mijn vriend zijn dochter (4jaar) zou dit weekend bij ons komen, maar ze wil niet, vorig weekend was niet helemaal leuk gegaan, maar kan haar moeder haar nu dus gewoon thuis houden?
Als je het via de rechter zou spelen, vast niet. Maar om een kind nou te gaan dwingen naar haar vader te gaan, terwijl ze eigenlijk niet wil..
nee vriend zij ook al kan haar moeilijk tegen haar zin in mee nemen, maar vriend is ook bang dat zijn ex zo op haar inpraat dat ze niet hier heen wil. paar weken terug zei ze ook al toen ze hier was dat ze eigenlijk bij mama wilde blijven, en toen was er niks voorgevallen.
Misschien als ze eenmaal bij jullie is er niks meer aan de hand is? Ze kan de wisseling wel moeilijk vinden. Vind niet dat moeder hier zo snel aan toe moet geven, proberen kan altijd toch?
ze is gek op dr vader! het gaat altijd goed als ze er is, nooit een probleem. maar idd wat zij wil is het belangrijkste.
lastig zeg elsie ,geeft ze ook aan waarom ze liever bij haar moeder is? ze vind het niet leuk maar wat vind ze niet leuk? papa niet leuk? geen leuke dingen doen? omgeving? vriendjes vriendinnetjes? mist ze haar moeder heel erg (heimwee) weet het verder ook niet meid
het probleem is dat als dochter zegt dat ze niet wil moeder gelijk naar vriend belt dat ze niet wil en dus niet mee mag gaan. iedere keer ergens anders is idd lastig voor haar dat merken we ook aan haar idd. paar weken terug waren we bij haar moeder thuis en je merkt daar dat ze echt thuis is en hier is het toch meer logeren omdat ze er maar 1x in de 2weken een weekend is.
Heeft ze zelf gezegd dat ze niet wil? Ik zou ook niet de zaak op de spits drijven, haar welzijn staat idd voorop, maar ik zou wel een gesprek aangaan met moeder om te kijken wat er aan de hand is. Misschien is er iets wat ze niet wil zeggen, of voelt ze zich niet op haar gemak, of gaat het te snel of wat anders. En dan kunnen jullie erop inspelen.
ze mist haar moeder altijd, maar ze mist papa als ze hier niet is ook! we doen altijd gezellig dingen en maken het altijd gezellig als ze er is dus heb geen idee maarja...
Anders in eerste instantie 1 nachtje voorstellen? Misschien is dat beter te overzien voor haar en wil ze dan toch langer blijven.
toch geef je ook aan dat ze al eerder aangaf dat ze zich niet helemaal op haar gemak voelde? ik zou gaan kijken waar het vandaan komt zonder de kleine meid onbedoeld een schuldgevoel te geven.
Met moeder in gesprek gaan? Eerst proberen, mocht het niet gaan dat ze weer naar huis gaat? Mijn oudste, bijna 10, roept ook elk weekend en vakanties: denk maar niet dat ik naar papa ga.. Als hij er eenmaal is is het goed en wil dan blijven.
Lijkt me lastig... Ook voor papa, hij zal zich wel afgewezen voelen zeg Ik weet niet hoe ver jullie uit elkaar wonen, maar mocht het niet te ver zijn, is het dan misschien een optie om aan te bieden dat ze een dagje op bezoek komt en gedurende de dag bekijkt of ze blijft slapen of niet? In ieder geval spullen meenemen voor het geval dat, maar als dan blijkt dat ze echt niet wilt dat ze dan weer naar mama gebracht kan worden?
Is het niet meer de overstap van "het huis van mama" naar "het huis van papa" wat de strubbeling geeft? Kleine kinderen (en grotere en sommige volwassenen zoals ik ) kunnen problemen hebben met de overgang van het een naar het ander. Dat zie je bvb bij hele kleintjes als ze moeten stoppen met een activiteit en aan een andere activiteit moeten beginnen ook. Zodra de overgang van het een naar het ander voorbij is, is er niets meer aan de hand. Ik zou inderdaad ook niet zomaar ingaan op de tegenstand van de kleine meid maar een compromis afsluiten met haar (en moeders zou dit ook moeten inzien want het is voor de kleine ook beter om papa af en toe te zien en hier in moet de kleine meid gewoon ongeacht wat mama wil of vind, geholpen worden). Stel een middagje voor of een nachtje en dan weer naar huis. Wordt het overzichtelijker en is er een eind in zicht. EN met de belofte dat als ze wil ze naar mama terug kan/mag. Dan voelt ze dat ze zelf er ook een hand in heeft hoe de dingen verlopen en kan het zomaar zo zijn dat ze er verder geen problemen meer mee heeft om het hele weekend bij papa te zijn. Dit doe ik ook met Wendy als ze het nodig heeft om smiddags te slapen. Even proberen en als het niet lukt dan moet ze dat aangeven. 9 vd 10 x ligt ze na 5 minuten te slapen zonder problemen
vorige keer had ze gezegd dat ze liever bij mama wilde blijven, dit heeft ze nog de hele middag volgehouden maar uiteindelijk wilde ze dan weer niet naar de moeder toen het daar tijd voor was. ze woont op een halfuurtje rijden afstand dus dat is niet zo ver gelukkig. maargoed zij moet het zeggen natuurlijk wat ze wil.
Ja, daarom heeft mijn vriend zijn zoon ook al bijna 2 jaar niet gezien. Zijn moeder zegt dat hij zelf niet wil en natuurlijk twijfelen we daarover.. maar wat kan je er tegen doen!? Balen, sterkte voor jullie.. leuk is het niet!