@ Kristel, gelukkig dat ze het zo goed doet nu. Jullie zijn nu dus ook nog niet zo heel lang bezig met die voeding? Het is fijn als je ineens merkt dat je kindje zich veel beter voelt. Ik hoop ook dat Milan het goed blijft doen op de nutramigen. Op de pepti reageerde hij eerst ook goed, totdat we moesten provoceren. Daarna reageerde hij niet meer volledig op de pepti. Nu erop terug kijkend waren niet alle klachten verdwenen met de pepti. Hij liet toen nog steeds heel veel van die gigantische stinkwindjes, had ook last van verstopping en op de buik liggen was nog steeds drama. Met de nutramigen zijn ook deze klachten verdwenen. Nu nog zijn eczeem. Woensdag hebben wij een afspraak met onze oude huisarts. Deze doet nu kinesiologie en homeopathie. Hij gaat testen hoe Milan reageert op zijn verzorgingsproducten en voeding. Eens kijken of daar uit komt of hij het daadwerkelijk goed doet op de nutramigen.
Is dat ook een kenmerk van KMA als ze niet op hun buik willen liggen? Want Milan wil dat namelijk ook niet! Na 10 sec begint hij te piepen! Pff ik twijfel zo! Lees zoveel herkenbare dingen! Maarja het kan ook van de reflux komen natuurlijk. Ik moet volgende week woensdag naar de osteopaat ben benieuwd wat hij zegt.
Ohhh had een heeeel verhaal getypt en op iedereen gereageerd, maar drukte per ongeluk op volgende pagina en weg was alles!!!! Maar we moeten morgen om 8.15 bij de HA zijn....Ben zo benieuwd! Ik heb nutramigen bij de apotheek besteld, heb nutriton gekocht! Ben als de dood voor de gevolgen er van , maar ja zal het toch in moeten dikken...
@rozemarijke: ja dat vertellen ze mij ook steeds dat het smetplekken zijn, maar ze heeft ze in alle holtes! En ik doe er alles aan. NEe wil je geen verdere behandelingen?haha.. @kristel: wat super zeg dat je het niet meer hoeft in te dikken! En dat het op deze manier goed gaat!! Fijn dat je kleintje zo goed op zantac reageert! Ik heb zoiets ze doen nou maar eens een meting bij Marin , dan weten we het tenminste zeker of ze daar nu veel last van kan hebben ja of nee! @annie: ik zal het als ik jou was toch proberen , bij de eerst volgende blijf ik ook zeker niet zo afwachtend en ga zelf wel op ondekkingsreis uit! Want we zijn nu een half jaar verder en nog geen stap verder!@ @petra: ik heb ook altijd gedacht dat alles wel normaal zou zijn?En dat andere kindjes dat vast ook hadden....En dat werd mij ook echt wel verteld! Maar als ik nou terug kijk zie ik dat het niet normaal was ! En als ik de baby's om mij heen zie zie ik hoe het hoorde te zijn! Maar ja nou een half jaar verder nog ellende!
@ Annie, geen idee of het een symptoom van KMA is. Mij lijkt wel dat als je buikpijn hebt, het niet prettig is om dan op je buik te liggen. @ Horselover, succes morgen!
Hier wilde Yentle ook nooit op haar buik liggen! Pas sinds een week lijkt ze het leuk vinden (nu het dus zo goed gaat met de veoding!)
Bij de HA geweest, hij had nog nooit van nutramigen gehoord!¿¿¿¿ Maar hij adviseerde om dat eerst onverdikt te gaan proberen, en naar de dietiste te gaan. Heb een verwijsbrief mee gekregen... Ik zei als het straks niet beter gaat sta ik hier van de week weer. Hij gaf mij gelijk en zij dat ie me dan zou doorverwijzen.. Vanmiddag 15.00 met de nutramigen gestart, ze vond het zooo vies dat ze er van moest huilen. Uit eindelijk wel opgedronken, verder rustig daarna. Zonet weer gegeven , en ze zit nu in de wipper te bekomen! Ben zooooo benieuwd hoe het straks gaat met slapen enzo! Tsja tot nu toe positief , maar jja kan zo weer omslaan. Ik ben benieuwd...
Ze ligt op bedje, maar ben zo bang dat ze niet kan slapen. of straks veel wakker is.... Want ik verdik het op het moment niet, en als ik terug denk toen ze er net was hoe dat ging brrr. Ze bleef er zowat in! Maar tot nu toe gaat het prima.... Ben zo bang dat het niet gaat slagen allemaal....
@Horselover, hoop dat het gaat werken! En wat zielig zeg dat ze het zo vies vindt!! Nou houd moed misschien blijft het nu goed gaan! Ik heb contact gehad met de kinderarts en wij zitten sinds vandaag aan de pepti. Maar het is nog steeds spugen en huilen tot nu toe. Pfff weet het ook allemaal niet meer hoor ben er beetje klaar mee.....
@annie: ohhhh wat vervelend zeg! Jakkes! Je hoopt zooooo dat het dan goed gaat! Ik heb Marin toen ook al eens 1 x aan de pepti gehad, nou had echt spijt dat ik het had gedaan , bah! Dus de stap om andere voeding te geven was voor mij heeeeel groot! En ik houd mijn hart steeds vast, ze slaapt nou maar heb het gevoel dat ze straks wakker word. Want ja ik zit natuurlijk nog wel met het spugen, ze liet duidelijk zien vanavond dat het wel pijn deed nog. Ze kreunde dan met spugen..
@Horselover: Hoop dat de Nutramigen aanslaat! Geef t wel even de tijd hoor. En idd, die voeding is ontzettend smerig, heel bitter, dat komt door de manier van bewerken.. @Annie: Hopelijk gaat je zoontje het goed doen op de pepti! Je moet alleen echt niet binnen een dag al verbetering verwachten te zien. Maar binnen een week/twee weken zou je echt verbetering moeten zien. Zoniet, dan kun je daarna (in overleg) overgaan op Nutramigen, dat is weer sterker bewerkt dan pepti en daarmee heb je minder kans op reacties. En even tegen allebei: Als zelfs Nutramigen niet genoeg lijkt te werken (je zult dan wel tijdens het gebruik daarvan verbetering moeten zien, zoniet dan is de kans zeer klein dat t KMA is) kun je nog altijd overgaan op Neocate, maar die voeding is ontzettend duur (ongeveer 65 per 400 gram) dus dit moet je alleen doen als je al een verklaring gekregen hebt voor de verzekering, of als je t écht niet vertrouwd en dit dus wilt proberen.. Op deze voeding is een allergische reactie onmogelijk.. (Yentle krijgt deze voeding, zij reageerde zelfs nog op Nutramigen)
@Horselover: Die angst blijf je nog wel even houden.. Zelfs al gaat t de komende tijd steeds beter, die angst blijft nog wel even.. Hier ging t elke dag steeds iets beter met Yentle en nu gaat t al 4 weken ontzettend goed! maar de eerste 2 weken ofzo was ik bij elk geluidje die ze maakte meteen weer stijf van de zenuwen, bang dat ze weer in krijsen zou uitbarsten.
He bij jou ook vervelend allemaal!! Echt zielig he?! Maar waarom spijt van de pepti?? Ik hoop echt dat het gaat werken, maar denk toch soms nog wel dat het iets anders is... Gaan volgende week naar de osteopaat, hoop zo dat hij iets voor ons kan doen! Milan verslikte zich net weer paar keer in zijn voeding, bah ben zo bang dat hij een keer echt stikt We doen al 4 schepjes nutriton door zijn voeding, maar dat helpt ook voor geen meter.
@kristel: Bij mij gata het precies zo , ze zat vanavond bij me en ik ben gewend dat ze direct gaat kreunen of huilen na de fles, maar dit keer niets aan de hand, maar toch als ging bewegen klopte mij het hart alweer in mn keel. Of als ze een geluid maakt dan denk ik alweer ''gaan we weer''! Maar ja hoor ze was net wakker!!! Is ze anders niet zo snel, ze was aan het jengelen, heb dr even laten jengelen op de hoop dat ze zelf weer zou gaan slapen , maar nee hoor speentje moest er toch echt in
het ging vandaag echt super... Maar ze is nou weer wat onrustig, zelfs met speentje in de mond. Als het omhoog komt doet het toch wat pijn heb ik het idee.... Ga het proberen te verdikken met rijstebloem.... En anders misschien maar eens gaviscon proberen....
hey, hoe gaat het nu met jullie meisje, ik zag staan dat het iets beter is gegaan vandaag. nog iets wijzer geworden van de huisarts?? gr eef
Nee van de HA niets wijzer geworden. Hij had zelfs nog nooit van Nutramigen gehoord.. Vandaag gestart met rijstebloem door de fles te doen, want het komt anders echt teveel op! Ze was na de fles steeds onrustig met de rijstebloem.. Maar na haar slaapje weer vrolijker dan anders! Maar wel snel moe verneem ik......