Hey Ik vroeg me af hoe jullie over het aankomen tijdens de zwangerschap denken. Ik ben van me zelf best wel stevig, ben 1,72 en woog rond de 100 kilo voordat ik zwanger werd, maar nu ben ik bijna 10 weken zwanger en ben ik gewoon echt veel aangekomen hoeveel weet ik niet (moeten nog nieuwe weegschaal kopen) Maar merk wel dat me kleding strakker zit met name mijn broeken. Maar wil weten wat jullie er van vinden om veel aan te komen als je zelf al stevig bent enzo en hoe doen jullie dat met kleding kopen? Want XXL is meestal het grootste maat wat je kan vinden, maar aan het einde van mijn zwangerschap heb ik echt geen XXL meer >.< ik zou graag wat tips willen horen van hoe je zo min mogelijk aankomt tijdens de zwangerschap want om eerlijk te zijn zit ik er echt mee, aangezien ik al dik ben, en alleen maar dikker word >.<
hey meid, ik snap hoe je je voelt hoor, ik ben zelf 1,66 en woog voor de zwangerschap 79 kilo en nu 95, op zich mag je zo rond de 12 tot 15 kilo aankomen tijdens je zwangerschap, ik zou gewoon eten wat je normaal deed en niet voor twee, gewoon naar je eigen lichaam luisteren want je lichaam moet hard werken om dat kleine wondertje uit te laten groeien tot een echt minimensje, dat kost veel energie, aankomen doe je toch, dus accepteer het feitdat je aankomt en eet gewoon normaal, de een komt meer aan als de ander. ik zou zeggen: geniet van je zwangerschap, en als je niet alle kilo`s kwijtraakt na de bevalling denk je maar zo, mijn lichaam heeft wel al die maanden een kind gedragen, en dat zie je nou eenmaal en je mag er trots op wezen succes.
Kan me indenken dat je dit vervelend vind. Ik ken het niet, heb eigenlijk nooit op mijn gewicht moeten letten, maar vind het daardoor wel spannend dat ik ga aankomen (nu 2 kilo met 17 weken). Ik denk dat je vooral moet zorgen om niet meer te eten dan normaal. Wel veel fruit, vezels, zuivel. Misschien dat je vk nog wat tips heeft? En verder: maak je niet te druk. Je bent zwanger, dat gaat gepaard met dikker worden. Na de bevalling kun je wel weer proberen af te vallen, mocht je dit willen. En qua kleding: ga naar de zaken met grote maten kleding. Je hoeft nier persée alleen maar zwangerschapskleding aan te hebben. Vooral van boven kun je vaak prima ook andere wijdere dingen aan. Misschien miss etam? Oja, en dat je broeken nu al strakker zitten: dat is logisch! Je kan al snel een opgezette buik krijgen hoor! Had ik ook! Succes!
Ik ben 1.76 lang en woog voor mijn eerste zwangerschap 80 kilo. Tijdens die zwangerschap is er 25 bijgekomen. Dus 105 kilo. Op het laatst vond ik het heel moeilijk en vervelend om nog goedpassende zwangerschapsbroeken te vinden. Uiteindelijk zat alleen een joggingbroek nog goed. Na de bevalling was ik meteen 13 kilo kwijt. De resterende kilo's gingen veel langzamer eraf. Nu ben ik weer zwanger (11 weken en 2 dagen). Als startgewicht heb ik nu 84 kilo en ik ga er alles (lees: veel) aan doen om niet weer zo veel kilo's aan te komen! Ik vind het heel moeilijk, maar ik wil zo veel mogelijk gezond eten als ik trek heb. En als ik wel iets ongezonds neem, dan niet overdreven veel. Dit vind ik echt moeilijk, maar ik ga het proberen!! Succes met je zwangerschap!! En met het gezond eten!
Woog voor de zwangerschap rond de 90 kilo, zit nu net onder de 100 kilo. Probeer gewoon gezond te eten, en niet mezelf vol te proppen, zoals ik sommige collegaatjes zag doen tijdens hun zwangerschap. Geef heus wel eens toe aan lekkere trek, maar niet dagelijks en kleine porties. Kleding koop ik bij h&m en miss etam. Heb voor de zomer een lekkere lange jurk gekocht, gewoon stretch, geen zwangerschapsjurk.
Hey meiden bedankt voor de reacties =D Ik probeer veel sla te eten ik ben gek op sla EN Mozarella >.< maar ik mag geen mozarella meer hebben (schijnt) en vind ik de sla ook gelijk minder lekker >.< iemand miss tips wat gezon en lekker is als tussen door want ik heb echt veel trek nu gekregen door de zwangerschap >.< ik heb van mijn nicht gehoord dat haar schoon zus juist 10 kilo was afgevallen door de zwangerschap =O en juist meer moest aankomen na de geboorte van haar dochtertje alleen maar omdat ze te gezond at :/ weet niet of dat echt mogelijk is :/ 10 kilo afvallen tijdens de zwangerschap
Ja, sommige vrouwen vallen (vooral in het begin) eerst af. Vaak heeft dat met ziekte/ misselijkheid/ overgeven te maken. Dus het kan. Als tussendoortje misschien iets van crackers, fruit, yoghurt? Ik vind het ook lastig (voorheen al). Succes!
Ik eet wel gewoon mozarella hoor! En ik ken iemand die ook nogal stevig is, steviger dan mij iig. Zij was 'maar' 12 kilo aangekomen en dat alles er meteen na de bevalling al weer af. Dus zo kan het ook.
Alles wat gepasteuriseerd is mag je hebben. Dus ook bepaalde brie wel! Hoe dat met mozarella zit weet ik niet: even op de verpakking kijken!
mijn VK raad het af, maar ik denk dat het af en toe wel gewoon kan mozarella eten, mijn vriend wijst me er telkens op aan dat ik het niet mag enz heel irritant, maar ik ben nu al veel aangekomen, laat staan over paar weken >.< en ik heb eigk geen last van overgeven maar 1x gedaan omdat ik achter in de auto zat en dat trok mijn maag niet verder geen last gehad.
Ik ben 1.75 en woog aan het begin van de zwangerschap 80 en nu met bijna 24 weken weeg ik 81, ben heel erg afgevallen in de tussentijd en komt er nu langzaam weer aan. Ons binkie ligt ook helemaal tegen mn rug aan ongeveer dus heb nog weinig buik.
oh dat is wel fijn =D heb je nog geen last van je buik haha XD en ook geen problemen met je kleding passen enz ^^ nog niet in iedergeval haha
Tijdens mijn vorige zwangerschap ben ik 22 kg aangekomen. Ik had toen complicaties en heb bijna de helft van mijn zwangerschap verplicht op de bank door moeten brengen, vlak bij de koekjeskast... Deze zwangerschap bleek ik zwangerschapsdiabetes te hebben. Als ik niet zou gaan dieten zou de dreiging van insuline en dat soort enge dingen boven mijn hoofd hangen. Dus ik ben steeds gezonder gaan eten en nu in totaal nog maar een kilo of 10 aangekomen! (38 weken). Adviezen: je krijgt nu eenmaal meer honger, m.n. in de eerste periode van je zwangerschap. Eet gezonde, voedzame producten met "langzame suikers". Dingen als pasta en rijst (snelle suikers) zijn zo licht verteerbaar dat ik dan later op de avond weer honger kreeg en ging snoepen. Dat kan ik me niet meer veroorloven. We eten we nu meer aardappels (gewone degelijke hollandse kost). Bij pasta kun je een groentensaus maken waar je een blik kikkerewrten aan toe voegt. Lekker, gezond en vult de hele avond. En we zijn veel meer vis gaan eten, vooral zalm (en vissticks voor de inspiratieloze dagen). Is wetenschappelijk aangetoont dat dit heel belangrijk is om te eten tijdens je zwangerschap. Goed voor de baby en jezelf. Meer volkorenbrood eten (ipv te gaan snoepen). Hartig broodbeleg zoals kaas en pindakaas. Zo hou je je honger langer gestild dan met zoet beleg. Gezond snoepen, b.v. cashewnoten. Vult meer dan zoetigheid en is nog gezond ook. Thee ipv frisdrank en vruchtensap. Waterijs ipv roomijs (in dit weer). Voor mijn baby heb ik heel veel over. En ook om insuline te voorkomen (getsie). Het was in het begin best moeilijk, maar het ontwent blijkbaar, dat snoepen. Overgewicht vergroot de kans op zwangerschapsdiabetes. Niet leuk voor jou, niet goed voor je zwangerschap en slecht voor je baby. Ik verwacht dat ik na mijn zwangerschap afgevallen zal zijn. Veel succes er mee!!!
@ Agatha: Knap zeg dat je je dit keer zo ingehouden hebt..! Wat een verschil! Ik kan me soms ook laten gaan (kon ik voorheen al). Ik heb het geluk, maar ook deels het ongeluk dat ik nooit aankom/ kwam...?? Het is heel fijn, maar voor mij net zo slecht en ongezond als voor iemand die wel aankomt. Dus doordat ik toch niet aankom denk ik makkelijker: ach...! lekker snoepen! Maar goed, ik klaag niet hoor!! En ook ik doe mijn best om me niet te vaak te laten gaan!
Ja lekker hoor af en toe wel f een positie broek of rok omdat het dan wat lekkerder zit maar voor de rest nog mn gewone kleding haha
Probeer vooral regelmatig te eten, en ook juist tussendoor extra kleine maaltijden met gezonde dingen, dus ipv 3x eten 5 of 6 lichtere maaltijden. En af en toe iets lekkers, ander houdt je het niet vol. Voorzichtig met frisdrank, gewoon water of gezonde dranken zonder suiker of zoetstoffen. Jij zit nu ook in een periode waarin ik me vooral ook heel dik voelde, je kleding gaat strak zitten, nog niet iedereen weet dat je zwanger bent. Je lichaam verandert heel erg nu, dat voelt ook apart. Dus als je wat verder bent en je krijgt meer een zwanger-buik en kunt positiekleding aan, dan voelt het ook weer anders. Verder komt de een ook gewoon meer aan dan de ander, dat zegt ook niet alles over hoe je uit de zwangerschap zult komen! Ik kwam veel aan en viel snel weer af, tot bijna oude gewicht na een paar weekjes.
Ik ben tot nu toe alleen nog maar afgevallen tijdens de zwangerschap en ben nu 12 weken zwanger .. bij de vorige zwangerschap ben ik totaal 15 kilo aangekomen .. ik at ook altijd alsof mijn leven er van af hing .. nu eet ik heel gezond ( speciaal dieet ) en probeer zo min mogelijk te snoepen .. ik wil nu proberen om niet extreem veel aan te komen, althans niet van het eten zeg maar, ik wil gewoon dat als ik straks ben bevallen dat die extra kilo's er dan ook gelijk weer af zijn
Heel erg er mee bezig ben ik niet. Ben nu al blij dat ik alles binnenhoud. Vanaf 7 wkn tot ruim 10wkn kon ik niets hebben en uiteindelijk ook opgenomen met uitdrogingsverschijnselen. Nu kan ik eindelijk weer 'normaal' eten. Kan geen grote porties meer eten, eet meerdere keren per dag klein beetjes. Ben eerst 10 kilo afgevallen (woog ong 89) en zit nu op de 82, na ruim 19 wkn zwanger van mn 2ling ! Ik hoop dat het zo langzaam blijft gaan !
Hier ook al flink overgewicht toen ik net zwanger was, en ben nu 12kg aangekomen.. Eet niet idioot veel (voor ik zwanger was zat ik dagelijks tussen 1200/1700kcal, nu iets meer), ontbijt wel iedere dag nu, en af en toe een keer iets lekkers moet kunnen hoor! Wat me wel eens op is gevallen, de weken dat we echt iedere dag gezond (AVG) aten kwam ik meer aan dan als we een keer gingen bbqen, patat en pizza aten.. Frisdrank is hier voornamelijk spa&fruit, zitten niet zoveel kcal in, en meer water. Tja, als je van jezelf weet dat je (over het algemeen) gezond eet, kun je er niet zoveel aan doen. Ik was tussen 5 en 12 weken al 5kg aangekomen, en laatst in 1 week zelfs 3kg! Zonder iets bijzonders te eten of drinken. 't is wel eens frustrerend, maar nu m'n buik echt mooi begint te groeien kan het me iets minder schelen dan aan het begin.