Wie heeft er ook Utrogestan voorgeschreven gekregen?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door S1978, 13 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @fbdb: meis, ook hier een hele dikke knuffel... Had zo gehoopt en geduimd dat t goed zou gaan.. Bah, het is zo oneerlijk! :(

2. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @hier: test was vanochtend nog lichter, vergelijkbaar met 3 dagen geleden.. Echt niet goed dus :( ik ben dus ook al gestopt met utro en ik hoop dat t snel komt, dan kan ik t afsluiten..

3. S1978

S1978 Actief lid

7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook een hele dikke knuf voor jou Kristel!!

4. S1978

S1978 Actief lid

7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Betties, heb je weleens je bloedwaarden laten meten rond je eisprong? Dan kunnen ze toch zien dat je een eisprong hebt gehad?

5. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Lieve meiden, ik wil iets met jullie afspreken.

Volgende maand is dit een rose topic!! Met dikke VETTE strepen op de testen!

Deal??

6. S1978

S1978 Actief lid

7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    DEAL! Ik heb vanmorgen (te vroeg) getest en omo wit. Ik wacht toch nog maar tot woensdag en dan maar stoppen met de utro.

Op naar Maart 2013 kindjes!!

Liefs,
    S

7. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @S1978: Altijd balen (zacht uitgedrukt) een witte test... :(
    Ik hoop dat je te vroeg was en er stiekem toch een klein beebje druk bezig is in je buik! *duim duim* voor een mooie positieve test woensdag!

@FBdB: Hoe gaat het met je?

@Hier: Ik verlies echt enorm veel bloed... Ik moet gewoon elk uur/1,5 uur verschonen. Nu heb ik altijd wel zware (en pijnlijke) menstruaties, maar dit is wel echt erg hoor. Bah, voel me er helemaal slap door ook en heb vandaag even moeite om goed voor mn meiden te zorgen... Ze worden vanmiddag door opa en oma opgehaald en dan blijven ze daar tot mijn man klaar is met werken, hij haalt ze dan weer op. Bah, ik vind t helemaal niet leuk, maarja, ik kan er helaas weinig aan doen. Hoop dat t bloedverlies morgen minder zal zijn..

A.s. vrijdag heb ik een uitgebreide afspraak bij mijn huisarts; ik wil wat nieuw bloedonderzoek laten doen. Ik ben bekend met een B12 deficientie en ik wil even wat andere waardes, die hiermee in verbinding staan zeg maar, laten checken die ook verband kunnen houden met vmk's als deze niet goed zijn.

8. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Deal! Ik ga er de komende dagen weer voor. Nu dag 10, ovulatietest geeft pas een lichte streep maar dat zal morgen/overmorgen wel weer een dikke streep worden.

Wordt het deze maand niets, dan ga ik toch maar weer eens naar de gyn. Wil dan wel eens graag een folikelmeting, om te kijken of ik uberhaupt wel een eisprong heb. Deze maand ben ik daar wel te laat voor denk ik.

9. S1978

S1978 Actief lid

7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    Betties, Ik heb ook gehoord dat het goed kan zijn klaarkomen zodat de baarmoeder de zaadjes naar binnen zuigt (of zoiets???). En j moet toch wat doen om het allemaal leuk en spannend te houden!

@Kristel: Ik hoop dat het bloeden snel stopt!

FBdB: Ben je nog naar het ziekenhuis geweest vandaag? Hoe gaat het met je?

10. S1978

S1978 Actief lid

7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    O ja, Ik heb nog een keer getest en te snel gekeken, toen was hij omo wit, 15 minuten later (te laat) zag ik een streepje. Dus mijn conclusie: Hoogstwaarschijnlijk indroogstreepje. Morgen maar weer. Gaat hard zo met mijn testen, kan het gewoon niet laten.

11. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @S1978: Ik zag zojuist een hele mooie test voorbij komen van je in t testen-topic!!
    Echt geweldig!! Op naar een mooie plakbeeb :D

12. S1978

S1978 Actief lid

7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, het lijkt echt zo te zijn! Ik ben zwanger! Ik heb gelijk de fertiliteitsarts gebeld en een afspraak gemaakt voor een echo. 13 juli kan ik daar terecht. Tot er een goed kloppend hartje is moet ik doorgaan met de Utro. Hopelijk blijft hij/zij plakken, vind het doodeng eigenlijk.

Jullie allemaal nogmaals veel knuffels en ik duim voor heel veel plakbeebs!

S

13. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ben je zwanger??? Geweldig meid!!!!!!!!! Super gefeliciteerd!! Geniet er van! Hoe moeilijk het in het begin ook is om er van te genieten...
    Duurt nog lang tot juli... Succes met wachten! Je komt hier toch nog wel kletsen he??

Ik ben gister in het ZH geweest. Bloed geprikt voor chromosoomafwijking, mijn man ook. Uitslag kan 3-4 maanden duren!!:$

Verder mag ik, ja ja, je raadt het nooit.... 3x200mg Utro gebruiken!!
    Wat was ik pissed zeg! Daar vroeg ik vorige maand ook om, maar toen kon het allemaal niet! Maar nu is niks te gek bij haar. Hoe zou dat toch komen? Schuldgevoel?;)

Ik krijg ook een hysteroscopie. Ik word daar nog voor opgeroepen.

Ik heb voor de zekerheid toch het Geertgen gebeld voor een 2nd opinion. 19 juli mogen we daar voor een 1e gesprek komen.

Spannend, maar we gaan er maar weer voor!

Hoe is het verder met iedereen?

@ Kristel:hoe is het met het bloeden?

14. S1978

S1978 Actief lid

7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    FbDb: Wat goed zeg dat je doorzet en doorvraagt totdat je een 'goed gevoel' hebt van de behandeling! Is zo belangrijk. Ik voelde me gelijk zo serieus genomen toen ik voor het eerst bij mijn arts kwam. Dan gaan de twijfels ook weer weg en durf je te vertrouwen. Goed ook om de second opinion te doen. Heb je gewoon recht op.

Drie sterretjes is niet niks en je moet dat steeds opnieuw weer verwerken en de hoop en kracht weer vinden om door te gaan. Dan moet je wel het gevoel hebben dat je de juiste behandeling en begeleiding krijgt!

Op naar de 3X200 Utro en een dottig, lief en schattig maart 2013 baby-tje voor jullie!

Duimen jullie mee voor mijn plakbeeb? Juli is nog ver weg maar vond dat fijner dan de optie op 26 juni. Dat is te vroeg vind ik, waarschijnlijk zien we het hartje dan niet eens kloppen. Oh, als ik dit schrijf voelt het al zo voorbarig om hieraan te denken... Nu maar even dag bij dag, en dan zien we wel verder.

15. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Laten we inderdaad hopen dat wij jullie op de hielen zitten!:D

Verstandig van je om het dan in juli te doen. Want inderdaad, daar heb je gelijk in, dat als je te vroeg voor de echo gaat het hartje misschien niet eens te horen is en dat veroorzaakt alleen maar paniek... Dat wil je ook niet!!

Uiteraard ga ik super hard duimen voor een plakbeeb!

16. S1978

S1978 Actief lid

7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, dat hoop ik echt. 4 weekjes verschil is zo weinig dan kunnen we ook gezellig alle zwangerschap praat doen. Wel zo gezellig!

Toen jullie zwanger waren, wat was toen het plan voor de utro? Omdat mijn echo pas op 13 juli is ga ik iig door tot de echo, dat lijkt me best lang (8 weken).

Ik voel me nog steeds zo onzeker, blij natuurlijk maar onzeker. Ik merk nog niets aan mijn borsten, zou dat raar zijn? Al mijn klachten zijn nog hetzelfde als dat ik met de Utro begon, moe en misselijk. De testen zijn wel met de dag donkerder aan het worden. Ik heb ook (ivm met mijn vakantie) de verloskundige gebeld en daar ga ik op 5 juli heen. 5 juli vk en op 13 juli echo bij fertiliteitsarts. Ben beniewd of de fertiliteitsarts ook gelijk de termijn bepaling doet of dat ik daar een aparte afspraak voor moet maken. We zullen zien.

Hoe is met met jou FbdB en met jou Kristel?

17. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Toen ik zwanger was voelde ik ook nog niks aan mijn borsten hoor! Mijn man zei wel dat ze voller waren. Op de dag dat ze volgens hem slapper waren had ik iedere keer de MK.
    Heel vreemd, maar volgens de gyn is het waar. Wat de handen van een man al niet kunnen voelen he!;)

Ik moet van de gyn tot 7 weken Utro gebruiken. Maar dat zei ze vorige maand en deze maand heb ik het voor het zeggen. Ik verwijt haar nog steeds een beetje dat ze eigenwijs was en mij geen 600mg wilde geven. Dus ik krijg het echt wel geregeld dat ik tot 13 weken Utro gebruik. :x
    Zo doen ze het in België ook.

Heeft jouw arts niet gezegd hoe lang je het moet gebruiken?

Met mij gaat het beter. Verlies geen bloed meer, dus ik denk dat we zondag naar de sauna kunnen. Maar wat ik mij afvraag: zou het veilig zijn om dat te doen ivm infectiegevaar? Weten jullie dat?

18. S1978

S1978 Actief lid

7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet het niet of het kwaad kan. Ik zou denken, als je niet meer bloed dan is je baarmoeder schoon en is er geen wond meer ofzo. Als je het zo bekijkt kan je gewoon naar de sauna. Misschien even op het MK gedeelte vragen? Ik durf je niet met zekerheid hierover te adviseren. Mijn arts zei dat als het hartje goed klopt de embryo de Utro niet meer nodig heeft. Ze zei dat ze dit beleid ook hebben na IVF trajecten en dergelijke. Voor mij zou dit betekenen om na 8 weken te stoppen.

19. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Heb het daar al gevraagd, maar nog geen reactie. Ook even bij de vk op de site gevraagd, hopelijk reageert ze snel. Morgen toch ff het zh bellen. Heb wel zin in een dagje luxe, massage en verwennerij!:D

Ja, dan zal 8 weken wel goed zijn. Lees het wel meer bij anderen. Maar ik durf het niet hoor! Je zult zien dat het bij mij dan weer mis gaat. 13 weken en wil de gyn het niet, dan ga ik wel naar mijn HA.
    Pfff, vind dat veel te spannend!

Waar ga je op vakantie? Lekker joh!

20. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    hi meiden! Het is al ff geleden dat ik wat schreef, maar ben wel blijven meelezen.
    S1978: gefeliciteerd! Wat fijn dat het gelukt is!!!

over hoe lang stro doorgebruiken: ik weet dat ze in het buitenland vaak tot 12 weken doen.
    Wat betreft die vergelijking met als het hartje klopt, gaat volgens mij niet altijd helemaal op. Bij ivf/ icsi doen ze dat idd (of nog eerder stoppen), maar dat komt omdat je dan utrogestan gebruikt, omdat de punctie het gele lichaam heeft verwoest. Na 2 weken zo je lichaam de productie van progesteron weer voldoende overgenomen moeten hebben.
    Maar.... als je utro gebruikt is de situatie wel even anders! Want dan maakt je lijf dus zelf gewoon te weinig progesteron aan. Het is dan de vraag of het dat na 2 weken wel gewoon doet. Ik heb ook gelezen van mensen bij wie het steeds mis ging met week 6/7 omdat hun lijf dan stopte met aanmaken van progesteron (waarom blijft helaas onbekend). Pas met 10-12 weken neemt de placenta het geheel over en dan kun je zeker weten stoppen. Ik kan je niet adviseren, maar zelf ben ik wel van plan om het wat langer door te gaan gebruiken en ook voorzichtig af te bouwen.
    Bedoel het niet om je bang te maken hoor, maar ik zou toch echt zeker willen zijn dat mijn lijf voldoende progesteron aanmaakt, voor ik zou durven stoppen. En van 8 naar 10 weken is misschien ook niet zo'n heel groot verschil denk ik. Maar het kan natuurlijk ook gewoon goed gaan als je eerder stopt.

Deel Deze Pagina