Kwaad vanwege bestelling - Wat te doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kristel86, 18 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Mijn man is as zondag jarig en in samenwerking met wat familieleden (we hebben allemaal wat geld op een hoop gelegd zeg maar) wilde ik een espresso-apparaat voor zijn verjaardag kopen.
    Aangezien ik zelf geen auto/rijbewijs heb, niemand in de buurt heb die overdag tijd heeft (als mijn man op zn werk is) en het met ov moeilijk is om naar het centrum te gaan met mn dochter en zo'n grote doos mee naar huis te slepen heb ik via internet, bij de Otto, een espresso-apparaat besteld.
    Dit heb ik 2 weken geleden gedaan dus ik dacht erg op tijd te zijn ermee.
    Helaas is dit dus niet zo, zo blijkt :(
    2 dagen na het plaatsen van mn bestelling kreeg ik een bevestiging, dus ik nam aan dat de bestelling verzonden zou worden en zat dus te wachten op een mail daarover.
    De week erna kreeg ik een mail, dus ik dacht "yes!", maar nee, ik moest eerst een bedrag aanbetalen voordat het verzonden kon worden.
    Zo gezegd, zo gedaan. Het geld was afgelopen maandag binnen bij hun en verwerkt, maar nog steeds had ik niks vernomen van de bestelling..
    Uiteindelijk heb ik vandaag maar eens gebeld met de vraag waar mn bestelling blijft en ik kreeg als antwoord:
    "Mevrouw, de bestelling is nog niet binnen bij de transporteur, ik verwacht dat het in de loop van volgende week bezorgd zal worden"

Goh, daar heb ik wat aan zeg! :x
    Ik zit gewoon al 2 weken te wachten en nog moet het een week langer duren! :x
    Ik ben hier erg kwaad en verdrietig over; ik heb zo mn best gedaan om een mooi verjaardagscadeau te zoeken, ik was er mijn inziens echt op tijd mee en nu kan ik mijn man zn cadeau gewoon niet geven zondag.. :(

Ik vind het zooo belachelijk dat het zo lang moet duren! Bij Wehkamp of Neckermann heb je vaak je bestelling de volgende dag al in huis..!

Ik weet nu ook even niet zo goed wat ik moet doen..
    Ik heb speciale espressokoffie (3 verschillende smaken) erbij gekocht en ik heb uit naam van mn dochter een cappucinokopje + schotel beschilderd voor erbij, maar het 'belangrijkste' cadeau ontbreekt nu dus..

Zal ik maar in een kaart schrijven dat hij het nog krijgt en de rest gewoon geven? Of misschien alsnog proberen snel naar de stad te gaan morgen met iemand om een andere te kopen en die van de Otto dus retourneren? (al zal mn man dan wel weten wat ik ga doen, ik ga namelijk vrijwel nooit zonder hem winkelen, dus dat vind ik dan ook weer jammer aangezien het een verrassing moet zijn..)
    Of heeft iemand anders een leuk idee?

(sorry voor t lange verhaal, maar zo is t iig wel duidelijk hoop ik? :p)

2. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    hey,
    dat is inderdaad wel erg jammer zeg,begrijp je teleurstelling volkomen.
    ik zou denk ik een leuke kaart schrijven,en hem de rest alvast geven.
    dan neem je hem zondag mee naar een lekker koffiehuisje ergens in de stad,kan ie alvast voorproeven.
    je schreef dat je al een aanbetaling had gedaan op dat apparaat,ben bang dat als je hem gaat retouneren,dat het wel weer even kan duren voordat je dat geld terug hebt.

succes,groetjes petra

3. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik zou sowieso even een mailtje de deur uit doen dat dit GEEN STIJL is! Stond er een levertijd bij? Vind dit ook wel erg lang hoor! Helemaal omdat er altijd reclame gemaakt wordt: "nu besteld de volgende dag in huis!"

Ik vind het verder lastig...wat Pinter ook al zegt....het gaat vast lang duren voordat je een aanbetaling terug hebt (als je het al mag afzeggen) Vind het ook raar dat je moet aanbetalen zeg!

Jammer hoor!

4. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Pinter: bedankt voor het meedenken! Ik vind het een erg leuk idee van je :)
    Ik moet alleen even kijken of er idd iets open is op zondag waar we dan naartoe kunnen + dat er familie op bezoek komt 's middags.. Hmm, even over denken maar :D

@Sarah: Ik heb idd meteen na het telefoongesprek het online klachtenformulier ingevuld met een uitgebreid verslag van mijn ontevredenheid ;) Maarja, of ik er wat mee bereik; waarschijnlijk niet, maar zo heb ik iig wel mn ontevredenheid naar hun uitgesproken.
    Er stond overigens geen levertijd bij, er stond gewoon bij "direct leverbaar", dus ja, dan neem ik aan dat het vrijwel direct is en niet na 2-3 weken ;)

5. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik heb flink zitten denken en vroeg me af of dit een idee is:

Ik wilde zo nog even boodschappen doen en dan van Nescafe oid een pak instant-cappuccino mix of cappucino koffie pads kopen met losse melk erbij oid.
    En dan als het moment daar is dat hij dus in eerste instantie het espresso-apparaat zou uitpakken hem een kop instant-cappucino geven met een briefje/kaart erbij:
    "Ik weet dat je erg van cappuccino houdt dus bij deze! Lekker zal anders zijn, maar as week kun je genieten van echte cappuccino met je eigen apparaat wat nog even op zich laat wachten door omstandigheden. Geniet ervan ;)"

6. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Ik zou een foto van het apparaat uitprinten en die op karton of iets dergelijks plakken. Dat hij dat dan uitprint, en dat je er dan een kaartje bij doet met uitleg.

Weet hij in eider geval wat hij krijgt, want er zijn zoveel apparaten!

7. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Het idee van Bonkie vind ik heel erg leuk. Dat zou ik doen.

8. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Idd een erg leuk idee! Ik heb het geprobeerd, maar nu blijkt de inkt van de printer bijna op te zijn dus de foto is heel erg streperig en lelijk geworden.. Dat kan er ook nog wel bij :p

Ik moet nu echt even boodschappen gaan doen en ik denk dat ik mijn idee en dat van Bonkie maar combineer, ik moet wat :D

Ik koop een pak cappuccinopads van nescafe (waar volgens mij ook poedermelk bij zit?) en die pak ik dan in met de tekst "Gefeliciteerd, je eigen cappuccinoset! Voor het echte werk zul je nog even moeten wachten dus tot die tijd zul je het even hiermee moeten doen ;)"

Ik kan helaas niet wachten op andere ideeen, want mijn man komt over een uur ongeveer thuis dus ik zal echt weg moeten nu, wil ik het nog even geheim houden voor hem ;)

Bedankt iig voor het meedenken allemaal! (en voor dat ik mn frustratie even kwijt kon :D)

9. noukie89

noukie89 Niet meer actief

ze mogen er maximaal 30 dagen over de bestelling doen tenzij er iets anders is afgesproken

hier een link waar een webwinkel of welke vorm van koop of afstand zich aan moet houden

KvK: Koop op afstand

10. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Dat is ook raar...dus als er staat de volgende dag in huis heb je geeneens een poot om op te staan! Want er is niet echt iets afgesproken!
    Maar moet jij eens proberen er 30 dagen over te doen om iets terug te brengen!

@Kristel...vind je idee erg leuk! Hoop dat je man het leuk vind!

11. noukie89

noukie89 Niet meer actief

als er op de website staat vermeld dat ze binnen aantal dagen leveren dienen ze zich hier aan te houden dit word ook gezien als afspraak als het niet op voorraad is moeten ze je hiervan op de hoogte stellen door contact met de klant te zoeken en de klant de optie te geven afwachten of annuleren
    wanneer ze zich hier niet aanhouden kun je een klacht indienen

12. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    otto is altijd zo laat! Had daar eens kleding besteld voor een bruiloft had het een maand later nog niet! En toen was de bruiloft al dus snel alsnog de stad in gegaan om wat anders te kopen. ben toen ook erg boos geworden en heb aangeven waar ze de kleding konden stoppen hihi. Wel jammer maar inderdaad een foto uitdraaien en zeggen dat hij het volgende week krijgt.

13. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Nou, ik heb vanmiddag snel boodschappen gedaan en een koffie-set gekocht bestaande uit: cappuccino-pads, een pak volle melk, een pak cacao (om over de cappuccino te strooien), een pak koffiekoekjes en ik heb een grote doos meegenomen.
    Ik heb al deze kadootjes (+ de 3 soorten koffie) ingepakt en in de doos gedaan. Doos dichtgeplakt en ook weer ingepakt.
    Hij heeft zelf denk ik al een beetje een vermoeden dat hij een espresso-apparaat krijgt, omdat we het daar een tijd geleden eens over gehad hebben om te kopen, dus als hij deze grote doos ziet denkt hij natuurlijk dat er een in zit ;)
    Ik kwam er alleen na het inpakken van de doos achter dat ik vergeten was een briefje met uitleg erbij te doen, dat t apparaat dus later komt en hij t even met de pads moet doen tot die tijd, maar die probeer ik er dan maar ongemerkt nog even in te gooien als hij bezig is met de kleinere cadeaus uitpakken :p

Ik hoop dat hij de verrassing op deze manier alsnog leuk vindt! :D

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier ook altijd slechte ervaring met de levering van otto. De bestelling blijft vaak ook nog eens dagen bij de transporteur liggen voordat het bezorgt wordt.

Leuke spullen, maar niet bestellen als je het voor een bepaalde datum binnen moet hebben.

Beetje jammer.

15. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

helemaal mee eens ik bestel ook nooit meer bij Otto.

Maar je hebt gelukkig een leuk idee kunnen verzinnen. Ik zou zeker ook even een mailtje sturen dat het zo lang moet duren.

16. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    ik heb ook een keer iets voor een bruiloft besteld bij otto! super laat kreeg ik alles binnen, er miste nog een jurk want die maat hadden ze ineens niet meer?!, en toen werden de jurken ook nog verfrommeld door de bus geduwd!! echt een drama!

17. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

@Kristel
    Vind dat je er toch nog iets leuks van hebt kunnen maken hoor!

Jammer dat het met de Otto zo lang moet duren, niet erg netjes.

Maar iig een hele fijne dag morgen!

18. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    hahaha wat gemeen.

19. caroline16

caroline16 Niet meer actief

ik heb dit bij otto ook gehad, anderhalf jaar geleden met kerst, ik had een mooie jurk besteld, drie weken voor kerst, en ik had hem dus niet op tijd binnen..

volgende keer bestel ik gewoon bij wehkamp of neckermann, otto duurt me veels te lang!!

20. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    je hebt er zo toch een mooi en creatief kado van gemaakt....
    je man mag blij zijn met je,ben benieuwd hoe vd week de koffie uit het ECHTE apparaat smaakt.
    fijne dag samen,groetjes petra

Deel Deze Pagina