Hallo dames, Op 09-04 ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben, dit is erg gewenst.. Nog vlak voordat we voor IVF door zouden gaan, toch spontaan zwanger. De testen waren mooi positief, kruidvat goede streep, clearblue gaf aan 1-2 weken en gister de MvM gaf ook een duidelijk mooie streep.. Gistermiddag begon ik wat krampjes en steekjes te voelen van onder, en trok dat iets naar mijn linkeronderbuik/eierstok.. Ik heb toen de HA post gebeld en mocht langs komen voor de zekerheid. Als eerste urine gecontroleerd op blaasontsteking, dit was het niet.. Toen een echo..... en daar was niets op te zien.. ook geen ringetje zoals nodig was volgens die dame.. Ik moest volgens haar rekening houden met een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.. Er is toen bloed afgenomen, en toen ze terugkwam stelde ze me ietsje gerust.. Mijn HCG was 430, dit zou een reden kunnen zijn dat er (nog) niets te zien was op de echo.. Het vreemde is, dat ik overal lees dat een buitenbaarmoederlijke zwangerschap toch wel heel veel meer pijn doet dan wat ik voel.. de pijn is nu ook zo goed als weg.. En ik verlies ook geen bloed... Ik moet nu maandag weer terug komen voor een echo en bloedonderzoek... (moet ook zeggen dat het erg hectisch leek gister op de HAP, ook werd er een echo gemaakt op de verlosafdeling, niet bij de gynaecoloog zelf.. het beeld was erg onduidelijk en er werd ons niets goed uitgelegd wat ze precies zag) Wie heeft hier ervaringen mee, en is er nog een beetje hoop dat ze maandag alsnog iets zien op de echo?
Het is heet normaal dat je bij deze termijn nog helemaal niets ziet, maar er zijn veel ziekenhuizen waar erg weinig kennis is over deze vroege diagnostiek. Het is erg zorgvuldig dat je ze hcg hebben geprikt en dat je maandag moet terugkomen, maar je klachten en het echobeeld kunnen echt heel goed bij een normale zwangerschap horen. Sterker nog, de kans daarop is groter dan op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, statistisch gezien. Bij mij was met 5,2 nog niets te zien, met een hcg van 2000. Een paar dagen later was er een vruchtzakje met een stipje erin, en nu hebben we en dochter van bijna drie. En mijn verhaal is zeker geen uitzondering. En krampjes en steken zijn heel normaal. Er gebeurt nogal wat. Veel succes!
Een eug hoeft geen pijn te doen! Ik verging pas van de pijn toen mn eileider knapte en al t bloed in mn buik kwam. T bloed veroorzaakte de helse pijn en kramp. Toen was t dus te laat en lag ik een uur later op de operatietafel. Op de echo bij mij was wel wat te zien in de baarmoeder, t was geen duidelijk bolletje maar veel loslatend slijmvlies / rommel. Als je pas net zwanger bent hoef je je nog niet heel druk te maken dat er iets knapt (ik was 8 wkn ) Pijn in de eierstok hoeft niks geks te betekenen, dat voel je ook als je baarmoeder groeit. Het kan dus goed zijn dat de gyn maandag wel iets van beginnende zwangerschap ziet. Ook zal dan weer je hcg geprikt worden. Hoop voor je dat zwanger bent en gewoon erg vroeg was met de echo want voor de 4 weken is helemaal niks te zien, daarna hoogstens een stipje als t een beetje gunstig is. Pas vanaf 6weken een hartje.
Nee, een EUG hoeft inderdaad geen pijn te doen. Ik had wel bruin en licht bloedverlies. Maar zoals ik het bij jou lees hoef je je echt nog geen zorgen te maken, hoor. Goeie kans dat je morgen een mooie zwangerschapsring ziet!
Ik had bij de eug veel buikpijn en licht bloedverlies de hele dag door. Mijn hcg was met precies 5 weken bijna 1400. Jouw waarde ziet er goed uit hoor! Ik ga voor je duimen dat je een mooie echo hebt straks
Ik had ook een inwendige echo op dat termijn (wist toen niet dat k zwanger was) er was niks te zien. Ik kwam voor onderzoek naar gyn. 2 weken later had ik weer een afspraak. Nietsvermoedend hangt er ineens een vruchtzakje mét ringetje (6 wkn2 dgn toen)
Klinkt mij als een hele prille zwangerschap. Dan is het heel normaal dat je nog niets ziet. Ik vind de uitspraken over een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zeer voorbarig! Eerst nog maar eens een paar dagen afwachten en dan een nieuwe echo laten maken door een echte gyn. Huisartsenpost weten ze van alles een beetje en is diepgaande kennis soms ver te zoeken. Ze zijn immers veelal enkel een doorwijsstation. Sterkte! Op naar een mooie zwangerschap!
Heel erg bedankt voor jullie reactie.. die stellen me toch weer een beetje gerust.. Ik hoop dat ze mijn vriend straks ook een beetje kunnen geruststellen.. die zit er ook helemaal doorheen.. Ik blijf hoop houden voor morgen, mochten ze dan nog niets zien moet ik na 2 dagen weer bloedprikken.. bij een EUG mogen de waardes niet boven de 2000 komen zoals die verloskundige bij de HAP zei
Nou, het ligt iets genuanceerder. Bij 2000 zou je iets in de baarmoeder moeten zien, anders kán het een EUG zijn. Maar bij mij was er bij 2000 nog helemaal niets te zien, nergens, en toch was het een goede zwangerschap. Wat ik al schreef, dat gebeurt echt veel vaker! Maar zover is het nog lang niet. Op basis van de informatie die je geeft, is er geen reden om aan een EUG te denken. De verloskundige is zeer zorgvuldig, om het zo maar te zeggen, maar wekt toch vooral de indruk weinig ervaring te hebben met vroege echo's. Hele dikke kans dat je over een paar dagen een mooie echo hebt.
Bij een eug kunnen de waardes wel gewoon boven 2000 uitkomen, bij mij was het bij de laatste keer bloed prikken boven 4000. Een eug hoef idd geen pijn te doen, ik had alleen licht bloedverlies, niet eens toen het knapte deed het pijn, wel voelde ik me erg ziek, misselijk, verwaard enzo. Echter, als je niet verder bent kan het idd goed dat het vruchtje gewoon nog niet te zien is. Dus ik zou me nog niet teveel zorgen maken (maar ik weet hoe moeilijk het is!!) Success!
sowieso zal de gyn morgen veel beter kijken en zal ook de termijn beter bespreken. Die weet precies waarop te letten. Zoals hierboven al gezegd een HAP is niet altijd de slimste. Succes morgen, hou je ons op de hoogte? Ben wel benieuwd wat de gyn zegt!
Ik hou jullie op de hoogte. Na dit alles gelezen te hebben houden wenog een beetje hoop. We zjjn gister in 1 x van onze wolk afgerukt.. Het moment van echt overtijd zijn, de duidelijke posi test.. Dat was zo ongelooflijk na al die tijd. Ik voel me ook niet ziek.. Beetje misselijk soms, pijnlijke boobs. En soms idd dat ongiegevoel Vanmiddag wel weer even flinke buikpijn onderin, maar tegelijk zaten mijn darmdn ook erg dwars.. Moest naar de wc, lukte niet en druk zetten deed pijn.. Maar dit is weggezakt.. Maar dit hoort bij de gewone zwangerschap toch? (heb ook pds) We moeten maar afwachten wat de gyn morgen zegt, maar het is zoo ontzettend moeilijk
Bij mijn eug was achteraf de enige klacht de enorme druk van achteren, alsof ik constant moest poepen. Als.ik het vergelijk met t begin van deze zwangerschap totaal anders, want bij deze voelde ik echt mn darmen. En als ik naar t toilet geweest was, was t goed. Bij de eug niet daar bleef de druk. Maar ook pas vanaf 6weken. Volgens de gyn heb je van een eug eigenlijk nog geen klachten zo vroeg omdat t nog gewoon veel te klein is om klachten te veroorzaken. Ik duim voor je!
Ik heb niet direct in jou situatie gezeten maar ook wel een situatie dat er niets te zien was.. Ik was destijds wel verder in de zwangerschap en had dus een leeg vruchtzakje.. Maar misschien kan het zijn dat jouw termijn nog zo vroeg is dat er nog geen vruchtzakje is.. (ik ben geen arts). Lees mijn topic nog maar eens: http://www.zwangerschapspagina.nl/onderzoeken-echos/489346-echo-5wkn-3-dgn-leeg-vruchtzakje.html Inmiddels hier al 19 weken zwanger dus gelukkig goed afgelopen.. sterkte meis!
Een EUG hoeft zoals anderen ook al zeggen niet per definitie pijn te doen of klachten te veroorzaken. Het is van veel factoren afhankelijk, namelijk de termijn van zwanger zijn en de plaats waar het vruchtje zich bevind. Het kan ook voorkomen dat men helemaal geen klachten heeft. Ik heb zelf 3 jaar geleden een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad met 6+3. Totaal geen klachten, tot ik die bewuste morgen opstond met buikpijn en het met de minuut erger werd en ik niets meer kon. In de middag een echo gehad waarop men zag dat het een eug was. De pijn werd niet veroorzaakt door de eug zelf, maar doordat mijn eileider geknapt was en er inmiddels 1,5 liter bloed in mn buikholte zat waardoor mijn organen in de verdrukking kwamen. Anyway, ik vind het ook nogal een uitspraak van iemand om zoiets te beweren, zeker met de duur van de zwangerschap. Hopelijk hebben ze het mis en is er morgen gewoon netjes wat te zien in je baarmoeder!
Ik heb ook pds en bij mij wordt dat wel erger door de hormonen tijdens een zwangerschap. Hopelijk heb je morgen meer inzicht in de situatie. Wat zenuwslopend lijkt me dat(zenuwen met pds is ook geen goede combi hihi). Heel veel succes morgen!