Wie is er aansprakelijk school of Ik?

Discussie in 'De lounge' gestart door NieTa, 24 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik begrijp nergens uit het verhaal dat hij al gemaakt is. Volgens mij gewoon geinformeerd wat reparatie kost. En als dat wel het geval is blijft het iets voor de verzekerig. Alleen haar risico dat ze dan niet uitkeren omdat er niets te "bewijzen" valt.

2. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Ik lees ook niet ergens dat die al gemaakt is maar alleen dat de kosten 300 euro zijn. Dus ergens na gevraagd? Zo vat ik t op.

Heb je je verzekering al gebeld?

Edit; je schrijft...de rekening van 300 euro dus dan betekend dan wel al.laten maken? @Fuddey toch gelijk misschien ;)

3. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    300 euro. Schermpje kun je tussen de 27 en 37 euro bij Ali bestellen en kun je zelf erop zetten.... Wat een afzetters.
    Dat ze dat durven te vragen....
    We repareren zelf regelmatig schermen van telefoons of tablet. Kan er voor dat geld 10 maken . Denk dat ik een ander beroep moet kiezen.

Zou contact leggen met die oma. Als die nog niet gemaakt is ergens anders navraag doen wat de kosten zijn. Het kan echt veel goedkoper.

Bailey07 en DastyQueen vinden dit leuk.
  4. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Ik geloof niet dat TS klaagt dat er foto's van haar kinderen zijn gemaakt, de vraag was wat ze moest doen wat betreft de verzekering. Of jou kinderen moeten geteleporteerd zijn naar de Koningsspelen op die school want dan kan ik de zin ; "want ik had geen toestemming gegeven en dus had die oma nooit foto's gemaakt" helemaal begrijpen, want dat is een persoonlijke keuze.

Begrijp me niet verkeerd, ik begrijp gewoon de hele discussie omtrent foto's maken van de kinderen niet, want dat was niet de vraag van TS " wat te doen oma heeft foto's gemaakt van zoon zonder dat ik dat wilde. "

Youtan en DastyQueen vinden dit leuk.
  5. DastyQueen

Wie zegt dat oma fotos maakte van het kind met de racket in de handen kan net zo goed van andere kinderen in het groepje zijn geweest. Dus had die oma nog steeds fotos gemaakt ondanks dat jij geen toestemming had gegeven alleen niet van jouw kind!

6. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Bij onze verzekering moeten een ook foto’s van de schade worden meegestuurd met de schademelding. Begin het ook een beetje een raar verhaal te vinden zo...

Weet je al meer?

7. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Die zekerheid heb je nooit.

8. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Nee..TS doet dat ook niet. Maar ergens in dit topic wordt wel gezegd daf we blij moeten zijn dat die oma foto's maakt om herinneringen te maken. En daar wordt ook op gereageerd. Logisch. En dat terwijl we niet eens zeker weten wat ze aan het doen was.

Verder weet ik niet wie aansprakelijk is. Als oma inderdaad foto's van het evenement maakt en dat zou in opdracht van school zijn, dan is de school wellicht aansprakelijk. Gebeurt het op een moment dat oma dacht " ik check even mijn facebook want ik verveel me" neig ik naar zelf verantwoordelijk. Als in het beleid van school staat dat mobieltjes niet zijn toegestaan etc. Is het ook weer discutabel. Maar hoe dan ook.: als het goed is hebben de ouders een verzekering en is het aan de verzekeringen van de partijen om dit uit te zoeken. En de discussie of oma nou wel og geen ongevraagde foto's maakt is niet aan de orde. Sterker nog: dat vullen we zelf in. We weten niet wat oma daar deed.

9. Paris91

Paris91 Fanatiek lid

22 jul 2017
    1.384
    1.276
    113
    Vrouw
    School is in ieder geval niet aansprakelijk.
    Jouw verzekering kán dit echter ook weigeren op basis van overmacht dmv sport en spel.

Ander voorbeeld daarvan: jouw kind zit op tennis, en tijdens een potje raakt hij de bril van zijn tegenspeler die daardoor kapot gaat. Jouw kind is in dit geval niet aansprakelijk, dit valt onder sport en spel. Oftewel: als je meedoet aan een sport heb je het risico op schade.
    Is jouw kind echter boos dat hij verloren heeft, gooit hij boos zijn racket naar de tegenstander en gaat daardoor de bril kapot, is hij wél aansprakelijk.

DastyQueen, Fuddey en merah vinden dit leuk.
  10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Samsung kost scherm zelfs 379 euro. Man heeft telefoon kapot verkocht en nieuwe gehaald haha
    Maar indd ouders zijn verantwoordelijk

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Je geeft bij inschrijving vaak aan of je problemen hebt met foto's voor kalender, uitjes, activiteiten . Zo ja mag je kind niet op de foto of wordt onherkenbaar gemaakt. Klik je aan geen probleem worden er gewoon foto's gemaakt.

12. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Hier was het ongeveer zelfde alleen op het werk. Verzekering wou niet uitkeren want haar werk was verantwoordelijk omdat het ook daar gebeurde.
    Denk eigenlijk dat dat ook tijdens school geldt.

13. jupke

jupke Niet meer actief

Maar daar heeft een helpende oma natuurlijk geen weet van.

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Bij onze zoon op school (help regelmatig) wordt doorgegeven als kind niet op de foto mag. 1x meegemaakt en dit omdat kind absoluut niet op internet mocht komen (zat in pleeggezin dus vast bescherming) Heb toen Besloten geen foto's te maken. Bij dochter op school mag je helemaal geen foto's maken, er loopt iemand van de school rond met camera die foto's maakt.
    Ook help ik wel is met oa zomerschool. Dan maak ik foto's, komen op usb voor hun en daarna delete ik alles behalve waar eigen dochter op staat. Wellicht maakte ons foto's van eigen kleinkind die in der clubje zat? Weet niet. Onhandig vind ik het zeker. Ik weet ook niet wat de regels hier op school zijn wat betreft foto's maken. Wellicht even navragen. Ook zou ik foto's willen zien van schade, heb je zowiezo nodig voor de verzekering en ff uitzoeken wat dagwaarde is van het toestel. Is dit minder dan reparatiekosten is het toestel namelijk Total los en betaald de verzekering nooit voor nieuw scherm bijv

15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
  16. DastyQueen

nizzie86, Ysabella, Syane en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Inderdaad, @NieTa al met je verzekering gebeld?

DastyQueen, Syane en kleinegup vinden dit leuk.
  18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar als ze de foto's voor eigen gebruik maakt en nergens deelt is het toch geen probleem dat er foto's gemaakt worden? In een pretpark oid is de kans groot dat je kind ergens op een foto staat terwijl je dat eigenlijk niet wil.
    Hier een groepsapp waar iedereen die meegaat met uitjes foto's in plaatst, leuk juist!

DastyQueen vindt dit leuk.
  19. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.227
    113
    Ik lees hier dat scholen terecht toestemming vragen voor foto's. Maar op alle scholen die ik ken staan rijen ouders en grootouders foto's te maken van de kinderen. Daar staan natuurlijk ook andere kinderen op. Zoiets voorkom je echt niet meer in deze tijd....

DastyQueen vindt dit leuk.
  20. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.239
    11.819
    113
    Dat is helaas voor sommige kinderen echt een gevaar.

Deel Deze Pagina