Hallo meiden, Ik denk zwanger te zijn (had een paar keer een licht streepje) maar ik ben pas net gestopt met de pil. Bij onze eerste heeft het ruim 1.5 jaar geduurd voordat ik zwanger was dus ik was nog niet begonnen met foliumzuur. Zou dit veel kwaad kunnen?? Als ik morgen weer een streepje op mn test heb begin ik er natuurlijk direct mee, maar ik meende dat het even duurt voordat het foliumzuur op peil is in je lichaam.. Is het dan nog de moeite en wie weet waar het precies voor nodig is.. xxx
Hoi hoi, Wij zijn ook begonnen om te klussen voor een kindje.. En natuurlijk is de kans altijd aanwezig dat het in de eerste ronden meteen raak is. Ook ik ben nog maar net met foliumzuur begonnen. Ik las over foliumzuur dat het het beste is om 4 weken voor de gewenste zwangerschap te beginnen met foliumzuur, zodat je lichaam het alvast opbouwt en je een voorraadje heeft. Het meest is foliumzuur nodig in de eerste 10 weken van een zwangerschap, omdat dan het ruggengraat wordt ontwikkeld. Als je dus iets later begint kan het geen kwaad, de kans is dan nog steeds heel heel klein dat het niet goed gaat. Na de 10 weken kan je stoppen met de foliumzuur, want dan is de ruggengraat volledig ontwikkeld.
he hoi, volgens mijn huisarts duurt het 4 weken dat het op peil is, maar volgens mij moet je het tot 8 of 12 weken door blijven slikken. gewoon doen zou ik zo zeggen. het kan helpen bij voorkomen van aantal dingen zoals open ruggegraat enzo. hopen dat je weer zwanger bent, spannend hoor!!
Loezz@ Wil eerst even zeggen veel succes met zwanger worden. Foliumzuur is voor het voor komen van : openrugertjes en het gebruik daar van tot de 8ste week van je zwangerschap. Ik gebruik het al weer een jaar anders werd ik niet geholpen in het ziekenhuis. Hou rekening met het ontpillen omdat je net met de pil bent gestopt. Moet je lichaam wennen omdat het nu weer zelf moet doen. Ik hoop voor je dat je zwanger bent , maar hou er rekening mee. Hoop je zo wat geholpen te hebben.
foliumzuur is zeker nodig meid,en het tevele aan foliumzuur plas je toch uit.nemen zou ik zo zeggen!!! ik heb foliumzuur beginnen nemen vanals we wisten dat we voor een kindje gingen. na 13 maanden proberen waren we zwanger,alles zag er perfect uit tot de 20tig weken echo,wil zeker niemand BANG maken maar bij ons hebben ze dan maar gezien dat ons dochtertje een open rugje had :'(.nu moet ik foliumzuur 5 mg nemen.Het ligt zeker niet aan 1 van ons want ze hebben dat ook gecontroleerd,en het zit ons ook niet in de famillie's,maar het was een speling van het lot blijkbaar. geloof er nie zoveel meer in maar nemen doe ik toch. nogmaals het was niet mijn bedoeling om iemand bang te maken,wilde het gewoon efkes plaatsen.
Gewoon vanaf morgen gaan slikken. Advies is inderdaad 4 weken voor de zwangerschap te beginnen en tot 8-12 weken er na ongeveer. Dus je pakt nog een aantal weken mee. Het is verder ook geen wondermiddel maar het verkleint o.a. de kans op een open ruggetje. Hoop dat je zwanger bent!!
bij de eerste tijdens de zwangerschap begonnen, bij de 2de iets ervoor, en nu neem ik ook al even foliumzuur
oké bedankt voor de reacties! Dan ga ik morgen maar direct beginnen. Zwanger of niet Kan zowiezo geen kwaad dus. Ben zoo zenuwachtig voor de test van morgenochtend.. kan het gewoon niet geloven als het direct raak zou zijn! xxx
Oeps..maar goed dat ik dit lees. Wij gaan over 3 weken beginnen,dan is het dus de bedoelling dat ik nu foliumzuur ga slikkendat ben ik vergeten Loezz hopelijk is het raak!
Hoi hoi! ik heb mijn gehele zwangerschap altijd puur mama van VSM gebruikt daar zit alles in voor baby en moeder! het helpt ook een beetje voor de moeder om fit te blijven en ik moet zeggen ik heb dit wel gemerkt er zit ook foliumzuur in en andere goede bouwstoffen en vitamines voor jullie allebei. ook ijzer enzo en dat is ook wel belangrijk. ik ben er nu gewoon weer mee begonnen want het is ook voor als je nog niet zwanger bent maar wilt worden en je kan het je gehele zwangerschap gebruiken. Liefs!!
Ik ben met foliumzuur gestart toen ik ook met de laatste pilstrip gestart ben. Dus ook als het bij de eerste ronde meteen raak zou zijn geweest, zou ik al voldoende foliumzuur opgebouwd hebben.