sauna bezoek tijdens zwangerschap?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door LPMS, 20 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LPMS

LPMS Actief lid

28 okt 2014
    178
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat zijn jullie ervaringen met naar de sauna gaan als je zwanger bent?

ik hou er heel erg van om lekker een dagje naar de sauna te gaan, alleen ik lees veel verschillende dingen op internet.

vroeg me af wat jullie meningen hierover zijn :)

2. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

14 mrt 2014
    1.524
    1.570
    113
    Zuid-Holland
    Volgens mij wordt het sowieso in de eerste 14 weken af geraden. Maar daarna kan het wel, gewoon goed luisteren naar je lichaam en niet naar de sauna gaan als je nog nooit bent geweest.

Ook 90graden sauna's worden afgeraden, evenals opgietingen.

Ik ben met ruim 7 maanden nog naar de sauna geweest en heb mij goed uit laten leggen wat ik wel en wat niet kon doen.
    Het was heerlijk!

3. Alou

Alou Bekend lid

14 nov 2013
    635
    0
    0
    Volgens mijn huisarts mag een sauna bezoek wel. Mits je al een sauna bezoeker voor je zwangerschap was en niet extreem lang erin blijft.
    Ik ga volgende week met vriendinnen naar een welness en twijfel nog of ik daadwerkelijk in de sauna ga. Bij mijn sportschool waar ik tot december zat ging ik bijna standaard na het sporten 10 minuutjes de sauna in.

4. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ja hoor, geen probleem. Inderdaad goed naar je lijf luisteren en niet ineens naar de sauna gaan als je dat voor je zwangerschap ook niet deed.

5. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Wat username zegt, na het eerste trimester, en goed naar je lijf luisteren. En niet in het dompelbad, maar rustiger koelen. Wel goed koelen!

6. shiltje

shiltje Actief lid

31 jul 2014
    466
    256
    43
    NULL
    Hoofddorp
    Dit voreg ik mij ook af, aangezien ik grote sauna fan ben :) Dit is mijn ervaring met sauna tijdens zwangerschap. Ik ben het eerste trimester niet geweest, wij waren toen wel een paar dagen in een welnesspark, en heb toen wel genoten van het zwembad enzo, maar de sauna niet gedaan, omdat dat toch wel wordt afgeraden, dus durfde gewoon niet ivm oververhitting.

Met 15/16 weken ben ik weer gegaan. Ik ging gewoon onderin zitten ipv bovenin en ik vond het heerlijk om te ontspannen. Ik moest er wat eerder uit dan normaal, maar als je goed naar je lichaam luistert kan het prima. Ik heb zelfs toen ook een opgieting gedaan, wel onderin, maar moest er toch iets eerder uit, niet vanwege de hitte, maar omdat ik merkte dat het zuurstofgehalte met zoveel mensen in een kleine ruimte toch wel naar beneden ging en ik daar een beetje benauwd gevoel van kreeg. Ik ben nu 20 weken zwanger en ga binnenkort weer een dagje, heerlijk1

Wel een tip, je mag ABSOLUUT NIET in de infrarood sauna. Dit lijkt misschien lekker want minder warm, maar de straling kan schadelijk zijn voor je kindje.

Geniet ervan :)

7. LPMS

LPMS Actief lid

28 okt 2014
    178
    1
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor alle reacties!
    denk dat we zeker over een paar weken weer een dagje sauna gaan doen!

8. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Heeeerlijk! Lekker Van genieten...deed Ik ook ;) behalve infrarood mag alles Volgens mij!

9. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Sauna wordt afgeraden in het eerste trimester omdat je een soort van kunstmatige koortsreactie opwekt wat de kans op een miskraam vergroot.
    Ook worden afgeraden 90º sauna, koude baden (beter afkoelen onder douche), opgietingen, langer dan 10 minuten.

10. Joycey

Joycey Niet meer actief

Vanaf de 20 weken zwangerschap ben ik 2-3x in de sauna geweest. Mijn kereltje leek het lekker te vinden (ik sowieso).

11. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Hier dezelfde ervaring, het is heerlijk ontspannen.. Goed naar je lichaam luisteren, wat meer onderin gaan zitten, en als je je niet goed voelt, eerder eruit.

En inderdaad geen opgietingen, geen dompelbaden, en vooral geen infra-rood sauna.

Als je nog een lekkere behandeling wil: ik heb laatst een keer zo'n zwangerschapsmassage gehad, dat was ook echt heerlijk :D

Deel Deze Pagina