Hoi ben ik ook weer even! Wij gaan morgen lekker een weekeindje weg. Hoop dat we mooi weer blijven houden. Voor de rest is alles rustig hier eigenlijk. Nog een dikke maand en we gaan naar Dusseldorf maar ik heb gisteren bij de dokter en zkh bloed laten prikken zodat ik in elk geval naar dr Pfeiffer kan gaan.
Wat leuk, we zijn allemaal weekendjes weg geweest of gaan nog . We moeten ons zelf ook wel een beetje verwennen he! Ik heb deze week lekker vrij genomen, heerlijk, was ook wel even nodig. Heb alleen nog geen plannen .
Pien lekker aan het genieten van je vrije week? Nog leuke dingen gedaan? Klaproos jij ook genoten van je weekeind ? Hier gister een gesprek gehad met de gyn. Eigenlijk is er niks mis met mijn schildklier ( gelukkig!) Hij werkt net iets onder het gemiddelde, dus ietsje trager. Normaal gesproken is dat geen probleem maar om zwanger te worden kan het hierdoor iets moeilijker zijn. De aansturing vanuit de hersenen om mooie eitjes te maken kost iets meer moeite. Ik heb nu medicijnen gekregen die ervoor zorgen dat mijn hersenen niet zo hard hoeven werken om mijn lichaam klaar te maken voor een zwangerschap. Als ik klaar ben met mijn zwangerschap/ kinderwens hoef ik ook niet verder met deze medicijnen. Ook Clomid hebben we ingeruild voor puregon ( prikpen) lijkt me echt eng om mezelf te moeten prikken bah bah maar ja alles voor het goede doel. Het schijnt dat mensen het wel fijner vinden dan pregnyl. Nou ja we zullen zien. Nu dus wachten op mijn menstruatie dan kan ik beginnen. Het schijnt dat ik met puregon weer ietsje meer kans heb om zwanger te worden. De gyn wil toch echt die twee keer iui doen. Heb weer gevraagd of ik niet verder kon met ivf. Ze zien nog steeds mogelijkheden dus daar vertrouwen we dan maar op. Wat een heerlijk weertje he gisteren. Morgen schijnt het ook weer lekker zonnig te worden. Geniet ervan !!
Beschuitje: dan heb je zeker thyrax gekregen o.i.d.? Fijn dat het allemaal niet te ingewikkeld lijkt. Die prikpen lijkt me wel ideaal hoor. Ik moest met IUI mezelf ook altijd al spuiten en dan met Menopur, maar dat moet je zelf prepareren, best een gedoe. Die prikpen is kant en klaar. Maar kan me voorstellen dat als je nu een pilletje gewend bent, dat het dan wel even een extra stap is. Ik hoop dat het goed aanslaat bij je! Ik heb niet bijzonder veel leuke dingen gedaan in mijn vrije dagen. Gisteren aan het verven geweest in huis, was ook wel erg nodig. Vandaag is mijn man daar weer mee verder gegaan. Het was inderdaad lekker weer! Maar nu regent het ineens... Vanavond lekker uiteten met vrienden! Hoewel mijn maag en darmen nog niet 100 punten zijn, waag ik het er toch maar op .
Ja ik zit al ruim 2 jaar aan de thyrax en zal het mijn leven lang moeten slikken, omdat mijn schildklier min of meer dood is inmiddels . Sneu he... Verder gaat het hier nog steeds niet helemaal lekker. Mijn maag en darmen rommelen nog steeds. Ik heb de huisarts weer gebeld en om verder onderzoek gevraagd. Dat kan nu gelukkig over 2 weken i.p.v. 6 weken. Wil niet vlak voor de IVF nog eens erachter komen dat ik iets mankeer wat behandeld moet worden en dan met de ellende zitten. Hoe is het met de andere meiden hier? Klaproos: wat heb je zoal laten prikken dan bij de huisarts en ziekenhuis? Was dat op advies van dr Pfeiffer? Werken ze daar hier in NL zomaar aan mee dan?
Nee hoor geen bijwerkingen. Dat valt volgens mij reuze mee hoor, het is een hormoon die je gewoon in je lijf hoort te hebben en als je er wat te weinig van hebt, kun je je er volgens mij alleen maar beter door voelen. Misschien dat je lijf er even aan wennen moet, maar mijn lijf had daar geen last van . Maar ik had er ook geen erg in dat mijn waardes super slecht waren, heb eigenlijk weinig verschil gemerkt met of zonder thyrax .
OK gelukkig. Ik dacht wat lichte hoofdpijn te voelen de laatste dagen, maar dat kan ook een andere oorzaak hebben natuurlijk. Of inderdaad even wennen. Waar hangt de rest nou uit he? Veel te stil hier... Dringend nieuwe leden nodig 😉
Hey meiden, Het komt misschien een beetje egoïstisch over, maar wil jullie toch graag vertellen dat wij gister trotse ouders zijn geworden van een prachtige dochter! Hoop dat jullie snel dit zelfde geluk mogen mee maken!
Hey Pien,ik heb van alles laten onderzoeken waarvan ik de naam niet eens weet Dit is de lijst: http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/230584-immunologische-onderzoeken-deel-2-a.html Alleen ze prikken in NL blijkbaar niet op T-cellen,volgens mij is dat dat onderste gedeelte met T ervoor. Ik heb echt geen flauw idee wat het allemaal betekend! Ja het heeft met een overactief immuunsysteem te maken. Dat kun je krijgen door schildklierproblemen (sorry dames) en dan stoot je lichaam de embryo's af als ik me niet vergis. Ik heb het omdat ik lyme heb. Mamavanh hier op Zwp weet er echt heel veel van,zij heeft me mega goed geholpen! Ik moet nu dus nog wel dingen bij Pfeiffer laten prikken maar het scheelt nu dus wel al geld dat ik het hier heb laten doen. Misschien dat jullie dat ook kunnen laten onderzoeken? Heb je in elk geval zekerheid al weet ik dat met de schildklier dus in orde is omdat jullie onder behandeling zijn. Bij mij was de schildklier ook in orde,morgen hoor ik de rest,zal ook wel ok zijn. Beschuitje,succes met spuiten! Het is helemaal niet eng hoor,heel klein prikje. Ik was er binnen een paar dagen aan gewend. En hetzelfde wat Pien zegt: geen gerommel met dingen. Ja alleen met pregnyl dan. Liefde,gefeliciteerd met jullie meisje! Egoistisch vind ik het niet,het doet me alleen zeer dat ik dezelfde tijd uitgerekend was als jou ongeveer en nog steeds met lege handen sta
Beschuitje: hopelijk is die hoofdpijn snel over, waar het ook van komen mag . Liefde: van harte gefeliciteerd meid! Wat fijn dat ze er eindelijk is he ! Gaat alles goed met jou en de kleine? Geniet ervan! Klaproos: goh da's een hele lijst ja. Ik heb wel eens contact gehad met MamavanH. Ze weet zoveel ja, maar zoveel dat ik er geen hol meer van snap en het eigenlijk ook helemaal niet weten wil geloof ik . Mijn huisarts, fertiliteitsarts of internist zou dit nooit voor mij willen prikken, geloof ik niet. Ik heb in het ziekenhuis wel meerdere keren benoemd of het niet aan mijn immuunsysteem kan liggen, maar daar krijg ik alleen maar ontwijkende antwoorden. Ze weten het gewoon niet en geloven er niet in. Maar fijn dat jij dit alvast hebt kunnen laten onderzoeken, dat zal je vast in kosten schelen, want die onderzoeken bij Pfeiffer zijn ook niet goedkoop volgens mij. Lastig zeg dat je nu je uitgerekende datum voorbij bent , knuffel! Ik moet eerlijk zeggen dat ik de uitgerekende datum van mijn sterretje nooit berekend heb, ik probeer dat dan ook maar te blokken, want dat lijkt me best confronterend...
Liefde overwint wat een geweldig nieuws! Wij voelen natuurlijk onze pijn, maar gunnen jou en anderen natuurlijk ook alle goeds. Geniet vooral van dit prachtwonder!
Pien, dat ik mijn uitgerekende datum wist is natuurlijk omdat die MA ook zo laat was. Had al 2x een mooie echo,2x bij de verloskundige geweest en al wat spulletjes gekocht. En zij vraagt natuurlijk ook wanneer de laatste menstruatie was ed. Het gaat allemaal zo snel in een zkh! Ik had al data meegekregen voor de test of het kindje gezond is (weet effe de naam niet) en 20 wk echo,you name it. En dan dit..Ben er nog steeds niet overheen. Wil je niet vervelen maar mischien is het niet verkeerd om zulke dingen uit te sluiten over het immuunsysteem! Dan weet je dat in elk geval zeker!! En ik hoop niet dat je zoiets hebt natuurlijk maar ze kunnen er wel wat aan doen zodat je niet nog een mk krijgt. Jordan hier op forum heeft waarschijnlijk ook een overactief immuunsysteem. Als je hier kijkt vind ik het eng wat je allemaal kunt hebben: Auto-immuunziekte - Wikipedia Dit schijnt bij mij allemaal in orde te zijn. Dus ligt het helaas aan de lyme die niet op dat lijstje staat,zoals gewoonlijk niet belangrijk genoeg. Beschuitje,heb je jouw miskraam eigenlijk goed verwerkt? Of doet het nog steeds zeer? Je hoeft niet te antwoorden hoor..
Klaproos: ik kan me helemaal voorstellen dat jij die datum goed in je geheugen hebt staan meid! Bij jou was het ook zoveel anders dan bij mij. Ik wist niet eens dat ik zwanger was... en ik probeer ook bewust er niet te veel bij na te denken van: wat als het nu nog leefde etc... soort struisvogelpolitiek, want ik wil er niet alsnog heel verdrietig om worden, hoewel ik dat af en toe wel ben hoor, maar da's ook meer om de hele situatie die zo onmachtig is. En wat betreft immuunsysteem doe ik momenteel ook aan struisvogelpolitiek . Ik heb ooit zelfs het boek 'is your body babyfriendly' van Alan Beer aangeschaft. Maar omdat het hier in NL zo moeilijk is om daar iets van onderzocht te krijgen, wil ik mezelf het even niet meer aandoen om er over na te denken. Wellicht bij een derde poging dat het dan anders wordt. Ik was zelf heel verrast dat ik toch eventjes zwanger bleek te zijn en heb stiekem nog wel hoop dat het toch 'gewoon' via IVF gaat lukken, en dan natuurlijk heeeeeel erg hopen dat het blijft zitten. Ik heb wel een soort schuldgevoel dat ik mijn emmy zelf het wel erg moeilijk heb gemaakt... ik ben te vroeg gestopt met de utrogestan omdat ik er van overtuigd was dat ik niet zwanger was (witte test en ongesteld op 12 dagen na TP) en ik heb in week 6 behoorlijk wat wijntjes van ellende weggetikt... Natuurlijk weet ik ook wel dat dat helemaal niet hoeft te betekenen dat het anders wel goed was gegaan, maar ik zou dat nooit gedaan hebben als ik wist dat ik zwanger was. Dus ik vind het behoorlijk stom van mezelf. Maar goed, ik kan er niets meer aan veranderen, behalve dan dat ik bij een volgende keer wel heeeeel zeker wil weten of ik niet zwanger ben, voordat ik stop met utro of weer aan de wijn ga....
Ha klaproos. Of ik de miskraam verwerkt heb? Tja wat zal ik zeggen. Ik heb het er nog altijd moeilijk mee. Ik denk er niet meer dagelijks aan, maar nu over ongeveer twee weken is de dag dat ik precies een jaar geleden de miskraam kreeg. Ik merk wel dat ik er deze weken wel veel mee bezig ben. Ook weer deze week twee aankondigingen van zwangerschappen via Facebook. Dat raakt mij ook altijd erg. Ik denk er eigenlijk niet aan van zo oud zou mijn kindje nu zijn. Dat kan ik wel loslaten. Ik denk meer aan het algemene gevoel dat ik het zo oneerlijk vind dat ik nu een jaar later nog steeds niet zwanger ben. Dat doet me verdriet. Ook de stapel doosjes van medicijnen ( ik bewaar alles) groeit gestaag en daaraan zie ik dat ik toch wel heel veel moet doen om onze wens waar te maken. Tegelijkertijd ben ik ook heel trots oo mezelf, dat ik dit toch mooi allemaal doe en kan. Ik blijf ervan overtuigd dat het eens lukt ❤️
Hey Pien,dat boek wilde ik ook kopen maar ik laat het liever een dokter uitzoeken Die heeft er denk ik toch meer verstand van. Ik ben eigenlijk naar DD gegaan omdat in Nederland geen onderzoek naar zoiets gedaan word. Ook niet naar de AMH waarde. Hopelijk nemen ze het daar wel serieus,is ook nog de vraag. Ik herken het wel dat schuldig voelen omdat je wat wijntjes hebt gedronken. Ik heb een antibioticakuur gehad en ben bang dat daarom mijn kindje is doodgegaan maar wist dus ook niet dat ik zwanger was Beschuitje,pfoe alweer een jaar geleden meis. Wat oneerlijk. Al die zwangerschappen raken mij ook erg. Jongere vriendinnen/kennissen die na een maand of 6 proberen zwanger zijn. (al 3x gebeurd) En ik ploeter maar door. Knap dat je alles bewaard,ik heb het meeste weggemikt. De puregonpen heb ik nog en de pregnylspuitjes ed ook. En de echo's natuurlijk. Zucht. Hoop voor ons allemaal dat onze droom nog uit gaat komen. En ik word trouwens tante van mijn enigste broer zijn kindje! Schoonzusje is ongeveer 9 wk zwanger. (Niet het schoonzusje wat haar kindje is verloren) Ik zou echt wel graag zwanger willen zijn voordat zij bevalt maar daar ga ik maar niet vanuit
Klaproos: leuk dat je tante wordt! Maar wel zuur natuurlijk dat je weer ingehaald bent... althans ik kan me heel goed voorstellen dat dat zo zou voelen. Zijn altijd lastige dingen die zwangerschappen van anderen... Hopelijk kun je snel volgen! Gisteren nieuwe IVF schema ontvangen. Vlgende cyclus met de pil starten. 27 december decapeptyl en 8 jan menopur erbij. 15 jan eerste echo en dan als alles goed gaat dus hopelijk eind jan een punctie en tp. Hoe ist met de rest hier? Blijft wat stilletjes he. Beschuitje ben je al begonnen met de puregon?
Hey Pien,fijn dat je je schema hebt! Ik ben wat stiller omdat ik nog steeds zit te wachten totdat we kunnen beginnen Joepie,nog maar 1 maand wachten nu,dan zit het half jaar wachttijd van DD erop!! spannend wel weer he pien? Ik ga ontzettend voor je duimen! Grappig,tegen die tijd trouw ik ook. Ik ga maandag dr Pfeiffer bellen en DD om bloed te komen prikken,des te sneller ben ik aan de beurt. Ik heb alweer 5 dagen achter elkaar hoofdpijn door die lyme word er zo moe van Elke dag wel paracetamol nodig.