compliment van dochter *smelt*

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ellen291982, 28 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

We zitten aan tafel te eten zegt mijn oudste dochter opeens: Je bent zo mooi, mama je bent zo mooi.

*Smelt*:)

Als we iets op hebben gegeten of hebben afgewassen of iets anders af hebben zegt ze: Goed gedaan papa/mama:D

Als mijn man gekookt heeft en het smaakt goed zegt ze dat het heeeel erg lekker is.

Krijgen jullie weleens complimenten van jullie kind(eren)?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

hihihi.. heerlijk. Goed voorbeeld doet volgen he?

Hier:
    - mama, het is heerlijk (eten)
    - mama, ik vind je mooi
    - mama, ik vind je zo grappig (die vind ik het leukst)
    - mama, ik vind je de allerliefste
    - mama, dank je wel voor het eten
    - mama, dank je wel voor een super fijne dag (zomaar toen we taart gemaakt hadden!)

mama kan vaak vervangen worden door papa. Onze zoon is heel scheutig met complimenten en voelt zich erg vrij om iedereen te vertellen hoe lief hij hen vindt. Hij knuffelt ook graag (3,5 jaar)

3. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    haha lief ja.

Nathan houdt erg van de woorden. 'Goed gedaan mama, toppie!':D Haha en met de duim omhoog natuurlijk.

4. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Oh heerlijk he!! Ik kan daar ook zo van genieten:) Hier zegt ze eigenlijk dagelijks dat mama of papa zo lief zijn. Maar heel soms zegt ze ook weleens: "mama ik ben trots op je!" Haha geweldig toch, dan hoor je dus jezelf terug:D

5. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    ahhh....dat is zoo lief!

Gisteren had ik onze zoon al welterusten gewenst, met een dikke kus etc. Ik hou altijd de deur open, dat vind hij prettiger, ik was nog wat aan het rommelen in de badkamer en de gang, roept hij ineens: mama! Je bent echt een schatje!.....

*smelt*.....tja die moest toch echt nog even geknuffeld worden hihi

6. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Zo schattig!
    Hier krijg ik regelmatig te horen "mama, je bent echt een hele mooie prinses!", zelfs als ik net uit bed kom. Nou, als dát geen compliment is! Haha

Of als ik hoofdpijn heb of niet lekker ben "ahhh arme lieverd, ík ga voor jou zorgen!"

Mn dochter is echt een schatje, zegt dagelijks leuke en lieve dingen :D

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mijn dochter zegt elke avond tegen dr vader: papa je bent een goede kok! vind ik zo lief!

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o en een keertje toen ik een nieuwe blouse aan had keek ze me aan... zei: ooooooooh, rende naar boven, waar dr vader liep te sliep en riep: papa papa, kijk, mama zooo moooooi!

haha mijn man vond dat minder leuk...

9. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    oh ja laatst toen ik ziek was ook zo schattig. Ik lag ziek op de bank toen mijn man met de jongens thuis kwam (die waren bij de go geweest)
    Mama ben je nog ziek? Ik ben weer thuis hoor, ik ben weer bij je... Ik ben toch je grote vriend?? :D Was nog steeds ziek maar voelde me wel stuk beter;)

10. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    hier ook elke dag als ik mijn kleren aantrek en mij haar doe zegt ze oh mama wat ben je mooi! Wat een mooie kleertjes!
    Echt zo leuk! hoe ze erbij komt weet ik niet ik denk omdat ik het vaak tegen haar zeg. Maar vind het wel erg leuk, zeker als ze daarna ook nog zegt ik hou van jou!

11. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Hier zegt onze man vaak: "papa is de beste'
    of 'mama is de beste'

Maar ook wel gekke dingen ;)

'mama is een beetje gek'

'mama lief'

'papa is leuk'

haha kleine donderstenen zijn het.

12. Milujem

Milujem Niet meer actief

Vorige week had ik haar hele kamer omgegooid, alles stond anders..

Zegt ze toen ze haar kamer opkwam:"Wow mamma, dat is mooi! Goed gedaan!"

Vanmorgen mijn nieuwe truitje aan, na lang afvallen eindelijk mezelf getrakteerd op 2 maten kleiner... zegt ze: "mamma, ik vind je mooi! Heel mooi!"

Smelt... mijn dag kan niet meer stuk!

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@ MIlujem... nou 18 kg eraf is ook een groot compliment waard! Goed hoor

Wat leuk om dit te lezen en vooral zo leuk omdat we allemaal weten dat kinderen napraten wat ze thuis horen. Wat een boel positieve boodschappen sturen we elkaar toch! Heel leuk!

14. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Mijn dochter is altijd blij met mijn kookkunsten: "ohh mama! LEKKER!!"
    "heeft mama goed gekookt he papa!"

Gister via marktplaats een zwangerschapstuniekje binnengekregen. Ik wil 'm even passen dus trek 'm aan:"ohhh mama MOOI!"

"ik hou van jou mama, pletknuf!" en dan die kleine armpjes strak om je nek :D

En laatst liep ik met een (zware) krat naar de auto. En ze is heel bezorgd om mijn zwangere buik (haar toekomstige broertje "ik ben grote zus he mama!").
    Vraagt ze:"mama, is het zwaar?"
    Ik zeg "ja, beetje wel"
    "zal ik 'm tillen mama?" (krat is net zo groot als haar! haha :D maar wel heel lief)

15. Milujem

Milujem Niet meer actief

Thanks Cygnet!!

16. silvermist

silvermist Niet meer actief

hier ook al is het niet met zoveel woorden, tegen papa voor het slapen gaan: papa, ientje! (papa mijn vriendje) gevolgd door een knuffel en tegen mij als we iets gedaan hebben is het altijd mama, koel! (cool) gevolgd door high five :D

17. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Mijn man vannacht....met migraine op de bank gaan liggen komen we beneden dochter "hier papa dekentje...papa koud...papa niet lekker en dan dat gezichtje"

Ook mam,ik vind jou lief is hier een veel gezegd zinnetje :)

En als mama of papa naar de wc zijn geweest Goed zo!!!!!En dan krijgen we een sticker op onze hand geplakt ;)

Haha!!

Oja..."ik hou jou" is ook leuk!

Leuk topic dit!

18. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Onze oudste: wanneer 1 van ons naar het toilet gaat, loopt ze mee. En wanneer je dan klaar bent, loopt ze naar je toe... geeft je een klopje op je schouder "Baaf mama/papa" :D (oftewel Braaf, goed gedaan, ..... je merkt dat we honden hebben)

Wanneer ik smorgens ga werken dan is het "Memmie koeppie" (mama krijgt hele dikke stevige knuffel met kus) En wanneer ik tegen 6-en weer thuis kom... dan is het een grote indianengil en komt ze naar me toe gerend voor een knuffel en kus.
    De jongste begint al helemaal te wippen en te lachen en te stralen wanneer ze mn stem hoort :)

19. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Lief allemaal!

Hier laatst, ik was me 's morgens aan het aankleden en dochter lag op bed toe te kijken. Toen ik mijn jurk aandeed was het ineens: "ohhh wow mama prinses!!" :) Zo lief!

20. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Zo schattig he. Mijn dochter zegt vaak dat ze het heel gezellig vond en dat ik er mooi uit zie. Zo lief...

Deel Deze Pagina