Uit de ban van emotie-eten training

Discussie in 'De lounge' gestart door Rosao, 23 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hoi,

Ik ga volgende week beginnen met een training gebasseerd op het boek Uit de ban van emotie-eten bol.com | Uit de ban van emotie-eten, Joanna Kortink & Greta Noordenbos | Nederlandse...
    Ik vind het wel spannend eigenlijk en ben benieuwd of er hier mensen zijn die die training al gedaan hebben en wat ze er van vonden.

Ik heb zelf het idee dat veel van mijn issues hier wel vandaan komen en ik er wel veel aan kan hebben. Ben benieuwd!

Groet

2. Botiwo

Botiwo Actief lid

30 nov 2010
    489
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wens je veel succes, ik denk dat het niks voor mij zou zijn, maar ik denk wel dat het een heleboel mensen gaat helpen. Ik hoop voor je dat het goed zal werken.

3. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Heb het boek meteen besteld. Was echt op zoek naar zoiets dus bedankt voor de tip! Hier geen ervaring met de cursus. Wel benieuwd welke cursus je gaat volgen (en waar). Succes alvast!

4. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik ga er nog wat informatie over zoeken maar denk dat ik het ook ga bestellen.

5. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Dat boek klinkt erg interessant. Heb de recensies gelezen en die zijn lovend!

Gelukkig heb ik het emotieeten nu redelijk onder controle.. gisteren nog een " vreetbui" gehad na een vervelende confrontatie. Maar sla dan niet meer door.

Hopenlijk helpt dit boek andere meiden!

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
  7. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik ben helemaal geen emo eter, ik ben een emo roker.

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Zelfde principe :)

9. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

wauw.. nooit van gehoord, maar klinkt als iets voor mij!

10. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Heb het boek binnen en ben meteen begonnen met de oefeningen. Volgens mij gaat dit echt werken! Zo'n workshop en supportgroep lijkt me echt een enorme steun in de rug. Helaas kan ik moeilijk bij huis weg... Succes en ben benieuwd hoe de eerste bijeenkomst was :)

11. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik ben ook erg benieuwd. Heb meteen de site bezocht.
    Het boek heb ik al zo lang op de pank liggen ppppfff maar nog niets mee gedaan.
    ben erg benieuwd naar je ervaring. Ik ben ook wel geinteresseerd in de training!

12. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Eerste bijeenkomst was leuk! Veel herkenning bij de andere vrouwen :) We hebben een beetje besproken wat nou ons grootste knelpunt bij voeding is en wat we anders willen. En daarna hebben we de eerste week doorgenomen. Daar gaan we nu zelf mee aan de slag. Je moet minstens 4 dagen (dus steeds 1 deel van een week in het boek) iets doen. Er werd ook aangegeven dat je niet mag dieten tijdens de training :)

Wat we kunnen doen is een club maken bij het clubgedeelte waarin we de weken volgen? Dan kunnen we elkaar ondersteunen en helpen en kan ik ook inzichten uit de cursus doorgeven.

13. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Goed idee. Ik doe mee.
    Die ontsspanningsoefeningen uit het boek zijn echt geweldig. Kan me normaal gesproken moeilijk ontspannen, maar bij track 3 van de CD schrik ik elke keer van de gong aan het eind.
    Dat je niet mag dieten wist ik trouwens niet. Staat volgens mij ook niet in het boek. Ik ben niet echt bezig met een dieet, wel met gezond en regelmatig eten.

14. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

oh dit boek lijkt me echt iets, ik ben echt een vreselijke emo-eter. Ik ga vanmiddag gelijk bij de boekhandel kijken en anders bestellen op bol.com

15. wonderteam

@rosao, fijn zeg dat die 1e bijeenkomt goed was. Wordt het door heel nederland gedaan?

16. demy25

demy25 Actief lid

25 okt 2010
    101
    2
    18
    NULL
    NULL
    hoi meiden,

ik heb vorige week ook het boek besteld en als het goed is, wordt hij vanmiddag thuis bezorgd.
    ik ben ook een echte emo/stress eter en wil nu ook graag aan mijn gezondheid gaan werken.
    dit zal ik ook wel moeten want ik heb nog een operatie, die in de toekomst moet gebeuren, maar daarvoor moet er echt eerst wat kilo´s vanaf vanwege de risico´s.

wat leuk dat de bijeenkomst goed is bevallen, en ik blijf dan ook graag meelezen hoe het gaat.

volgende week moet ik naar een nieuiwe dietiste toe, die ook verstand heeft van emotie eten, dus ben erg benieuwd en wil het dan ook graag gaan combineren met het boek.

veel succes allemaal,

groetjes demy

17. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zal zo even de link van de club neerzetten :)

18. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
  19. Tamale

Tamale Niet meer actief

Hey,

Zou dit ook niet wat voor mij zijn??
    Ik krijg regelmatig naar mijn hoofd geslingerd: Jeeetje, jij bent echt in de ban van eten!
    En dat klopt ook... ik ben nu op dieet, maar ik denk aan NIKS anders dan: eten eten eten.
    Als ik het ene op heb, denk ik alweer aan het andere en zuchtend denk ik dan: AAAH DAN MOET IK NOG ZO LANG WACHTEN.

De cm's vliegen eraf en dat is heel fijn.. maar ik word er niet gelukkiger van. Omdat ik alleen maar aan eten blijf denken, met alles wat ik doe!
    Zelfs tijdens een dagje weg, kan ik alleen maar aan eten denken..
    Is dat ook een beetje de insteek van dit boek? Of moet ik dan toch echt op zoek naar iets anders?

20. wonderteam

Ik heb het boek vanmiddag opgehaald. Ben benieuwd :)

Deel Deze Pagina