zouden jullie het redden als 1 loon weg valt?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 4 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

redden jullie het?

1. ja

2. nee

3. anders ........

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0

En als die er al zijn mag je nog voor minimaal een ton verbouwen ;) of je zit idd op een een-kamer appartement. Pff waar is doe goeie ouwe tijd :D

2. Trees

Trees Niet meer actief

In provincie groningen heb je daar wel een gezinswoning voor, maar dan moet je daar nog wel even werk vinden en dat is toch een stuk moeilijker.

Volgens mij is het in de meeste regio's onmogelijk om voor dat geld meer dan een kartonnen doos te kopen ;)

3. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Maar dan (zeg niet dat jij dat zei!) kun je idd makkelijk van 1 loon leven. En heeft het er dus niks mee te maken, dat andere stellen dom zijn om op 2 salarissen een hypotheek te nemen.

4. justjes

justjes Bekend lid

3 okt 2011
    613
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gekozen anders, we redden het wel maar niet ruim, moeten dan wel dingen opgeven. En we zouden t wel een poosje redden maar niet de rest van ons leven..

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Als mij loon wegvalt wel, zeker als kleding ed niet meevalt, dat redden we makkelijk zelfs. We hebben wel expres op maar 1 salaris gekocht.

6. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Ja al 2 jaar zo en bezuinigen hoeven we niet. Mijn man verdient goed.

7. Marieke1983

Als ik trouwens zie wat een modaal inkomen is besef ik wel dat wij het luxe hebben.. Mijn man alleen zit daar toch ruim boven. Dat wist ik niet.

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

nouja ik vind het wel dommig (ik noem het niet echt dom maar weet even geen andere benaming)
    juist omdat ik het van dichtbij mee maak een hypotheek op 2 namen en 1 loon valt weg en het huis krijgt een bord in de tuin

o wacht ik weet het al ik vind het heel erg riskant

9. Froggie

Froggie Actief lid

22 jul 2009
    284
    0
    16
    Stad van de Zon
    Ik heb nee gestemd. Op dit moment hebben we helaas twee huizen. Een waar we in wonen, de ander staat nog steeds te koop.
    Dus nu zouden we het zeker niet redden.

Het huidige huis, waar we dus in wonen is gefinancieerd op mijn man zijn salaris en een klein deel op die van mij. Wanneer mijnsalaris weg zou vallen en we nog maar 1 huis hebben kunnen wij het redden. We doen het nuook al 2 jaar met dubbele lasten, veel ingeleve aan luxe maar prima te doen. Kunnen nu zelf sparen ondanks de dubbele lasten. Wij rekenen onszelf al rijk als het andere huis is verkocht ;)

10. Marieke1983

Ben ik Het op zich mee eens maar veel stellen kunnen gewoon niet kopen op 1 salaris!!!

11. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Maar het is dus bijna niet te doen om een huis te kopen op 1 salaris!

Een tijdje leven van 1 loon vind ik toch echt wat anders....

12. simple

simple Bekend lid

3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Mijn antwoord is nee. Als we een goedkoper huis/hypotheek hadden ging dat wel. Wij hebben ons huis gekocht op 1 fulltimer en 1 parttimer = 18 uur ong. Met een uur of 10 werken voor mij zou wel kunnen met wat aanpassingen en niet breed leven zoals we nu doen. Maar helemaal thuis lukt net niet.

13. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Heel simpel; nee ;)
    Maar wij leven dan ook al van 1 inkomen (al 3 jaar), dus als die wegvalt blijft er weinig over he :)

14. Trees

Trees Niet meer actief

Ik vind het niet dom. Wij (en jij ook zo te lezen) hebben het geluk dat we goed verdienen. Als ik hier lees dat sommige stellen met zijn 2-en nog niet eens modaal verdienen, klinkt het alsof niet iedereen deze luxe heeft. Je moet toch ergens wonen en op heel veel inkomens zijn geen huizen te koop of te huur. Zij hebben geen keus.

Ik ben het wel met je eens dat het dom is om heel duur te gaan wonen en geheel afhankelijk te zijn van twee inkomens. Als je de keus hebt, moet je rekening houden met tegenvallers in de toekomst.

15. tulip

tulip Niet meer actief

wendelaa en rono, daar kan ik inkomen, maar een huis van 240.00 willen zoals ik ergens anders lees, tja dat is toch wel veel wensen vind ik. Wij kunnen dat ook niet betalen hoor.

Met net boven modaal heb ik het over ongeveer 42.000 ongeveer 2900 netto. Geen vetpot dus.

Ik snap wel dat er duurdere regio's zijn, in hartje a'dam betaal je al meer dan 200.000 voor een postzegel;) Maar dan kijk je toch in andere regio's???

Wij hebben vanaf volgende week een ruime eengezinswoning met gemiddelde tuin net buiten het centrum. Maar hiervoor hebben we 6 jaar in een nabijgelegen dorp gewoond omdat het net beter in onze portomonnee pastte.

16. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Wij zitten nu in een 3 kamer appartement waarvan maar 1 slaapkamer.

Dit huis heeft ons 157.500 gekost incl kk. Huis was wel al opgeknapt etc. Als we dit huis hadden gekocht zonder dat het opgeknapt had geweest dan hadden we er zeker meer aan kwijt geweest.

Eengezinswoningen koop je hier niet onder de 2,5 ton. En zowel dan moet hij van onder tot boven opgeknapt worden.

Wij kunnen dus op 1 salaris geen eengezinswoning kopen.
    Zélf geen gewone flat met 4 kamers want die zijn hier ook al 2 ton.

Oh en huren kunnen we niet we verdienen te veel dit zou dan inhouden dat we particulier moeten huren en dan zijn we voor het zelfde huis als waar we nu in zitten ruim 300 euro pm meer kwijt.

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

is zo maar dan zou je wel op 2 salarissen kunnen bereken en dan ja maandlast en hoogte aanpassen op 1 salaris als er dan 1 weg valt dat het geen probleem is (snap je hem?)

18. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Ik word eigenlijk een beetje boos over de opmerkingen dat het dom zou zijn om je hypotheek op twee salarissen te laten baseren. Wij hebben 9! jaar geleden een simpele eensgezinswoning gekocht voor nog geen 175.000 euro, maar ik durf gerust te zeggen dat wij dit nooit op 1 salaris hadden kunnen kopen. En mijn vriend verdient echt niet slecht. Ik denk dat er tegenwoordig nog maar weinig mensen zijn die op 1 salaris een huis kunnen kopen. Tenzij je bereid bent alleen droog brood te eten.

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

hoe doe je dat vriend zit hier 10 boven en heeft netto hetzelfde;)

20. Maia

Maia Niet meer actief

ja we zouden het redden als mijn loon wegvalt. Niet als het die van mijn man is, maar de kans daarop is enorm klein in elk geval, en zijn baankansen zijn ook groter dan die van mij.

Deel Deze Pagina