Hoi hoi, Mijn kleine man is nog geen 5 weken oud (a.s. zondag) maar zit nu al op 5 voedingen als ik hem zelf laat komen. Hij zat vlak na de geboorte al heel snel op 6 voedingen maar slaat nu de nacht al zo goed als over. Is dit niet weinig? Hij groeit gewoon goed en poept en plast voldoende maar ik vind hem nog zo jong.
Ik zou zeggen: Heerlijk! Haha, als hij het er goed op doet, prima toch? Als hij zelf goed kan aangeven wanneer hij honger heeft dan lekker aan hem over laten, hij meldt zich wel als hij toch weer behoefte heeft aan meer voedingsmomenten. Hier drinkt ze nu zo'n 6-7x per dag en op sommige dagen ook nog maar 5x. (en op andere dagen heb ik geen idee hoe vaak ze drinkt, ik hou t eigenlijk niet echt bij Ze komt wanneer ze honger heeft en that's it) Ik vind het super, ze groeit er goed op en zo heb ik ook weer even wat meer tijd voor mn oudste dochter (en ik kan weer wat slaap inhalen) Al snap ik wel dat je je toch gaat afvragen of het wel genoeg is; doe ik ook namelijk op momenten als ze ineens wat langer slaapt dan gewoonlijk, maar probeer vertrouwen te hebben in je kindje Wat betreft de nachten: Wauw! Super zeg Hier zie ik dat voorlopig nog niet gebeuren, maar daar heb ik totaal geen moeite mee, nachtvoedingen horen erbij de eerste tijd/maanden. M.i. heb je enorm veel geluk dat hij al zo goed slaapt 's nachts! Geniet ervan
Kristal: Bedankt voor je antwoord! Ik zal me dan maar geen zorgen maken verder Ik laat hem inderdaad maar gewoon zelf komen en vertrouwen in hem te hebben. Hij doet het super goed dus dat is ontzettend fijn
Als je kindje tevreden is, goede luiers maakt en goed groeit, dan zou je denken dat het wel voldoende is. Ik persoonlijk vind het wat weinig voedingen. Ik weet niet of je de babyfoon aanhebt of je kindje bij je slaapt, maar als je hem hoort 's nachts zou ik wel aanleggen, die melk van jou (en jouw warmte en geborgenheid) is -zeker in dit stadium- heel goed!
Heerlijk toch! Het is idd best snel om nu al op 5 voedingen te zitten, maar als hij niet vaker komt...nou ja, dan is dit ook voeden op verzoek toch? Mijn zoontje zat met 10 weken op 5 voedingen en nu sinds een kleine week op 4. Ik vond/vind dat laatste ook wel erg snel, maar hij wordt na de voeding van ca. 19.30/20.00 uur gewoon echt niet meer wakker en slaapt lekker de hele nacht door.