Dag dames .... Met 20 weken heb k een zwangerschap moeten afbreken wegens ernstige form van openruggetje. Nu lig ik op advies van genecaloog 10 x dubbele foliumzuur. Alleen nu ben k een beetje ziek en k wil erg graag vitamine pillen erbij slikken alleen daar zit allemaal weer foliumzuur in. Ik heb dokter en de aphotheek al gebeld die wisten niks en moet ik de gynacoloog bellen. Maar ik moet me nog aanmelde voor een voedvrouw omdat ik naar een andere wou. Heeft hier iemand ervaring mee? Liefs
Vitamine B: complex, B1, B2, B3, B5, B6, B8, B11, B12 tekort | Mens en Gezondheid: Gezonde voeding Kan je gerust nemen want die vitamine is in water oplosbaar en teveel plas je uit
Kan je niet gewoon naar het ziekenhuis bellen waar je bent bevallen? Ik mocht nadat mijn zoontje* met 23 weken is geboren niet eens bij de verloskundige lopen, en kan altijd de gynaecoloog van dat ziekenhuis bellen als ik vragen heb.
Of je nu 10 of 11 keer zoveel slikt, maakt niet zoveel uit bij foliumzuur. Te veel plas je uit (dat is niet zo bij vit. A en D.). Ik denk dat je het wel kunt nemen. Zou inderdaad anders voor de zekerheid naar de gynaecologische afdeling van het ziekenhuis waar je bevallen bent, bellen. Veel sterkte! Het is niet niets wat jullie hebben meegemaakt. Spannend om weer zwanger te zijn.
Misschien kun je een multi vitamine voor zwangeren combineren met foliumzuur tabletten? Tien keer foliumzuur lijkt me zoveel. Dacht dat je max 1000mg binnen moet krijgen,maar foliumzuur zit ook in bepaalde voeding. Ik zou het ziekenhuis bellen waar je bent bevallen en om advies'vragen hoe je het moet aanpakken. Hartelijk gefeliciteerd met deze zwangerschap!!
Dit advies geldt alleen voor vrouwen die eerder zwanger waren van een kindje met een neurale buisdefect (open ruggetje/open schedeltje).
ik slik ook 5mg foliumzuur ivm eerder zwangerschap met dezelfde afwijking. En ik gebruik ook nog multivitamine voor zwangere vrouwen, wordt juist aangeraden.
Oke top dan ga ik die ook halen! Ja ik slik ook 5 mg foliumzuur... Gelukkig je wilt toch je exstra vitamine binnen krijgen bedankt meiden!
Ja vrouwen zonder een verhoogde kans op een openruggetje geboorte slikke 0,5 mg. Ik slik 5 mg foliumzuur...