Laatst heb ik een topic geopend over borstweigeren; zie hier: http://www.zwangerschapspagina.nl/borstvoeding/314423-borstweigeren-word-gek.html Het ging, na aanpassing van de dosis zantac, een paar dagen hartstikke goed, maar nu gaat t wederom weer de verkeerde kant op en t wordt weer met de dag erger... Even vanaf gisteravond: Ze heeft gisteravond weer heel veel gehuild, geweigerd, gehuild, geweigerd.. Uiteindelijk om 21.15 heeft ze een beetje aan de borst gedronken en daarna 70cc gekolfd uit een fles.. Vanochtend kwam ze pas om 4.45 uur weer en toen heeft ze 1 borst gedronken. Nu ben ik alweer de hele ochtend bezig maar t mag niet baten. Ze heeft eindelijk, met veel moeite, om 9.30 uur een paar slokken gedronken en daar laat ze t nu bij Aan de borst is t drama, uit een fles wil ze niet/nauwelijks drinken.. Wat moet ik hier nu mee??? HA is al gebeld voor een verwijzing voor de KA, maarja, dat kan ook nog wel weken gaan duren voordat we daar een keer terecht kunnen.. Wat moeten we doen om haar goed te laten drinken?? Ik wil echt enorm graag borstvoeding geven, maar zoals t nu gaat (drama aan de borst steeds) weet ik niet of ik t nog lang volhou om t live te doen Ik ben bij mn oudste dochter uiteindelijk fulltime gaan kolven en als t nodig is zal ik dit weer gaan doen, maar ik ben zo gelukkig dat P WEL aan de borst drinkt (oudste heb ik nooit aan de borst gekregen), ik wil dit niet kwijt..
Wat kan ik me je hulpeloosheid indenken, zeg. Het eerste wa tmij te binnen schoot is naar de HAP en zeker de Lacatatiekundige inschakelen (wellicht heb je dat laatste al gedaan, ook gezien je ervaring met je oudste dochter) Ik bedacht me de HAP, omdat wij toen direct werden doorverwezen naar een kinderarts. Onze zoon dronk heel erg weinig, viel in slaap en kreeg echt te weinig binnen. Na 2 dagen was ik het beu en heb om 17u de HAP gebeld, zij wisten het ook niet, maar verwezen me daar vandaan meteeen door naar de dienstdoende kinderarts. Deze werkte dus ook in d eavond, want het was inmiddels al 19.30. Uieindleijk was het gewoon een enrome verkoudheid, maar ja ik was net 2 maanden mama, weet ik veel. Maar goed het gaat erom dat ze daar vandaan meteen doorverwezen naar een KA. Ze willen geen risico nemen met baby onder de 3 maanden. Ik hoop voor je dat je snel duidleijkheid krijgt. Je wilt liever live BV. Complimenten trouwens da tje bij je eerste fulltime hebt gekolfd!
Bedankt voor je reactie HAP heb ik idd ook al aan gedacht.. Gewoon vanwege t feit dat ze er dan iig meteen naar kijken! Ik ben alleen zo bang dat ze dan opgenomen moet worden ofzo en we weer allerlei vage opmerkingen krijgen.. "weer" omdat we met de oudste ook heel veel problemen gehad hebben; ook zij wilde op een gegeven moment niet meer drinken (uit de fles) en is toen opgenomen geweest. Wij werden toen een beetje afgeschilderd als overbezorgde ouders (terwijl ze, bleek achteraf, heftige verborgen reflux had en zware koemelkallergie ) Kan me er nog steeds boos om maken Inmiddels heeft de HA mij nog gebeld vanmiddag om wat dingen door te spreken en hij heeft met de KA overlegd wat we nu in de tussentijd moesten doen tot we terecht konden. De oorzaak is nog steeds de verborgen reflux (P ruikt zuur, wil niet plat liggen, kokhalsen tussen voedingen door, etc) alleen Zantac werkt gewoon niet voldoende. De dosis mag ook niet meer verhoogd worden (ze zit nu op 2x 2,5 ml per dag).. De KA dacht aan een (beginnende) maag-/slokdarmontsteking vanwege het weigeren van drinken. Daar kan ik heel goed inkomen als ik er zo over nadenken.. Ik heb dit zelf ook gehad een aantal jaar geleden en alles wat er dan langs en in komt doet gewoon enorm pijn. Dus kan me heel goed voorstellen dat ze daarom niet wil drinken Iig, de KA heeft nu een recept voor Nexium aan de apotheek doorgestuurd wat mijn man nu aan t halen is. Dit moet bovenop de Zantac gebruikt worden.. Met de dubbele werking van beide medicijnen zou t toch wel beter moeten gaan lijkt me. Nexium zorgt ervoor dat de maagzuurproductie geremd wordt en Zantac zorgt ervoor dat t zuur geneutraliseerd wordt. Zo zouden haar maag en slokdarm tot rust moeten komen en weer kunnen herstellen.. Pff, ik vind het echt heftig allemaal hoor.. Zo klein en dan al zoveel problemen (ze heeft ook nog eens allerlei voedselallergieen) en medicijnen.. Nouja, ik weet dat ik hier niet veel antwoorden kan krijgen, jullie zijn immers geen artsen, maar ik vind t wel fijn om mn verhaal en zorgen even van me af te kunnen schrijven. Ik hoop echt dat t met deze combinatie van medicijnen eindelijk eens beter zal gaan met mn meisje! En dat we snel bij de KA terecht kunnen voor goede begeleiding..
Klinkt als bij onze dochter, hier was de achterliggende klacht koemelkallergie. Heb jij daar al eens over gedacht?
wat balen zeg!!! fijn dat je huisarts gelijkactie onderneemd maar deze kan je ook gelijk doorsturen waardoor je dezelfde/volgende dag nog terecht kan (hier ook 11 uur bij de huisarts en om 3 uur zaten we in rijnstate) hier geeft de nexium heel erg veel problemen. heel veel bijwerkingen dat we er mee hebben moeten stoppen van de kinderarts. ik zou toch wat druk zetten bij de kinderarts en zorgen dat je morgen bij wijze van al terecht kan bij de kinderarts
@bertha: P heeft idd koemelkallergie (en nog een aantal andere allergieen ) Maar hiervoor ben ik, zoals Amfy ook schreef, op een "streng" dieet @Amfy: Wat zijn de bijwerkingen bij Y? En hoe moet t nu verder dan? Krijgt ze nu wat anders? Ja, misschien morgen nog maar een keer bellen dan idd en vragen of hij spoed achter de afspraak kan zetten.. Want dit is gewoon niet goed zoals t nu gaat met t weinig drinken.. (hoewel ze vanmiddag gelukkig wel weer goed gedronken heeft wat ik gekolfd had, aan de borst wil ze nu gewoon echt niet.. Nu ook niet, dus ben net weer aan t kolven geslagen) We hebben haar net meteen de nexium gegeven, ging moeizaam, maar het zit erin. Ben benieuwd.. Pff, elke keer zodra ze begint te huilen staat elke zenuw meteen stijf van de spanning.. Zo moeilijk T gaat echt door merg en been en voel me zo machteloos!
@novmama: Hey! Nica alweer 9 mnd geweest, pff gaat echt snel zeg..! We zijn al vrij snel naar de osteopaat gegaan met P, maar die zei na 3x eigenlijk ook maar weinig te kunnen doen.. (zo ging t met y eigenlijk ook) dus helaas niet veel aan gehad..
hey meis, yinthe kreeg extreme krampen en raakte verstopt daardoor zaten we zaterdag op de seh daar zei de kinderarts gelijk dat we moesten stoppen. ik hoop echt dat het met P straks weer goed gaat hoor want zo is het ook geen doen! ik zou idd nog even gaan bellen want ze kunnen het heel snel regelen hoor dat je terecht kan
Draai het om: ze heeft om 21.14 en om 4.45 WEL aan de borst gedronken. Dat is al pure winst. Verder: is de medicatie wel goed aangepast, en is het wel de goede medicatie? Wil ze niet omdat ze zich niet lekker voelt? Heb je al eens geprobeerd om in een andere houding aan te leggen, rechtopzittend tegen je aan? Liggend hebben ze vaak meer last van de reflux.
@Amfy: Zo wat heftig! En nu dan..? krijgt ze wat anders?? @Dirksmama: De medicatie die ze had was blijkbaar niet voldoende, vandaar dat ze nu op voorschrift van de kinderarts een medicijn erbij gekregen heeft.. Ze wil idd niet drinken omdat ze pijn heeft (Kinderarts had t over een (beginnende) maag-/slokdarmontsteking vanwege het weigeren (ook uit de fles), ze drinkt alleen de grootste honger weg) Andere houdingen.. Van alles geprobeerd, ook rechtop, maar t enige wat nog een beetje werkt is om te lopen met haar. Dus ik loop wat af.. Ze heeft gistermiddag meteen Nexium gehad (ze krijgt 10 mg, iemand ervaring?). Ik heb dit opgelost in een beetje borstvoeding en met een fles gegeven. Gisteravond ging t drinken nog erg moeizaam. Ze heeft een paar keer kleine beetjes van 30-50 cc gedronken. Vannacht om 1.30 uur heeft ze aan de borst weer een beetje gedronken! Daarna om 6.00 uur weer een beetje en om 8.00 uur eindelijk weer een goede voeding (2 borsten!) Ze kan vandaag alweer lachen, dus ik hoop echt dat het met deze combinatie van medicijnen eindelijk goed mag blijven gaan. Duimen jullie mee..?
Hoi Kristel, miss ken je me nog wel, we hebben een tijdje samen geschreven bij de septembermama's, nog gefeliciteerd met jullie dochter! Wat enorm balen van al die allergieen en het slechte drinken.... Zo te lezen helpt de Nexium! Dat ze vanochtend 2 borsten heeft gedronken is echt super! Ik zal zeker voor je duimen dat deze combi goed blijft werken en dat je haar live kan blijven voeden. Petje af trouwens dat je bij je oudste fulltime hebt gekolfd! Liefs Pindaatje
Jeetje! Heeft ze toen een klysma gehad? Het is zo wel kiezen tussen twee kwaden he? Ik neem aan dat ze de Nexium ook nodig heeft? Kon het niet in een lagere dosering icm lactulose/forlax oid?
Ik duim voor je hoor! Hoop dat Nexium in combinatie met de 4-daagse lopen werkt. Bij reflux, zeker als er een beginnende slokdarmontsteking is, werkt heel vaak kleine beetjes aan de borst vaak het beste, en zo te zien voelt ze dit zelf ook al aan. 't Is heftig, hoop dat ze snel pijnloos kan lachen!
Even een update hier... Drinken gaat nog moeizaam, maar gelukkig wel beter al. Wel heeft ze ineens erg veel last van krampjes nu en laat ze enorm veel scheetjes waarbij ze erg hard huilt.. zo zielig ik denk als bijwerking van de nexium (staat ook in de bijsluiter als bijwerking) Masseer haar buikje nu veel wat wel een beetje verlicht gelukkig. Ook heeft ze helaas nog steeds last van oprispingen, ze kokhalst veel en slikt nog veel weg tussen voedingen door.. Gelukkig kunnen we morgen al bij de kinderarts terecht! Werd vanmiddag gebeld dat we een spoedplekje kregen. Heel fijn! Ben benieuwd, hoop dat hij/zij wat voor ons meisje kan betekenen. (en pro bv is )
Sommige kindartsen vinden dat je moet stoppen met borstvoeding geven en beter een fles met jbpm kan geven. Ik heb meteen gezegd dat ik bv gaf en trof in tweede instantie een toffe bv-vriendelijke arts. Bv blijft de beste voeding, ook bij reflux!
Je kunt ook jbpm geven voor de borstvoeding, met een lepeltje. Je hoeft dus zeker niet te stoppen met bv. Hier gaf de Nexium ook extreem veel bijwerkingen, onze dochter kon alleen nog maar huilen. Daar zijn we dus mee gestopt. Suus