Foliumzuur

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Romy1979, 24 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hallo allemaal,

Voor mijn zwangerschap en nu ik net weet dat ik zwanger ben slik ik de VSM Puur Mama tabletten. Hier staat op dat er 400 pg foliumzuur in zit. Omdat er op het potje staat dat deze tabletten speciaal voor vrouwen zijn die zwanger willen worden en zwanger zijn (en zelfs voor na de zwangerschap) neem ik aan dat ik deze gewoon kan blijven slikken. Maar nu lees ik op internet dat je na 10 weken geen foliumzuur meer mag blijven slikken.

Weet iemand hoe dit nu precies zit, want ik vindt het een beetje verwarrend.

Bedankt alvast voor de antwoorden.

Groetjes
    Romy

2. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Die mag je gewoon bliven slikken hoor. Mijn vk zei destijds dat je gewoon de gehele zwangerschap folium kan en mag slikken.
    Ik heb het ook gewoon gedaan. :D

3. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    nee hoor dit zit altijd standaard in alle zwangerschapsvitamine ;) gewoon slikken!

4. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik slik ondertussen al 3 jaar foliumzuur, kan echt geen kwaad hoor

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ok bedankt meiden en Noatje: succes met de laatste loodjes...

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Volgens mij staat dat nergens; er staat wsl dat je het na 10 weken niet meer "hoeft" te slikken. Maar het kan geen kwaad.

7. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    volgens mij heeft het na 10 weken geen effect meer. Je slikt het namelijk om te voorkomen dat er een open ruggetje of een open schedeltje te voorkomen. Na 10 weken is dit allemaal aangelegd en is dus het nut van foliumzuur slikken niet meer aanwezig. MAAR het kan geen kwaad om het de hele zwangerschap te blijven slikken, zeker niet als het in een multivitamine verwerkt is.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    De VK raadde mij ook aan gewoon die zwangerschapsvitamines te blijven slikken. Het foliumzuur heb je vooral nodig in het eerste trimester.
    Voor de andere 2 trimesters kun je het ook gewoon blijven gebruiken, want de hoeveelheden vitamines in gewone multivitamine tabletten zijn vaak minder geschikt voor tijdens de zwangerschap (bijv vitamine A). Vandaar dat je, als je vitamines wil slikken, je toch beter die zwangerschapsvitamines kunt blijven slikken.

Deel Deze Pagina