zelf kinderkleding maken!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MamavEsmee, 19 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Remmar

Remmar VIP lid

25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    Voorkant is roze met roze en roze ;) haha..

Roze met stipjes, roze met balletjes, roze met witte blokjes...

En dan verschillende breedtes stroken, zeg maar. Beetje lastig uit te leggen. Als ie klaar is, zouk wel ff foto plaatsen! ;)

Waar bestel jij je stof altijd?? (haha.. volgende keer kunnen we beter samen bestellen ;) haaha)

2. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Klinkt wel erg leuk!

Haha.. ja scheelt verzendkosten! Ik bestel altijd bij de stoffenkraam.. Merijn in Hellendoorn heeft weinig leuke stoffen ( vind ik ;) )

3. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

@ Mama van Esmee

Die kleine van jou heeft het maar druk met model spelen ;) Weer leuk geworden :D

4. MamavEsmee

thanx.. Zal als hij helemaal af is nogmaals een foto in goede combinatie kleertjes maken!8)

5. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Wat een leuke ideeen lees ik allemaal. Ben benieuwd naar foto's!

Hier een foto van mijn zelfgemaakte rokje en aplicatie op een basis hema shirtje

6. juffie2008

Ik had voor gisteravond de naaimachine op tafel gezet maar manlief wilde graag even samen wandelen.. Kortom dan ga ik straks maar even naaien.. Moet nog wat fotolijstjes maken :D

7. MamavEsmee

Wat een mooi meisje rianne!

Juffie.. En?? gelukt met de fotlijstjes?

Van de week moet ik veel werken dus helaas weinig tijd om te naaien, wel net het patroon al binnen gekregen, leuk!!:D

8. juffie2008

Nou heb er weer eentje af, ik had de slinger hier toch al laten zien?

9. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Mooi zeg Rianne!! Super! vraagje: wanneer zijn jullie begonnen met het maken van kleding? T ziet er allemaal zo gaaf uit, maar ben wel benieuwd of jullie eht snel onder de knie hadden.... En is t ook voordeliger?

groetjes!

10. juffie2008

@ Sas

Zelf kledingnaaien is niet echt goedkoper. Je hebt natuurlijk je fournituren, stof alles wat je moet kopen.. Op stofjesmarkten zoals in Utrecht kun je wel een leuk stofje kopen voor een beetje maar al met al kost het toch wel wat ;) Je moet het echt als hobby zien :D
    Tenminste is mij altijd verteld ;)

Ik heb weer 1 lijstje af, nu 4 lijstjes klaar en moet er nu nog 2 en mogelijk daarna nog 2.. Dus ik maak er gewoon wat en als ik teveel heb nouja dan hang ik een foto van de baby erin als het geboren is!
    Het is erg bewerkelijk maar wel erg leuk!

Hierna ga ik van vilt versiering maken voor in de kerstboom. Voor mn moeder ga ik een sneeuwpoppen ketting maken :D Kan ze in huis ophangen :D Als verrassing!
    Moet alleen ff bedenken hoe ik dat weer ga aanpakken hahah hoe ik ronde sneeuwpoppen het beste van Vilt kan naaien..

11. juffie2008

nog 3 lijstjes en dan is het af, pff gaat nu echt snel :D Heb de smaak te pakken hoor meiden en de naaimachine werkt goed mee ;) geen spoelen leeg etc..

12. debsje1977

debsje1977 Niet meer actief

Gelukkig dat de machine bij jou meewerkt....hier is het kommer en kwel met dat ding :x

spoel de telkens vastloopt...naald vast in stof met geen mogelijkheid eruit te krijgen....dus stof maar doorgeknipt :(
    en toen bleek er dus weer iets bij die spoel niet goed te zitten....eindelijk manlief het kunnen oplossen....ik weer aan de naai....ponk...sprong de bovendraad er weer uit...pffffffffff toen was ik er beetje klaar mee...maar goed sjaaltje is af gelukkig...vanaf ga ik kijken of ik zonder problemen dit keer het jurkje in elkaar kan zetten :D....wie weet is machientje me vandaag beter gezint hahahaha

13. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik kom me hier ook melden ;)

Zie zóveel leuke dingen hier op t forum voorbij komen en op internet en elke keer denk ik 'joh, dat wil ik ook kunnen!!'.
    Die gedachte werd mettertijd steeds erger en nu heb ik de stap genomen om er wat mee te gaan doen :D
    Ik heb mijn opa gevraagd of ik de naaimachine van mijn oma mag hebben (ze is helaas 5 maanden geleden overleden :() en dat mag, heel byzonder vind ik het :D Kan niet wachten tot ik m in huis heb en kan gaan beginnen!
    Maarja, eerst even uitvogelen hoe die werkt enzo :p

Hopelijk kan ik hier ook gauw mijn eerste creatie(s) tonen!

14. debsje1977

debsje1977 Niet meer actief

#494 debsje1977, 10 nov 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 nov 2009
    Heel veel Suc6 Kristel! :D
    Ben heel benieuwd naar je eerste creatie's
    Veel naai plezier!

Hierbij mijn eerste creatie-tje :D

15. juffie2008

alle lijstjes zijn af :D Nu de ketting opnieuw rijgen en ophangen maar :D

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    zo ff mijn nieuwste creatie showen. Zelfde patroontje als de vorige keer heb alleen de rok minder wijd gemaakt.

17. Remmar

Remmar VIP lid

25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    @ debs: leuk hoor!! :)
    En nu is t jurkie's time :)

@ jullie: zien, zien, zien!! foto!!!

@ debby: leuk! mooi kleurtje ook! vind dat je super leuke jurkjes maakt!! :)

@ mamavesmee: haha.. ja, scheelt verzendkosten ;)
    balen dat je deze week moet werken.. haha.. :p

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    remmar ik was maandag vergeten het patroontje te kopieren voor je, maar ik zal het morgen echt doen! Sorry hoor, ik had het blad nog zo klaargelegd voor je, maar ja was mijn eerste werkdag en moest overal tegelijk aan denken...

19. Remmar

Remmar VIP lid

25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    Och, geeft niet joh!!! Geen sorry voor zeggen hoor!!

Hoe was je eerste werkdag?? Raar weer he?! of vond je dat niet!?

20. Vuurmeisje

Vuurmeisje Bekend lid

15 jul 2009
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,
    Hier ook een naaister:) Ik zit nu zo ongeveer 5 jaar op les. Mijn lerares is nu verhuisd en komt 1x in de 2 weken in een ander atelier les geven. Er is weinig ruimte om te naaien dus teken ik veel. Als iemand nog wensen heeft voor een bepaald patroon helemaal naar jouw keuze dan wil ik wel wat patroontjes tekenen ( doe ik puur voor mijn lol en om goed kinderkleding te leren tekenen ). Dus heb je wensen voor een bepaald patroon voor je kinderkleding ofzo, dan kan je altijd PMen, ff de maten doorgeven en dan kan ik daarmee aan de slag. Ik vind het anders zo jammer dat als mijn lerares stopr ik nooit patronen voor kinderen leer maken. Ik zou wel willen meekletsen met jullie clubje alleen ik naai momenteel niet zo veel en heb nog nooit kinderkleding gemaakt ( al heb ik wel neefjes en een nichtje die het ontzettend leuk zouden vinden om kleding te krijgen ). Hopelijk mag ik me bij jullie clubje aansluiten.

Deel Deze Pagina