brood bij koemelkallergie

Discussie in 'Voeding' gestart door Charisma83, 2 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charisma83

Charisma83 Actief lid

25 okt 2008
    173
    0
    0
    amsterdam
    hoi hoi

mijn zoontje is nu bijna 9 maanden en dan willen we gaan beginnen met brood. Hij heeft koemelkallergie. Nou hebben we brood gevonden waar geen km inzit, maar hoe geef je dat dan gewoon droog of doen jullie er dan wat op maar kaas smeerkaas enz. kan niet omdat daar natuurlijk km inzit.
    heeft iemand wat tips voor mij??

2. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    In het begin gaf ik het gewoon droog om Kyra te laten wennen aan het brood eten. Maar toen ze een maand of 10 was geloof ik zijn we begonnen met beleg. Je kunt er bijvoorbeeld boter op doen (de KMA-vriendelijke variant dan), of appelstroop of vruchtenstroop, geprakt fruit doet het meestal ook wel goed (iets zoals banaan wat een beetje smeuig is), maar ook een zelfgemaakte groentenspread met avocado is misschien ook wel een idee.

3. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Je kan droog doen of met een beetje Plantaardige margarine (Goed uitkijken ivm KM allergie dat er echt geen melk in zit)
    Als t goed gaat kun je appelstroop doen, is erg gezond of geitenkaas als dat wel kan? is ook een smeerbare variant van bij de reformwinkel. Maar voor de eerste keren is droog prima te doen, het is toch weer iets heel nieuws! Mocht je beleg willen kan geraspte appel of banaan natuurlijk ook nog!

4. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    De dieetiste heeft ons wat tips gegeven:

- het brood heb je al gevonden, maar bijv. die van blueband goede start is ook km vrij.
    - als beleg kan je verse vruchtenprut doen (dus bijv. appelmoes of iets)
    - de boter van de AH is km vrij (je moet margarine hebben, geen halvarine)
    - verder idd appelstroop, avocado, banaan

Verder weet ik het even niet uit mn hoofd (we zijn nog niet begonnen met brood)

Ik zou trouwens nog wel uit kijken met geitenkaas e.d. dat kan toch ng allergeen zijn!

5. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    smeerworst heel dun kan ook nog

6. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Beleg: Appelstroop, jam, kalfssmeerworst (in normale zit ook melk voor zover ik weet), sandwichspread (de naturel OF de tomaat/lenteui is koemelkvrij, weet even niet meer uit mn hoofd welke precies), evt. lateraan pindakaas (zou ik nu nog niet doen ivm dat pinda's allergeen zijn...) en verder plakjes worst als t kan, maar dan wel héél goed op de verpakkingen kijken want in veel soorten zitten melkeiwitten verwerkt!
    En verder weet ik t even niet uit mn hoofd :)

Overigens zijn tegenwoordig bijna ALLE halvarines koemelkeiwitvrij!
    In veel zit wel lactose, maar dat is geen probleem bij kma.

Deel Deze Pagina