Woning kopen met woonkamer op de eerste verdieping

Discussie in 'De lounge' gestart door MamavanMJ, 25 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Wow! Super mooi.. Snap dat jullie verliefd zijn geworden.. Wat een ruimte. Denk toch echt dat die trappen wel wennen. Je hebt ook genoeg ruimte om overal spullen op te slaan die je veel gebruikt.

2. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    Schoonzus en zwager hebben zoiets en die ondervinden er geen problemen mee. Ze willen wel verhuizen maar dat is omdat ze een slaapkamer tekort komen.

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

mooi huis!
    de woonkamer is lekker groot, groot genoeg om ook in de woonkamer een mooie koelkast te zetten voor eventueel drinken zodat je s'avonds en als er bezoek is je niet steeds naar beneden hoeft voor drinken te halen

4. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Superleuk huis, met plus en minpunten. Ik zou doen wat je gevoel zegt. Als jullie er beiden achterstaan en jullie zijn superverliefd, dan is er geen reden om het niet te doen toch?

5. Ganzje

Ganzje Actief lid

5 nov 2012
    264
    1
    18
    NULL
    NULL
    ergg leuk ! lekker een leef keuken voor overdag en dan savonds als de kleine op bed ligt in de woonkamer !
    maar wij zouden ook zo savonds in de keuken blijven zitten doen we nu ook vaak.. ik zou hier erg blij van worden !

en idd wat iemand hier boven ook al tipte een extra koelkast boven eventueel in een kast gebouwd, zodat je deze niet ziet .. oja en een extra senseo apparaat haha

ik zou duss niet langer twijfelen haha

6. Papaver

Papaver Niet meer actief

Dacht even dat jullie het over ons hadden ;) wij wonen ook in zo'n huis. Onze woonkamer is 55m2, groot dus, heerlijk! We wonenn met de tuin en keuken aan het water. Bevalt prima. Traplopen wen je heel snel aan en dus de kinderen ook. Daarnaast zit je heel vrij in de woonkamer, want niemand kijkt naar binnen. Als je vrienden op bezoek hebt, borrel je lekker in de keuken en de kinderen slapen boven rustig. Wij hebben een flatscreen in de keuken hangen zodat we daar eventueel ook tv kunnen kijken tijdens koken of whatever. Bbq doe je supermakkelijk aan de keuken en zo kan ik we doorgaan. Wij zijn in ieder geval heel blij.

7. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Wij hebben ook zo'n huis en ik woon prima! Een hele grote woonkeuken en boven de hele verdieping woonkamer.

Wij hebben in de keuken een kleine bank gezet, plek genoeg.
    Speelgoedhoek hebben ze zowel in de keuken als in de woonkamer.

De trappen, daar wen je wel aan. Geen probleem.

8. minon

minon Niet meer actief

Je kunt misschien boven ook een kleine bar maken? Kun je daar een kleine koelkast in kwijt en wat andere dingen(senseo?)/etenswaren die je veel boven gebruikt.

9. Loveazra2

Loveazra2 Bekend lid

8 mei 2006
    570
    0
    0
    Nederland
    Prachtig huis!!!
    Lijkt me ideaal lekker koken en eten beneden in de zomer idd wat al gezegd is met bbq alles dichtbij en boven een ruime woonkamer. Ik zou het doen!!

10. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Geen eten en drinken in de buurt is trouwens echt niet erg hoor. De keuken is 1 trap naar beneden, dus je bent toch zo weer terug.

11. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Wij hebben de woonkamer en keuken ook op de 1e verdieping, op de begane grond de wc, een slaapkamer, badkamer, waskamer en kantoor/werkkamer. En op de 2e verdieping 2 slaapkamers en nog een badkamer met wc.

Ik vind de woonkamer op de 1e verdieping geen probleem, we hebben nu een heel mooi uitzicht! Het enige nadeel vind ik dat ik helemaal naar beneden moet als de bel gaat tijdens het eten of koken ofzo. En ik heb beneden een grote voorraadkast, koelkast en vriezer, zodat ik niet met alle boodschappen naar boven hoef te sjouwen. Ik pak dagelijks wat ik nodig heb.

12. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik zie dat je in Arnhem woont.. Dan vermoed ik dat dit huis in dezelfde buurt is als waar mijn moeder sinds kort woont, het huis lijkt namelijk sprekend op haar huis :) (qua indeling dan natuurlijk)

In ieder geval; zelf dus geen ervaring ermee, maar onze kinderen zijn 2 dagen per week bij mijn moeder en dat gaat allemaal prima!
    Ze heeft traphekjes zodat de jongste niet zomaar naar boven/beneden gaat en verder verdelen ze hun activiteiten over de keuken en de woonkamer.
    Knutselen doen ze in de keuken en er ligt ook een hoop speelgoed e.d.
    Ook als mijn moeder in de keuken bezig is kunnen de kinderen gewoon lekker spelen en hun eigen gang gaan; er is immers genoeg ruimte in de woonkeuken :) Dat kan bij ons thuis niet, hier hangen ze altijd aan m'n benen ;) (kleine half open keuken)
    Er wordt dus overdag vooral veel in de woonkeuken geleefd.
    De woonkamer wordt eigenlijk alleen maar gebruikt voor tv kijken o.i.d. en dat doen ze niet zo vaak.

13. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Zo wonen wij ook. Beneden keuken, woonkamer op de eerste en slaap- en badkamer op de tweede. Je loopt veel trappen maar het bevalt ons zeer goed!

14. Mijn zus woont in zo'n soort woning. Heb haar er nog nooit over horen klagen. :)

Het is wel gezellig eigenlijk, en je zit ook lekker prive in de woonkamer, geen mensen die naar binnen kunnen kijken :)

15. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Nog wel even laten weten of je het doet of niet he! :D *Ben niet nieuwsgierig hoor, ahum ahum :D*

16. Fie01

Fie01 Lid

20 sep 2007
    6
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi,
    Wij wonen ook in zo'n soort woning. Beneden grote keuken, tuin. Boven de woonkamer (wel op beide verdiepingen een wc). Het bevalt onsvzeer goed! Sterker nog, we hebben ook een tijd de bank en tv beneden in de 'keuken' gehad. Dat paste nl ook echt prima. Met hetzelfde argument als hier veel beschreven: heen en weer lopen voor drankjes, 'het voelt gek'etc.
    Toch besloten het te splitsen en het bevalt uitstekend! Beneden een zee van ruimte om te spelen. De tv is weg waardoor de kids eigenlijk geen tv meer kijken. Doen ze dat wel dan zitten ze lekker boven, terwijl ik beneden zit, heerlijk :)
    We kijken zelf ook minder tv, zitten langer te tafelen.
    Boven kan je echt lekker kluizenaren (met mooier uitzicht), ideaal om lekker een film te kijken! En tja, van 1 of 2 keer haar beneden lopen heb ik niet zoveel last..
    Mij bevalt het dus goed!

17. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Leuk huis. Wij hebben de woonkamer en keuken op dezelfde etage de 1e. Begane grond en zolder is slapen. T probleem wat wij hebben heb jij met dat huis niet. Dat je kids Naar buiten kunnen terwijl jij erbij moet blijven en niet ff naar de keuken kan.
    Ook hebben we een slaapkamer te weinig op de begane grond voor een 2e. Op zolder zit zat ruimte maar vind t niet fijn dat er een verdieping tussen zit kwa brand en inbraak.
    Ik snap dat je verliefd bent. Dat zijn wij nog steeds op dit huis maar toen zonder kids niet goed verder gedacht.
    Wat wel zo is zijn de trappen met hekjes etc. Echt heel erg opletten. Wij hebben op alle etages een wc alleen niet bij de woonkamer. Totaal geen last van.

Deel Deze Pagina