Hallo meiden, Even een berichtje namens mijn vrouw. Wij zijn al ongeveer 3 1/2 jaar aan het proberen zwanger te worden. Mijn vrouw heeft PCO en voor degene die dat niet kennen: Ze moet medicijnen gebruiken om de eigroei te stimuleren en later ook de eisprong (Puregon, Pregnyl). Beide worden geinjecteerd. Dus voor alle meiden die meedoen met moeder voor moeders: Top! Di 3 juni was de NOD van mijn vrouw. Niets. 's avonds een test gedaan en die was positief. We waren voorzichtig, met al die Pregnyl die ze had gespoten was niets zeker. Maar, ongesteldheid bleef uit en woe avond een test gedaan: Positief. Ziekenhuis gebeld, gyn zei dat ze zwanger was/is. Gefeliciteerd, geniet ervan en tot over 2 weken voor je eerste Echo. Alles leek fijn alleen de afgelopen week (zeg maar vanaf ma 9 juni) heeft m'n vrouw 's nachts krampen en moet dan plassen. Daarna gaan de krampen weg. Dit is tot afgelopen nacht doorgegaan. Gisteren is er een vrouw van moeders voor moeders langsgekomen en testte mijn vrouw positief. Licht streepje weliswaar, maar positief. Vanmiddag weer een test (tja dat krijg je met PCO, zwangerschapstestfabrikanten verdienen er goed aan), positief maar wel een licht streepje. Sinds vanmorgen heeft ze geen witte afscheiding meer. Sinds vanmiddag 3x bruine afscheiding bij het afvegen (sorry beetje vies verhaal misschien) en ook opeens enorme rugpijn. De laatste zwangerschapstest was vanavond, zo'n eigenmerk test van het kruidvat met een pippetje. Na 5 minuten konden we een heel licht streepje zien, zo licht dat we het echt in het licht moesten draaien om het goed te kunnen zien. Ik ben nu heel bang. Bruinverlies betekende voorheen altijd ongi op komst. De teststreepjes worden steeds lichter, die van vandaag was nog nauwelijks positief te noemen, misschien zag ik wel een voorbedrukt streepje ofzo. Mijn vrees is nu dat de Hcg in haar bloed aan het afnemen is omdat er mogelijk een MK op komst is?!? Ik surf al een paar uur rond maar kan niemand/niets vinden met vergelijkbare symptonen. Gyn blijft zeggen: Ik kan niets doen want op een echo zie je niets. Volgende week di eerste Echo maar ik vrees dat we zo ver niet komen. De rugpijn, het verdwijnen van de witte afscheiding, de bruine afscheiding, de verdwijnende streepjes, de krampen 's nachts, nou ja: Ik maak me zorgen Herkent iemand dit?!? PS Sorry voor de lange proloog Daan
hoi Daan, ik denk dat je nog niet meteen bang moet worden. ik moet zeggen dat de testen van kruidvat met pipetje niet mijn favoriet zijn, omdat ik daar geen positieve test mee kreeg. ik heb voor deze zwangerschap een vroege miskraam gehad en deze begon gewoon eerst met een beetje rood bloedverlies. dat zette de volgende dag door en het leek een normale menstruatie. verder heb ik geen pijn gehad, maar dat hoeft ook helemaal niet, vaak komt er pas veel pijn en krampen als je al verder bent. ik kan natuurlijk niet zeggen of deze zwangerschap goed blijft gaan, maar buik- en rugpijn is normaal in een zwangerschap. dat maakt je op het begin ook vaak onzeker omdat je dan bang bent bloedverlies te krijgen/ongesteld te worden. dat hebben bijna alle vrouwen wel. dus daar zou ik me nog geen zorgen om maken. ook had ik eigenlijk vrijwel meteen dat als ik een snelle beweging maakte, bijv. bij het opstaan uit bed op het omdraaien in bed dat ik echt een kramp in mijn buik kreeg en vond dat heel eng, maar dat heeft al met de banden te maken. bruinverlies...tsja, veel vrouwen hebben dat. het kan gewoon nog oud bloed zijn dat je lichaam kwijt moet. het kan ook zijn dat het vruchtje verder aan het innestelen is of dat ze een gesprongen adertje heeft gehad. alles daarbinnen is nu extra gevoelig en beter doorbloed dus het kan al gaan bloeden van niezen om maar een voorbeeld te geven. en als het dan niet heel veel bloed is kan het er later uitkomen en is het bruin. zo, is ook een lang verhaal geworden. ik zou tegen je willen zeggen: maak je nog niet druk, het kan er allemaal bij horen en zolang het geen rood bloed is is er nog niks aan de hand. ik zal duimen dat het goed blijft gaan. groetjes mejon
De testen van het Kruidvat met het pipetjes zijn in ieder geval niet zo gevoelig en geven dus pas bij een veel hoger hcg een positief streepje. Als je streepjes wilt vergelijken, moet je dat echt met dezelfde testen doen. Dus deed je de eerste keer Clearblue, dan de 2e keer dezelfde test doen. Ik had trouwens zelf ook een heel licht streepje bij Moeders voor Moeders bij mijn 3e zwangerschap en toch ging die goed. De keren dat Moeders voor Moeders een knalstreepje gaf, kreeg ik juist een miskraam. Ik heb zelf 3 miskramen gehad, waarvan 1 spontaan kwam. Heel anders dan bij Mejon begon dat bij mij wel met bruin bloedverlies. Ik had toen nog geen krampen, maar het bloedverlies werd steeds donkerderbruin, ik had steken in mijn buik en tenslotte werd het bloedverlies rood en had ik best wel erge krampen die aanvoelden als een erge menstruatie. Ik had niet zulk heel erg bloedverlies, maar het bloedverlies duurde wel 8 weken na deze miskraam! De andere miskramen zijn ontdekt toen er op de echo geen hartje klopte. Ik ben gecuretteerd, omdat ik al 10 weken zwanger was maar het kindje gestopt was met groeien bij 6 weken. Ik had er toen niks van gemerkt. HCG steeg prima, ik had allerlei kwaaltje en geen krampen of bloedverlies, maar toch ging het mis. Bij mijn 3e zwangerschap had ik ook steken in mijn buik en heeeeel veel rood bloedverlies. Ik vreesde het ergste, maar deze zwangerschap is juist goed gegaan. Wat ik hiermee wil zeggen is: Hoezeer ik (uit ervaring) ook begrijp dat je op zoek bent naar antwoorden, je zult ze niet vinden. Ieders miskraam verloopt weer anders, en een zwangerschap kan allerlei symptomen van een miskraam geven zonder dat het daadwerkelijk mis is. Alleen de tijd kan het leren. En je gyn heeft gelijk, pas met 6 weken is er eigenlijk iets zinnigs te zeggen over een zwangerschap met een echo. Ik wens jullie heel veel sterkte in deze spannende en moeilijke tijd. Ik zal duimen dat het toch nog goed zit! Dan over het bloedverlies en de krampen. Het kan in feite nog alle kanten op. Bloedverlies KAN van de innesteling zijn en krampen KUNNEN erbij horen. Mijn miskraam
Hoi Daniel en vrouw Om maar meteen te beginnen met antwoord te geven op jullie vraag; Ik heb nu zelf 3x een vroege miskraam gehad, 1e keer met 5 weken, 2e keer met 4,5 week en de laatste keer met 4 weken en 1 dag. De eerste 2x verliep het bij mij anders dan de laatste keer. De eerste 2x had ik spontaan van de ene op de andere dag een negatieve test, terwijl ie de vorige dag nog duidelijk positief was! De dag erna ging ik bloeden... De laatste keer (afgelopen dinsdag) Heb ik een week lang hele lichte streepjes gehad, soms kon je ze bijna niet zien... Nu hebben ze een bloedtest gedaan maandag en daaruit bleek dus dat de waarde van het HCG veeeeel te laag was voor een gezonde zwangerschap en dat er dus heel vroeg iets mis gegaan is. Dat zijn dus mijn persoonlijke ervaringen met miskramen.. Bij de een gaat t zo, bij de ander gaat t zo. Ook gaat t de ene keer anders dan de andere keer... Je kan er dus helaas weinig over zeggen... Wel kan ik jullie zeggen, probeer de testen van één merk continu te gebruiken. Je mag eigenlijk geen streepjes vergelijken van verschillende merken want de ene test is gevoeliger dan de andere test... Dus de ene test zal een duidelijkere streep geven dan de andere... Dus probeer het alsjeblieft bij 1 merk te houden... Wat ik nu ga zeggen is misschien heel gevaarlijk, ik wil jullie echt niet banger maken dan jullie al zijn, maar heel eerlijk gezegd ben ik toch bang dat er iets niet goed zit.... Bij deze hoop, bid en smeek ik dat ik het fout heb en dat jullie kindje lekker warm blijft zitten en pas over 8 maanden de wereld gaat zien! Ik wil jullie echt heel veel sterkte wensen en dat t goed mag gaan allemaal! Liefs
Hoi Daan, is het nog hetzelfde? ben erg benieuwd hoe het gaat. mejon P.S.probeer wel positief te blijven, is erg belangrijk (maar ook erg moeilijk, ik weet er alles van).
Hallo allemaal, Bedankt voor de fijne antwoorden. Ik zie wel in dat verschillende testen me weinig goed doet ja, maar ja je weet hoe het gaat, het is allemaal duur zat. Vanochtend weer een test gedaan (zo'n pipetje - we hadden er nog 1) - weer licht positief. Dat geeft wel hoop. Gisterenavond heeft ze nog een beetje bruin verloren maar de rugpijn is over en de buikpijn ook. Vanmiddag mogen we toch even bij de gyn langs die dan hopelijk wat meer kan vertellen maar ik vrees dat jullie gelijk hebben en dat er weinig te vertellen valt. Dinsdag is de eerste echo en ik duim dat ik een hartje ga zien/horen kloppen. Ik hou jullie wel op de hoogte, dank in ieder geval voor de fijne reply's. Daan
hoi Daan, vreselijk he die onzekerheid! en zeker na 3,5 jaar proberen! Ik heb bij deze zwangerschap 5 dagen bruinverlies gehad met 4 weken en gelukkig zit alles nog goed. Was ook vreselijk onzeker maar zolang er geen hele erge krampen zijn en rood bloed is er niets aan de hand!
nee precies, dat is wat ik ook mijn eerdere reactie vertelde. zoalng het geen helder rood bloedverlies is, hoef je je nog niet druk te maken. dus ga er maar vanuit dat het dan nog wel goed zit nu. als het echt mis is is het 9 van de 10 keer rood bloed. succes vanmiddag!
Hierbij het antwoord geen zorgen alles is goed We hebben een Echo gehad en de gyn vertelde dat ze prima het vruchtzakje kon zien. Nog niets horen maar ja wat wil je ze is pas 5 weken zwanger maar het bloed was waarschijnlijk van de innesteling en we mogen geen zwangerschapstesten meer doen haha! Dinsdag 2e echo en dan zien we wel weer!
ooh gefeliciteerd! hartstikke fijn voor jullie! ik had er ook al geen slecht gevoel over omdat het geen rood bloed was en het niet echt doorzette. nou, ga lekker samen genieten van het idee dat er een kleintje bij komt. ik ben blij voor jullie! mejon
Geweldig nieuws toch, en met de tip om geen testen meer te doen ben ik het helemaal eens hoor. Want niet alleen verschild de kleur van het streepje per test ook de samenstelling van je urine is niet altijd hetzelfde en kan dus de testkleur beinvloeden. Groetjes anita
Even een update: Vanacht heeft Danielle hevige krampen gehad en vanochtend rood bloedverlies. Een spoedbezoekje aan de gyn later bevestigde onze vermoedens: Een miskraam. Ik had jullie nog niet eens verteld dat er 2 zaten.... 3 jaar knokken voor dit....
Hai Daniel, Wat vreselijk vor jullie. Mijn man en ik zitten nu in dezelfde situatie. Wij zijn ook ruim 3 jaar bezig en ik zit nu ook in mijn (3e) miskraam. Heel veel sterkte voor jou en je vrouw. Het is echt vreselijk, dus neem goed de tijd voor je verdriet. Na al die jaren is het raak en dan moet je het afstaan. Echt ontzettend pijnlijk. Heel veel sterkte, Anouk.
Hallo allemaal, Ik ben Danielle, de vrouw van Daan. Heel erg bedankt voor al jullie lieve berichten. Het valt niet mee, zo na dik drie jaar... maar we houden vol en geven niet op. Eens moet er een dag komen dat ook wij hier kunnen zeggen dat we een super mooi kindje hebben mogen krijgen! Nogmaals heel erg bedankt voor al jullie lieve woorden en Anouk, jij ook heel veel sterkte.... ik weet wat jullie doormaken..... Danielle
oh danielle en daan, wat verschrikkelijk om te lezen dat het uiteindelijk toch nog mis gegaan is. ik heb er geen woorden voor. leef zo met jullie mee. krijg je eerst zo'n fijn nieuws dat het nog goed zat...en nog 2 kindjes ook! en nu dit! ik ga heel erg voor jullie duimen, want ik hoop echt dat jullie heel snel weer een positieve test krijgen en dan mogen gaan genieten van een goede zwangerschap en een heel mooi en lief kindje van jullie samen. en mocht het zover zijn, dan hoop ik dat graag weer ergens terug te lezen op het forum. heel veel sterkte samen! liefs, mejon
Ook ik ben eerder dit jaar twee sterretjes tegelijk verloren. Het valt niet mee en zoals je ziet aan mijn banner is mijn cyclus nu dik 8 weken na de curretage nog niet hervat. 3 april de slechte echo en wanneer mogen we eindelijk weer eens voor gaan snif snif
Hoi Bramtim, Ja het is echt k*t! Gelukkig is het ons gelukt onze zinnen een beetje te verzetten, maar het is echt super moeilijk. Mag morgen weer naar de gyn, ben benieuwd of alles schoon is en ik weer mag beginnen met puregon. Ik heb PCO en dus zelf (bijna) nooit een cyclus, kan dus alleen met puregon en pregnyl een eisprong krijgen. Heb trouwens ook ooit na clomid geen menstruatie gehad, deze werd toen opgewekt door een tabletje (sorry weet effe de naam niet meer), maar dat werkte echt super goed. Werd meteen naar 10 dgn ongi en kon vervolgens weer met (toen) clomid beginnen. Misschien kunnen ze dat ook aan jou voorschrijven? Ga nog zoeken naar de naam.... hoop dat je straks snel weer ongi bent en je weer verder kan.... Liefs en sterkte, Daan
Ik denk dat je Provera bedoelt, kan dat kloppen? Heel veel sterkte allemaal! Ik hoop dat jullie je verdriet een plekje kunnen geven. Weten jullie dat je je engeltje(s) een plekje kan geven binnen de vlindertuin op deze site? Ik heb daar veel steun gevonden. Misschien helpt het jullie ook. Nogmaals: sterkte! Liefs, Josien