Voeding verborgen reflux

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jes12, 23 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jes12

jes12 Bekend lid

2 jan 2014
    888
    91
    28
    Oke ik vraag mij al een tijdje af, kan licht verteerbare voeding helpen voor een baby met verborgen reflux?
    Het lijkt mij namelijk heel logisch, de voeding word sneller verteerd en komt daardoor niet steeds terug omhoog... maar ik lees dit nergens terug dus waarschijnlijk is het minder logisch dan ik denk:roflmao:

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Ja zeker. Borstvoeding is erg licht verteerbaar en lichaamseigen. Maar daardoor kan het zijn dat je vaker kleine porties moet geven. Het is per kindje kijken wat werkt. Net als indikken. Werkt voor de een wel, de ander niet

3. Weereennieuwemama

Weereennieuwemama Fanatiek lid

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Borstvoeding schijnt de beste remedie te zijn bij reflux en is lucht verteerbaar.

4. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Heel logisch gedacht juist en het klopt ook! :)
    Om deze reden wordt (of werd; zo'n 10 jaar geleden (nog) wel in ieder geval) er ook nog wel eens Domperidon voorgeschreven aan kindjes met reflux. Dit medicijn zorgt voor een snelle lediging van de maag waardoor de voeding dus inderdaad minder omhoog kan komen.
    Qua voeding is moedermelk het lichtst verteerbaar en daarna komen de speciale dieetvoedingen zoals bijvoorbeeld bij gebruik van koemelkallergie.

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.819
    5.954
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje is 8 en ik kreeg inderdaad domperidon/nexium
    En die combinatie werkte, waar bijvoorbeeld ranitidine niet hielp

6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.973
    15.012
    113
    Bij gebrek aan bv kan je frisolac proberen. Zit minder lactose in dan andere kv en is lichter verteerbaar. Ook is t melk van een oerraskoe, t schijnt dat t melk enzym(?) net anders is dan van een modern ras en minder problemen geeft bij vertering.

Onze gup met verborgen reflux en lactoseintolerantie ging van gremlin (21 uur gillen per dag, 6 weken lang) naar content. Ze kon wel tegen lactose maar boven bepaalde hoogte was t gillen en onrust, dat versterkte ook weer de reflux.

Frisolac is geen dieetvoeding maar ligt niet in de schappen. Bestellen kan alleen via leef.nl en tegenwoordig ophalen bij de apotheek. Is gewoon van Friesland Campina en al heel oud merk, alleen nog weinigen die t kennen. Levering ging hier top, bij dr neefje ook alleen goede ervaringen. Tis wat meer moeite maar t waard (voor ons dan).

Overigens waren wij ook enorm gebaat bij veel kleine flesjes. Als ze ging hikken was ik net te laat dus dat gingen we scherper in de gaten houden en vlak voordat ze ging hikken kreeg ze een flesje en was t probleem weer even over. Hield haar altijd vrij rechtop en iets gedraaid over haar as zodat haar maagopening naar beneden gericht was (zoveel mogelijk) om zwaartekracht wat te helpen. Na iets van halfuurtje op dr andere zijde. Tussendoor rustig boertijd (alleen naar boven wrijven, niet kloppen).
    @Averlhach Heeft een heel blog, misschien daar wat tips nog.

Hier duurde t tot 14mnd, nu heeft ze t heel soms nog maar deels gewenning aan een soort sportdieet (vaak kleine beetjes eten)

Zoe123 vindt dit leuk.
  7. jes12

jes12 Bekend lid

2 jan 2014
    888
    91
    28
    Oke mijn vermoeden wordt dus door jullie allemaal bevestigd! Dan ga ik toch eens opzoek naar lichter verteerbare voeding, is kruidvat extra care iets? Of nutrilon HA? Die zijn beide licht verteerbaar dacht ik..

In de avond met het naar bed gaan is het hier zon drama.. hij blijft gillen als hij in bed gelegd wordt o_O

8. jes12

jes12 Bekend lid

2 jan 2014
    888
    91
    28
    Al weet ik niet of dat door de reflux komt.. maar hij lijkt er savonds wel meer last van te hebben iniedergeval.
    De medicijnen helpen wel maar het verhelpt het niet helemaal heb ik het idee.

Deel Deze Pagina