kruiden musthave en waar kopen omg. arnhem

Discussie in 'De lounge' gestart door Majel24, 12 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Dag dames,

Ik merk dat ik steeds meer plezier in koken begin te krijgen en dat koken met knorr wereldgerechten toch echt geen uitdaging meer is. Voor doordeweeks prima als manlief moet koken maar zelf werk ik steeds meer zonder dat soort pakjes.
    Nu wil ik mijn kruiden assortiment uit gaan breiden en vroeg ik me af wat jullie in de kast hebben.
    Hier staat het volgende in de kast:
    zout ( verschillende soorten)
    peper ( verschillende soorten)
    gedroogde basilicum
    gedroogde italiaanse kruiden
    kaneel ( poeder en stokjes)
    gemalen anijszaad
    laurierblad
    paprikapoeder
    komijnzaad gemalen
    kruidnagels ( heel en poedervorm)
    gedroogde tijm
    nootmuskaat

Wat zijn bij jullie verder nog smaakmakers? In de zomer heb ik ook altijd verse kruiden in de tuin, maar binnen lukt me dat nooit dus dan altijd uit een potje.

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

ik gebruik het meest zout, peper, paprikapoeder, pul biber (pepervlokken), munt, dille, kerriepoeder, komijn, sesamzaadjes, nigellazaadjes. Peterselie gebruik ik ook heel veel maar altijd vers, vind de smaak van gedroogde peterselie echt helemaal niets. Voor 1 euro heb je een enorme bos platte peterselie bij de TR winkel waar ik zeker 2 weken mee doe.

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik heb altijd sereh in de vriezer liggen.

kentjoer en koenjit ( kurkuma en geelwortel )
    Ketoembar ( korianderzaad )
    en djeroek poeroet ( citroen blad )

En verder knoflook poeder thijm laurierblad paprika poeder zout peper. Italiaanse kruiden.
    Peperknoflook kruiden. En piri piri kruiden.
    Nootmuskaat kaneel vanille en bonenkruid.

4. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    oregano
    dille
    knoflook (vers)
    worchestersaus
    sojasaus
    oestersaus
    maggi (door purree bijv)

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

wat hier boven staan en dat kun je halen in de stad bij een kline winkel (bij wim pollman door lopen)

6. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik gebruik met name knoflook (vers), kerrie en paprikapoeder (vandaar altijd kauwgom bij me :p), dat vindt iedereen lekker hier :) (en zout en peper natuurlijk, al gebruik ik weinig zout moet ik zeggen)
    Qua verse kruiden met name peterselie, basilicum, oregano, thijm en laurier (heb laurierplantje in de tuin die het praktisch het hele jaar door doet, de rest koop ik gewoon).

Ik heb meer in de kast staan hoor, maar dat wordt maar sporadisch gebruikt eigenlijk, alleen bij bepaalde gerechten.

7. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Ik mis bieslook in je lijstje. Ook lekker is rozemarijn over de aardappeltjes.

8. jopa1000

jopa1000 Niet meer actief

Hoi plaatsgenoot!

Ik haal mijn kruiden bij de albert heijn in Bemmel of bij de Ah XL in kronenburg.

Als de AH het niet heeft dan ga ik altijd naar de natuursupermarkt naast de ah XL in Kronenburg (naast de zeeman / reiswinkel) Daar hebben ze zowel de gedroogde als de verse kruiden echt heel ruim in het assortiment. Natuurwinkel

Leuk he zonder pakjes te koken? Ik doe het ook vaak. In de zomer vaak uit eigen tuin. Smaakt echt heerlijk, beter dan uit potjes en diepvries!

Groetjes jopa

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik haal kruiden in zakjes bij de turkse winkel, veel meer kruiden voor veel minder centen als in de reguliere supermarkt.

10. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Een kline winkel? Heb trouwens ook geen idee waar wim pollman zit:) (in het centrum van Arnhem?)

@Jopa he wat leuk. Ben nu wel benieuwt wie je bent:D
    Wat voor verse kruiden heb je dan in de tuin staan? Kan je daar wat meer over vertellen?
    De natuurwinkel in kronenburg ken ik wel. Weet iemand of ze bij de toko in kronenburg ook het een en ander hebben?

11. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ja dat hoor ik wel vaker. Heb alleen geen idee of hier zo'n winkel zit.

12. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Je hebt bij de Toko in Kronenburg wel het een en ander aan kruiden maar ik wordt daar nooit wijzer van. Ik heb ook weleens bij de Xenos (zit ook in Kronenburg) heel wat potjes kruiden gehaald maar dat moeten ze maar net in hun assortiment hebben.
    En anders heb je in Kronenburg net buiten bij de uitgang van de Halfords een 'Turkse winkel' volgens mij zijn ze niet Turks maar ze verkopen ongeveer dezelfde producten.
    Je kunt ook naar de AH XL gaan in Kronenburg die hebben ook een hoop kruiden.

13. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Ik kom regelmatig in de stad van Arnhem maar deze winkel ben ik nog niet tegen gekomen. Of zit het niet in het centrum?

14. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    O super ga ik daar ook eens , dank je.

15. Chantalll

Chantalll Actief lid

7 feb 2010
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op de vrijdagmarkt heb je een kraam staam met echt alleen maar kruiden ! Die hebben geloof ik wel 70 soorten ofzo..;)

16. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    In Arnhem? Daar is de markt toch altijd op dat plein bij die kerk?

17. Chantalll

Chantalll Actief lid

7 feb 2010
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja klopt;)

18. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    oke super bedankt voor de tip ga ik daar binnenkort even lekker neuzen.

19. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Je hebt bij turkse winkels bijv ook kruiden mengels!
    Ook bij Marokkaanse winkels. Kipkruiden bijv, shoarmakruiden, rasoul hanout. Heerlijk en makkelijk.

Weet je misschien een halaalslager te vinden in de buurt?
    Daar eens naar binnen lopen (niets raars aan hoor!) en vragen naar de kruiden die ze verkopen.

Ik heb hier kip-gehaktkruiden, mengels voor bijv vlees, gedroogde munt, peper (wit en zwart), zout, kaneel, verschillende verse kruiden uit Marokko, rasal hanout, kerrie, paprikapoeder, bul biber (paprika vlokken), komijn, knoflookpoeder. En nog meer maar daar kom ik niet op haha.

En verse dingen zoals knoflook, koriander en peterselie.

20. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik zou het echt niet weten. Ga ervan uit dat ze dat hier in Arnhem wel hebben maar ga het denk ik eerst maar eens op de markt proberen.Wel heel erg bedankt voor de tip.

Deel Deze Pagina