Een tijdje geleden heb ik hier een topic geplaatst om informatie te vragen over een anti candida kuur. (zie: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/315069-anti-candida-kuur.html ) Ik kreeg toen wat reacties over het laten testen op candidiasis (candida infectie in de darmen). Dit heb ik laatst laten doen en de uitslag is dat ik inderdaad candidiasis heb...! Mijn dieet heb ik langzaamaan al aangepast en nu ga ik beginnen met Symbion probiotica. Iemand in het topic had het over Threelac, maar dit bevat caseine-eiwit (melk) dus deze kan ik niet gebruiken. Symbion, van dezelfde fabrikant, is hetzelfde qua samenstelling van probiotica alleen bevat deze geen extra toevoegingen (zoals dus bijv. caseine eiwit) Ik vind het best wel eng om te beginnen met de kuur, omdat je in eerste instantie juist nog zieker gaat worden als gevolg van het afsterven van de candida.. Een zogenaamde "Die-off". Wie heeft ervaring met een anti-candida kuur en wil deze delen met mij? Ook als het gaat om de Die-off, hoe lang duurde dit bij jou? Hoe lang duurde het voor je echt verbetering merkte?
Geen ervaring maar wil je wel ontzettend veel succes en sterkte wensen. Ik hoop dat je er snel vanaf bent! Groetjes!
Wat vervelend zeg! Hoe hebben ze het getest en is dit speciale probiotica? Ik neem aan dat je nu ook geen suiker en gist meer mag? Sterkte hoor!
Ik heb geen ervaring met symbion probiotica. Mocht het bij jou aanslaan dan let me know, ik kamp ook al jaren met chronische schimmelinfecties. Ook ik ben erg benieuwd hoe ze het getest hebben. Gaat dat via ontlasting? Bloed? Succes, hopelijk voel je je snel beter.
@Ananas: Dank je Gaat goed komen! @ZG: Dit is dmv een ontlastingonderzoek gedaan. Ik blijk ook van een bepaalde bacteriestam veel te weinig te hebben wat mijn B12-tekort/opnameprobleem kan verklaren. Hiervoor krijg ik nu elke 2 weken een injectie.. Het zou wat zijn als dit daarmee ook kan veranderen..! Suiker en gist moet ik idd zo veel mogelijk vermijden. Met name de eerste 2 maanden tijdens de probiotica-kuur. Daarna kun je het af en toe wel nemen en tijdens de kuur hoef je het niet strict te vermijden, maar iig zo min mogelijk Deze probiotica is idd "speciaal". Er zitten sowieso veel goede bacterien in zoals in veel andere probiotica, maar in deze zit ook nog een speciale bacterie die specifiek candida te lijf zou gaan. @Oleander: Het gaat via een ontlastingonderzoek. Er wordt daarbij gekeken naar bepaalde schimmels en in welke mate ze aanwezig zijn, maar ook kijken ze naar de PH-waarde van je darmen, de goede bacterien en in welke mate die aanwezig zijn en nog een aantal dingen. Ik heb de capsules vandaag besteld op een engelse website (bijna de helft goedkoper dan in NL; hier kost t zo'n 70 euro voor 2 maanden, nu heb ik 90 euro betaald voor 4 maanden) dus ik hoop er ergens deze week mee te kunnen beginnen. Ik zal het je laten weten hoe het gaat
Deze toch: Symbion Ingredients: Bacillus coagulans (200 million CFU*), Bacillus subtilus (100 million CFU), Enterococcus faecium (100 million CFU), Fructo-oligosaccharides (FOS). De Amerikaanse Symbion for Life toch? Er is ook een andere Symbion forte en die bevat andere stammen. Dat Enterococcus faecium klinkt wel vies ...
@ZG: Het gaat idd om de Symbion for Life Bacillus subtilus is die bacterie die specifiek candida ed te lijf zou gaan. Enterococcus faecium klinkt idd niet erg fris haha, maar vooralsnog is het toch een belangrijke bacterie, oa voor vitamine opname. (Zo heb ik van deze groep te weinig wat dus mijn B12-opnameprobleem kan verklaren)
Hoi Kristel, Heb je dat onderzoek via/door de huisarts laten doen? Wat waren de kosten als ik vragen mag.(mag ook PBen) Ik heb op een site gekeken over candidiasis. Heel veel symptomen herken ik bij mijzelf. Groetjes Jacqje
Dit is alternatief toch? op homeopatische/alternatieve basis? Ik heb sinds kort een reguliere systemische antischimmelkuur, dat je via de huisarts krijgt. Je moet het drie maal een week gebruiken met drie weken ertussen. Het is heftig spul maar het werkt op je hele systeem dus daarna ben je vrij van schimmels.
@jacqje: Ik heb dit onderzoek via www.pilliewillie.nl laten doen. Het kost zo om en nabij de 80 euro. Op de site staat ook onwijs veel informatie waar je veel aan kunt hebben @Fluconazol: Heb ik al heel vaak gehad, maar dit lost het probleem alleen tijdelijk op Je kunt de schimmel ermee terugdringen, maar de schimmel kan er resistent tegen worden en sterker terugkomen dus op de lange termijn heb je er weinig aan. (beter gezegd; op de lange termijn doet t meer kwaad dan goed als je verder niks doet) Helemaal als je darmflora uit balans is (en dat is ie als je candidiasis hebt). Je dringt dus alleen de schimmel tijdelijk terug, maar omdat je darmen uit balans zijn ziet Candida dus snel weer de kans om uit te breiden. Daarom moet je je darmflora weer in balans zien te krijgen en dat doe je door bepaalde voedingsmiddelen zo veel mogelijk te mijden (met name suiker en gisten aangezien Candida hier gek op is) en probiotica te gebruiken Enneh, er is niks alternatiefs of homeopatisch aan probiotica hoor (probiotica is tegenwoordig al aan heel veel dingen toegevoegd, zoals Yakult en Vifit bijv, omdat het hele goede eigenschappen heeft voor je darmen)
Hoi Kristel, Dank je voor je info en de link van de site. Ik zal mij er eens in gaan verdiepen. Er staat inderdaad een hoop info op. Ik wil je succes wensen met je kuur. Groetjes Jacqje