Wie heeft er ook Utrogestan voorgeschreven gekregen?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door S1978, 13 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @fbdb: en hoe wat je meting vandaag? Wat geven ze bij jou trouwens laat de pregnyl. Of krijg jij helemaal geen pregnyl?
    Ik krijg met 17 mm al pregnyl. Ik had nu zelf een follikel van 19 mm zaterdag en dan gaan ze al heel zenuwachtig doen met ovulatietesten enzo, om te zien of ik niet zelf al de ovulatie in gang aan het zetten ben. Liever hebben ze ze nog wat kleiner, maar mijn eitjes hadden weer een groeispurt gemaakt (6 mm in 2 dagen). Testen bleken gelukkig negatief en ik heb nu vandaag net de iui gehad. Ben helemaal blij, want dit keer voor het eerst meer dan 1 ei, en dus meteen ook wel 3! (zaterdag 15,16, en 19 mm).
    Vanavond nog even zelf klussen als kers op de taart en dan mag ik ook weer "lekker" beginnen met de utrogestan :).

@kristel: lees ik nou in een ander topic dat het weer mis dreigt te gaan met je zwangerschap?!? nee toch??? Ik hoop echt dat het niet zo is en dat die testen niks zeggen (het is toch ook normaal dat ze na een tijd weer minder worden?) Ik hoop heel erg voor je dat het toch gewoon goed blijft gaan in elk geval...

2. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    @Vasca:
    Ik ben net weer geweest voor de meting en mijn eitje was nu bijna 22mm. Ik moest van de gyn vandaag Pregnyl zetten. Omdat het voor mij de eerste keer is vroeg ik ff door. Toen bleek dat ik pas morgen en overmorgen mocht klussen. Tja, woensdag heeft mijn man nachtdienst! Dan heeft het geen zin zei ze, want waarschijnlijk is je eisprong al in gang en met Pregnyl duurt het dan nog een dag.:(

Maar goed, ik heb de hele dag al eipijn, dus ik voel dat ie bezig is. Net voor het eerst een bijna posi ovutest, die krengen worden bij mij nooit donker! Maar goed dat er zoiets bestaat als een FM!
    Het leek trouwens wel alsof op de echo het eitje aan het "inzakken" was. Ik denk echt dat ie al bezig is om te springen. Klinkt een beetje raar misschien, hoop dat julie snappen wat ik bedoel.

Nu vanaaf en morgen dus aan de bak. Woensdag weer een FM om te zien of ie weg is. Dan starten met de Utro. Begin nu weer kriebels te krijgen hoor!!
    Stel het is raak, zal het deze keer wel blijven zitten met de 600mg dosering?:( Spannend, angstig, blij, alles tegelijk. Kan het ff niet uitleggen hoe ik mij voel.

Zo vond en vind ik het ook weer lastig om sex te hebben na de MK. Want sex betekent kans op zwangerschap en zwanger is bij ons een MK. Ik hoop zo dat de trend snel doorbroken wordt!!

3. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    @Vasca:
    Wat super spannend is het nu voor jou ook he meid!! Jeetje hé!

Stomme vraag misschien, maar moet je na de IUI ff blijven liggen om het er in te laten lopen zeg maar? :)

4. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @Fbdb: Spannend inderdaad allemaal hoor. Maar waarom klussen jullie niet vandaag ook voor de zekerheid gewoon al? Of is het zaad van je man erg zwak?
    Wel apart dat ieder ziekenhuis het net ff anders doet hoor. Bij ons doen ze dus juist pregnyl voordat je het zelf in gang zet. Mocht het al wel in gang gezet zijn (meten ze dus door ovutestjes) dan hoef je geen pregnyl meer en komt het gewoon "zelf" en dan plannen ze de dag erna de iui.

@gekke vraag :D: is geen gekke vraag hoor! Er is zelfs onderzoek naar gedaan of dat nodig is... Theoretisch gezien zou het niet nodig zijn. Ze spuiten het al helemaal in je baarmoeder en dan zit het ruim 7 cm diep en zou het ook nog door je baarmoederhals heen terug moeten vloeien. Maar...Dat onderzoek zegt dus dat het wel veel beter is om te blijven liggen. De kansen zouden toch wel hoger zijn (kans is dan geloof ik 21% tegen 14% ofzo) Ik vind dat toch ook wel logisch, want als ik opsta voelt het dus wel of er wat terugvloeit altijd.
    Het vervelende is dat het VU zegt dat onderzoek niet te geloven (is van het AMC) en dat er ook onderzoek is dat zegt dat het echt niet hoeft. In principe is hun beleid dus gewoon direct opstaan. Maar ze zijn dus zelf ook een onderzoek aan het doen daarnaar. Dus ik verdenk ze er ook van, dat ze dat standpunt innemen omdat dat wel moet ivm het onderzoek. Het zou nl heel onethisch zijn om mensen aan een conditie toe te wijzen waarvan je vermoed dat het slechter is.
    Ik heb eerst ook meegedaan aan dat onderzoek, in de hoop te mogen blijven liggen, maar kreeg helaas de opstaan conditie :(. Ik heb toen heel gemeen besloten me terug te trekken uit het onderzoek. Nu hangt het een beetje van de arts en van de tijd af, of ik mag blijven liggen. Dat voelt voor mij namelijk gewoon een stuk beter.
    Als ik nu niet mag blijven liggen, haalt vascaman snel de auto, en ga ik daar gewoon direct op de achterbank liggen :). Je wil er toch alles aan doen he!

Enne...ja heel spannend... en nu weer die verdomde WW!

5. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    volgens mij klopt dit toch niet helemaal hoor. Als je eisprong al in gang gezet is, dan gaat ie gewoon als ie wil gaan. De pregnyl doet zeker niets om dat tegen te houden. Dus volgens mij zit je met vandaag en morgen echt wel goed hoor. En zeker omdat je het ook voelt nu.

6. S1978

S1978 Actief lid

7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    @FBdB, Spannend zeg deze ronde. Ik hoop dat het allemaal lukt met klussen en dat je met de hogere dosis Utro weer zwanger mag blijven. Het is wel zwaar allemaal zo te lezen. Hou vol hè meis!

@Vasca, Succes met wachten weer deze ronde.Volgens mij heb je er best een goed gevoel over zo te lezen. En dan ook weer aan de Utro beginnen, dat zal telkens weer even wennen zijn. Ik had er echt veel last van, zo moe en voor mijn gevoel de hele tijd 'wagenziek'. Hoop dat het wachten voor jou zonder veel bijwerkingen verloopt.

7. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    We hebben gisteren sex gehad en doen het vanavond nog eens. Morgen heeft mijn man nachtdienst, dus dan wordt het em sowieso niet.
    Maar ik voel dat er wat gaande is, dus dat komt wel goed.

@Vasca: het zaad van mijn man is super goed en beweeglijk. Daar ligt het niet aan. De gyn gaf aan dat het met de kwaliteit van mijn man's zaad het niet erg is om het een paar dagen achter elkaar te doen.

De vorige cyclus hebben we het een week lang iedere dag moeten doen omdat mijn ei zou springen. Helaas bleef die zoals gewoonlijk weer hangen en was het voor ons dus echt niet meer leuk om maar verplicht te vrijen. Daarom toen Pregnyl geopperd door de gyn.

Gisteren was mijn ei dus 22mm en meestal springt deze rond de 23-25mm. Ik heb hoofdpijn, buikpijn, keelpijn en spierpijn en dat is voor mij het vaste recept voor een eisprong!

Ik zou als ik jou was ook nog blijven liggen na de IUI hoor! Je weet maar nooit! Hoe dipe ze het ook inbrengen, voor de zekerheid alleen al zou ik dus ook lekker gaan liggen.:D
    Jullie zijn wel een echt team wanneer Vascaman de auto snel gaat halen zodat je kunt liggen. Geweldig!! Een team, een taak!:D

Hopelijk snel goed nieuws van ons allemaal!

8. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    @S1978:
    Hoe gaat het met jou? Vandaag 6 weken zie ik! Hoe voel je je?
    En ben je trouwens nog aan de Utro?

9. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik heb ook utro bolletjes.
    ben vandaag 12 weken zwanger en gebruik ze nog steeds 3x2 per dag (dus 6 op een dag) nu mocht ik al stoppen toen ik 6 weken was maar ben zelf doorgegaan tot 12 weken, maar nu moet ik dus gaan stoppen en vind ik dat doodeng......
    Heb nooit geen korte LF gehad altijd netjes 14/15 dagen na ei ongesteld. Denk maar iedere dag 1 bolletje minder dan ben ik er zondag vanaf...

10. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Wat spannend ja! Ik zou het ook doodeng vinden om te stoppen hoor! Denk dat iedereen dat wel vindt die de bolletjes gebruikt, het is toch een houvast die je hebt.

Heel veel succes met afbouwen meid, ennuh... Het komt vast helemaal goed met die kleine ukkepuk van jullie!

11. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Vasca: Het is heel snel alweer fout gegaan.. Zit nu alweer op dag 18 van nieuwe cyclus.
    Helaas zegt een minder wordende test hier echt heel veel; namelijk dat t niet goed zit..
    We zijn nu bezig met voorbereidend bloedonderzoek voor onze afspraak in Gent op 10 Augustus.

@FBdB: Ik herken je gevoelens echt zoooo goed! Alleen heb ik de eerste 6x dat het fout ging geen Utrogestan gehad, dus had niks om me aan vast te houden...(Pas na zwangerschap van oudste had ik het feit dat het al eens gelukt was om me aan vast te houden, maarja, eerder behaalde prestaties geven geen garantie voor de toekomst he..) Maar qua emoties herken ik de achtbaan echt zo goed.
    Zou willen zeggen "het gaat echt een keer goedkomen!" maarja, ik kan die garantie niet geven. Ik kan alleen zeggen: Ik hoop en duim dat de eerstvolgende keer jullie een prachtig en gezond kindje mag bezorgen.

@Juffie26: Eng is het om af te bouwen he? Ik heb het ook langzaamaan afgebouwd, dat gaf mij het beste gevoel.
    Succes ermee!

@Hier: Zit nog steeds te wachten op 1 uitslag van t bloedonderzoek.. Vorige week iig te horen gekregen dat ik naast mijn B12 tekort (waarvoor ik al bijna 4 jaar injecties krijg) ook een vitamine D tekort heb (ondanks dat ik het al jaren extra bijslik).
    Of het in verband staat met vroege miskramen weet ik niet, maar goed/gezond is het natuurlijk niet en ik word er nu dus ook voor behandeld.

Verder is mijn cyclus van slag.. Voor de zwangerschap van de oudste altijd netjes 25-28 dagen (meestal 27) met eisprong op dag 14-16 gemiddeld.
    Daarna ineens 21-36 dagen met ei erg wisselend (heb eisprong toen een tijd niet bijgehouden omdat ik er gek van werd)
    en nu zit ik op dag 18 en nog steeds geen teken van eisprong..
    Mn ovulatietesten doen ook heel raar; ze gaan van donker naar licht en weer donker en licht. Er valt geen peil op te trekken!
    Ik word er echt enorm onzeker van... Ik heb dit nooit eerder gehad namelijk; ook het wisselende van de ovutesten niet, dit heb ik pas sinds we voor een 3e kindje gaan.. Voorheen was test altijd licht en als eisprong in aantocht was werd ie met de dag donkerder totdat ie positief werd.
    Vorige week op dag 11 een donkere ovutest gehad tm dag 12 en toen ging mn temp ook 3 dagen omhoog waardoor FF mn eisprong aangaf op dag 12, maar daarna ging temp weer omlaag dus toen heeft FF t weer weggehaald.
    Ik moet deze cyclus 3x bloed laten prikken op Progesteron (op 5, 7 en 9 dpo) dus t is echt belangrijk om te weten.
    Zucht... wat een gedoe ook allemaal he.

12. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ok meiden, the egg has jumped!! Ik kan weer beginnen met de Utro!!

Spannend!!!!

@Kristel: kun je niet aan het ZH vragen of je FM krijgt? Bij mij fluctueren de ovutesten ook altijd en ze worden bijna nooit super positief. En zoals je zegt, donker, dan weer licht enz. Gek word je er van!
    Misschien dat het een mogelijkheid is?

13. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    Klopt wel, ik had/ heb er wel een goed gevoel over, maar na zoveel teleurstellingen, durf en kan ik eigenlijk niet echt meer hopen. Ik kan gewoon niet geloven dat het een keer positief zou zijn...

over de utro: ik ben er inmiddels helaas aardig aan gewend. Ik gebruik het meer dan een jaar inmiddels en omdat mijn cyclus vrij snel gaat, heb ik soms het gevoel dat ik constant op het wachtbankje zit en dus ook constant aan de utro ben. Ik dacht altijd dat ik niet zo'n last had van bijwerkingen. Wel wat moe, heftige dromen en inderdaad dat weeïge, misselijke gevoel. Erg irritant, maar ook wel weer aardig mee te leven.
    Vandaag heb ik er echter ineens heel erg veel meer last van lijkt het :(. Ben echt doodop, zou de hele dag kunnen slapen... Het gekke is dat ik het eerst niet zo door had. Ik wist wel dat het door de utro kwam, maar merkte denk ik niet zo hoe erg het was. Ik ging namelijk best vaak laat slapen en ben eigenlijk best al jaren gewend aan vermoeidheid enzo. Maar de laatste tijd leven vascaman en ik heel gezond en ik denk dat het contrast daardoor nu ineens veel groter is. Ik had gewoon niet door hoe lekker en wakker ik me had gevoeld de afgelopen dagen. Of ik heb nu echt meer last van de bijwerkingen, dat zou natuurlijk ook kunnen. Misschien komt dat dan doordat ik 3 eitjes had en dan misschien toch ook zelf meer progesteron maak ofzo?

Hoe dan ook, het is behoorlijk irritant en ik hoop dat het gauw weer voorbij gaat. Gelukkig heb ik wel het idee dat mijn lijf er altijd na een paar dagen wel wat aan went. Dat moet nu ook wel, want maandag begin ik in mijn nieuwe baan en dan kan ik echt niet zo moe en sloom zijn als ik vandaag was ;) Moet ook nog eens een flink eind rijden en das ook niet zo lekker als je telkens in slaap zou willen vallen...

FvdB: welkom op het bankje! Heeft de echo uitgewezen dat je ei is geweest? Dat lijkt me wel heel fijn. Ik krijg er na nooit een echo en twijfel altijd weer over de timing. Wanneer ga jij testen? Of wordt jij gewoon ongi door de utro heen?

Zo, ga maar aftaaien, want oogjes vallen echt toe hier...;);)

14. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ik was de vorige keer meteen zwanger met de eerste keer Utro. Dus ik weet niet of de ongi door deze dosis komt van 600mg. Wel dus door die van 200mg, want het was weer een MK zoals je weet.

Ik krijg die echo omdat ik dat afgedwongen heb hoor! Ze hebben al zoveel steken laten vallen en door het niet luisteren is het de laatste 2x mis gegaan, dus ik heb gelukkig nu wel iets te zeggen.
    Vind het gewoon veel prettiger om dat te krijgen. En dan heb ik ook nog eens dat mijn temp nooit goed stijgt en daarnaast mijn ovutesten nooit echt knal worden. Dus vandaar dat ze toch een xtra controle doen.

Vanochtend bij het opstaan voelde ik mij erg weeig en het leek wel dat ik misselijk was. Dit terwijl ik gisteravond voor het eerst pas de Utro opgestoken heb. Het lijkt wel of ik er deze keer last van heb... Zou dat kunnen, al zo snel?? Mijn dromen waren ook al weer zo heftig.

Ik lees dat jij ook erg droomt Vasca. Stom is dat he? Ik doe dat ook iedere keer als ik zwanger ben, maar nu met die utro is het nog erger!

Wat goed dat je een nieuwe baan hebt in deze tijd! Wat ga je precies doen?

Alvast veel succes meid!

@iedereen: hoe is het met jullie allemaal?

15. S1978

S1978 Actief lid

7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    He meiden,
    Bij mij is het bar en boos qua klachten. Ben zo misselijk, 24 uur per dag dat ik snachts gewoon wakker wordt omdat ik niet lekker ben. Ga dus even back to basic: eten, slapen, werken. En hoop dat ik snel weer wat beter ben, anders naar de ha om hier even over te praten. Bij mijn eerste zwangerschap zat ik vanaf week 9 tot week 16 voor 50% thuis. Dat wil ik nu echt proberen te voorkomen.
    Ik meld me weer als het wat beter gaat.

Liefs en succes voor jullie allemaal!

16. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Sterkte meid!! Hopelijk heb je deze keer niet zo lang last van de klachten. Laat je af en toe nog wel even weten hoe het met je gaat??

Liefs!!

17. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Hebben jullie ook een beurs gevoel in de onderbuik door de Utrogestan? Het lijkt wel of ik hele lichte menstruatiepijn heb in mijn onderbuik.

18. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @Fvdb: ja, dat herken ik wel. Ik heb dat eigenlijk de hele tijd als ik utro gebruik. Het lijkt een beetje op menstruatiepijn, maar dan rustiger. Ik vind het ook wel voelen alsof mijn baarmoeder gewoon "heel vol" is en een beetje op knappen staat. Zoals je blaas ook wel kan voelen (maar dan zonder de aandrang om te plassen :D). Volgens mij kan het geen kwaad hoor.

19. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @s1978: wat naar de je je zo rot voelt. Ik hoop dat het deze keer minder lang duurt voor je, maar logisch dat je even "back to basics" gaat... Sterkte ermee!

Oja: @FvdB: het kan heel goed hoor, dat je de utro zo snel merkt. Ik heb dat volgens mij ook wel zo snel. Het wordt natuurlijk ook snel in je bloed opgenomen en dan doet t meteen zijn werk (en zijn bijwerkingen). Wel irritant en vermoeiend he, die dromen. Vooral ook omdat je al zo moe bent ervan... Heb je ook nog het gevoel dat je een hele nacht hard aan het werk geweest bent als je wakker wordt.

Volgens mij went mijn lichaam trouwens wel aan de utro na een paar dagen. De vermoeidheid begint nu al weer iets af te nemen heb ik het idee... laten we het hopen in elk geval!

20. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Goedemorgen dames,

Gisteren echt een dipje gehad. Was de hele dag thuis aan het werk, maar kon mij maar niet concentreren. Gisteravond rondje gaan wandelen ( in mijn uppie) en ff op het kerkhof geweest bij mijn oma en de broer van mijn man. Ik moest huilen joh! Ik weet niet wat het is, maar blijkbaar ben ik toch nog erg verdrietig om de MK's en ook de spanning deze maand vind ik zwaar.

Ik merk dat ik ook echt last heb van de Utro. Moe, neerslachtig en ik krijg ook pijne en grote borsten. Ik moet deze dagen niet op de bank blijven zitten, maar dingen ondernemen om maar niet in de dip te raken volgens mij.

Ik weet niet wat het is, maar deze maand vind ik het verrekte spannend allemaal. Ik hoop zo dat deze dosis wel goed is!!

Hebben jullie dat ook? Dat je af en toe zo onzeker bent?

Sorry voor mij geklaag, maar moet het ff kwijt...

Fijne dag allemaal!

Deel Deze Pagina