ze mij vergeten te vermelden, dus ik dacht de eerste keer dat ik over tijd was.

20. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @kristel: de bovenste 4 bijwerkingen heb ik ook. Van het onderste rijtje heb ik verder ook nog pijn aan borsten eigenlijk altijd.
    En op je vraag, kan het variëren: bij mij wel. Ik gebruik het nu een jaar en mijn klachten variëren vooral in hevigheid. Ene keer veel meer last dan andere keer. Dus misschien kan dat je helpen relativeren? Ik heb wel meestal ongeveer dezelfde klachten.

verder: mijn progesteron was ook 13 en dat is gewoon hartstikke te laag hoor. Komt niet eens in de buurt van goed. Wat je eerder gelezen hebt klopt, het moet >30 zijn om het predicaat "goed" te krijgen.

Deel Deze Pagina