ervaringen baarmoederverwijdering

Discussion in 'De lounge' started by wonderteam, Aug 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Na 12 jaar problemen met mijn baarmoeder en alles te hebben geprobeerd( hormonen, baarmoederslijmvliesverwijdering etc)
    Is er vanmiddag besloten dat de baarmoeder er definitief uitgaat.
    Enerzijds heftig ,maar aan de andere kant ben ik ook enorm opgelucht.
    Zoals het er nu naar uitziet wordt hij vaginaal verwijderd, maar aangezien ik recent een blindedarmoperatie heb gehad is de kans op verklevingen ook grote, dus wellicht moeten ze tijdens de operatie toch de buik open snijden.

Ik vraag me af ,zijn er hier dames die dit ook mee hebben gemaakt? Of familieleden/vriendinnen hebben ,die dit hebben meegemaakt?
    Hoe ging de operatie en hoe was het herstel?

Ik wordt volgende maand geopereerd.

2. HopeFaith

HopeFaith Niet meer actief

Heb er zelf geen ervaring mee maar wil je wel een virtuele knuffel geven en succes wensen. Natuurlijk ook heel veel beterschap!

3. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

Oct 8, 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Ik heb de operatie in nov 2 jaar geleden gehad,ook vaginaal.Bij mij was het ook maar de vraag of alleen de baarmoeder eruit moest of de rest ook.Moet zeggen,het is me 100% meegevallen.Ben zo blij dat het gedaan is,heb nu nooit geen pijn en klachten meer.Bij deze succes!

4. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
  5. NikiL

NikiL Lid

Dec 22, 2011
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er geen ervaring mee maar ik wil je heel veel sterkte wensen en ook een virtuele knuffel.

6. wonderteam

Bedankt voor Jullie reacties :)

@mamasuusentessa, hoelang moest jij blijven in het zkh? Fijn dat je zulk goed resultaat hebt.
    @deesdees, bedankt voor de link ,ik ga het even doorlezen! 3-5 dgn was dat bij vaginaal of abdomaal?

7. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    @Wonderteam; Dat was vaginaal, meestal wel 3 dagen trouwens.

8. wonderteam

@deesdes, thnx ,nou dat valt me dan al weer reuze mee :)

9. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    Me stiefmoeder heeft zich eerst laten steriliseren maar had nog erg last. Toen is besloten dat ze haar baarmoeder eruit gingen halen.
    1e keer in tergooi ziekenhuis en dacht dat het goed was , pijn viel mee.
    Toen bleek ze incontinent te zijn , waarschijnlijk kleine gaatjes in de blaas toen ze de baarmoeder er uit hadden gehaald.
    Toen weer geopereerd om die gaatjes er te dichten , was niet goed gegaan dus nog steeds incontinent.
    Uiteindelijk moest ze geloof ik in gouda komen en is de operatie goed gelukt.
    De operaties zijn alle 3 niet vaginaal maar via de keizersnede gedaan.
    Ik wil je echt niet bang maken want ons "goede" ziekenhuis in Hilversum heb gewoon een fout gemaakt.
    Natuurlijk gaat het eigenlijk bijna altijd goed!!!
    Maar de operatie (de eerste voor de baarmoeder) viel haar heel erg mee.

Heel veel succes komt echt goed.

10. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    mijn moeder, ook vaginaal.. een maand of twee terug, maar is geen positief verhaal..

de avond na de operatie verging ze van de pijn, eerst dachten ze volgens mij dat ze een beetje aan het zeuren was, maar hebben toch een echo gemaakt en ze kon met spoed weer onder het mes omdat ze inwendige bloedingen had.

nu blijkt dat ze ook nog eens zenuwen in de blaas hebben beschadigd en heeft ze dus geen gevoel van aandrang meer. de kans is groot dat ze incontinent blijft.

maar ja, dit komt volgens het ziekenhuis niet vaak voor..

11. WorkingMum

WorkingMum Niet meer actief

Wat fijn dat je na zoveel jaar eindelijk 'rust' krijgt.

Ken wel iemand die ook haar baarmoeder moest laten verwijderen, maar die had er geen fijne ervaringen mee. Haar hele buik moest open.

Succes en sterkte met je operatie.

12. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    Mijn schoonmoeder heeft een paar maanden geleden haar baarmoeder laten verwijderen. Geen complicaties gehad en snel weer op te been, ze is er erg blij mee!

13. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

Oct 8, 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Ik ben op dindsdag 15 uur geopereerd.Heb doorgeslapen tot 5 uur in de ochtend.Donderdagochtend mocht ik al naar huis.

14. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Heftig zeg...!!
    Mag ik vragen wat precies de problemen zijn waardoor deze beslissing nu genomen is..?

15. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    mijn moeder heeft een baarmoederverwijdering gehad waarbij ze haar eierstokken hebben laten zitten.
    zo kom je niet direct in de overgang en gaat dit via het natuurlijke verloop wanneer je anders ook in de overgang zou komen.

je moet wel echt rekenen op minimaal 6 weken herstellen, de operatie is best pittig.
    daarna duurt het nog een hele tijd voordat je je weer de oude voelt, op mijn opleiding en tijdens cursussen heb ik ook vaak gehoord dat het voor veel vrouwen een soort rouwproces is en dat ze zich minder vrouwelijk voelen.
    mijn moeder heeft trouwens daar geen last van gehad, die had ook altijd zoveel bloedverlies met bijbehorende bloedarmoede dat ze blij was dat ze het allemaal kwijt was.

sterkte alvast voor de operatie.

16. Adorable

Adorable Fanatiek lid

Dec 20, 2008
    2,601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    ik lees ook ff mee, ik zit nu nog in de mmm maar mocht ooit het punt komen dat ze mij vertellen dat het zinloos is om door te gaan en er geen hoop meer is dan laat ik mijn bm er ook uithalen. ik heb tijdens mijn ongi ontzettend buipijn 3a4 dagen lang dat ik bijna niet kan lopen. dit komt doordat het bloed waarachijnlijk mijn buik in gaat ipv eruit. operatie moet dit nog uitwijzen.

17. Adorable

Adorable Fanatiek lid

Dec 20, 2008
    2,601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    dit komt trouwens door enorme fouten van mijn gyn tijdens de 1e behandel operatie van asherman

18. wonderteam

@pluisje, hé wat vervelend zeg dat het zo is gelopen bij je stiefmoeder. Hopelijk gebeurd dat hier niet :)
    @moontje, oeh jakkes wat rot voor je moeder :(:(. Dat van het nabloeden heb ik wel vaker gelezen ,maar ik meende dat blaasproblemen doorgaans aardig goed opgelost konden.
    @workingmum, ja hele buik open doen ze alleen in het uiterste geval ,dus hopelijk hier niet nodig :)
    @larevalk, super om te lezen! Weet je of je schoonmoeder het ook vaginaal heeft gehad?
    @mamasuusentessa, oh dat ging echt heel snel zeg!! Hopelijk hier ook zo voorspoedig.
    @kristel86, Ik heb dag in dag uit altijd heel veel buikpijn en ben tijdens de cyclus vaak 2x 1 week ongesteld en dan heb ik nog heel veel "losse dagen "in de maand bloedverlies.
    @tuttiie, her herstel zie ik idd wel een beetje tegenop. Ik ben best een heel bezig bijtje, dus dat zal wel even pittig worden :D
    @adorbale, wat rot zeg :(

19. Silinde

Silinde Fanatiek lid

Dec 8, 2011
    1,385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Mijn moeder had kanker dus is ook wel anders, maar inderdaad ook bij haar zenuwen van de blaas weggenomen (in haar geval om zeker te zijn dat ze alles mee hadden en geen medische fout). Van de operatie op zich heeft ze lang in het ziekenhuis gelegen (2 weken o.d. meen ik me te herinneren) en ook daarna heeft het herstel lang geduurd, ze was eigenlijk nog niet volledig hersteld toen ze bestraald moest worden. Ik herinner me ook dat ze zich een maand lang niet mocht wassen (nu ja, enkel met een washandje, maar dus geen bad of douche).

20. Kaardebol

Kaardebol Niet meer actief

heyhye

Bij mij gaat hij er morgen om 11.00 uit :D:D
    eindelijk na veel problemen :D

Ik mag als het goed is maandag of dinsdag alweer naar huis en de operatie gebeurd vaginaal met een ruggenprik en een roesje :D

ik heb dus nog geen ervaring maar probeer niet te veel ervaringen van andere te lezen!!! ik had dat ook gedaan en werd spaans benauwd..

nu heb ik mezelf voorgenomen om er nuchter in te gaan en ik zie wel wat gebeurd met pijn en complicaties of niet :D

en ik merk dat ik nu een stuk rustiger ben :D:D

Share This Page