's Nachts lekkende borsten: wat te dragen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door MC86, 10 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Hoe doen jullie het 's nachts met je lekkende borsten? :) Ik vind het zo vreselijk om met een beha (+ zoogcompressen) te slapen namelijk! Maar mijn hele bed wordt nat als ik die niet draag.. Heb ook al een strak hemdje geprobeerd met zoogcompressen erin, maar mn borsten verschuiven dan als ik op mn zij draai, waardoor het alsnog een natte bende wordt.

Ben ook benieuwd of dat blijft, die lekkende borsten, of dat dit na verloop van tijd minder wordt of verdwijnt?

2. Karoke

Karoke Niet meer actief

Hier nog steeds lekkend gevallen als ik zonder bh slaap. ;) Zoogcompressen heb ik al een tijdje niet meer nodig, maar zonder bh lukt maar niet. Het gaat dus niet bij iedereen na een tijdje over, ik verwacht toch niet dat er hier nog verandering in zal komen. :D

Ik draag een behoorlijk versleten bh 's nachts, die is lekker soepel geworden, maar doet toch net voldoende om het droog te houden. :)

3. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Ik heb helaas nog geen versleten beha's in de cupmaat die ik sinds afgelopen week heb ;) :p

4. Karoke

Karoke Niet meer actief

Haha, nee, dat kan ik me voorstellen! Ik had die van mij al vrij snel gekocht nadat ik zwanger werd, ze kregen zo'n groeispurt. ;)
    En die waren dus al behoorlijk ingedragen toen ik beviel en ondertussen met recht versleten te noemen. :D

5. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik slaap met een strak shirt en een doormidden geknipte luier erin. Die zoogcompressen zijn voor 's nachts idd veels te klein, als ik dan op mijn zij lag, lag dat compres ergens halverwege mijn borst ipv op mijn tepel ;). Maar zo'n halve luier is groot genoeg om ook je tepel te bedekken als je op je zij ligt. Ik vind met een bh slapen overigens vreselijk, dus ik doe ze gewoon los in mijn strakke shirt.

6. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb een aantal weken (maanden? geen idee meer hoe lang het duurde) met een bustier van Carriwell geslapen. Wat strakker dan een hemdje, wat losser dan een beha. Houdt de compressen behoorlijk goed op hun plek, al heb ik er ook wel eens een ongelukje mee gehad.

Overigens: bij mij ging m'n cupmaat na ongeveer 2-3 weken iets terug naar de maat die ik de hele voedingsperiode heb gehouden. De eerste 2 weken na de bevalling had ik een (voor mijn doen) astronomische cupmaat, daarna werd het wat normaler.

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn zoontje kwam om de paar uur, dus weinig lekkage. 't Ging lopen als hij huilde en dan deed ik snel een hydrofiel ertegen aan als manlief zoon haalde.

Geen bh aan 's nachts, ieks! En van zoogcompressen kreeg ik jeuk.

8. Ik slaap in een voedingsbh met daarin een hydrofiel doek. Iets kleiners blijft niet goed zitten.
    De hydrofiel doek in de lengte 4 keer gevouwen en de uiteindes zitten dan nog dubbel voor de tepel. Acht laagjes stof dus.

In de eerste weken moest ik 's nachts wisselen. Onze man is aan het afstellen en er zit max 4 uur tussen twee voedingen. Nu dus even niet aan het lekken. Al durf ik niet zonder te slapen, ik weet nooit wanneer er langer tussen zit.

Bij de oudste 2 heeft het tegen het jaar geduurd voordat ik zonder doek sliep. Pas na het stoppen van de bv met 16 maanden kon ik weer zonder bh gaan slapen.

9. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik draag van die korte sporttops 's nachts met zoogcompressen van Natusan (met plakstrip); werkt perfect voor mij!
    Lange strakke hempjes willen ook niet hier idd, daar blijven de compressen ook niet op hun plek zitten (ondanks de plakstrip).

10. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Ik droeg ook niet graag bh's maar in de eerste maanden zat er toch echt niets anders op... mijn borsten lekte zo erg dat een zoogcompres ook niet hielp en alles er langs kwam.
    Ik deed dus maandverband in mijn bh... door de plak rand bleef hij mooi op zijn plek en ook bij draaien lekte het niet of er langs omdat maandverband veel groter/langer is :)... tja ik vind die zoogcompressen so wie so al geen gezicht want bij een strak truitje (overdag) zie je altijd van die ronde dingen zitten en ze zakte altijd een andere kant op waardoor ik nog nat was... hahah ik ben dus overdag over gegaan op de inlegkruisjes overdag :)....

Maar we hadden het over de nacht he :)... toen mijn borsten minder lekte deed ik een topje aan met spagettie bandjes en dan vouwde ik een hydrofiel luier langwerpig op en die vouwde ik zo om mijn borsten heen...

11. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Als je een voorgevormde bh draagt, zie je die compressen toch niet?? Hoop ik.. :)

Ik slaap wel gewoon met bh en compressen, heb geen andere geschikte oplossing kunnen vinden. Een sporttop lijkt me overigens wel wat..

12. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Ik kon even zonder bh en zoogcompressen slapen.. maar sinds een paar weekjes heb ik ineens weer natte plekken in bed..
    Dus toch maar weer bh aan.

De zoogcompressen kan ik gelukkig nu achterwege laten ;)

13. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ missXX: Haha nee daar zul je ze vast niet in zien.
    Ik had tijdens de eerste maanden geen voorgevormde bh aan... Droeg alleen de voedings-bh's... Helaas waren de voorgevormde voedingsbh's niet in mijn cup maat te koop (had echt enorme borsten tijdens zwangerschap en voeden, waar nu niets meer van over is trouwens haha)... was zelfs een mega zoektocht om een goede meegroei/voedingsbh te vinden in die maat toen :S

14. Karoke

Karoke Niet meer actief

In mijn maat is er voorgevormd ook niets te vinden qua voedingsbh's en kan niet voeden met een gewone. Anders vind ik voorgevormd altijd wel fijn voor zichtbeperking. :D

Een sport top lijkt me wel fijner om in te slapen, maar lijkt me niet zo handig om mee te voeden. Als we gaan wandelen draag ik er wel eens een over mijn bh voor extra steun, maar ik moet het ding echt uitdoen wil ik fatsoenlijk kunnen voeden.

15. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    hihi, da theb ik zoooo erg gehad. en nu nog heel soms. Mijn kleine man slaapt heel soms klokje rond, maar dan lekken ze om een uur of 6, ander sniet meer.

Wat ik deed, was een strak hemdje aan en daaronder een theedoek die dan door het hemdje op de plek werd gehouden. Werkte bij mij prima. Slapen met Bh aan vodn ik niet fijn

16. sravia

sravia Lid

19 jul 2011
    63
    0
    0
    NULL
    Ik gebruik lillypadz en dat werkt bij mij prima. Ik hoef geen bh oid te dragen want ze blijven vanzelf plakken. Heel af en toe heb ik wel dat het iets doorlekt (bij flinke stuwing en een langere tijd als normaal dat m`n dochter komt om te drinken)

17. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    heb helaas geen andere tip dan bh met zoogcompressen. heb het ook gehad tot ik een keer per dag ging voeden met 13 1/12 maand...nu vind ik het zelfs vreemd om geen zoogcompressen te dragen haha!

Deel Deze Pagina