Zakgeld 8-jarige

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Zoe123, 8 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.822
    5.957
    113
    Vrouw
    Ik was even benieuwd, wat krijgt jullie 8 jarige aan zakgeld qua bedrag?
    Mogen ze zelf weten wat ze er mee doen, of moeten ze sparen?
    Doen jullie kids wel eens een klusje waar ze een extra centje mee kunnen verdienen?
    :p

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Bij ons is zakgeld zelf in te vullen. Uiteraard help ik Thijmen wel om te bepalen wat hij echt wil, maar als hij het over de balk wil gooien dan mag dat :) Zakgeld is om te leren omgaan met geld, ik wil dus ook dat hij leert dat als hij het aan nietsige dingen uitgeeft, hij iets anders niet kan kopen. Als ik het voor hem bepaal, dan leert hij niets.

Wij geven trouwens 2 euro op dit moment. Denk dat dat nog wel even blijft. Klusjes doen we hier niet voor geld. Soms wel voor een sterretje op een beloningsbord, wat daar dan uitkomt verschilt.

We hebben onlangs wel met zijn allen gespaard voor iets groots, daarvoor had ik wel een soort beloningsbord gemaakt waarmee we dan geld konden verdienen voor in de spaarpot.

3. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik kreeg zelf van mijn 8 jaar ofzo zakgeld. Geen idee meer hoeveel het was, maar in deze tijden zou ik op die leeftijd iets van een 1 à 2 euro per week zeggen.
    Ik mocht zelf bepalen wat ik ermee deed, maar het meeste spaarde ik.

Veel hangt ook af van wat je ervan verwacht.
    Als hij bijvoorbeeld vanaf nu alle cadeautjes voor feestjes van vriendjes ermee moet betalen, zou ik meer geven.
    Als het gewoon is voor af en toe zelf een extra speelgoedje of snoepje zou ik het voorlopig beperkt houden.

Je kan ook altijd beginnen bij 0.50 euro en kijken hoe het loopt en bijvoorbeeld het tarief opslagen op zijn 10de verjaardag.

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.563
    3.067
    113
    hier met 6jr €2,-
    meestal gooit ze het gelijk in haar spaarpot, soms wilt ze er wat van halen :)

5. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Kijk eens voor richtlijnen op de website van 't Nibud.

6. missmariska01

missmariska01 Fanatiek lid

onze zoon van 8 krijgt 3 euro, we zijn met 5 jr begonnen met 50 cent.
    in het begin wou hij het elke week uitgeven, dat hebben we hem toen ook laten doen [ ook als het aan een prulletje was].
    daar heeft hij wel van geleerd, en spaart nu zelf door tot hij iets van lego kan kopen.

7. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Hier krijgt mijn 6 jarige dochter 50 cent voor in de korte spaarpot en 50 cent voor in de lange spaarpot. Met de lange spaarpot spaart ze voor een groot cadeau( een elektrische trein) en het geld van de korte spaarpot geeft ze aan kleinere dingen uit ( stuiterbal, boekje enz).

Soms gooit ze het geld van de kleine spaarpot ook in de grote spaarpot. Zo leert ze sparen voor grote uitgaven, maar kan ze ondertussen ook wat geld uitgeven. Want dat is wel erg leuk voor een 6 jarige ;) :D

Ik denk dat ze met 8 jaar 1 a 1,5 euro voor de korte spaarpot en 1 a 1,5 euro voor in de lange spaarpot krijgt

Deel Deze Pagina