Wie heeft er ook Utrogestan voorgeschreven gekregen?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door S1978, 13 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    21 betekende wel een eisprong, maar had mijn piek eerder gehad. Boven 30 is mooier ja.
    Hebben jullie voor de menstruatie ook altijd nog bruinverlies? En een vrij kore menstruatie?
    Als bijwerking heb ik ook slapen als een blok, maar wel redelijk vroeg klaarwakker. Ook gevoelige borsten, of had ik dat al gezegd ;).

2. S1978

S1978 Actief lid

7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kristel, Ik heb inderdaad mijn eerste utro gebruikt de dag na mijn positieve ovulatietest en op de dag dat ff bij mij een 'kruis' tekende. Zou dat invloed hebben gehad op mijn eisprong? Ik moet zowieso na 14 dagen Utro (volgens ff dan 13 DPO) testen en bellen met de fertiliteitsarts dan kan ik het gelijk even vragen.

Ik hoor jullie over gevoelige borsten, dat heb ik nog niet ontdekt. Alleen misselijk en moe..... maar dat is wel genoeg vind ik ;)

Misschien een beetje stomme vraag, de utro geeft best veel troep en het is niet zo romantisch zeg maar. Hebben jullie nog wel gewoon sex tussen de plakballen door of hebben jullie alternatieven verzonnen ;)

3. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @s1978: de relatie met zere borsten is volgens mij heel raar. Ik snap het ook niet helemaal. Ik lees dat het van progesteron komt, maar soms uit juist door gebrek aan progesteron??! Ik kan het dus niet uitleggen en ga het nog een keer goed googlen. Heeft in elk geval iets met de combi progesteron en oestrogeen te maken.

@klussen met utro: om eerlijk te zijn zijn wij na de verplichte klusperiode rond ei altijd wel een beetje klaar... (doen dat ondanks iui nog wel ervoor en erna.
    Maar mocht je wel zin hebben om 'al the way' te gaan: volgens mijn dokter mag het gewoon. Vascaman was een beetje bang dat het slecht zou zijn voor hem, al die hormonen. Maar volgens onze arts kan dat echt geen kwaad.
    Maar wij hebben het eigenlijk zelden gedaan. We zijn dan liever anders creatief zeg maar. En na al die seks is alleen knuffelen ook wel heel fijn!

4. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    oja: volgens mijn arts houdt utro als je het iets te vroeg neemt ook echt niet zomaar de eisprong tegen als die op het punt staat te gaan. Maar daar verschillen de meningen wel over hoor. Maar met de iui moet ik ook altijd de dag zelf beginnen (dus dag van eisprong). Dus zou me er toch niet te veel zorgen over maken.
    Maar ben ook wel benieuwd wat jouw gyn zegt, want ik twijfel er desondanks elke keer ook weer aan!

5. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Zo zie je maar weer dat elke gynaecoloog wat anders zegt...
    Niet alleen met beginnen met utro maar dus ook met de waarde vn het progesteron.
    Moet eerlijk zeggen dat ik gisteravond, toen ik las dat een waarde van 13 dus echt niet goed is (!!), weer even heel erg boos werd.
    Boos dat als er toentertijd gewoon even opgelet was ze misschien toen al hadden kunnen behandelen en ons misschien 3 extra vmk's hadden kunnen besparen...
    Maarja, ik probeer dan maar snel weer positief te zijn en bedenk me dat ik anders mijn prachtige meiden niet gehad had (misschien wel andere kindjes, maar toch).

Dames...
    Ik had het gisteren nog over hoe het zat met bepaalde kwaaltjes he?
    Nou, het ziet er naar uit dat de extra kwaaltjes die ik deze maand heb door een zwangerschap komen!!
    Mijn dochter zegt al een paar dagen dat ik een zusje in mn buik heb en daardoor ging ik al heel erg hopen; ze zei t immers ook al toen ze 15 maanden was en ik zwanger was van jongste dochter (kreeg toen ineens spontaan een aai en een kus over mn buik en ze zei "baby")

Ik heb vanochtend getest en dit is het resultaat:
    View image: 11 DPO
    (ik kan m ook wel uploaden naar hier, maar via de link is het duidelijker te zien...)

Oh ik hoop echt zo dat de utrogestan zn werk blijft doen en het eindelijk eens een keer in 1x goed mag gaan!!

6. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Je bent zwanger meid!!

Ow!!! Ik ga zo hard duimen voor een plakbeeb!!

Gefeliciteerd!!

7. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    :) Dankje! :D
    Ik vind het echt zo gaaf, maar ook weer echt doodeng! Ik zit nu al de hele ochtend naar het streepje te kijken of ie er wel echt staat of dat ik het me verbeeld haha.
    Hoop echt dat die komende dagen duidelijker mag worden :D

Voor jou blijft het ook nog even heel onzeker en spannend tegelijkertijd.. Ik hoop echt zoooo voor je dat het goed gaat met jullie kleintje en dat hij/zij lekker blijft plakken de komende 8 maanden!

*duim duim voor alle meiden hier!*

8. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hier nog een plakbollengebruiker. Nu ronde 4 met bollen. Sinds januari zit mijn gyn ineens op de hormonentoer. Andere onderzoeken geven geen redenen waarom ik a. niet zwager wordt en b. het al drie keer mis is gegaan rond 5/6 weken. Voorstel is nu om iui te gaan beginnen en voorafgaand daaraan zit ik nu aan de bollen om te kijken 'of ik er tegen kan'. Overigens was de bloedtest op dag 3 en 21 'gewoon goed'. Mijn waardes weet ik niet. De toevoeging van progesteron kwam eigenlijk pas ter sprake toen ik maar bleef aangeven dat ik vanaf na mijn eisprong steeds al bloed en bruinverlies had, en dat werd steeds erger. Met de pillen is dat probleem in elke geval opgelost.

In de eerste maand gebruiken bleek ik onverwachts meteen zwanger!? Daar kwam ik achter ná mijn menstruatie (ik was na het stoppen met de pillen meteen ongi geworden)! Paar dagen later ging het al mis. Mij was niet verteld dat ik moest testen en dan pas stoppen. Had ik dat maar geweten, dan was ik misschien gewoon nog vrolijk zwanger geweest.
    Maar goed, nu al mijn hoop op deze oplossing dus! Maar dit wordt nu ronde 3 na de mk en mijn geduld wordt flink getest.

Op aanraden van de gyn heb ik nu een dosis van 600 vanaf dag 16 tot dag 30. Dat heb ik 1 ronde gedaan, maar ben nu zelf weer terug naar de dosis van 300 die ik eerst had. 600 was mij te heftig. Vooral het ongesteld worden was een hel! Het leek wel of mijn lichaam compleet crashte. Buikkrampen gelijk aan weeën. Overigens is het bloedverlies tijdens een ongi minimaal. Dag 1 en 2 redelijk heftig, maar dan is het dag 3 en 4 zo goed als over.
    Ik word ook echt binnen 24 uur meteen ongesteld, niets geen uitstel ofzo.
    Ook ga ik niet door tot dag 30. Mijn normale cyclus is strak 27 dagen. Dus ik test al op dag 26 of 27. Bij mijn vorige zwangerschappen testte ik al rond dag 25 licht positief, dus ik ga er vanuit dat als ik op dag 27 nog helemaal witte testen heb, ik gewoon niet zwanger ben. Nog een paar dagen doorgaan vind ik dan zonde van de tijd.

Qua klussen met bollen: zelfde hier, na de keren dat het echt ff 'moet', gebeurt er niet zoveel meer. En anders neem ik de avondportie pas na de seks.

Kristel: jouw mooie test geeft mij weer hoop! Gefeliciteerd!

9. S1978

S1978 Actief lid

7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Vasca, Thanks voor je tip over het 'extra klussen'. Is toch makkelijker om aan jullie te vragen dan aan de gyn. lekker laagdrempelig. Ik zal zeker nog even navragen over wanneer ik moet starten met de Utro, zal waarschijnlijk over anderhalve week zijn ofzo.

@Kristel, Volgens mij ben je supervruchtbaar en met de utro blijven ze ook nog plakken! Ik hoop dat het heel goed blijft gaan!

@FbdB, any news? Ga je op zondag 10 juni voor de volgende controle om zekerheid te krijgen of je nog steeds zwanger bent?

@Betties, 600, dat zijn 6 bollen per dag? Wow, en dan te bedenken wat voor ongemakjes ik heb van 2 bollen per dag. Wat heftig dat ze je niet goed hebben voorgelicht over dat je eerst moet testen. Ik kan me voorstellen dat dit in je hofd blijft spoken... wat als...
    Jouw zoontje gaat al bijna naar school! Wat spannend. Ik kan me voorstellen dat jullie graag een broertje of zusje willen voor hem! Hopelijk veroorzaakt de zwangerschap van Kristel een positieve kettingreactie voor ons allemaal!

10. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @kristel: gefeliciteerd! Das mooi en hoopvol nieuws :)

11. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Hier nog steeds hetzelfde...
    24u lang geen bloed verloren en vanmiddag weer een krampje en hup, daar was weer licht bloedverlies. Heel licht moet ik zeggen.

En sorry! Gyn is 11 juni! Typefoutje, pas het meteen aan!

Morgen bel ik het ZH met het verzoek voor een bloedtest. Misschien dat die zegt of het stijgende/ dalende is. Dan weet ik ook wat ik met de bollen moet doen. Want ik vind het zo verdomde moeilijk om zelf de beslissing te moeten nemen of ik stop of doorga! Het is net of je de stekkers er uit trekt als je stopt... Want dat is gewoon...
    En dat is zo frustrerend! Je wilt niet opgeven. Het ene moment denk ik het komt goed, het andere moment denk ik dat de vmk doorzet. Ik weet het gewoon allemaal even niet meer...
    Waarom moet het allemaal zo moeilijk gaan en waaorm kunnen wij allemaal niet "normaal" onbezorgd zwanger worden! Pfff!!

@Betties: jou ken ik uit het mkforum. Ik hoop voor je dat het snel raak mag zijn meid! Ik weet hoe je je voelt dat het misgaat terwijl je eigenlijk de bollen had kunnen gebruiken. Had ik vorige vmk ook...
    Hopelijk is het snel weer raak meis!

Liefs

12. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Betties: Ik ken je verhaal natuurlijk al van het andere topic en ik vind het ook echt zo verschrikkelijk hoe het gelopen is bij je.
    Ik kan me zo goed voorstellen dat het door je hoofd blijft spoken "wat als..."
    Wat ik me nu alleen afvraag he; je hebt het over dat je van dag 16-30 utrogestan moet gebruiken, maar dat je zelf op dag 27 al stopt.
    Gebruik je ovulatietesten of temperatuur je om je eisprong te ontdekken?
    Ik krijg namelijk (misschien onterecht) het idee dat je echt standaard op een vaste dag begint, ongeacht je eisprong...
    Wellicht springt je ei een keer pas op dag 18/19 en dan stop je op dag 27 omdat je dan nog geen posi test hebt, terwijl dat eigenlijk niet meer dan logisch zou zijn omdat het dan nog veel te vroeg is om posi te testen..!
    Ik vraag me nu na je verhaal dus echt even af hoe het precies zit?

@S1978: Klopt wat je zegt; wat zwanger worden betreft hebben wij helemaal niks te klagen.. Ik zou zo graag willen dat anderen dit ook konden zeggen! (zwanger blijven is dan wel een kunst, maar we hopen dat de utro voor een 2e x zn vruchten zal afwerpen)

@All: Het is nog niet veel, maar alle beetjes helpen denk ik dan maar. Bij deze:
    *strooit HCG in het rond*
    Ik hoop dat jullie allemaal snel een positieve test in handen mogen krijgen en dat jullie 8 maanden later een prachtig gezond kindje in jullie armen mogen sluiten :)

13. S1978

S1978 Actief lid

7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    @FBdB, Je hebt groot gelijk om nog een bloedtest aan te vragen, tot 11 juni is gewoon te lang om in onzekerheid te blijven.Ik lees dat je er echt moedeloos van wordt maar hou hoop hè. Mocht het toch een MK zijn, kunnen jullie er dan even tussenuit, soort minibreak doen om weer een beetje bij te komen?

@Kristel, zeker, zwanger blijven is ook een kunst en minstens net zo zenuwslopend als zwanger worden. Ik heb het gelukkig nog nooit hoeven meemaken maar heb in mijn naaste omgeving gezien hoe emotioneel dit kan zijn. Dus @Kristelbeeb: BLIJVEN PLAKKEN!!!

Vanochtend is mijn temp flink gedaald en ik heb zo'n idee dat het deze keer daarom niet raak is. Ik denk dat ik op 12DPO ga testen als mijn temp laag blijft zodat ik snel met de utro kan stoppen en een nieuwe ronde in kan gaan. Volgens mij kunnen jullie nu mijn tempkaartje zien, ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

14. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Wat vreemd! Dat is inderdaad een fikse daling! Misschien wel een innestelingsdip? Ik hoop het voor je meid!

@Kristel: heb je nog getest vanochtend?

@hier: vannacht en nu geen bloedverlies. Zo het ZH bellen voor een bloedtest. Spannend!!
    Ga vandaag wel even werken (afspraken buiten de deur, dus niet op het werk:)), heb geen zin meer om thuis te zitten wachten op wat komen gaat.
    Al moet ik zeggen dat ZP prima vermaak is!!

Als mijn man belt dan zegt hij al; hoe is het op ZP? Nog nieuwtjes?
    Hij weet dat ik standaard met de laptop op schoot zit te ZP'en.:)

In het begin vond mijn man het maar niks, ZP. Hij vond dat je te veel spookverhalen leest en dat het bij ons misschien wel anders is. Maar nu met die bloedingen leest hij hier vrolijk mee en wordt hij er positiever van. Hij hoopt dat we net als een aantal andere meiden hier gewoon een fikse innestelingsbloeding hebben! Misschien onterechte hoop, maar het geeft de burger wel moed...

15. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @S1978: Het kan een innestelingsdip zijn! Ik duim dat je temp morgen weer omhoog zal gaan!
    Zodra ik een positieve test heb ben ik in eerste instantie dolblij, maar direct daarbij word ik overspoeld door enorme angst, angst dat het niet goed zit.. Het beheerst op dat moment dan ook echt mn dag(en), verschrikkelijk. Ik heb in het verleden wel eens opmerkingen gehad van mensen "Ja, maar je kunt iig zwanger worden, dus wees blij!", maarja, als het niet blijft zitten heb je niks om blij om te zijn..
    Ik ben ook heel lang bang geweest dat het nooit zou lukken..
    Nu heb ik 2 dochters en denk ik er idd ook wel zo over; ik weet nu dat het goed kan gaan, maar toentertijd wist ik dat nog niet en dan zijn bepaalde opmerkingen echt wel heel erg pijnlijk.
    Het is idd enorm zenuwslopend..

@FBdB: Hoop dat je snel de uitslag van het bloed krijgt en dat het een hele mooie uitslag is!
    Fijn dat je even wat afleiding kunt vinden in je werk vandaag; denk je wel om je zelf ook?

@Hier: Mijn test was vanochtend erg twijfelachtig.. Voor mn gevoel is die hetzelfde als gisterochtend..
    Momenteel ben ik de hoop even kwijt dat het goed zit :(
    Gistermiddag testte ik duidelijker dan gisterochtend dus dat gaf hoop, maar mn test is nu lichter dan gistermiddag..
    Nu test ik deze x blijkbaar 's middags duidelijker dan 's ochtends dus ik doe er vanmiddag nog een, maar ik ben er bang voor eerlijk gezegd. Ik heb dit namelijk een keer eerder gehad dat ik 's middags duidelijker testte dan 's ochtends en dat is met 4w5d fout gegaan...
    Bij mijn dochters werden de testen ook veeeeeel sneller duidelijk. Zoals het nu gaat lijkt het op voorgaande 6 vmk's..
    Ben echt bang :(

16. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Kop op Kristel! Zoals ik ook al in een ander topic zei: het komt vast goed meid!! Laat dit een vruchtbaar topic zijn!!

17. S1978

S1978 Actief lid

7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden, Ik heb me vanochtend een uur verslapen en daarom weet ik niet helemaal of ik mijn temp kan vertrouwen maar hij was 37,09! Hopelijk was het toch een innestelingsdipje. Morgen de wekker maar weer wat harder zetten ;)

@Kristel, Ik hoop zo dat de streepje de komende dagen lekker knal gaat worden! Hou vol meid!

@FbdB, heb je de uitslag van de bloedtest al of hoor je die vandaag?

18. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Hoi lieve meiden,

Helaas wederom een VMK. Nu stoppen met de medicatie en dan kan het vruchtje loskomen...

Ben er kapot van. Weet niet meer hoe we nu verder moeten...

19. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    He gatver wat een nare berichten en spanning ineens hier! Sterkte allemaal!

@kristel, jouw vraag over mijn situatie. Ik gebruik inderdaad ovulatietesten. Mijn natuurlijk cyclus is altijd positieve ovulatietesten op dag 11 en 12 en dan ongi op dag 27 of 28. Daar kan ik de klok op gelijk zetten. Nu met utro heb ik nog steeds dag 11 of 12 knalpos ovulatietest. Ik begin dan dag 15 of 16 met utro. Ik test op dag 27, omdat dat mijn normale nod is. Als die hartstikke wit is dan stop ik gewoon met utro en ga ik niet door tot dag 30. Mijn ervaring met drie eerdere zwangerschappen is dat ik al vanaf ong dag 24 licht positief test en op nod knal. Dus als er op dag 27 nu helemaal niets is dan ben ik zekere weten niet zwanger. En zeg dat dag 13 uiterlijk mijn ei springt dan hounik dus een lf aan van 14 dagen. Moet genoeg zijn. Nu begin ik zo langzamerhand wel te twijfelen of ik uberhaupt wel een eisprong heb?? Wordt maar eens tijd om folikelmetingen te laten doen denk ik zo....

20. S1978

S1978 Actief lid

7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    ach FBdB, wat ontzettend naar nieuws! Ik wens jou en je man heel veel sterkte de komende tijd. Dikke knuffel!

Deel Deze Pagina