Ik ben erg nieuwschierig wanneer jullie partner de kleine voor het eerst voelde. Ik voel de kleine steeds duidelijker en vaker. Ik dacht dat ik het vanmorgen ook kon voelen aan de buitenkant, maar misschien voel ik dat dan wel omdat ik het aan de binnenkant ook voel. Maar wanneer voelden zij het?
met 26 weken...had volgens mij al weer eerder gekunt hoor! maar meneer heeft niet zoveel geduld...het is wel lastig om objectief te beoordelen of iemand het aan de buitenkant al moet kunnen voelen.. je voelt het zelf dubbel he?
Ja inderdaad. Maar dan voel ik het, en dan denk ik waarom voel jij het nou niet...haha...Maar ook wanneer hij zijn hand op mijn buik legt, dan is het ook rustig...klein pestkoppie
met 21 weken. ik had van de bekkenfysio een trucje geleerd: aan beide zijkanten van je bm een hand erop leggen. flink duwen en dan 1 hand loslaten. dan reageert je baby meestal met een flinke trap. op deze manier kregen wij het redelijk vroeg voor elkaar.
Ow ok, ga ik dat eens proberen. Dankjwel. Maar met zijkanten bedoel je links en rechts? Of onder en boven?
klinkt inderdaad wel logisch marieke! leuk zo vroeg al... joosie: hier is de kleine nog steeds heel rustig als manlief zijn hand op mijn buik legt... eerst bouwt ie een feestje, totdat manlief aan komt...haha...flauw dan he?
Ik voelde mn dochter voor t eerst zelf rond 13 weken en vanaf 16 weken al elke dag. Met 18 weken kon mn man haar ook voelen (maar dit is, voor zover ik weet, echt heel snel hoor! Het gemiddelde ligt later voor zover ik weet)
Bij dit kindje vorig weekend voor het eerst, met 21 weken dus. Ik lag op mijn rug en mijn man had zijn hand op mijn buik. De kleine maakte er een hele show van! Bij mijn vorige zwangerschappen iets later, maar dat komt inderdaad omdat mijn man niet het meest geduldige type is en de kindjes altijd net niet bewogen wanneer hij voelde.
Hier net zo. Volgens mij ligt het er ook aan dat we al eens zwanger zijn geweest, dan is de baarmoederwand minder stug en dunner.
@Caithlin: Hier was het de eerste (goeie) zwangerschap Ben benieuwd of ik de kleine nu weer zo snel ga voelen naar aanleiding van wat je zegt (of misschien nog wel eerder, maar dat lijkt me heel sterk )
Ik voel de baby zelf vanaf week 17 ongeveer. M'n vriend voelt hele lichte bewegingetjes, maar nog niet heel veel.. ik denk dat hij nog even moet wachten om echt de trapjes te gaan voelen.
Dankjulliewel voor jullie reacties. We gaan eens proberen met dat duwen, misschien helpt het. En inderdaad de kleine schopt er wat op los, maar zodra mijn vriend zijn hand erop legt is het weg, haha...treiterkoppie
Met 20 weken, ik voelde de baby al een tijdje, hij heeft zijn handen goed opgewarmd, en toen reageerde de kleine er vrij snel op
Hier duwde het kleintje het kontje vanacht op!Voor de eerste keer! Kreeg er een scheve buik van! Haha!
Ik voel het overduidelijk,maar me man weet niet WAT hij moet voelen!!!!!!!!!!! DUHHHH Hahaha,dus wacht ik nog maar even af tot ik iest verder in de zwangerschap ben,hahaha mannen hahaha
Hier ook zown vriend, ik zie de kleine zelfs schoppen. Als ik in bad lig bijvoorbeeld dan zie ik gewoon dat hij schopt. En voelen moet je dit dus ook. Maar mijn vriend heeft ook geen gedult. Dan zeg ik leg je hand er maar op dan begint hij straks wel te schoppen. Maar als dat na 10 sec nog niet zo is zegt ie, ja hier heb ik geen zin in.. Ik kan het toch nog niet voelen. ZUCHT
Ik voel mijn kindje regelmatig bewegen vanaf 18 weken, nu met 20 weken voel ik hem/haar echt flink bewegen, maar toch voelt mijn vriend niks! Dan legt hij zijn hand op mijn buik en dan voel ik echt een duidelijk duw van binnenuit, en dan roep ik heel enthousiast "jaa voelde je dat, voelde je dat!!" maar niks hoor... Komt vast omdat ik het ook van binnenuit voel. Daarbij komt ook dat hij weinig geduld heeft, komt vaker voor als ik zo lees
Bij de eerste pas met 23 weken ofzo, maar placenta aan voorzijde. Nu bij de tweede bij 19+5 en placenta zijkant/achterkant.