hallo allemaal, wij willen heel erg graag voor een tweede kindje gaan. nu vind ik iets heel erg vies tijdens de sex. we beginnen altijd met het voorspel, en de rest volgt vanzelf. nu vind ik alleen mijn man zijn vingers heel erg vies ruiken als deze in mijn buurt komen. dit is eigenlijk mijn eigen geur van onderen, zou daar iets aan te doen zijn. was elke morgen en avond mijn vagina met speciaal spul (lactosyt) is er nog iets anders wat ik daar tegen zou kunnen doen, vind het echt genant, niet alleen voor mij zelf maar ook voor mijn man. wie kan een suggestie of advies geven. groetjes ann
hoihoi ik heb geen idee wat je eraan kan doen maar ik heb wel gelezen dat je dat spul niet moet gebruiken als je zwanger wilt worden. het kan namelijk je slijm wegwassen wat er juist voor moet zorgen dat de zaadjes omhoog klimmen! iig suc6 ermee!
Hoi hoi, Misschien is douchen voordat je gemeenschap gaat hebben wel de oplossing. Kan je natuurlijk ook gezellig samen doen he. Maar ik denk dat 2x per dag je vagina wassen en dan ook nog eens met Lactasyt niet zo heel goed is voor de zuurtegraad van je vagina. Groetjes Taby.
heb er geen ervaring mee, maar ik denk ook dat je zo vaak wassen onderen met dat spul niet echt gezond is. Een vagina heeft altijd een bepaalde geur maar met al die zeepjes en toestanden kan je de natuurlijke 'flora' flink in de war sturen
Doe jij die vaginale douche of gewoon met een lactacyd zeepje van buiten? Die douche is sowieso niet goed om zo vaak te doen. Het je naast een sterke geur ook last van jeuk of andere irritaties? In dat geval zou het een schimmelinfectie kunnen zijn. Je voeding aanpassen wil dan wel helpen. Heb je geen last van jeuk enzo dan eet je misschien bepaalde dingen waardoor je zo sterk gaat ruiken? Of als laatste te strakke strings dragen waardoor het gaat meuren om het zo te zeggen? Als he douched voor het vrijen en het ruikt nog dan komt het toch wel echt van binnen ja. Misschien dat je hier iets aan hebt?
misschien heb je idd een schimmelinfectie dat heb ik ook gehad en mocht alleen met lauw water wassen. of je kan een soa hebben dan ruikt het ook niet geheel fris beneden. je kan je het beste even laten testen daarop want als je langer met zulke dingen blijft lopen word het alleen maar erger.
Het "ruikt" er atlijd wel wat daar beneden. Volgens mijn man is het ook atlijd wat sterker vlak voor ik ongesteld moet gaan worden.
inderdaad een vagina heeft een bepaalde geur van zichzelf. maar je twee keer per dag wassen vanonder is ook niet goed. je kan namelijk door je teveel te wassen makkelijker een schimmelinfectie krijgen. omdat je zuurtegraad compleet verstoord is. gewoon je een keer per dag wassen met lauw water en elke proper ondergoed aandoen doet al veel (en ik veronderstel dat je dat wel doet)
1 keer wassen? Dat lijkt mij niet erg fris. bah Je moet je vagina inderdaad wassen met lauw water en gewoon met veel water klotsen aan de buitenkant en dan goed tussen de lippen een beetje wrijven en zo schoonmaken. Je mag je absoluut NIET van binnen wassen. Alleen de buitenkant is voldoende. De vagina reinigt zichzelf van binnen. Mocht het van binnen ruiken dan betekent het dat de vagina niet in staat is dat zelf nog te doen. Je zuurtegraad is dan verstoord. Dit heeft diverse oorzaken Tevens is het ook af te raden een washandje te gebruiken om je daaronder te wassen. Al was je 4 keer per dag de buitenkant en tussen de schaamlippen dan nog krijg je geen infectie hoor. Een schimmelinfectie komt niet alleen door wassen ofzo. Heel veel factoren spelen een rol. Als je last hebtvan een lage weerstand kan je wel meerdere malen per jaar een schimmelinfectie hebben. Daarbij speelt voedsel een rol. Geen suiker gebruiken en processed foods. Genoeg groenten en extra vitaminen en dan help je de genezing al een hele hoop. Maar ja het beste is om naar de huisarts te gaan. Want als vrouw ruik je zelf wel wanneer iets niet goed zit daaronder. Je kent immers je eigen lichaam wel lijkt mij.
Hoihoi, Zoals anderen ook al zeggen, een vagina heeft van zichzelf al een geurtje en daar valt nu eenmaal niks aan te doen.. Maar door het zo vaak met zeep of lactacyd te wassen kan je de hele boel verstoren daar en bereik je juist het tegenovergestelde effect als dat je zou willen! Je vagina gaat dan NOG meer afscheiden om het enigszins nog 'goed' te krijgen, en zo kan je dus nóg meer last van geurtjes krijgen. Ook kan je door zo vaak lactacyd te gebruiken een schimmelinfectie krijgen. Zelf heb ik in t ziekenhuis gewerkt en wij mochten de mensen alleen maar met lauw water wassen daar beneden, omdat het gewoon heel slecht is zo vaak lactacyd gebruiken. Lactacyd is iets wat je af en toe kan gebruiken, maar niet dagelijks.
Waarom is 1 keer per dag wassen niet erg fris? Is de normaalste zaak van de wereld hoor Ik bijvoorbeeld heb wel meer te doen op een dag dan me druk maken om mn doos en m steeds te wassen Wat betreft dat 2e stukje heb je wel gelijk als t om voedsel en weerstand gaat. maar een schimmelinfectie kan je wel dégelijk oplopen door te vaak te wassen daar beneden of verkeerd te wassen. De schimmels die een schimmelinfectie veroorzaken zijn áltijd aanwezig bij je vagina, maar als de weerstand van je vagina goed is kan die schimmel niks doen. Echter door té vaak en verkeerd te wassen kan de zuurtegraad en afweer van je vagina in de war raken waardoor die schimmel zn kansen grijpt.
Voor zover mij geleerd is is dat een washandje heel veel bacteriën bevat waardoor je alsnog de boel daar beneden in de war kan schoppen En een wahandje is ruw, maar of dat er mee te maken heeft weet ik niet ^^ Ik weet iig wel dat t gewoon t beste is om met je handen te doen.
Ahaa oke, ik moest toen ik klein was vroeger me hele lichaam met washandje wassen dus ook mijn doos Maar dan kan je eigenlijk net zo goed ook geen handdoek gebruiken, want dat word toch samen gewassen en bevat dan net zoveel bactieren en is van het zelfde stof ?
tja, daar zeg je wat haha. Ik moest in t ziekenhuis altijd gewoon rustig deppen met de handdoek. Dus denk dat t allemaal ook met de wrijving te maken heeft. Wassen doe je namelijk wrijvend..
Dat zou best eens kunnen. Maar voor de TS, ik denk dat je je minder met lactacyd moet wassen 2 keer per dag daar mee was is niet goed. Vooral als het een inwendige douche is! En als het uitwendig is misschien maar 1 keer per week er mee wassen. Gewoon van te voren douchen, en misschien daarna weer even. De douchekop gewoon vlak bij je doos houden zodat de water daar goedkomt en gewoon met je hand verder doen. Helpt dat niet moet je inderdaad even naar de HA gaan.
hallo, allemaal in ieder geval bedankt voor de antwoorden, kan er zeker iets mee. ik was niet 2 keer per dag met lactasiet, en doe nooit de binnenkant ermee. ik ben een persoon die zich erg druk maakt over ruiken, maar goed. ik zal hetgewoon goed spoelen met lauw water, en dan zien we wel verder
hmmmmm ik was iedere dag mezelf met een washandje zonder zeep met wat lauw water en ik douche of badder ieder elke dag maar toch hou je een luchtje denk ik... doe wel iedere dag 2 x een schone onderbroek aan maar toch wat mij opvalt, is als ik een string aanheb ik sneller luchtje krijg dan wanneer ik een boxertje aan heb
Volgens mij is het ook niet goed om met een washandje te wassen omdat er vaak nog wel wat zeepresten van de wasmachine inzitten. Zeep is allemaal slecht voor je "doos". Ik was zo nu en dan met lactacyd, maar het liefst met warm water alleen. Dan nog heb ik soms heel vaak een schimmelinfectie, maar nu weer een hele tijd niet. Als ik een infectie heb merk ik het vooral aan de jeuk aldaar.
Hele nuttige info, bedankt! Ik vroeg me namelijk al af of Lactacyd kwaad kan als je zwanger wilt worden. Had ik nog niet uitgezocht, maar ik gebruik het ook wel eens. Komende tijd maar niet dus... ls ik geen Lactacyd gebruik was ik indd altijd met lauwwarm water, en gewoon met mijn handen. En wat betreft dat onprettige geurtje, dat krijg je toch niet weg met Lactacyd. Wel eventjes, maar je vagina probeert het toch nog weer "goed" te krijgen, zoals Kristel al zei. Dat geurtje hoort daarbij, het hoort bij jou. Meer dan wassen kun je (beter) niet doen.