Kolf dilemma

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Daph85, 28 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daph85

Daph85 Lid

5 jan 2012
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet het echt niet meer:
    Dochterlief is nu 4w, en ben mij aan het oriënteren voor een elektrische kolf. Half maart ga ik nl. een hele dag weg, en wil op tijd starten met het aanleggen van een voorraadje. Half april start ik terug op mijn werk, 4 dagen/week (ma-do). Als ik het goed heb, zal ik per dag dus 2-3 x moeten kolven.
    De assistente van de VK (in opleiding voor lactatiekundige) raadde mij de Medela Swing aan. Lijkt mij prima kolf idd.
    Maar nu lees ik overal dat het motortje 4 dagen/week kolven niet aan zou kunnen, en dat je beter voor de Freestyle kunt gaan. Maar daar zit zo'n prijsverschil in! De Swing is dus aantrekkelijker, maar heb schrik dat goedkoop duurkoop gaat zijn..
    Wie kan mij helpen?
    Ik wil graag proberen 6m bv te geven...
    Alvast bedankt!

2. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Als je 4 dagen per week moet kolven zou ik je een Swing echt afraden!
    Deze is meer geschikt voor incidenteel kolven.

In jouw geval zou ik kiezen voor een dubbele electrische kolf, zoals bijv. de Freestyle of de Pump in style advanced (beiden van Medela)

Ja, ze zijn beiden prijzig, maar het zijn beiden erg fijne kolven! (Ik heb de PISA bij mn oudste gebruikt en nu gebruik ik de Freestyle)
    Persoonlijk vind ik de Freestyle fijner omdat deze lekker klein en compact is :)

Wat betreft de prijs, je kunt hem altijd weer voor een leuk bedrag op markplaats zetten als je geen borstvoeding meer geeft of je bewaart hem voor een eventueel volgend kindje.
    Ik heb zelf mijn PISA verkocht op marktplaats toen ik gestopt ben bij de oudste en er zo dus weer een lekker bedrag voor terug gekregen. Op deze manier is het uiteindelijk niet zo duur meer ;)

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb een swing gehad maar die zou ik echt niet nemen voor 4 dagen in de week.
    Neem dan een pump in style of een freestyle. Dat is veel fijner en sneller!

4. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Na mijn vorige zwangerschap heb ik de medela swing gebruikt. Heb hier 9 maanden fulltime mee gekolfd. Prima apparaat, maar je moet wel 2 kanten apart kolven.

Nu heb ik de medela freestyle. Duur, maar prachtig apparaat. Ben nu lekker snel klaar omdat dit een dubbele kolf is.

Het is een overweging dieje zelf moet maken.
    Of een dure kolf en snel(ler) klaar.
    Of een goedkopere kolf en wat langer moeten kolven.

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb de Swing en herken niet het 'alleen geschikt voor incidenteel gebruik'. Ik werk 28 uur per week en ik vind hem wel geschikt. Tuurlijk zou het makkelijk zijn als je twee keer zo snel klaar bent, maar ik had daar dat geld niet voor over.
    Wel gebruik ik opvangbakjes tijdens het kolven (een speciaal Medela bakje in mn BH aan de kant waar ik op dat moment niet uit kolf) omdat ik nogal wat lek tijdens het voeden en kolven. Hierdoor vang ik behoorlijk wat melk op. Behalve dat ik sowieso toeschieters heb, drukt zo'n bakje ook wat op de borst waardoor het makkelijker er uit komt. Hierdoor spaar ik dus ook weer wat tijd uit ;)

6. vlinderke

vlinderke Bekend lid

16 dec 2009
    763
    0
    0
    Ik heb 5 jaar geleden de PISA gekocht van Medela. Daar heb ik voor 3 kinderen meegekolfd en de rugzak heb ik werkelijk overal mee naar toe gesjouwd! In totaal heeft de kolf zeker 3,5 jaar min. 3x per dag aangestaan. Hij begint nu een beetje lawaai te maken, maar doet het nog perfect. Ik ga hem ook voor de vierde gebruiken. Geen moment spijt gehad van mijn aankoop (en heb de grote uitgave zeker terug verdient).
    Wss zou ik nu wel voor de nieuwere versie gaan de freestyle, maar wil je er minder aan uitgeven dan kun je heel betrouwbaar een tweedehands Medela aanschaffen.

7. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik heb van de VK de ardo calypso geleend. En die ga ik nu ook van haar overkopen. Ik ben er heel blij mee, klein apparaatje en werkt super goed. Je kan enkel en dubbelzijdig kolven en het is niet duur! Voordeel is dat het ook een gesloten systeem is zoals de ziekenhuis kolven.

8. Lori

Lori Bekend lid

1 dec 2010
    544
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal mee eens! Ik ben nu de bv aan het afbouwen, maar heb enorm veel plezier gehad van de Ardo Calypso. Valt qua prijs ook nog te doen en werkt inderdaad supergoed.

9. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Ik heb 2 kolfen ( slaat nergens op weet ik) maar ik heb dus zelf de pis van medela gekocht en ik heb de ardo calypso gaan mijn schoonzusje over genomen hij is klein en heel prettig ik kolf meer met de ardo dan met de pis en die ga ik dus doorverkopen aan de buurvrouw van mijn moeder. De ardo was maar 2 weken gebruikt dus bijna nieuw en een super kolfje!

10. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Ik had een mini electric van medele (dubbele kolf) maar die heeft het begeven helaas omdat ik fulltime moest kolven...hij deed het incidenteel wel goed.

Komt overeen met de kolf die jij noemde geloof ik..dus ik zou toch echt voor een grotere gaan kijken die meer aan kan...

Heb nu via MP een PISA gekocht en ben er zooo blij mee....uiterlijk 15 min kolven en ik ben al klaar!

11. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik heb de Ardo calypso to go gekocht en ben er erg tevreden over en qua prijs ook nog goed te doen en heerlijk stil in gebruik...

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ameda lactaline vond ik ook prettig, is ook goed te koop en te verkopen op mp.

13. Daph85

Daph85 Lid

5 jan 2012
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties!
    Heb net de Freestyle gekocht, aan hele scherpe prijs.
    Heb behoorlijk zitten twijfelen met de Ardo en de Ameda, maar heb uiteindelijk voor de Medela gekozen omdat mijn lactatiekundige hiermee het meeste ervaring heeft, en mij dus het beste gaat kunnen helpen lijkt mij..

Deel Deze Pagina