Als mijn dochter aan de borst drinkt is het na 2 minuten een geworstel. Ze laat steeds los. Dus: slok, los, slok, los, enz. Dit al drie maanden lang. Er gaan ook voedingen beter. Maar toch steeds dat geworstel. En dat harde smakken. Ik heb niet teveel melk. Het stroomt er niet uit ef iets en ook niet te weinig als ik het met kolven bekijk. De lactatie kundige zei dat ze spruw had, dat is nu weg. Ik zit er helemaal doorheen. Het flesje smakt ze ook heel erg en heel weinig drinkt ze. Vandaag vanaf 9.00 uur totaal 250 ml. zonder borst, alleen uit de fles. Ze groeide de laatste keer goed. Dinsdag weer naar het cb. Ik vind dit echt zo vervelend. Wat is er toch??????
Hoe is ze er verder aan buiten het drinken om, is ze dan ook onrustig? Spuugt ze veel of hoor je haar vaak slikken, of hoor je haar bijvoorbeeld ook 'klakken' tijdens het drinken? Indien je deze vragen met 'ja' kunt beantwoorden zou je aan reflux kunnen denken. En gezien de hoeveelheid die ze tot nu toe heeft gedronken, heeft ze wel voldoende plasluiers? Zo niet, of twijfel je dan zou ik even overleggen met je huisarts. En kijk anders of je het cb even kunt bellen voor advies of wellicht kun je eerder een afspraak krijgen. Succes!
Ik zou denken dat de spruw toch nog niet weg is of dat ze idd reflux heeft! (of beiden) Hier ook heel veel problemen met beiden gehad, helaas, en dit heeft best lang geduurd waardoor de borstvoeding ook in "gevaar" kwam..
Spruw kan heel hardnekkig zijn. Wij kwamen er pas na 16 maanden achter en het heeft een half jaar geduurd voor we er helemaal vanaf waren. Het was naar binnen geslagen (in mijn borsten) en dat is heel moeilijk te behandelen. Dus daar zou ik weer even naar laten kijken.
Ik sluit me aan bij mijn voorgangers. Grote kans dat de spruw nog niet weg is. Heb je het product Gentiaan Violet al geprobeerd? Heeft bij ons goed gewerkt. Je kan het bestellen via Eurolac (even googelen). Hopelijk gaat het snel beter!
Lijkt toch echt verdacht veel op spruw hoor! Heb je wel doorbehandeld toen de klachten weg waren? Dat moet nog minstens tien dagen, anders heb je zo een hardnekkiger vorm te pakken.
Klinkt als spruw hebben alle 3 mijn kinderen gehad alleen mijn jongste bleef onrustig drinken en klakken, ze was heel onrustig en huilde veel het bleek reflux zij was toen 5 weken dus als Jou kindje extreem veel zou huilen zou je allang naar de ha geweest denk ik, dus denk spruw.
Bedankt allemaal voor het meedenken! Ik dacht nu zelf aan een verkort tongriempje. Daar twijfelde de lactatiekundige over, ze dacht van niet. Tussen de voedingen door is ze heel tevreden, rustig en lief. (nu de darmkrampjes over zijn ) Dat voeden, daar heb ik nu al zo'n hekel aan gekregen. Steeds die onrust, die frustratie. Ik ga dan die gentiaan Violet dan maar eens proberen. De lactatiekundige zei dat zij het gebruikte als afwerking, na de medicijnen. Ik heb trouwens gek genoeg, totaal geen last van mijn borsten
Als er al twijfel was over het tongriempje dan zou ik daar iets aan laten doen. Kleine ingreep en scheelt strak 's ook met leren praten en als er een beugl komt.
Dit was het enige wat bij N werkte, het spul van de huisarts niet.. Maar zoals ze aan de borst doet zo ging het bij ons ook..