(Fulltime) Kolven en trots!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Kristel86, 12 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik weet niet of het wel op zn plaats is om hier een topic over te openen, maar mij lijkt het hartstikke leuk!

Er is al een topic genaamd 'borstvoeding en trots', maar kolven is toch net even wat anders, dus ik, persoonlijk, vind het wel op zn plaats om hier een apart topic over te openen. :)

In ieder geval lijkt t me leuk om zo op deze manier ervaringen uit te wisselen over het kolven en om hier al je vragen te stellen aan andere kolf-mama's.
    Maar dat niet alleen, ook is het leuk om gewoon voor de gezelligheid te kletsen natuurlijk!

Laat ik maar vast beginnen met me voor te stellen:

Ik ben Kristel, 22 jaar en ben 26 juli bevallen van mn dochtertje Yentle.
    Na de bevalling is t door omstandigheden niet gelukt om Yentle aan de borst te krijgen en doordat ik me helemaal niet goed voelde wilde ik ook niet kolven op dat moment. Yentle heeft de eerste 12 dagen dan ook volledig flesvoeding gekregen. Na 12 dagen vond ik het zo jammer dat het niet gelukt was met de borstvoeding, dat ik informatie heb opgezocht over relactatie en heb ik een kolf gekocht. Ik ben toen fanatiek van start gegaan om überhaupt een productie te krijgen (die was namelijk 0,0 doordat ik niks aan borstvoeding had gedaan) en daarna om het op te krikken.
    Ik ben nu, 5 weken later, zo ver dat ik Yentle volledig kan voeden met mn afgekolfde melk en ben er hartstikke trots op! :D

Wie meldt zich nog meer? :D

2. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik wil alleen ff mijn respect geven! Fulltime kolven is niet niks!

3. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Hier ook iemand die fulltime kolft :D
    Ik gaf de eerste weken wel gewoon de melk via de borst maar ik had zoveel melk dat Sem er erg onrustig van dronk, hij verslikte zich constant, kreeg veel lucht binnen, krampjes, dronk er gewoon niet goed van en ik werd er zelf ook onrustig van.
    Dan kwam de volgende voeding in zicht en had ik al zoeits van "o nee, als ik maar niet teveel melk heb nu en als het maar goed gaat"

Toen hebben we een kolf aangeschaft en ben ik half via de borst en half via een flesje gaan geven maar het beviel eigenlijk wel erg goed om de melk via het flesje te geven...vriendlief kan nu ook af en toe eten geven, Sem drinkt rustiger, we zien hoeveel hij binnenkrijgt, geen "overstromingen" meer dus alleen maar voordeel hier :D

(behalve dan veel tijd kwijt zijn aan het kolven maar goed...)

4. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hey :)

Ik kan me heel goed voorstellen dat je op een gegeven moment tegen de voedingen op zag! Ik heb het in de kraamweek geprobeerd om Yentle aan de borst te krijgen, maar ze werd er héél onrustig en overstuur van, terwijl ze uit een fles wel goed dronk; ook heel onrustig, maar ze werd er niet overstuur van.
    Ik werd er dus ook heel gestressed van en vond t echt niet leuk om zo te worstelen met haar.
    Achteraf blijkt het probleem te zijn dat ze verborgen reflux heeft en daardoor dus heel onrustig en overstuur werd aan de borst, de melk kwam namelijk niet zo snel als uit een flesje en dus kon ze het maagzuur niet goed genoeg wegslikken..
    Nu krijgt ze Zantac en gaat alles weer hartstikke goed met haar! Maarja, ze weet nu niet meer zo goed hoe ze aan de borst moet drinken, ze stopt namelijk zodra ze meer moeite moet doen na een tijdje en krijgt dus nooit genoeg voeding binnen. Vandaar dat ik nu dus alles kolf :)
    Af en toe drinkt ze nog wel aan de borst, maar eigenlijk vind ik het wel prima zo! Ik zie precies hoeveel ze binnenkrijgt en papa kan de voedingen ook lekker overnemen ;)

Hoe vaak kolf jij per dag? En hoeveel kolf je per dag in totaal?

Ik kolf nu tussen de 6 en 9 keer per dag en zit nu zo rond de 700-750cc. Over het algemeen heeft Yentle daar genoeg aan, maar soms drinkt ze meer en dan krijgt ze nog een flesje kunstvoeding erbij. Ik ben dus ook nog steeds bezig om meer productie te krijgen, maar vooralsnog gaat het hartstikke goed!

5. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Hoi hoi,

Even kort berichtje tussen de bedrijven door ;)

Hoeveel ik kolf per dag...eeeehm....ik kolf zo'n vijf keer per dag en doe dan beide borsten en heb dan een opbrengst van 300 cc per keer dus 1500 cc in totaal.

Ik heb dus al wat in de vriezer staan want sem drinkt nooit 1500 cc op een dag natuurlijk ;)

Hij drinkt zo'n 150 cc per keer dus voorlopig heb ik meer aanbod dan vraag zeg maar.
    Ik ben wel benieuwd hoe het straks gaat als hij meer melk nodig heeft en mijn productie blijft hetzelfde of gaat achteruit wat je vaker hoort als je fulltime kolft..

Welke kolf gebruik je? Ik heb de avent isis uno en baar daar erg tevreden over!

Ga nu even eten voorbereiden want Sem ligt te slapen, ik schrijf vanavond weer meer!

groetjes Ilse

6. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Wow, 1500 per dag?
    Ik heb er 5 weken over gedaan om op 750 te komen, dus voordat ik op 1500 zit (als ik dat al ooit ga halen) ben ik zo weer 5 weken verder denk ik :p

Als ik t zo lees denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken over je productie hoor! Voordat Sem zoveel drinkt ben je weer even verder en je zou, mocht het zover komen, allerlei dingen kunnen doen om je productie omhoog te krijgen :)
    Al moet ik zeggen dat ik niet eens weet of kindjes wel zo veel gaan drinken...;) Want op een gegeven moment ga je ze ook andere dingen geven dan borstvoeding natuurlijk :)

Jij gebruikt dus een enkele electrische kolf, is dat niet vervelend om elke borst apart te doen? Of ben je sowieso niet zoveel tijd kwijt?
    Ik gebruik de Medela Pump In Style Advanced en ben dan elke keer zo'n 15-20 minuten bezig, moet er niet aan denken om dan 30-40 minuten bezig te zijn elke keer!

Misschien een hele stomme vraag, maarrehm.. Wat voor een cupmaat heb je? :) Ben wel eens benieuwd of de grootte van je borsten ook meespelen in hoeveel melk je kan produceren.

Ik heb 's ochtends vaak 180cc, maar dan staan mn borsten ook echt op springen! Ik kan me echt niet voorstellen dat ik dan ooit zoveel per keer zou kunnen kolven :p (ik heb een grote C/kleine D)

Ik ga ook maar eens aan t eten beginnen, Yentle ligt nu met mn man een dutje te doen boven dus ik heb even rust ;) (Mn man is DJ en moet vannacht draaien op een feest, vandaar dat ie even bijslaapt. Niet dat je denkt dat hij heel lui is ofzo :D)

7. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Goedemorgen :D
    Ik zou gister nog reageren maar had er de fut niet meer voor :)
    Sem was gister aardig aan het pruttelen en mopperen en vriendlief had zijn eerste werkdag weer dus ben de hele dag in de weer geweest...merk wel dat het toch wel makkelijk is hoor een vent in huis die af en toe even de dingen kan overnemen ;)
    Want ik kom dan meteen al op een praktisch punt, ik kwam gister amper aan kolven toe omdat Sem heel weinig geslapen heeft overdag en ik toch wel een half uurtje bezig ben (ong. een kwartier per borst)
    Hoe doe jij dat?

Je schreef dat Yentle Zantac krijgt, wat is dat?
    En welke fles gebruik je, bij de kolf van avent zitten 2 flesjes maar ik vind de spenen zo breed, nou ja, de speen zelf niet maar het gedeelte eronder zeg maar, Sem kan nu alleen het bovenste gedeelte in zijn mond krijgen en krijgt zijn lippen niet om het brede gedeelte heen, misschien als ie wat ouder is...ik heb nu de s-fles van difrax en die bevalt heel goed!

Je vroeg welke cupmaat ik heb, normaal gesproken een b maar nu een goede c :D

Nou, ik ga even snel stofzuigen, Sem is nu in dromenland en vanmiddag krijg ik visite, vriendlief is aan het werk dus moet nu alles in de slaaptijd van Sem doen ;)
    Gelukkig gaat het nu beter dan gister hihi

Oja, hoe doe jij het trouwens 's nachts? Ga je er dan uit om te kolven?
    Ik probeer zo laat mogelijk te kolven en dan de nacht door te kunnen zonder kolven...dan staan 's morgens mijn tieten wel op springen maar heb weinig zin om 's nachts een half uur te kolven :p:D

groetjes Ilse

8. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hoi :)

Jouw vriend heeft dus ook lekker 6/7 weken vakantie gehad vanaf de geboorte?
    Mijn man moet volgende week weer beginnen na 8 weken en ik vraag me ook wel af hoe dat zal gaan hoor! Nu is hij ook wel eens een dagje weg en dan merk ik ook wel dat t wat moeilijk wordt om vaak te kolven, maar als ik er overdag niet genoeg aan toe kom dan haal ik het 's avonds weer in door te clusterkolven, zo gaat mn productie iig niet achteruit :)

Ik weet niet hoe lang je van plan bent om borstvoeding te geven, maar als je het tot een jaar (of misschien wel langer) wilt volhouden is het misschien een idee om te investeren in een dubbele kolf. Zo ben je sneller klaar en hoef je dus geen half uur er voor uit te trekken.

Zantac is een maagzuurremmer. Yentle heeft namelijk verbrgen reflux wat inhoudt dat haar maaginhoud omhoog komt telkens, maar door de Zantac wordt het meer geremd en als er dan al wat omhoog komt doet het iig geen pijn.

Ik gebruik ook Difraxflessen, ze doet er hartstikke goed mee! We hebben ook Avent geprobeerd en Tommee Tippee, maar daar drinkt ze heel slecht uit, alles loopt dan weer uit haar mond.

Hoe ik het 's nachts doe? Het ligt eraan hoe moe ik ben :p :D
    Als ik écht doodmoe ben dan slaap ik verder, maar meestal doe ik het 's nachts ook nog ff een keertje :)
    Mijn man geeft dan ondertussen de fles dus we zijn snel klaar!
    Maarja, even kijken hoe we het straks gaan doen als hij weer gaat werken.

Ben trouwens wel benieuwd dan, als jij zoveel kan kolven, lijkt t me dat ik dan ook wel veel moet kunnen kolven per keer! Zou wel fijn zijn, want Yentle drinkt soms meer dan ik kan kolven en ik zou het fijn vinden als ik haar elke dag volledig kan voeden.

Succes met t huishouden en met Sem vandaag! Hopelijk heeft ie een rustigere dag en kom je aan je dingen toe!

Zou trouwens wel leuk zijn als er meerderen komen kletsen hier :D Ik weet dat er meer zijn die fulltime kolven..
    Waar zijn jullie?! :p

9. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    hoi,

ik kolf niet fulltime maar heb dat wel gedaan toen Beau spruw had. wil even zeggen dat ik heel veel respect heb voor alle moeders die dat wel doen!! Ik vond het heel erg intensief en de hele dag draaide om voeden en kolven. Was blij dat mijn vriend toen thuis was om 's nachts te voeden terwijl ik kolfde anders was ik gek geworden van vermoeidheid ben ik bang.
    dus bij deze : RESPECT moeders!!

10. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Wat knap dat jullie zo langdurig fulltime kolven!
    Ik heb één week fulltime gekolfd, mijn dochter kreeg toen flesvoeding. Daarna ben ik het kolven gaan afbouwen en heb ik de borstvoeding deels weer opgepakt. Ze krijgt nu half fles- en half borstvoeding en dat gaat goed. Kolven doe ik alleen nog als het nodig is, dus als ze bijv. maar uit één borst drinkt terwijl er twee vol zitten.
    Echt knap dat jullie zo lang fulltime kolven hoor!

11. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Het is inderdaad intensief maar ik wil graag dat Sem mijn voeding binnenkrijgt en niet voeding van nutrilon oid. dus zolang het goed gaat krijgt ie lekker borstvoeding en anders is het dan vroeg genoeg om flesvoeding te geven ;)
    Alleen de nachten zijn idd niet helemaal jofel...vannacht om 03.00 zat ik beneden te kolven, duurt dan toch een half uurtje maar ja eigen schuld een beetje want had te vroeg gekolfd de avond zelf en dat moet ik dus niet meer doen haha

12. mamamoon24

mamamoon24 Actief lid

16 feb 2009
    134
    0
    0
    Heyhey,

Hier nog een fulltime kolver...ik kolf meestal 160 zo´n 6 a 7 keer per dag en soms ook nog ´s nachts. Soms geef ik Finnley de borst en kolf daarna toch nog even mijn borsten leeg. FInnley is te vroeg geboren en kon in eerste instantie niet zelf drinken...nu kan hij wel aan de borst drinken maar dat geeft me een onrustig gevoel, omdat ik de laatste dagen het idee had dat hij veel te weinig tot zich nam....en ja hoor..ik had gelijk...want toen ik hem flesjes ging geven dronk hij steeds maar 60 a 70 cc:( Vanaaf heeft hij al zeker vier uur aan één stuk gehuild:(en dat doet hij normaal nooit.....ik weet echt niet meer wat ik nog kan doen om het hem naar zijn zin te maken:( Hij heeft net zijn voeding ook al laten staan....pffff ..ik had Kristel even aan de lijn en die hoorde gewoon door de telefoon dat hij pijn had..gelukkig morgen naar de kinderarts terug... nou zeg even een klaagverhaal..wat een binnenkomer hier:)

Ik ben dus Ramona...24 jaar....alleenstaande mama van Finnley die op 14 juli vier weken te vroeg de wereld kwam verkennen op de sterfdag van zijn opa(hij overleed op 14 juli 2003 )...naar twee weken ziekenhuis mocht hij mee naar huis en dat gaat op zich wel heel erg goed....alleen nu veel onderzoeken om te kijken of hij koemelkallergie heeft of dat het toch iets anders is....ik heb meer het idee dat we richting gluten of tarwe moeten kijken, maar goed ik wijk alweer van het topic af;)

Ik vind het fulltime kolven op zich wel te doen, weet alleen niet hoe dat straks gaat zijn als ik weer moet werken....ik kolf met de medela symphony.die ik huur via het ziekenhuis..ik heb al wat andere kolven geprobeerd maar daar liep mijn productie steeds van terug...

nou dat was het wel zo n beetje!

13. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    #13 Kristel86, 14 sep 2009
    Laatst bewerkt: 14 sep 2009
    @Ilseroc: Idd, het is intensief.. Maar je krijgt er ook weer iets heel moois voor terug :) Het geeft mij een heel byzonder gevoel dat, ook buiten de baarmoeder, ik degene ben die 100% voor Yentle kan zorgen. Tuurlijk, mijn man kan haar ook een fles kunstvoeding geven en op die manier 100% voor haar zorgen (incluslief de andere zorg die ze nodig heeft), maar het is toch heel anders dan dat je eigen lichaam het doet, net als in de baarmoeder.
    Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen..

Hoe is het vandaag met Sem gegaan? En het kolven? Ben je er goed aan toegekomen?
    Kan je de kolf niet boven neerzetten zodat je 's nachts gewoon lekker in bed kan kolven? Of word je vriend daar wakker van?
    Anders misschien op een logeerkamer oid op bed, als je die hebt? Is misshcien toch net even wat fijner dan beneden zitten.
    (Hoezo veel vragen :p)

@Moon: Hey, jij ook hier :p
    Hopelijk doet Finnley het wat beter vandaag! Het klonk zo zielig aan de telefoon gister.. Ik kreeg meteen weer flashbacks van Yentle toen zij zoveel huilde van de pijn.. :(
    Wanneer moet je trouwens weer beginnen met werken?
    En blijf je de Symphony dan nog steeds huren? Is best wel een duur grapje als je lang wilt blijven kolven..

Hoe lang willen jullie eigenlijk proberen de borstvoeding vol te houden?
    Zoals het nu gaat (en met Yentle blijft alles goed gaan of nog beter zelfs) wil ik het sowieso een jaar doen en misschien zelfs wel langer! Ik heb er echt ontzettend moeite voor gedaan om zo ver te komen als dat ik nu ben, dan wil ik het zeker vol blijven houden :)

Ik ben trouwens vandaag naar de gyn geweest ivm een verzakte baarmoeder dor de bevalling.. De HA had me al verteld dat ik misschien en operatie zou krijgen om de bm weer op zn plek te krijgen, maar gelukkig is dat niet nodig! :D Ik maakte me zo zorgen daarom..
    Ik moet wel heel rustig aan blijven doen, mag dus niet tillen, niet te intensief sporten (hardlopen, aerobics etc) en niet te lang achter elkaar lopen en op tijd mn rust nemen.. Dat wordt nog wat dus!
    Het kon zeker 6-12 maanden duren :(
    Door de borstvoeding vlot het niet omdat de hormoonhuishouding nu vergelijkbaar zou zijn als met na de overgang en dus zou de boel sneller verslappen (en dus minder snel aansterken weer).
    Schoonmoeder begon dus al meteen: "nou, dan zou ik maar eens op een rijtje gaan zetten of het wel zo slim is om nog borstvoeding te geven". :x
    Die bedenkt elke keer weer wat om mij van de bv af te krijgen ofzo, echt héél irritant! Dat zij geen bv wilde geven vroeger moest ze zelf weten, maar laat mij gewoon! :x

Zo, dat was even een überlange reactie..
    Ben nu ook gauw weer weg, ik ben flink aan het clusterkolven vanavond ;) En het gaat heel goed! Had net na 30 minuten alweer 40cc :D
    Gisteravond ook flink geclusterkolfd (is dat een woord? :p) en het lijkt dus zn vruchten af te werpen :D

Was wel stil hier vandaag trouwens!

14. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @kristel: ik denk niet dat iedereen zoveel (1500cc per dag) uit een kolf kan krijgen. Of zou het toch kunnen als je veel zou kolven of clusterkolven? Mijn hoogste productie is 's ochtends 100 cc geweest en overdag 80. Maar dan ook alleen als ik er 3 a 4 uur tussen laat.
    Ik baal wel dat ik niet zoveel kan kolven.

Isis is 5 weken te vroeg geboren en heeft zuigverwarring gehad. Haar drinktechniek is nu stukken beter, maar overdag nog niet optimaal. 's Avonds (wel clusterend) en 's nachts drinkt ze wel goed.

Ik ga nu overdag live voeden en dit aanvullen met fles. Dan hoop ik dat ze 3 a 4 uur er tussen laat en ik dan tussen door nog eens kan kolven. Hoop zo mijn productie overdag wat op te hogen. En wat meer rust en regelmaat te krijgen. Want nu laat ze echt maar weinig tijd tussen de voedingen en dit is echt niet te doen.

15. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hoi Nynke :)

Ze zeggen altijd dat als je je productie wilt opkrikken, de beste manier is om zoveel mogelijk aan te leggen... Soms zitten er ook dagen tussen dat je bijna alleen maar aan het aanleggen bent, maar op die manier regelt je kindje dan dat de vraag groter wordt en zo dus het aanbod ook..
    Met kolven kun je dit dus nabootsen door soms heel veel te kolven op een dag :)

Ik doe dit nu ook de laatste paar dagen en ik ben in een week tijd van rond de 600 per dag naar bijna 800 per dag gegaan :)
    Ik had vanochtend al 190 in totaal :D (ben dus benieuwd hoeveel ik vandaag in totaal zal hebben!)
    Ook heb ik soms dagen erbij zitten (als ik verder niks hoef te doen die dag) dat ik elke 1 a 2 uur kolf om de boel te stimuleren.

Ik denk dat als je je productie echt omhoog wilt helpen dat t zeker goed is om Isis zoveel mogelijk aan te leggen en daarbij ook nog veel te kolven. Las een dag rust in en laat die dag dan zoveel mogelijk om het voeden draaien. Laat Isis bij je drinken en probeer tussendoor zoveel mogelijk te kolven. Het zal écht helpen :)

Als je gaat clusterkolven gaat t echt niet om hoeveel je eruit kan krijgen in korte tijd, maar om je borsten het signaal te geven dat er heel veel vraag is en zo je lichaam dus meer aanbod zal geven.
    Ik doe het meestal 's avonds, als Yentle lekker ligt te slapen, tijdens een film oid. Dan ga ik 2/3 uur lang elke 20-30 minuten even 5 minuten kolven. Tussendoor hoef je de kolfspullen niet steeds af te wassen, maar gewoon af te dekken met een schone doek (theedoek ofzo). Zo staat het ook beschreven op www.borstvoeding.com

Hopelijk kun je hier wat mee? :)

16. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Wow, wat is er veel geschreven, leuk :D

Kristel, hoeveel heb je vandaag gekolfd? Vanmorgen al 190 dus ben benieuwd hoeveel het nu zo aan het einde van de dag is!

Ramona, zielig is dat toch he als je kindje zo huilt en je weet dat ie pijn heeft...Sem heeft sinds 3 dagen weer last van krampjes, echt zo zielig! Zaterdag heeft ie zowat anderhalf uur aan 1 stuk door gehuild van de pijn. Je zag hem gewoon rood aanlopen en zijn buik werd helemaal hard en brullen maar :( echt heel zielig.
    We geven hem druppels van cinababy en dat hielp heel goed maar waarom het nu dan toch weer misgaat weet ik niet...:( Net ook weer veel last van krampjes, hij ligt nu op bed en ik hoop maar dat het goed gaat!

Het kolven gaat de laatste dagen wat moeizaam...ben er daarom ook 's nachts uitgegaan om te kolven want mijn productie liep van de een op andere dag ineens achteruit...hoe komt dat eigenlijk dat dat zo maar ineens terugloopt? Weet iemand dat?

Vandaag op pad geweest met mijn oma, we mochten nog wat uitzoeken voor Sem en hebben een mooie kinderstoel gekocht...niet dat ie er al in kan zitten maar voor straks alvast :D

Ik ga even bij Sem kijken want hij is aardig aan het pruttelen...

groetjes Ilse

17. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Ilse: Hmm, de rest van de dag viel het wel weer mee eigenlijk.. Had gemiddeld 125 per keer, maarja, ik heb bijna niet gekolfd vandaag, dus uiteindelijk was de totale opbrengst niet meer dan normaal, helaas. Morgen maar weer even proberen in te halen!

Balen dat je productie achteruit loopt :( Maarja, als je lichaam het seintje krijgt dat er minder vraag is (doordat je dus minder kolft) zal het vanzelf minder melk aanmaken.. Helaas..

Wat zielig dat Sem zo'n last heeft van krampjes :( Echt zó moeilijk om toe te moeten kijken hoe je kind pijn aan t lijden is en je kan bijna niks doen! Wij hebben hier overigens Infacol tegen krampjes, dat wordt vaker aangeraden dan Cinababy, iig hier op t forum wel. Misschien dat je dat eens kan proberen? Hier werkt t super, Yentle heeft bijna geen last van krampjes en als ze t dan heeft dan is t ook zo weer weg met de Infacol!

Wij hebben vandagag geshopt, lekker kleertjes voor Yentle gekocht :) Was eigenlijk op zoek naar een goede tankini, maar ze zijn overal al uit de winkel :( Alleen de Livera had nog wat restanten zwemkleding, maar daar zou ik nog niet eens in willen lopen met carnaval!
    Heb nu dus bij Wehkamp EN Neckermann wat dingetjes besteld en dan zie ik thuis wel wat staat en waarin ik me durf te vertonen in het zwembad! (moet nog 10 kilo afvallen en zit onder de striae, van mn navel tot aan mn enkels, dus ik voel me echt héél erg onzeker...)

Nog even een fotootje spammen van een lachende Yentle (eindelijk heb ik t op de foto kunnen krijgen :D)
    en dan duik ik mn bedje in!

18. forever

forever Nieuw lid

22 dec 2008
    3
    0
    0
    docente
    amsterdam
    Hallo
    Ik ben tessel en ik kolf al 6 maanden fulltime
    Mijn zoon is twee weken te vroeg geboren en had fles tepel verwarring
    Ik ben echt trots dat ik toch ben doorgegaan met borstvoeding

19. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Goeiemorgen!

@forever: Wat goed dat je het al zo lang volhoudt! Echt knap :D
    Hoe lang wil je er nog mee doorgaan? Tot een jaar? Of langer? Of zie je wel waar het schip strandt?
    En hoeveel en hoe vaak kolf je per dag?
    (Ik ben heel nieuwsgierig ;))

@All: Hier vanochtend 220cc gekolfd! Maarja, ik heb vannacht niet gekolfd, was zó moe! Hopelijk heb ik vandaag een betere dag en zal ik in totaal weer wat meer kolven dan de afgelopen dagen :D (Gisteren te weinig gekolfd namelijk doordat we veel weg waren)

Straks moet ik met Yentle naar t CB voor haar eerste inentingen.. Ben echt zenuwachtig! :) ;)

20. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Wat een leuke foto's!! Leuk he dat ze nu zo beginnen te lachen :D
    Vannacht ook niet gekolfd, gisteravond om 22.00 uur gekolfd en toen met mezelf afgesproken dat ik 's nachts nog een keer zou kolven...Sem kwam om 02.00 uur en mijn borsten voelden nog niet onwijs vol aan dus ik had zoiets van als hij om 05.00 uur komt dan kolf ik dan wel maar ja...toen kwam meneer pas om 07.15 uur :$
    Dus ik had echt megatieten haha :D
    Had dan ook veel melk, 190 cc per borst, dan gaat het hard met de dagopbrengst hihi

Hoe is het Yentle vergaan met de inentingen? Wij moeten volgende week heen, kan er nu al van janken, ben helemaaal geen prikheld dus ben blij dat vriendlief vrij is een mee gaat..ik vind het zo zielig voor die kleintjes maar ja, het is ergens goed voor he ;)
    Ik hoop maar dat ze er niet al te veel last van heeft!

Ow, Sem wordt wakker, schrijf straks meer en reageer dan ook op jullie berichtjes ;)

bye bye

Deel Deze Pagina