foliumzuur is ontzettend belangrijk om te voorkomen dat een kindje een open ruggetje of open hoofdje krijgt. Foliumzuur kun je in principe nooit voldoende uit eten halen. Ik snap alleen de logica niet: waarom vitamine d wel, en eventueel foliumzuur niet? Door het woordje 'vitamine' ? Je bent het handigste af met een vitaminepreparaat voor zwangere vrouwen en anders met in elk geval minimaal foliumzuur tabletten. De extra vitamine zijn niet perse nodig, maar kunnen wel handig zijn om zeker te weten dat je voldoende binnenkrijgt wat belangrijk is voor je kindje.
Ik ben het helemaal eens met Athina! Maar ik begrijp het woordje medicatie in de topic niet, je hebt het toch alleen over voedingssupplementen? Waarom zou je niet dagelijks een aanvulling speciaal voor zwangere vrouwen slikken? Sommige vitaminen die je echt extra nodig hebt, zoals foliumzuur, zijn lastig voldoende binnen te krijgen alleen dmv van gevarieerde voeding.
Foliumzuur IS een vitamine. En zo vroeg mogelijk mee beginnen. Moet je eigenlijk al nemen vanaf 4 weken VOOR de zwangerschap.
Vitamine D hoeft pas vanaf 20 weken zwangerschap. Fliumzuur moet al voor de zwangerschap en tot 10 weken zwangerschap, ook daarna kan je nog foliumzuur slikken in de vorm van Gravitamon. Ook is het goed om vanaf 20 weken vitamine B complex te slikken. Foliumzuur is vitamine B12
Uit eerdere berichten begrijp ik dat je al drie maanden zwanger bent. Je kan dan nu het beste een vitamine preparaat slikken zoals gravitamon. Je hoeft daar niet perse vandaag mee te beginnen, maar ik zou ook niet te lang wachten. En blijf vooral voldoende groentes en fruit eten. Kwebbel
ik snap je niet zo goed ts.. want ik lees in je eerdere berichten dat je met 3 maanden zwangerschap weer aan de pil was begonnen ? En nu ben je dan iets van 5 maanden ofzo? Foliumzuur heeft nu dan niet zoveel nut meer lijkt me.. misschien gravitamon ofzo en gezond blijven eten, zoals al gezegd is..
ik stel mijn vraag even hier ik heb mijn folium bijna op zou ik dan over kunnen gaan om vsm puur mama of zou dat kwaad kunnen?
@ blusvrouw: je kan er gerust mee beginnen want ook daar zit foliumzuur in. Ikzelf heb het toen ook gedaan.
He wat een raar topic dit? Foliumzuur zien als medicatie en hier dan pas mee beginnen na 3 maanden? En je uberhaubt pas afvragen of dit nodig is? Manmanman...
In de VS zeggen ze gewoon folic acid. Het is er wel bekend al B9, maar net als hier gebruiken ze de naam ipv het 'nummer' vitamine.