Zijn dit hoofdluizen? Foto!

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door MamavanDaan, 20 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.711
    32.572
    113
    Dat is onzin hoor. De shampoo's zijn op basis van siliconen, niet meer op basis van gif. De siliconen leggen een laagje om het haar, waardoor de luis niet meer kan ademen en stikt. Niet wordt vergiftigd en je voelt het helemaal niet op het je hoofd. Doet geen pijn, prikt niet etc en het haar wordt er heel zacht van en daardoor ook fijner met kammen.


    "Dimethicon werkt zó verstikkend op je haar en hoofdhuid, dat het een uitstekend middel is tegen hoofdluis. Het legt een ondoordringbare laag op je haar, waardoor de luizen en neten verstikken. Het is best een “fijn” luizenbestrijdingsmiddel, omdat het je haar tegelijkertijd goed doorkambaar maakt en verder niet giftig is zoals de landbouwgif-achtige chemische luizenbestrijdingsmiddelen dat wel zijn. Bovendien kunnen luizen er geen resistentie tegen ontwikkelen."

    Van een website tegen gebruik van siliconen in verzorgingsproducten. Wél voor luizen dus.
     
    Marbloempje vindt dit leuk.
  2. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.484
    1.089
    113
    deze hadden wij ook. Nav een tip van iemand hier prikte ik dat kammetje door een steriel gaasje heen. Je wilt niet weten wat er dan nog in zit wat te klein is en anders gewoon in het haar blijft zitten. dochter had het heel extreem (eerste keer voor ons) dus het duurde een paar dagen voor ik doorhad wat ze in haar haar had. Toen was het al een hele luizenkolonie. Ik heb dus eenmalig prioderm gebruikt en daarna twee weken lang dagelijks met kruidvat luizenshampoo en plukje voor plukje kammen en wat bleef zitten met je vingers eruit halen. De Kruidvat shampoo is goedkoop en het maakt het kammen makkelijk. Cremespoeling geeft hetzelfde effect denk ik. Mezelf en de kinderen ook met de kruidvat shampoo behandeld. Met vier dagen was ze weer schoon, het kostte alleen wat tijd.
    Dat behandelen en dan na 14 dagen weer behandelen zonder tussendoor kammen zoals op de verpakkingen staat vind ik onzin. Luizen leggen de hele dag door eitjes. Ze komen dus ook dagelijks uit. Als je 14 dagen wacht tot de neten zijn uitgekomen dan blijf je m.i. maande bezig.
     
  3. PeAn

    PeAn Niet meer actief

    Dat is mij bekend. Eveneens dat het gebruik hiervan jeuk, schilfers, irritatie en haaruitval kan geven.

    Aangezien 2 van de 5 hier een zwaar geïrriteerde hoofdhuid krijgen houd ik het wel op azijn en mondwater met cremespoeling. En vooral 14 dagen dagelijks kammen.
     
  4. Marbloempje

    Marbloempje Actief lid

    6 okt 2017
    259
    126
    43
    Vrouw

    Bij mij hielp het wel, ik kamde 2 dagen en dan 1 dag rust en dan weer 2 dagen tot 14 dagen. Haar haren waren helemaal schoon. Nooit meer last van gehad. Ieder heeft zijn eigen ervaring..
     
  5. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    En doen jullie alleen het hoofd? Of steriliseren jullie je hele huis met inhoud?
     
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Alleen het hoofd, zonder hoofd overleven ze niet.
     
  7. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.484
    1.089
    113
    Wij wel. Het maakt niks uit want buiten het hoofd overleven ze niet maar het idee dat overal dode luizen in zitten brrrrr.
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  8. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.711
    32.572
    113
    Ja want alcohol is natuurlijk veel minder schadelijk voor haar en huid dan siliconen.
     
    NiekeKris vindt dit leuk.
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.711
    32.572
    113
    Ik heb alleen de kussensloop extra gewassen. De rest niet. En dat was puur voor mijn gevoel.
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  10. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Ik zag pas een tv reclame van een nieuw goedje welke beweerde dat daarmee kammen overbodig werd. Geen idee of het echt werkt. Maar dat claimen ze dus wel.
     
  11. Lief

    Lief Fanatiek lid

    26 sep 2007
    3.158
    607
    113
    En hier werkte droog kammen dan weer veeeeeel fijner dan met cremespoeling, zo heeft iedereen zijn ding ;) Gewoon zij tv kijken en in verschillende posities hoofd op mn schoot etc en gaaaan.

    Ik gebruik 1x prioderm shampoo plus 2 in 1. Die is niet vet (!) en bij de gevoelige huid van dochter geen irritatie. Daarna dagelijks kammen 14 dgn en dan vooral met mn nagels de neten eruit, plukje voor plukje. Kamnetje gebruik ik meer om de plukken opzij te houden haha. Met gaasje werkt t idd nog beter. En wel metalen kam, niet zo'n plastic geval.

    Beide keren deed dit em gelukkig. En voor mn eigen idee wel ff beddengoed gewassen hoor. Maar niet alle knuffels ed hoor.
     
  12. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.342
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    nog even ter aanvulling; vlooien blijven niet in mensenhaar zitten, alleen in dierenvacht.
    Dus als je beestjes in je haar hebt zijn het luizen
     
  13. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Vrijwel alle luizenshampoos raden ook kammen aan? Bij sommige zit er zelfs een kam bij de shampoo? (Misschien een enkeling die zegt dat het zonder kan inderdaad, maar zelf zou ik altijd beide methoden toepassen. Die metalen kam deed hier dan weer niets, nam geen haar mee of wat dan ook (glijdt er gewoon over heen ofzo), ik vind juist zo’n plastic kam fijner werken.)
     
  14. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ja, beddengoed en knuffels werden in die periode (week of 7) een stuk vaker gewassen + hun kleding ging tijdelijk even in een aparte wasmand.
    Of het echt effect heeft (gehad) dat weet ik niet, maar op een gegeven moment word je gewoon wanhopig als het niet weg wil gaan c.q. steeds terugkomt ;)
    (Ik heb ook het vermoeden dat het hier mogelijk zo lang geduurd heeft door een vriendje/vriendinnetje/klasgenootje wat mogelijk niet/te laat behandeld is. Pas nadat onze meiden 2 weken thuis waren in de kerstvakantie waren we er helemaal vanaf)
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina