Clearblue Digitaal vals positief?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Naduah, 29 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi hoi,

Ik heb (weer eens) een vraagje... :oops: Na twee dagen ontzettend vage testen van Matcare Ultra en Matcare Midstream (moest ze uit elkaar halen, en zag dan een heeeeel vaag lijntje, moest ze wel zowat tegen het licht houden...) vandaag maar een Clearblue Digitaal er tegenaan gegooid. Binnen no-time stond er: ZWANGER....
    Tja, nou mijn vraag. Geeft de Clearblue Digitaal wel eens vaker vals positief? Want als de Matcare testen nog maar amper wat HCG kunnen vinden (als ik het me al niet verbeeld), hoe kan het dan dat de Clearblue dat wel kan? En dit terwijl ik altijd hoor dat Clearblue veel minder gevoelig is?

Het streepje van de Matcare Ultra werd vandaag wel ietsie pietsie duidelijker, maar die van de Matcare Midstream bleef zoeken. Daarom vind ik het zo maf dat de Clearblue Digitaal wel 'zwanger' zegt...
    Zal denk ik maar uitgaan van een vals positief?

Op het teststaafje (ja, weet dat ik er niet op mag kijken... ;) ) Was een hele dikke linkerstreep (aan de schuine kant) en een even dikke, maar net iets miner blauwe streep te zien. Zegt dit nog iets?

Ik heb helaas geen Clearblue Digitaal testen meer in huis, dus kan niet opnieuw testen.

Jeetje, wat een verhaal is het geworden, zeg! Hoop dat iemand het wil lezen en me wil helpen... ;) En sorry als ik een beetje zeur... :oops:
    Ik weet het gewoon echt niet meer....

x Naduah

2. Meisje87

Meisje87 Bekend lid

27 jun 2008
    960
    0
    0
    Volgens mij is t heel simpel, de digitale test geeft sowieso zwanger aan, als die licht of donker kon aangeven stond er wellicht ook wel heel licht zwanger ;)
    Maar de lichte streepjes zijn te verklaren aangezien je nog voor je nod zit.

Gefeliciteerd ;)

3. Echt waar? Dus vals-positief kan eigenlijk niet?

Ja sorry, hoor. Ben echt heel erg onzeker en nerveus... :oops: En dat terwijl ik toch echt al een zoontje heb, je zou dus denken dat ik al wat ervaring heb... ;)

4. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    ik hoop niet dat dit zo is. heb afgelopen woensdag 2 testen gedaan CB digi en gaven zwanger aan...

5. Vanillivi

Vanillivi Actief lid

17 jun 2008
    401
    0
    0
    Iedereen zegt altijd dat de digitale zo veel hcg nodig heeft, maar dat is helemaal niet zo! De matcare waren bij mij ook heeeeeeeel licht terwijl de digitale meteen zwanger aan gaf! ;)

6. Trees

Trees Niet meer actief

Je bent gewoon zwanger! De matcare zijn helemaal niet zo gevoelig als ze zeggen dat ze zijn. Naja bij mij in ieder geval niet. Op alle testen heb ik altijd duidelijke strepen gehad plus een positieve cb digi, terwijl matcare het allemaal nog niet zo wist :(

7. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    clear blue digitaal geeft (bijna)nooit vals positief. want je moet echt hcg in je urine hebben wil de die zwanger aangeven.

dus meis vanaf deze kant gefeliciteerd!

Liefs Marije

8. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Dit had ik dus exact hetzelfde.
    Exacht hetzelfde. Matcare is heel wazig, ook andere testen wazig en clear bleu zegt drie keer zwanger. Na een week bleven alle testen vaag.
    Ik kreeg veel felicitaties maar ik voelde me heel erg vreemd. Ik kon er niet bij, de hele week niet. Na een week weer matcare gedaan en bleef vaag.
    Uiteindelijk na dikke 1,5 over tijd ongesteld geraakt.
    Ik had het HCg hormoon, dat gaf zwanger aan, dus zal het wel even geweest zijn. :cry: in een klap zijn dan zo al je mooie dromen voorbij.
    Ik zou zeggen, verheug je niet meteen veel zoals ik heb gedaan, de klap is dan even pijnlijk.

9. Butterfly, wat erg voor je! Wat spijt me dat...
    Daar ben ik dus ook bang voor. Heb vanochtend er ook nog een Predictor tegenaan gegooid, deze was licht positief. Gisteren was deze nog negatief.
    Dat Matcare blijft echter vaag. Ga vanmiddag maar weer wat andere testen halen, en die doe ik dan morgenochtend. Dan zou het toch wat duidelijker moeten zijn... Ben een beetje bang... :(

10. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    CB digitaal geeft niet vals positief aan, als ie zwanger aangeeft ben je gewoon zwanger!

Dat de matcare ed licht blijven, tja, zo geweldig zijn die testen ook niet hoor, ik hoor er vaak genoeg verhalen over en zelf ben ik er ook niet tevreden over.

Predictor heeft heel veel hcg nodig dus het kan nog wel een paar dagen duren voordat die dik positief wordt.

Ik zou als ik jou was een kruidvattest van 7 euro kopen! Die zijn gevoelig en misschien dat je door die wat meer gerustgesteld wordt!

Maar meid, echt hoor, als de cb digitaal aangeeft dat je zwanger bent, dan ben je dat ook!

Dus bij deze: gefeliciteerd :D

11. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik wil hierbij wel nog even zeggen dat je de streepjes van verschillende testen (merken) NIET mag vergelijken! De ene test is zo gevoelig en de andere is zo gevoelig, dus de kleurintensiteit verschilt gewoon!

Probeer het bij 1 merk te houden, ik zou zeggen; CB digitaal of Kruidvattest van 7 euro.

12. Jeetje... zou het dan toch? Ik durf het bijna niet te geloven.
    Heb ook zo'n ontzettende ongi-krampen af en toe...

13. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

28 jun 2008
    2.056
    0
    0
    Meid, waarom wacht je niet gewoon op de dag van je NOD of erna?;)
    En dan wat kristel ook zegt, bij 1 testmerk houden en ook niet teveel, want je maakt jezelf alleen maar gek.

Succes, meid!

14. Ja, ben nou eenmaal erg goed in mezelf helemaal gek maken. Ik haal vanmiddag de gewone ClearBlue (oftewel de bekende + of - ) maar eens, en dan eens kijken wat die zegt morgen... Ben nou wel een beetje nerveus...

In principe wil ik het natuurlijk best bij de ClearBlue digi houden, maarre... ik durf niet als die nu weer zwanger zegt.. haha... Hoezo erg? ;)

15. Nataly

Nataly Actief lid

4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Ik zou gewoon wachten tot je NOD of een paar dagen erna!

Ik heb pas 5 dagen na NOD getest en toen gaf alles zwanger aan en heel duidelijk.

Veel vrouwen hebben een bevruchting maar dat gaat dan toch nog snel mis (mijn gyn zegt dat dit in wel 50% van alle gevallen zo is ) en wordt je gewoon ongesteld.

Waarom jezelf gek maken, wacht een paar dagen.

16. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Bij mij bleven de matcare testen ook vaag, terwijl cd digi meteen zwanger aangaf, en de streep op het staafje knalde er ook vanaf! Pas na een dikke week overtijd begon matcare duidelijk te worden..
    En ik ben toch echt zwanger hoor ;)
    Dus gefeliciteerd!

17. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    yep bij mij waren de sensitests ook heel vaag. Daarom heb ik maar een kruitvattest gedaan. Toen die ook een vaag streepje gaf, heb ik de digi er tegenaan gegooid die al snel positief was! En nu 5 dagen later (en ook nog 5 strippies later) begin ik het toch echt te geloven!
    Ik heb ze in m'n album staan.

Kortom: denk dat we je wel mogen feliciteren hoor! ;)

18. O god, dat zou echt geweldig zijn! Maar ben ontzettend bang na alle verhalen dat je positief test voor je NOD en dat het dan nog rond je NOD misgaat, dus wacht nog even met mijn nieuwe banner... ;) Hoezo onzeker? ;)
    In ieder geval super bedankt voor jullie reacties, meiden! Ik hoop dat jullie gelijk hebben! [-o<

19. suusvdw

suusvdw Actief lid

25 jun 2008
    475
    1
    0
    verpleegkundige
    Noord-Brabant
    Ik heb ook eerst een test gedaan waar 2 streepjes tevoorschijn moesten komen. Hier kreeg ik een negatieve test bij.
    Toen ik 2 weken later nogmaals testen, maar toen met clearblue stond er vrijwel direct zwanger.
    Daarna heb ik nogmaals de test met de 2 streepjes gedaan. Er kwam een heel vaag streepje te staan.
    Dit was wel erg onduidelijk zichtbaar, maar hij was er wel.
    Ik ga er vanuit dat de clearblue inderdaad de waarheid aangeeft. Die gaf een paar dagen later wederom zwanger aan.

20. suzie80

suzie80 Bekend lid

14 mei 2008
    933
    0
    0
    Zuid-Holland-Zuid
    Wat zegt het als er op het staafje van de CB digitaal een vaag 2e streepje staat, maar hij 'niet zwanger' aangeeft?

Deel Deze Pagina