Zou het dan toch KMA zijn????

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door horselover, 1 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ja alweer een topic over mijn meisje!
    Ze heeft verborgen reflux en er is nooit uitgezocht hoe en wat allemaal!
    Werd alleen maar geroepen ''ahh als ze maar 4 maand is dan kan ze aan het fruit en groente dan is het alweer veel beter!'
    Nee na 4 maand was het nog niet beter!
    ''ah als ze maar 1 keer 6 maand is dan is de grootste ellende voorbij!''.(woorden van onze KA!!)
    Nee is nog niet voorbij!!!

Ik ben al zo lang bezig om erachter te komen wat er nou is! Ze is zooo onrustig, en ik heb niet het idee dat het echt alleen nog van de reflux is!
    Ze boert veeeel, veel windjes, enorm veel krampen! Onrustig onrustig!
    Niet op de buik kunnen liggen....Ach en nog veel meer na een geschiedenis van een vreselijk drama met voeding!

Maar nou komt het:
    Vanmorgen gestart met de opvolgmelk : enfamil AR 2
    DRAMA!!! Vandaag de hele dag heeft ze ontroostbaar gehuild, ze was zo nu en dan stil , maar ook veel kreunen, hoofd achterover slaan! Buik omhoog!jeuken in het gezicht als een gek!
    Ohh wat zielig allemaal!

Ik ben direct op de blikken gaan kijken , en ik heb gekeken naar de eiwitten want vanaf het begin heb ik gedacht aan KMA!
    Maar dat werd allemaal aan de kant geschoven , want ze had geen exceem..(maar ik heb ze al zo vaak verteld dat ze altijd wel veel jeuk had bij dr wenkbrauwen en dat hara gexicht vaak wel rode vlekken vertoonden vooral bij de wenkbrauwen, ach ja werd toch niet geloofd!)
    Maar goed in de enfamil ar 1 zit 1,7 gr eiwit en de enfamil ar 2 zit 2,2 gr...
    En Marin kreeg heel in het begin nutrilon , maar daar reageerde ze ook lang zo heftig niet op dan die enfamil ar, dat viel mij toen direct al op!En in de nutrilon zit 1,4 gram! DUs je zou toch zeggen????
    Alleen deed het zo'n pijn door de reflux, en aangezien zij niet over Nutriton kan moest ze een andere voeding!

Ik denk dus na 6 maand in de steek te zijn gelaten door de artsen dat ze toch een vorm van KMA heeft

Maar ja en nou? Ik moet morgen weer bellen met de HA! En dan moet ik langs komen..... Maar ze moet dus waarschijnlijk een speciale voeding, maar hoe in te dikken?
    Gelicact zou ik evt vanuit Belgie kunnen bestellen?
    ja ik ben al aardig op de hoogte want heb in het begin ook steeds vanalles opgezocht...

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Wat zielig voor je meisje. Ik hoop dat je er snel achter bent wat er is. Als ik het allemaal zo lees zou het echt wel KMA kunnen zijn.

Indikken kan met nutriton, ik weet niet of je dat kent.
    Gelilact komt idd uit Belgie, het heeft het zelfde effect alleen minder bijwerkingen.

Succes.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou ff laten testen bij een bioresonantietherapeut... hebben wij gedaan en gaf dus idd duidelijkheid. Vervolgens op dieet gegaan en daar knapte ze erg van op!
    zie www.bioresonantie.nl

4. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Als ik het zo lees zou het idd KMA kunnen zijn!
    Hier precies hetzelfde! Een reflux baby met nu 2 verschillende medicijnen, maar hij blijft onrustig, gespannen, huilerig!
    Ik zit aan de hypoallergeen, maar twijfel of ik aan de pepti zal gaan. Hier zeggen KA en CB ook dat het geen KMA is, maar hij heeft wel eczeem bij zijn oogjes en op zijn voeten???

Ik zou toch maar van de koemelk af gaan helemaal. Ik hoor ook vaak dat kindjes reflux hebben door de KMA. Dus als ze een andere voeding hebben dan is de reflux ook weg.
    Nou hoop dat het snel beter gaat met de kleine meid.
    En wil je het even laten weten wat ze zeggen morgen, want het klinkt echt precies zoals bij mijn zoontje!

5. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    @annie: ja ik zal je zeker even op de hoogte houden! Want ik weet hoe jij je voelt!
    Moe word je er van! Hele dagen ermee bezig te zijn wat het nou is!
    Bij Marin werd het met losec en motilium alleen maar erger! Dan kon ik er helemaal geen kant mee op!
    Ik ga morgen zowieso zelf de nutramigen halen! Want weet ook niet zeker of ik morgenvroeg bij de ha terecht kan!Eigen HA is ook nog weg de hele week, dus heb de HA in opleiding.
    Maar goed wel een hele leuke vent die alles serieus neemt! Dus wel heel fijn.
    Maar ja nou zit ik er dus mee, waar dik ik het mee in?
    Gelilact moet uit Belgie komen en dat duurt nog wel een tijdje voordat dat binnen is!

@rozemarijke: Ja daar heb ik ook al over nagedacht.,
    Maar zit wat in dubio, het lijkt mij een beetje zweverig! En dat is iets waar ik absoluut niet van houd!
    Ze hebben het over de energie negatieve en positieve, en dan gaat bij mij altijd een lichtje branden.....

@mamavanukkie: ja ik ken nutriton, kan ze niet tegen! Dus vandaar dat ze de enfamil AR kreeg!
    Dus is best moeilijk , want wil morgen gaan beginnen met nutramigen, maar ja war dik ik het mee in?
    Pepti doe ik niet want heb toen in het begin al ens de pepti geprobeerd, ik durfde het bijna niet, maar toen toch 1 fles gegeven.
    Nou die ging niet lekker want ik had er nutriton in! En zonder had ze weer te erge last van dr reflux...

Pffff moeilijk moeilijk

6. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Nou ik ga eerst maar weer eens op bed!
    Morgen een drukke dag, naar de HA (hoop ik) werken en nog eens werken!
    Bah als het zo slecht gaat heb ik daar helemaal geen zin in , maar goed zal wel even moeten...

7. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Oh werd het bij jouw erger met de medicijnen.
    Hier hebben we nu Zantac en motillium. Het gaat wel beter maar nog steeds niet zoals het hoort!!
    Vandaar dat ik ook aan KMA denk...

8. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Het zou idd kma kunnen zijn!
    Hier ook een meisje met reflux en kma..
    Eerst dachten ze dat t alleen reflux was, hiervoor krijgt ze zantac. De eerste week leek t beter te gaan maar daarna waren de klachten nóg erger en kwamen er ook nog klachten bij. Sinds 3 weken weten we nu dat ze kma heeft en krijgt ze speciale voeding (Neocate). Nou, we hebben een hééééél ander kindje nu!

Wij zijn toen zelf uit wanhoop met pepti begonnen (ik gaf toen nog bv en ben direct op dieet gegaan maar voordat de eiwitten uit de bv zijn ben je zo weer weken verder en zo lang wilde ik niet meer wachten, dus heb een paar dagen alles gekolfd en in de vriezer gezet) en na 2 dagen (!) ging t al stukken beter!
    Na een paar dagen weer bv gegeven, met eiwitten dus nog en diezelfde dag kreeg ze alweer uitslag..
    Later die week zijn we ook naar een Bioresonantietherapeut geweest en deze bevestigde de KMA.

Ik heb t dieet 2 weken volgehouden en toen was ik t zat (ik kolfde fulltime (zeker 8x per dag een half uur en dan daarna ook nog een fles geven), slike tabletten voor mn productie, had nooit genoeg melk dus een dieet werd me echt te veel!) en zijn we overgegaan op Nutramigen voeding op voorschrift van de HA.
    Hier kreeg ze op dag 6 toch weer een allergische reactie op (de hele dag krijsen en ze zat weer onder de uitslag) dus toen zijn we overgegaan op Neocate en nu gaat t supergoed! Ze slaapt goed (en wij dus ook :D), is ontzéttend vrolijk, heeft bijna geen last meer van haar reflux al heeft ze wel nog zantac nodig maar verder niks meer.

Kortom, ik zou echt proberen om via je HA te regelen dat je andere voeding krijgt en dan zou je heel snel resultaat moeten zien als ze daadwerkelijk kma heeft!

Heel veel succes ermee! :)

Wil je me op de hoogte houden hier? Ben heel erg benieuwd wat de HA morgen zegt!

9. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0

wat zijn de symptomen dan van jullie kindjes dat jullie aan KMA denken? toch niet alleen de reflux?
    ben erg benieuwd....want je hoort zo vaak van de KA: het is geen kma omdat ze niet typerende sympotomen hebben...maar ja, een intollerantie kan ook al veel klachten geven denk ik dan...

10. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    @annie: ik zou als ik jou was er op STAAN dat ze het uit gaan zoeken!
    Als ik terug kijk word ik boos op mijzelf dat ik zo over me heen heb laten lopen! Gebeurt mij geen 2e keer!!!!!
    Want het ging in het begin echt heeeeel raar! Ook door dde reflux maar achteraf denk ik ook kma!

@kristel: ja dat is niet vol te houden zoveel kolven!!! Dan kun je er niet meer van genieten! Verstandig dat je die stap hebt gemaakt naar kv!
    Waar dikken jullie het mee in?Nutriton?
    Want daar zit ik wat mee!
    Zou ik niet gewoon bambix erin kunnen geven?Of zou dat niet genoeg effect hebben?
    Kdurf bijna geen nutriton te geven! Want oh dat ging toen ook zo raar toen ze 4 weekjes was.....
    Ik hoor vaker dat nutramigen ook nog niet eens het gewenste effect heeft!
    Ben geneigd direct neocate te halen, maar ja wie weet reageert ze op Nutramigen goed!

@petra: wat mij de laatste tijd opviel is dat ze onrustig werd na de voedingen maar ik had het gevoel dat het juist krampen waren!
    Want als ze spuugde piepte ze verder niet,
    En nou dus de reactie op de opvolgmelk!
    En de jeuk in dr gezicht zonder exceem!

Ik zal straks de HA bellen, kan vanaf 8 uur...
    Zal de kleine meid in deauto zetten want probeer er nu nog tussen te komen, en anders word t morgen want ik moet werken ! BAH

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thirza had hier last van extreme krampjes, opspugen (over na 1 behandeling bij de osteopaat), lichte eczeem (CB zei smetplekjes en dat dacht ik dus ook, totdat de huisarts zei dat het eczeem was). Verder was ze voortdurend verkouden en had ze erg vaak behoorlijk last van haar oortjes, tot aan oorontstekingen aan toe. Slecht slapen door dat alles natuurlijk ook.

De bioresonantie: tja, ik vind het zelf iig wel wat vaag, maar ze gaan er dus van uit dat elke materie z'n eigen trilling heeft en dat je lichaam daar weer op reageert. Dat kan dan op een goede manier, en op een niet-goede manier, dan ben je dus allergisch.
    Het klopte hier iig wel!
    Wij zijn er alleen geweest voor diagnose, niet voor verdere behandeling, daar had ik niet zo'n trek in :(

12. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Nu dat ze Neocate krijgt heeft ze helemaal geen aanpassingen meer nodig voor de reflux. We dikken dus niks meer in en haar matras ligt ook weer plat :) Ze heeft alleen nog Zantac nodig omdat ze t nog wel regelmatig omhoog krijgt en dat doet pijn, dus de Zantac neutraliseert het zuur dan.

De symptomen van haar KMA waren hier trouwens:
    - ontzettend veel stinkende scheten laten (rotte eierlucht zeg maar)
    - veel slijm bij de ontlasting
    - de hele dag krijsen (gemid. 16 uur per dag elke dag)
    - heel slecht drinken, meestal maar hele kleine beetjes per keer (40 cc bijv)
    - heel onrustig drinken, na 20 cc ging ze krijsen, dan dronk ze weer even verder en ging ze weer krijsen, etc
    - op een gegeven moment (rond 5 weken) kreeg ze uitslag wat steeds erger werd
    - niet/nauwelijks slapen overdag en dan was ze 's nachts zó oververmoeid dan sliep ze even een paar uurtjes (3 ofzo) en dan was ze alweer wakker en dan waren we weer zo 2 uur bezig om haar in slaap te krijgen
    - direct vanaf de geboorte was ze continu verkouden en haar neus zat altijd dicht

Hopelijk heb je er wat aan :)

Ik vond die bioresonantie ook maar vreemd hoor, maargoed, op een gegeven moment weet je ook niet meer waar je t zoeken moet.. En hier bleek het dus wel te kloppen!
    Heb ook mezelf laten testen op bepaalde allergieën en die klopten ook! Ook andere aandoeningen die ik heb haalde ze eruit (chronisch vit. b12 tekort bijv, wat ik sinds een jaar nu weet en waar ik injecties voor krijg)

Ik denk dat t zeker t proberen waard is met je meisje :)

13. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Ik denk aan KMA omdat Milan
    - heel veel huilt
    - vaak ontevreden is
    - altijd gespannen is
    - blijft spugen zelfs met al die medicijnen
    - eczeem heeft bij oogjes en voetjes
    - verstopt neusje heeft

Ik ga straks proberen de KA te bereiken , maar denken jullie dat ik zelf al over moet gaan op de pepti?
    Ik wordt namelijk echt gek van dat gehuil!

14. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Annie: Hier zijn we zelf op pepti over gegaan om te kijken of er verbetering kwam, eer dat je een keer bij een KA terecht kan ben je weken verder! ;)
    En wij werden ook helemaal gek van t gehuil.. Wisten gewoon niet meer wat we moesten doen, waren zo wanhopig dat we op een dag uit wanhoop dus pepti gekocht hebben. Na 2 dagen zagen we al een heel verschil! (niet genoeg vandaar dat ze nu Neocate krijgt, maar er was al flinke verbetering te zien!)

15. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Kristel, oh nou misschien moet ik het dan ook maar proberen. Maar ben je per direct over gegaan? Of ben je eerst gaan mengen? Nee toch?
    Milan huilt ook vaak in zijn slaap. Dan slaapt hij een uurtje en opeens hard huilen. Dan weer slapen, huilen, slapen. Had Yentle dit ook?

16. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    ik ga nu weer twijfelen bij mijn zoontje. Niet om alle bovenstaande symptomen maar om het gedrag van mijn zoontje de laatste dagen.

- onrustig de fles drinken / fles weigeren
    (net om 14:50 de fles wilde hij maar 60cc drinken...??? en de rest weigert hij gewoon) IN een sprongetje weigeren ze toch ook de fles???

- uitslag op wangen, beentjes en armen. Maar t kan ook komen doordat hij 2 dagen achterelkaar in bad is geweest...maar toch...t voelt droog en schraal aan. (volgens mij hebben alle baby's wel uitslag)
    - uitslag op zijn wangen is tijdens t slapen verdwenen zeg maar...

- hebt t idee dat hij jeuk heeft....graaft zijn gezichtje in mijn kledign, met vuistje wrijven in ogen

- heeft snotjes in zijn neus (maar volgens mij heeft ook elke baby dit)

Hij heeft eerder onrustig gedronken, maar dat is toen met het indikken en Losec beter gegaan. Nu komt dat weer terug.
    We zijn juist bij de KA geweest afgelopen donderdag en hij vindt er niets ernstigs aan en zegt dat we kunnen stoppen met Losec. Ziet geen enkele reden voor een KMA.
    Een bioresonantietherapeut heeft 7 weken geleden gezegd dta hij reageerde op melk, maar de voeding OMneo reageerde hij wel goed op...??? Dus heb er verder niets mee gedaan....

17. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0

dat heeft mijn kindje weer niet maar ondanks t inbakeren slaapt hij nog steeds soms onrustig.....

18. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Annie: Wij zijn per direct overgegaan, dat moet ook :) Anders krijgt je kindje nog steeds hele eiwitten binnen (in pepti zijn ze versneden, maar kleiner als in gewone hypo allergene voeding) en zul je gewoon geen verschil zien ;)
    Wat betreft het slapen, dat had Yentle ook idd. 9/10 keer werd ze gillend wakker.. (als ze al sliep)
    Als je echt het vermoeden hebt dat hij t heeft zou ik t gewoon eens proberen met pepti. Over t algemeen moet je binnen 2 weken verbetering zien. Dus dat zouden dan ong. 2 pakken zijn die je zou moeten kopen. Dat is nog wel te overzien, mocht hij t niet hebben, toch? :)
    Als hij t wel heeft en je kan via de HA of KA een verklaring regelen voor de verzekering dan krijg je het geld weer terug van de pepti!

@Petra: Tja, het zou kunnen idd, maar als je mijn mening zou vragen dan denk ik t dat hij t niet heeft..
    Dan zou ik eerder denken dat hij idd een sprongetje oid heeft.
    Een kindje met KMA heeft over t algemeen vanaf de geboorte al klachten die mettertijd erger worden..
    T kan ook zijn dat hij er heel licht op reageert, maar niet zodanig dat hij voeding via de dokter zou moeten krijgen, maar dat hij aan pepti al genoeg zou hebben :)
    Het is gewoon heel moeilijk om erachter te komen!
    Mocht je het toch blijven vermoeden, dan raad ik je aan om (in overleg met je arts of als hij/zij t niet begrijpt/wil uit eigen beweging) te elemineren/provoceren.
    4 weken lang speciale voeding geven (om te beginnen met pepti) en dan na 4 weken weer normale voeding geven (door langzaamaan steeds bij elke fles pepti weer iets meer toe te voegen van de oude voeding)
    Binnen die 4 weken moeten de klachten gewoon weg gaan als hij t heeft en dan zou hij de klachten weer terug moeten krijgen na het geven van zn oude voeding.
    Snap je?

Sorry trouwens als ik betweterig oid overkom, zo bedoel ik t helemaal niet! Ook kom ik misschien makkelijk over in de zin van 'probeer t maar gewoon', maar soms moet je gewoon écht op je eigen gevoel afgaan en daar zelf wat mee doen. Als ik dit niet gedaan had, dan hadden we nu nog niet geweten dat ze KMA had ;)

19. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    #19 Antje77, 2 nov 2009
    Laatst bewerkt: 2 nov 2009
    @ horselover, het zou inderdaad kunnen dat je kindje KMA heeft. Hier kun je achter komen door tijdelijk over te stappen op dieet voeding. Echter zou ik niet direct neocate gebruiken. Dat is de sterkste dieetvoeding en hebben eigenlijk maar weinig kindjes nodig. Ik zou eerder met pepti of friso h.a beginnen.
    Hier zijn we begonnen met pepti, maar ons zoontje heeft geen milde vorm en pepti was niet sterk genoeg voor hem. Nu krijgt hij nutramigen en lijkt hij het goed op te doen.
    Op de volgende site staan de verschillende dieetvoeding mooi uitgelegd. www.kindereczeem.nl

@ Petra, zoals Kristel al zegt, wil je uitsluiten of je kindje wel of geen KMA heeft, dan zal je daar achter kunnen komen dmv een eliminatie/provocatie test.

@ Kristel, Omdat Petra nu pas symptomen herkent, betekent niet dat het dan niet zo hoeft te zijn. Hier kwamen we ook pas bij 8 weken op het vermoeden van KMA. Dit omdat ons zoontje eczeem kreeg. Toen wij er ons in gingen verdiepen kwamen we erachter dat er meerdere symptomen waren. En inderdaad waren een aantal symptomen al aanwezig toen hij pas 2 weekjes was. Waarvan het niezen zelfs al in zijn 1e dagen.

@ Annie, Milan huilde ook geregeld keihard in zijn slaap.

20. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Antje: Ik snap hoe je het bedoelt :) Ik heb ook niet gezegd dat t niet kan, maar nav de symptomen lijkt t mij dat hij t niet heeft, maar ik heb ook gezegd dat t wél kan maar niet zo heftig bijv ;)

Hier zijn we er ook met 10 weken over na gaan denken (en met 11 weken wisten we t al zeker). Yentle had al vanaf de geboorte klachten, maar voor elke klacht werd door ons en de arts wel een aanneembare verklaring gevonden.
    Totdat ik met 6 weken al zoiets had van 'er klopt gewoon iets niet, dit is niet normaal hoe ze doet!'
    Helaas heb ik pas een paar weken later wat met die gedachte gedaan.. Ik had gewild dat ik er eerder wat mee gedaan had! :)

Hopelijk blijft jouw kindje het goed doen met de Nutramigen!
    Hier leek t goed te gaan met Nutramigen, maar op dag 6 ging t alweer mis.. Krijsen krijsen krijsen en helemaal onder de uitslag weer :(
    Maar gelukkig gaat t hier nu geweldig met de Neocate :D

Deel Deze Pagina