zelf kinderkleding maken!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MamavEsmee, 19 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Ontzettendtrostemama: Wat een leuk idee!! Ik ga dat ook maar eens maken dan, om mee te beginnen :D Lijkt me niet zo moeilijk namelijk ;)

@All: Pff, ik wil zo graag beginnen met dingen maken, maar moet echt nog even wachten..
    Ben al 3 weken ziek (blijk nu ook M griep te hebben ;)) dus voorlopig nog ff binnen blijven..
    Normaal gesproken een héle goede reden en genoeg tijd om wat te maken, maarja, ik kan nu niet naar mn opa om de naaimachine van mn oma op te halen ;)

Misschien maar eens even wat dingetjes met de hand maken om de tijd te doden :p (Zoals een knuffeltje ofzo)

2. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

@ Ontzettendtrotsemama

Wat een leuk idee!!! Ga het idee even doorspelen naar mn moeder ;)

@ Kristel
    Als je een leuk patroontje wil van een knuffeltje moet je me even een PB sturen, heb hier een stapel knippies liggen waar je u tegen kunt zeggen.. Kan wel even iets naar je opsturen?

Ik duik weer even een uurtje in bed

3. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    @ ontzettendtrotsemama: Wat een leuk idee. Mag ik vragen waar je de wafelstof haalt? Op internet kan ik alleen witte vinden. Of gebruik je ook alleen witte?

4. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Was met de auto..;) Reed langs de intertoys en jij stond bij de stoplichten te wachten..

5. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Rianne, ik gebruik alleen witte wafelstof. Mocht je willen proberen om hem in kleur te maken zou je kunnen proberen te verven. Bij de kruidvat kun je zoon bakje met textielverfpoeder kopen in verschillende kleuren.Dan ff in en emmer water (of in de wasmachine, ff goed op de verpakking kijken). Dit deden wij vroeger ook met t-shirts verven enzo ;) Heb het zelf nog niet geprobeerd, maar denk wel dat het mooi is. Voor zover ik weet is de wafelstof alleen in het wit te krijgen.

6. Remmar

Remmar VIP lid

25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    hahaha... ja en om nu uit t raam te blairen?! ;) snap dan ook wel weer dat je dat niet gedaan hebt! :p hahah...

@ debby: thanks!!!! De post is goed overgekomen!! :)
    Me=helemaal happy!!! :D

7. Ik ben gister eindelijk begonnen om het broekje in elkaar te zetten. Dat ging niet helemaal vlekkeloos..
    Las in de werkbeschrijving, binnenbeennaden aan elkaar stikken. Dus ik heel enthousiast, de binnenbeennaden aan elkaar gestikt.. Alleen toen ik klaar was zag ik dat ik de verkeerde binnenbeennaden had gedaan. Ik kreeg een rok ipv een broekje..
    Dus ik kon alles weer loshalen.

Maar nu zit het goed. En zelfs de kruisnaden zijn me gelukt.

Donderdag gaat mijn moeder me even helpen met het bovenstukje, en wellicht kan ik volgende week dan aan het truitje beginnen. Zou het leuk vinden als hij met Sinterklaas in zijn nieuwe tuinbroek met truitje zou kunnen..

Maar goed. Tot op zover vind ik het best leuk worden.

8. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ach ja, haha, typisch beginnersgeluk. Zo was ik van de week lekker fanatiek al mijn knuffeltjes aan elkaar aan het naaien (had met de hand de ogen etc op de voorkant gemaakt). Uiteraard binnenste buiten. Maar bij een zat de voorkant wel binnenstebuiten, maar de achterkant niet. Als je begrijpt wat ik bedoel. Loshalen dus weer... Ja, dan is het even iets minder leuk. :x

Aan de andere kant, ik heb net vier kussentjes gemaakt, en de eerste vond ik maar zo-zo gelukt (beetje te ruim en de naden niet netjes recht), maar elke volgende ging zoveel beter en netter dat ik hartstikke trots op mezelf werd! :D

9. Jah, dat heb ik nu ook al een beetje hoor. Er ligt al wel een broekje op tafel, die ik zelf in elkaar heb gezet. Alleen het verdere afwerken nog.

En zeker nu ik weet hoe het moet, zal ik denk ik snel nog een broekje gaan maken.

Heb nog genoeg stof over. Misschien maak ik van de stof voro het truitje, ook nog wel een joggingbroekje erbij.. Heb toch zat stof..

10. debsje1977

debsje1977 Niet meer actief

Jaahaaa ik heb mijn farbenmix patroontjes binnen joewwiee :D
    nu moet het wel lukken toch ;)
    jurkje ligt helemaal kant en klaar gespeld en zo om inelkaar genaaid te worden :D

11. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Google hielp me hier in dit geval ook niet want hij is nergens te vinden.
    Inmiddels heb ik oma op visite gehad en zij heeft me het een en ander uitgelegt.
    Nu moet ik tijd en ruimte vinden om me te verdiepen in het overgooiertje wat ik heb gezien.
    Wel heb ik 5 spenen doekjes gemaakt om te oefenen die wel aardig zijn geworden.
    Nu het afwerken enzo nog eens bekijken enne recht door werken met de machine ipv heen en weer hahahaha.

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    zo weer een jurkje klaar. Ik vind hem niet helemaal goed gelukt deze keer, maar hij kan er mee door. Heb geen zin om hem weer helemaal uit te halen.

13. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Nou, ik vind m kicken hoor! krijgen jullie niet altijd onwijs veel leuke reacties als je kleine zoiets aan heeft?

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja soms wel! Op de jonge gezinnenbeurs was mijn dochter de hoofdattraktie volgens mij hihi. Ik kon bijna nergens kijken want dan waren er weer mensen die riepen "aah wat een snoezig jurkje" en dan wilde ze allemaal in de wagen kijken haha. Voelde me wel trots!

15. Remmar

Remmar VIP lid

25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    Super, debby!! :)
    Kan me voorstellen dat je je dat trots voelt! Erg leuk ook weer!

Hier is't overtrekje klaar. Zou proberen foto te maken vandaag (dochterlief ligt lekker te slapen).
    Jurkje is ook af, alleen niet naar mijn zin. Dus ga t patroon aanpassen en dan ff opnieuw poging doen! wordt vervolgt.... ;)

Waar halen jullie trouwens altijd stof??

16. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

Wat een geweldig jurkje!!! Prachtig!!!

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    zo nog ff een foto dat ze hem aanheeft ;)

Ik heb alweer een nieuw patroontje uitgezocht dat ik wil maken. Ga ik vanavond eens even uitradaren denk ik. Van dit model heeft ze nu wel genoeg hihi.

18. MamavEsmee

Leuk, en farbenmix is ook niet zo moeilijk!

19. MamavEsmee

Zo de werkweek er weer opzitten, nu bijna 2 weekjes vrij dus lekker veel tijd om crea bezig te zijn..

Ligt een tas met stofjes op me te wachten, oa. fuchsia fleece om een raglan trui te maken! Heb er zin in!!:)

Remmar.. In Rijssen zit een grote stoffen winkel!;) En ben benieuwd naar de foto van het overtrekje, jammer dat het jurkje niet naar je zin is!

20. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    dan was ik vast niet op dezelfde dag op de beurs, want dan had ik je wel gespot ;)

Iemand misschien zin om voor mij een jurkje te maken, ik houd wel van hip. Natuurlijk betaal ik er voor! Pb me maar als je zin hebt.

Groetjes, Sas

Deel Deze Pagina